Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:54

Haha 8)

Een time-out is inderdaad handig. Heb ik bij mijn ouders ook gedaan toen ze niet zulke handige dingen gingen doen. Nu is het al een stuk beter.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 03 sep 2014 16:28

schelpje3 schreef:Zou het kunnen zijn dat het een soort schrikreactie van moeder was.

Echt niet, want ze zegt in hetzelfde filmpje dat ze 't eigenlijk al lang wist.
Het bizarre is dat ze God er bij halen om te zeggen dat het zo zondig is en zelf vloeken ze de sterren van de hemel.

Centraal staat dat ze ontkennen dat het aangeboren is en dat het dus een keuze van deze jongen is om homoseksueel te zijn.

Blijf het vooral opnemen voor die ouders, schelpje. ](*,)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 03 sep 2014 16:46

Nou ik kijk daar ook met plaatsvervangende schaamte naar. Hetis toch de vuile was buiten hangen, zou ik zelf niet doen. Natuurlijk is de reactie van die ouders vreselijk. Maar ze klinken niet al te snugger. De zoon is misschien beter opgeleid en kan ze makkelijker klem praten waardoor ze uit frustratie hele domme nare dingen gaan roepen.

Maar misschien ben ik te ver aan het nuanceren. Aan de schandpaal met de homohaters!

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mannetje1977 » 03 sep 2014 17:01

Het bizarre is dat ze zegt dat ze het eigenlijk al van jongs af aan wist dat deze jongen homo is, maar tegelijkertijd zegt ze dat hij zo niet is geboren en hij er zelf voor gekozen heeft.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2014 17:25

JeeWee schreef:Centraal staat dat ze ontkennen dat het aangeboren is en dat het dus een keuze van deze jongen is om homoseksueel te zijn.

Blijf het vooral opnemen voor die ouders, schelpje. ](*,)


Ach, als je dat elke week krijgt ingepeperd vanaf de kansel, ga je dat uiteindelijk ook echt geloven. Soms krijg je wel eens het idee dat bepaalde kerkorganisaties niets meer zijn dan een lijstje 'strijdpunten' dat elke week moet worden afgewerkt, zeker in een politiek gepolariseerd Amerika. Ja, heb elkander lief en zorg voor de armen... o ja, en evolutie is van de duivel en veroorzaakt homo's!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 03 sep 2014 18:46

schelpje3 schreef:Ook al is het teleurstellend voor deze jongen, dan nog heeft hij het recht niet om zijn moeder op deze manier zo voor paal te zetten.

Hij is het huis uitgetrapt. Hij heeft wel al 45000 euro gekregen door dat filmpje om op zichzelf te kunnen gaan wonen las ik.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2014 18:55

Boerin schreef:Hij is het huis uitgetrapt. Hij heeft wel al 45000 euro gekregen door dat filmpje om op zichzelf te kunnen gaan wonen las ik.


Tja, het internet kan inderdaad behoorlijk gul zijn in dit soort gevallen. Dat is de kracht van 'viral' gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 21:40

JeeWee schreef:
Blijf het vooral opnemen voor die ouders, schelpje. ](*,)

Blijft moeilijk he, goed lezen.
En dan nog iets, ik ben moeder, jij niet.
Ken jij de smart van een moederhart?
Ik neem het dus in dit geval NIET OP voor die ouders, maar probeer BEIDE kanten nog wel te bezien.
Ongeacht hoe fout die moeder in dit filmpje is, het geeft zoon nog niet het recht om zijn ouders publiekelijk te schande te zetten, met als gevolg dat iedereen nu met deze zoon diep medelijden moet hebben en die ouders keihard te veroordelen.
Dit alles op basis van slechts 5 minuten GELUIDMATERIAAL.

Nogmaals, ik zou het als moeder zo niet doen, maar Goddank, doet één van onze kinderen dit ook niet.

Verder, weer makkelijk oordelen zo met zn allen: ouders zijn fout, zoon is zielig.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor hubert » 03 sep 2014 22:06

Schelpje3
Verder, weer makkelijk oordelen zo met zn allen: ouders zijn fout, zoon is zielig.


Toch komt dit nog steeds voor in de geref. gezindte, waartoe jij behoort!
En ik vind de ouders erg zielig. De homo heeft gelijk. Die wil slechts acceptatie van zijn ouders.
Overigens gaat het weer over de vorm en niet over de inhoud: discriminatie in Gods naam.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 03 sep 2014 22:42

Ik zag een reactie van Michael Brown erop, hij zei: ze zijn geen echte christenen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Wim2600 » 03 sep 2014 23:10

Boerin schreef:Ik zag een reactie van Michael Brown erop, hij zei: ze zijn geen echte christenen.


"No true Scotsman" perfect geïllustreerd...

Die lui zijn geen "echtere" of "minder echte" christenen. Ze identificeren zich als aanhangers van het christelijk geloof, en ze baseren volgens hun eigen uitspraken de manier waarop ze hun zoon behandelen op de bijbel en op (hun interpretatie van) Gods wil. Dat maakt van hen christenen. Misschien niet van het soort waar hun mede-christenen zich graag mee associëren of identificeren (hoewel ze op social media ook bijval krijgen van gelijkgestemden voor de "moedige" manier waarop ze hun zondige zoon verbannen hebben tot eer en glorie van de Almachtige...), maar écht wel christenen.

Ontkennen dat zulke liefdeloze extremisten ook tot (de minder fraaie uitwassen van) het christendom behoren is hetzelfde als proberen argumenteren dat Hitler "onmenselijk" was: enerzijds begrijpelijk vanuit een verlangen om niet tot éénzelfde categorie te willen behoren als zo'n verwerpelijk individu, anderzijds aantoonbaar onjuist.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor hubert » 04 sep 2014 06:53

Wim
Ontkennen dat zulke liefdeloze extremisten ook tot (de minder fraaie uitwassen van) het christendom behoren is hetzelfde als proberen argumenteren dat Hitler "onmenselijk" was: enerzijds begrijpelijk vanuit een verlangen om niet tot éénzelfde categorie te willen behoren als zo'n verwerpelijk individu, anderzijds aantoonbaar onjuist.


Goed voorbeeld , Hitler maar, hoewel geen christen, toch heel aardig voor kinderen en honden.
Satan schijnt soms als een engel van het licht, maar pas op!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 04 sep 2014 07:11

schelpje3 schreef:[
En dan nog iets, ik ben moeder, jij niet.
Ken jij de smart van een moederhart?

Rub it in dear...
Maar ik hoef mijn vingers niet in het vuur te houden om te weten dat dat pijn doet.
Mijn wedervraag zou net zo sullig kunnen zijn: "ken jij de smart van een homohart"?

Voor die ouders is geen enkel excuus.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 04 sep 2014 07:44

schelpje3 schreef:Ongeacht hoe fout die moeder in dit filmpje is, het geeft zoon nog niet het recht om zijn ouders publiekelijk te schande te zetten.


Eens. Stiekem een ruzie filmen en dat op internet zetten, daar heb ik geen sympathie voor.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2014 08:45

Ik begrijp niet dat het filmpje publiceren het grote probleem is. Tegenwoordig wordt alles toch gelivetweet, geinstagramt en op youtube geplempt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten