@AJL: en in twee gedeelten dan? Klinkt misschien stom, maar je zou er bijvoorbeeld twee bij vrienden kunnen brengen en voor twee anderen een oppas aan huis. Ik denk dat ik dat in de toekomst wel zou doen. Want wij hebben ook 'jonge' meiden uit de gemeente die hier oppassen. Die zou ik niet met vier kids onder de 6 laten zitten. (tenzij ze met 2 of 3 komen;-)) Ik denk dat ik dan eerder RJB naar mijn schoonouders zou brengen zodat ze alleen AJS en de twee kleintjes hebben. RJB komt vaak uit bed e.d. AJS slaapt altijd super goed. Maar goed, laat alles eerst maar goed gaan voordat ik daar over denk, maar toch...
En onze oppas aan huis wil ook gerust eens 's avonds of zo oppassen, maar dat maakt een avond uit gewoon heel duur. Meiden uit de kerk is 10tje voor een avond, dus dat is anders.
Wij gaan binnen kort een weekend samen weg, AJS gaat naar haar beste vriendin (en goede vrienden van ons) en RJB naar mijn schoonouders. Hebben beide gezinnen niet ineens 2 kids...
Maar het liefst heb ik oppas aan huis als we een nachtje weggaan. Dan komen mijn ouders, maar ze konden dit weekend niet, dus nu maar zo. Wij gaan eens per jaar een of 2 nachten weg en regelmatig een avond uit eten. Voor de bijbelstudie regel ik ook altijd oppas. Naar verjaardagen gaan we ook wel gesplitst of gewoon hele avond alleen. Ik ga met niet in allerlei bochten wringen voor oppas. Bijbelstudierooster heb ik voor een half jaar, mail ik naar de 2 meiden die bij ons oppassen en dan vul ik het zo in
Had in begin ook nooit oppas, gingen altijd apart. Maar via via en door gewoon vragen kwam ik langzamerhand aan namen.
Hier komt RJB dus nog steeds iedere avond wel 2 keer uit bed en iedere nacht 1 keer... lief zijn, aardig doen, neutraal blijven of boos doen... het maakt NIET uit.... ik pak hem nu maar op, zeg dat hij weer naar bed gaat, leg hem er in en ga weer weg (en hij gaat dan ook wel liggen) maar paar minuten later is hij er soms weer uit... Ik probeer me er maar niet meer druk om te maken... hopelijk gaat het over. (weet zeker dat zijn luier goed zit, genoeg heeft gegeten, kamer niet te warm/koud is, lichtje wil hij niet aan enz....
) Zelfs al ik een keer heel vroeg naar bed wil en manlief is er niet en ik hem dan maar even bij mij in bed neem merk ik dat hij wel 3 tot 4 keer wakker wordt, even mij aait en weer in slaap valt. Afgelopen vrij-za waren in een hotel en sliep hij tussen ons in (was geen extra bed bijgezet
) Hij legde zijn voeten steeds tegen mijn buik of rug, zodra ik me omdraaide en hij me niet meer raakte... wakker... voelen... slapen...
pfff heel verhaal