Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 24 jan 2014 17:44

Mijn meiden zijn totaal niet ondernemend ..
Ik kan bijv. zo gaan douchen als ze spelen, en ben dan echt niet bang dat ze ondeugende of gekke dingen gaan doen
Ze komen ook niet zelf hun bed uit, nooit gedaan ook.

Mja, best relaxed eigenlijk. :)
Hoop dat de jongste ook zo is.

Juffie, hoop dat de medicijnen goed aanslaan.
Lijkt me zo pittig, een huilbaby. Sterkte!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2014 19:54

@ missf Nee, eigenlijk zijn wij de afgelopen 5 ( bijna 6 jaren :oops: ) niet samen weggeweest. Onze kinderen schelen natuurlijk niet zo heel veel in leeftijd. Tegen de tijd dat ik het prettig vond om weer weg te gaan, was ik eigenlijk al bijna weer zwanger. En dan had ik er de puf niet voor.

Naar verjaardagen van familie gaan wij eigenlijk nooit, of het is overdag. Voor de dichtstbijzijnde familie is het 90 minuten rijden. Ik heb daar 's avonds echt geen zin in.

En om allemaal aangekleed aan het ontbijt te zitten is inderdaad wel aanpoten. Het scheelt dat wij het wel samen doen. Manlief smeert alle boterhammen en maakt alle lunchpakketjes. Ik kleed ze allemaal aan. H wil zich altijd douchen om wakker te worden, C wil dat altijd voor het slapen gaan, dus dat scheelt en de jongste 2 was ik op de commode. Meestal staan wij rond 5.40 uur op. ( dat is ook de reden dat ik 's avonds niet graag weg ga)

@AG wat een makkelijke kinderen heb jij dan :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jan 2014 20:09

Dat kan ik me voorstellen ja, dat je dan lekker op tijd je bed in wilt.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 jan 2014 20:36

Ik ga niet vaak uit met mijn man maar toch wel twee keer per jaar samen even uit eten ofzo.
@ajl, als om half acht bijv de kinders slapen kan er toch wel een meisje uit de kerk oppassen dat je samen weer eens lekker naar een restaurantje gaat?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2014 21:49

Wat hebben wij dan een relaxed leventje. :oops: :oops: Wij kunnen elke ochtend uitslapen, S. is onze wekker. Alleen vanochtend was het half 7. Anders word hij altijd wakker door ons gestommel (zo tussen 7 en half 8). En in het weekend kan het soms wel eens 9 uur zijn.

Zal wel flink wennen zijn als hij naar school gaat straks. :oops: :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jan 2014 21:58

Juffiejuf sterkte hoor en snap dat werken heerlijk is...

Laura petje af hoor.. is je man thuis of is hij weer tijdje weg?

Grappig om al die verschillende verhalen te lezen... Hier een gemiddelde ondernemende peuter (gelukkig is ze niet zoals mij) ik klom met 10 maanden over de schutting en zo hebben mijn ouders nog vele verhalen pfff.
kan ook gerust gaan douchen als Nina rondloopt.

Wij hebben Nina al heel vroeg trap leren lopen (voor eerste jaar) ze is 1 x van boven naar beneden gestuiterd doordat mijn zwager dacht dat Nina zonder toezicht naar beneden kon... toen was ze net 13 maanden gelukkig viel dat heel erg mee.

Vandaag heeft ze voor het eerst in de hoek gezeten op het kdv ze had een kindje bewust omgeduwd :shock: ze vertelde het zelf dat ze straf had gehad. De reden volgens Nina het was een vervelend meisje...

Doordeweeks is Nina rond half 8 wakkr van de wekker dan gaat mijn man er uit als ze heel diep slaapt dan meestal 08.15 in het weekend is ze meestal later wakker rond 08.30/09.00 heerlijk zeker in de winter.
En wat heel fijn is dat als ze s nachts wakker wordt dat ze de reden kan vertellen zoveel fijner dan eerst altijd maar dat huilen en dan alles uit de kast moeten trekken om te ontdekken wat er was..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2014 23:22

Wat een verschil inderdaad. Sinds F 's middags niet meer slaapt en ik thuis zit (viel ongeveer samen) slaapt hij ook tot ongeveer 8uur. Zal wel weer wennen worden straks ;-)
Manlief kan (behalve op dagen dat hij vroege opdrachten heeft) ook zelf z'n dagen indelen dus ook wel tot half8/8uur blijven liggen.
Luxe dus ook ;-)

@AJL respect hoor, op dat tijdstip al op! Zeker in de winter zou ik daar veel moeite mee hebben ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2014 08:54

@Jannoek, voor jou komt het ook dichterbij. Zal zeker wel even wennen zijn voor F.

S. lijkt enorm op mij, als ik al die verhalen hoor en zie wat S. doet. :oops:

Hier vannacht enorm overstuur mannetje, zijn van half 1-2uur met hem bezig geweest. Daarna nog 1 keer geweest en gelukkig tot 8 uur nog geslapen. Voorheen was het normaal dat hij zo vaak kwam, maar omdat hij al weer een paar weken goed door slaapt (soms nog 1 keer komt) en dan dit. Dat hakt er dan wel weer even in en is het weer erg wennen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 jan 2014 19:15

Jannoek, wordt spannend voor jullie! Ben erg benieuwd hoor!

Wat een ondernemende kindertjes allemaal :) Hier is dat allemaal niet zo aan de orde, V is op het moment meer bezig met letters enzo. Ze herkent de letters nu ook, dat verbaasde me wel heel erg! Ze wil ook alles weten dus het is vaak; mama; wat is dat?
Maandag moeten we weer naar het bureau, dus ben benieuwd. En ja, ze is gelukkig nog steeds een goede slaper. Slaapt iig wel tot 7.30, maar gerust ook tot 8.30/9.00. Scheelt wel dat ze savonds over t algemeen denk ik wel wat later dan de rest hier naar bed gaat, maar ze slaapt iig wel t klokje rond en nooit wakker snachts.
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 jan 2014 20:26

ajl schreef:
@ laura hier ook nooit oppas. Ouders wonen ver weg en de meeste mensen krijgen een rolberoerte bij de gedachte om op 4 kinderen te moeten passen. En daarbij met een baan ernaast hebben wij ook weinig tijd om dingen voor onszelf te doen. Hier ook 's avonds grotendeels het huishouden, omdat het met 4 ukken niet zo lukt.

Ik zou toch zorgen voor een vast oppasmeisje oid... Ik kan er echt van opladen om even tijd voor mijzelf of elkaar te hebben. En ik denk zelf dat die rolberoerte vaak wel meevalt. Mijn zus gaf een tijd geleden ook aan dat het haar zo lekker leek een keer samen weg. Maar ze dacht echt dat dit er niet meer inzat met 5 kids.. Nou, voor 2 dagen zag ik dat best zitten hoor! De ene dag gingen er 3 naar school en de andere dag had mn man vrij. Ging super goed, we hebben er n beetje n feestje van gemaakt!
Ik heb 's nachts in hun huis geslapen met de kids, lekker vertrouwd voor ze.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jan 2014 13:44

meribel schreef:@ajl, als om half acht bijv de kinders slapen kan er toch wel een meisje uit de kerk oppassen dat je samen weer eens lekker naar een restaurantje gaat?

Wij zijn wel van plan om dat de komende tijd wat vaker te gaan doen, binnenkort zijn wij 8 jaren getrouwd en dan willen wij het eens gaan doen.

654321 schreef:
Ik zou toch zorgen voor een vast oppasmeisje oid... Ik kan er echt van opladen om even tijd voor mijzelf of elkaar te hebben. En ik denk zelf dat die rolberoerte vaak wel meevalt. Mijn zus gaf een tijd geleden ook aan dat het haar zo lekker leek een keer samen weg. Maar ze dacht echt dat dit er niet meer inzat met 5 kids.. Nou, voor 2 dagen zag ik dat best zitten hoor! De ene dag gingen er 3 naar school en de andere dag had mn man vrij. Ging super goed, we hebben er n beetje n feestje van gemaakt!
Ik heb 's nachts in hun huis geslapen met de kids, lekker vertrouwd voor ze.

De rolberoerte bestaat in onze omgeving wel. Als ik op mijn werk vertel dat ik oppas moet hebben ( al grappend) dan bekent iedereen dat ze er echt niet op zitten te wachten om op 4 te passen. Ook onze familie ( broers en schoonzussen) komen er eerlijk voor uit dat ze 4 gewoon te veel vinden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jan 2014 14:52

En in de kerk ook niemand die het ziet zitten dan? Ouders bijv. bij wie je op jouw beurt kunt aanbieden dan een keer op hun kinderen te passen zodat zij 'ns met z'n 2-en weg kunnen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2014 15:29

Wij hebben een paar vaste oppassers. Twee jonge vrouwen, zonder kinderen. En daarnaast hebben we m'n schoonouders die graag eens willen oppassen op onze zoon.
Gisteren wilden we graag even rustig lampen uit gaan zoeken voor onze woonkamer (we zijn deze aan het veranderen etc.). Toen hebben we een van de oppassers gevraagd, die is met zoonlief naar de dierentuin geweest (ze heeft een abonnement) en S. was nog gratis. Ze zei wat het toch een makkelijk kind. Ook wel fijn om te horen. :lol:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 jan 2014 18:23

Lastig hoor, ajl! Ik kan me voorstellen dat je dan ineens raar zit te kijken als je wel met z'n tweeën weg bent... Hopelijk lukt het een keer!

Ik had vandaag hulp met sneeuwruimen :-)
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 jan 2014 21:27

@AJL: en in twee gedeelten dan? Klinkt misschien stom, maar je zou er bijvoorbeeld twee bij vrienden kunnen brengen en voor twee anderen een oppas aan huis. Ik denk dat ik dat in de toekomst wel zou doen. Want wij hebben ook 'jonge' meiden uit de gemeente die hier oppassen. Die zou ik niet met vier kids onder de 6 laten zitten. (tenzij ze met 2 of 3 komen;-)) Ik denk dat ik dan eerder RJB naar mijn schoonouders zou brengen zodat ze alleen AJS en de twee kleintjes hebben. RJB komt vaak uit bed e.d. AJS slaapt altijd super goed. Maar goed, laat alles eerst maar goed gaan voordat ik daar over denk, maar toch...
En onze oppas aan huis wil ook gerust eens 's avonds of zo oppassen, maar dat maakt een avond uit gewoon heel duur. Meiden uit de kerk is 10tje voor een avond, dus dat is anders.

Wij gaan binnen kort een weekend samen weg, AJS gaat naar haar beste vriendin (en goede vrienden van ons) en RJB naar mijn schoonouders. Hebben beide gezinnen niet ineens 2 kids...
Maar het liefst heb ik oppas aan huis als we een nachtje weggaan. Dan komen mijn ouders, maar ze konden dit weekend niet, dus nu maar zo. Wij gaan eens per jaar een of 2 nachten weg en regelmatig een avond uit eten. Voor de bijbelstudie regel ik ook altijd oppas. Naar verjaardagen gaan we ook wel gesplitst of gewoon hele avond alleen. Ik ga met niet in allerlei bochten wringen voor oppas. Bijbelstudierooster heb ik voor een half jaar, mail ik naar de 2 meiden die bij ons oppassen en dan vul ik het zo in :mrgreen: Had in begin ook nooit oppas, gingen altijd apart. Maar via via en door gewoon vragen kwam ik langzamerhand aan namen.

Hier komt RJB dus nog steeds iedere avond wel 2 keer uit bed en iedere nacht 1 keer... lief zijn, aardig doen, neutraal blijven of boos doen... het maakt NIET uit.... ik pak hem nu maar op, zeg dat hij weer naar bed gaat, leg hem er in en ga weer weg (en hij gaat dan ook wel liggen) maar paar minuten later is hij er soms weer uit... Ik probeer me er maar niet meer druk om te maken... hopelijk gaat het over. (weet zeker dat zijn luier goed zit, genoeg heeft gegeten, kamer niet te warm/koud is, lichtje wil hij niet aan enz.... :-oo ) Zelfs al ik een keer heel vroeg naar bed wil en manlief is er niet en ik hem dan maar even bij mij in bed neem merk ik dat hij wel 3 tot 4 keer wakker wordt, even mij aait en weer in slaap valt. Afgelopen vrij-za waren in een hotel en sliep hij tussen ons in (was geen extra bed bijgezet ](*,) ) Hij legde zijn voeten steeds tegen mijn buik of rug, zodra ik me omdraaide en hij me niet meer raakte... wakker... voelen... slapen...
pfff heel verhaal :-({|=
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”