Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Paulien » 04 feb 2014 09:05

paprikameisje2 schreef:zijn er meer die kleurstofvrij eten? en zonder toegevoegde suikers? iemand tips of links wat onmisbaar is, naast de tips die ik krijg via google?

Ja, wij! Ik zag dat Saskia mijn foodblog ook al deelde, dank Saskia! Het bevalt ons erg goed, gezond eten en zo puur en onbewerkt mogelijk. We voelen ons beter en gezonder, en het is een heerlijk gevoel dat we onze zoon gezond en zonder ‘troep’ laten eten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 feb 2014 09:37

Paulien schreef:Ja, wij! Ik zag dat Saskia mijn foodblog ook al deelde, dank Saskia! Het bevalt ons erg goed, gezond eten en zo puur en onbewerkt mogelijk. We voelen ons beter en gezonder, en het is een heerlijk gevoel dat we onze zoon gezond en zonder ‘troep’ laten eten.

Wij eten ook zo veel mogelijk op die manier. Betekent wel meer zelf bakken e.d.
Het bevalt ons goed, ik merk alleen weinig verschil met eerst. Maar ik lette altijd al op met suikers, we dronken al geen melk enz. Het is bij ons alleen niet 'heilig'. We gaan gerust lekker uit eten en als mijn kind bij een ander een snoepje krijgt (als het twee is geweest) schiet ik ook niet in de stress :mrgreen: En als opoe een zak spek meeneemt slik ik een keer hard en trek hem open :lol:

Maar het is ook verschillend per kind. AJS is dol op paprika, komkommer, kaas enz. Dat is voor haar ook 'snoep'. Als ze na een verjaardag een snoepzak krijgt eet ze er iets uit, legt ze hem weg en vergeet ze hem. RJB dus niet. Die staat dan steeds voor de kast te wijzen. Hem maak ik ook niet heel blij met 'gezonde dingen'. Voor het 'lekkere' krijgt hij dan een beschuit met kaas of zelfgemaakte ontbijtkoek. Anders heeft hij altijd lekkere trek :mrgreen:
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 feb 2014 09:49

Misschien een optie om het baktopic te laten herleven, maar hoe maken jullie zelf ontbijtkoek? Ik ben echt dol op ontbijtkoek, maar vind dat er eigenlijk heel veel suiker inzit.

@ laura bak jij nog veel?

Bij ons zijn ze toch wel dol op snoep. De oudste eten ook heel graag fruit, tomaatjes of een stukje kaas, maar nr 3 kan ik niet blijer maken dan met snoep. Ik heb wel een snoepjestrommel, maar daar krijgen ze maar 2 keer in de week wat uit ofzo. Het scheelt dat ze een aantal dagen naar het kdv gaan, daar krijgen ze het niet.
Ik verbaas mij er alleen over wat ze in de buurt bij ons te snoepen krijgen. Pas kwam dochterlief 's morgens thuis of zij bij een buurmeisje chipjes mocht eten. Het was 11 uur! Dat wel gelijk afgekapt, omdat wij een half uur later al gaan lunchen, maar toch baal ik ervan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 feb 2014 09:58

meribel schreef:@evelien,

Gelovig betekent voor mij dat ik geloof in Gods bestaan en zijn reddingsplan met deze wereld.

Wat versta jij dan onder gelovig en wat is precies religieus?

Ik geloof niet zo zeer in een reddingsplan.

Wel het bestaan van een God.

@Ajl, dan zou je eventueel kunnen zoeken naar fruitsnoep, zonder toevoegingen dus echt puur fruit. Je kan ook heel makkelijk zelf appelchips maken. Kijk eens op de site van degroenebuik.nl
Hier geen snoep in huis. En zelf ontbijtkoek maken kan wel. Op de site van gezond leven met jacoline staat er 1. En volgens mij ook 1 op de site van Smakelijck.

Zelf koken/bakken wij vrij veel via het Paleo dieet. Daar voelen wij ons ook erg goed bij.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 feb 2014 10:08

Ik heb het vermoeden dat hier weinig joodse moeders zitten,
dus ik vraag me wel af waarom jullie de Sabbat houden?

Interessant om te lezen: kolossenzen 2:16-23

Je moet natuurlijk niet tegen je geweten ingaan, TJ.
"Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn".
Goed om helemaal te lezen Romeinen 14:5-6

Maar goed, ik ben bang dat geen van jullie nu de bijbel pakt om die teksten nu te lezen.
Ik ervaar steeds meer dat traditie belangrijker wordt gevonden dan wat er nou werkelijk in de bijbel staat.
Men is bang om echt te bestuderen in de bijbel over bijv. de sabbat of de doop.
Bang om er achter te komen dat t anders is dan ze altijd gedacht hadden.
En het is wel zo veilig en makkelijk om in je eigen vertrouwde kringetje te blijven natuurlijk...

Zo, dat moest ik ff kwijt,
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je echt over de sabbat gaat zoeken in de bijbel,
Dat je dan tot de conclusie komt dat wij ons nu aan de sabbat moeten houden. :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 feb 2014 11:40

juffiejuf schreef:Hier gaat het verder nog zeer matig. Ons kleine mannetje is echt niet gelukkig. Huilt nog veel, kan niet langer dan 20 min. achter elkaar slapen (als hij al slaapt...) We weten niet zo goed meer wat we kunnen doen. Medicijnen lijken toch niet echt aan te slaan, dragen helpt ook niet. Deze week waarschijnlijk terug naar arts maar ik voel me dan zo'n zeurmoeder.....

Nee hoor, je bent zeker gen zeurmoeder. Een baby huilt niet voor niets en helemaal niet zo veel! Onze eerste 2 kids hebben ook zo veel gehuild en dat gaat je door merg en been, vreselijk. Slaapt hij 's nachts wel? Waarvoor krijgt hij medicatie?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2014 14:29

ajl schreef:Lastige situatie TJ! Ik zou het ook heel moeilijk vinden, helemaal als je kind zich erop verheugd. Ik denk dat ik het niet zo doen.
Heb je al gebeld met het zwembad en de situatie ( niet willen/kunnen zwemmen op zondag) uitgelegd?

haar voorstel was om dan hem nu al in een b-groep te doen en 3 mei in een keer af te zwemmen.. Maar Matteo wil niet voor B.. die stopt na A .. bovendien kost het me dan bijna 3 maand extra zwemles (per maand 40 euro), daar zit ik ook niet op te wachten. hier heb ik nog geen antwoord op gehad, dus dat wacht ik nog even af. Vast staat al wel dat hij, als de enige mogelijkheid de zondag is, niet gaat afzwemmen. Hoe het dan wel gaat, weten we nog niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2014 14:31

juffiejuf schreef:Hier gaat het verder nog zeer matig. Ons kleine mannetje is echt niet gelukkig. Huilt nog veel, kan niet langer dan 20 min. achter elkaar slapen (als hij al slaapt...) We weten niet zo goed meer wat we kunnen doen. Medicijnen lijken toch niet echt aan te slaan, dragen helpt ook niet. Deze week waarschijnlijk terug naar arts maar ik voel me dan zo'n zeurmoeder.....

je bent zeker geen zeurmoeder! Onze middelste was een huilbaby en echt je gaat er gewoon kapot aan... het is zooo vreselijk :cry: Gewoon gaan deze week!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 feb 2014 15:33

Tot het volgende afzwemmoment eens in de twee weken gratis zwemmen. Of stoppen en op ander moment oppakken. Hij redt zich nu gewoon mocht hij in een sloot vallen en vrij zwemmen zal hij nog wel nirt helemaal inzijn eentje doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 feb 2014 18:29

ajl schreef:Misschien een optie om het baktopic te laten herleven, maar hoe maken jullie zelf ontbijtkoek? Ik ben echt dol op ontbijtkoek, maar vind dat er eigenlijk heel veel suiker inzit.

@ laura bak jij nog veel?

Bij ons zijn ze toch wel dol op snoep. De oudste eten ook heel graag fruit, tomaatjes of een stukje kaas, maar nr 3 kan ik niet blijer maken dan met snoep. Ik heb wel een snoepjestrommel, maar daar krijgen ze maar 2 keer in de week wat uit ofzo. Het scheelt dat ze een aantal dagen naar het kdv gaan, daar krijgen ze het niet.
Ik verbaas mij er alleen over wat ze in de buurt bij ons te snoepen krijgen. Pas kwam dochterlief 's morgens thuis of zij bij een buurmeisje chipjes mocht eten. Het was 11 uur! Dat wel gelijk afgekapt, omdat wij een half uur later al gaan lunchen, maar toch baal ik ervan.

Heb een recept in het baktopic gezet, met palmsuiker is die het lekkerst maar dit verkoopt onze jumbo helaas niet meer...

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 04 feb 2014 21:11

ajl schreef:Misschien een optie om het baktopic te laten herleven, maar hoe maken jullie zelf ontbijtkoek? Ik ben echt dol op ontbijtkoek, maar vind dat er eigenlijk heel veel suiker inzit.

Dat zit het ook ja. Ik ben bezig met een recept voor ontbijtkoek, die zal wel een keer op mijn blog verschijnen als het zo ver is. Maarja, daar heb je nu niets aan ;)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 feb 2014 23:09

Zoo... Wilde even bijlezen over de RWkids... 5 pagina's erbij, waarvan er volgens mij 3 berichten over de kids gaat :roll:

:)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2014 09:06

Alles wat besproken is heeft (indirect) met kinderen te maken, dus ik snap die smiley niet zo :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 feb 2014 21:20

ajl schreef:@ laura bak jij nog veel?

Niet zoveel als ik zou willen. Overdag kom ik er niet aan toe en eer ik 's avonds heb afgewassen etc is het ook al na 8en en ik wil de boel eigenlijk niet meer vies maken hahaha. Op een zaterdag probeer ik wel even een uurtje te krijgen als manlief er is maar dat is ook niet altijd mogelijk :-(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 feb 2014 13:01

Vandaag jarig? Gefeliciteerd. Hij lijkt echt op jullie allebei.

Terug naar “Archief”