Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 06 jan 2014 19:21

@ annet leuk dat je weer eens komt kijken! Hoe gaat het met jouw kinderen?

@ 654321 Hoe gaat het verder met jullie?
mbt lopen Onze dochter heeft er ook een handje van om na 50 m al te moe te zijn om te lopen. Het grappige is wel dat ze het vooral doet als papa er ook bij is, want dan mag ze nog wel op de nek. Bij mij moppert ze wel, maar ze zal toch zelf moeten lopen, omdat ik achter de duowagen loop.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 06 jan 2014 19:47

@ ajl; welke duowagen heb jy? Bevalt die goed? Na hoeveel tyd ben jy de fietskar weer gaan gebruiken? Hier gebruik ik de bugaboo met plankje maar voor langere stukken niet ideaal.

@ TJ; hoop echt dat jullie snel duidelijkheid krijgen want de kinderwagen is een oplossing maar jullie voelen je waarschijnlijk machteloos....
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 03 mar 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 19:49

Vindt het wel lastig. Als ik bijv. boodschappen wil doen heb ik geen zin om te tillen en al helemaal niet om een extreem mopperig kind mee te moeten zeulen. Hij gaat dan standaard in de buggy. Deze leeftijd vind ik dan wel erg lastig.

@juffie, wat sneu zeg. Hopelijk helpt osteopaat en fysio.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2014 19:52

@ag oh, jakkie, dan maar beter in een keer helemaal eruit. Hij heeft nu een heel rattig bekkie met zo"n gat er in ;-) hij zei vanmiddag 'hee, nu heb ik net zo'n groot gat in mn mond als opa!' (Mn vader heeft een spleet tussen zn tanden ;-))

@kInderen die niet willen lopen: lijkt me erg lastig, zeker als je niet zo goed in kan schatten of het gemakzucht is of dat er iets anders achter zit. Hier juist een jochie dat per se alles zeld wil lopen, dat was al zo voor hij 2 was.

@tj verwachten jullie nu nog verdere uitslagen van de onderzoeken?

@654321 ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat.

@juffiejuf wat vervelend! Sterkte! Ik ga juist wel uit van weer een enorme huiler, kan het alleen maar meevallen... hopelijk hebben jullie baat bij osteopaat!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2014 19:58

juffiejuf schreef:@ ajl; welke duowagen heb jy? Bevalt die goed? Na hoeveel tyd ben jy de fietskar weer gaan gebruiken? Hier gebruik ik de bugaboo met plankje maar voor langere stukken niet ideaal.

Hier huilt onze kleine enorm veel. Dacht dat dit ons vast geen 2e keer zou overkomen ;-) Heel zijn lichaam is verkrampt, zo zielig. Vandaag voor het eerst met hem naar CB geweest. Arts vond dat hij zijn nekje wat vreemd hield en doordat ik zo snel ben bevallen denkt ze dat het niet goed zit. Donderdag naar osteopaat en evt. fysio erbij.

Welk merk duowagen wij hebben weet ik niet eens. Het was geen dure :wink: . Ik vind het wel handig, want zo kan ik hem ook goed vastsnoeren als hij niet wil luisteren. Plankjes hebben wij niet gehad, omdat de oudste niet liep toen nr 2 geboren werd.

Wij hebben geen fietskar, maar een bakfiets. Volgens mij wordt afgeraden om de eerste 4 maanden met ze te gaan fietsen in een kar. Wij deden het in ieder geval niet. Helemaal omdat ze bij ons niet zo vlot zijn met de stabiliteit van de nek en het omhoog houden van het nekje. Wij hebben er nu ook weer een die totaal niet in beweging komt :lol: Hij ligt op zijn rug en doet geen enkele poging om te draaien.

Vervelend dat hij weer zo huilt. Wij hebben het bij de oudste 2 ook gehad, echt vreselijk. Heeft hij ook een voorkeurshouding en een afplatting? Dat hadden wij met C heel sterk, wij zijn echt ternauwernood aan de helm ontsnapt. Sterkte! Kan je er zelf nog wel tegen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2014 21:19

juffiejuf schreef:@ TJ; hoop echt dat jullie snel duidelijkheid krijgen want de kinderwagen is een oplossing maar jullie voelen je waarschijnlijk machteloos....

Klopt.. :cry: Maak me zorgen om mijn lieve, kleine mannetje.. Morgen ga ik even voor een check-up naar de huisarts .. Hij eet bijna niets, is lusteloos, huilerig, heeft last van zijn rug en voeten en z'n hoofd, is zo moe en is gewoon niet mijn vrolijke mannetje zoals ik em ken .. :(

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2014 21:40

Wat naar tj, sterkte!
Wat is nu het vervolgtraject? Of is dat er eigenlijk (nog) niet?

Pff.. hier een mannetje dat nog wakker is. Heeft vanmiddag een klein uurtje geslapen (was niet de bedoeling maar hij viel in de auto in slaap) maar dan is het 's avonds echt hommrles.. lastige fase, dat net niet meer slapen 's middags..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2014 21:48

tnx, nee vervolgtraject is er nog niet. Het is nu eerst wachten op de uitslag van de dna-test .. en dat duurt nog tot 24 februari! En dan kunnen we pas verder kijken

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 06 jan 2014 21:55

[quote="juffiejuf]
Hier huilt onze kleine enorm veel. Dacht dat dit ons vast geen 2e keer zou overkomen ;-) Heel zijn lichaam is verkrampt, zo zielig. Vandaag voor het eerst met hem naar CB geweest. Arts vond dat hij zijn nekje wat vreemd hield en doordat ik zo snel ben bevallen denkt ze dat het niet goed zit. Donderdag naar osteopaat en evt. fysio erbij.

[/quote]

Onze oudste had dat ook. Bleek dat ze het kiss syndroom had. Na één behandeling bij een manueel therapeut merkten we al verbetering :shock: Ze was toen nog maar zes weken oud... Sterkte joh, dat huilen kan je echt opbreken... :?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 21:56

654321 schreef: volgens mij moet ik de buggy ook maar weer eens tevoorschijn halen... ;-). Wij hadden het er gisteren nog over dat we bijna met de auto naar de kerk moeten (een heel klein stukje). De jongste hier is op de hoek van de straat(volgens hem zelf) zoooo moe. Op zn fietsje hebben we ook al een paar keer geprobeerd maar dan stopt hij er halverwege mee en vertikt het om verder te gaan. Volgens hem is hij dan zoooo moe... Dus misschien ook de buggy maar tevoorschijn halen?
Weet overigs niet zo goed wat dit is...? Niet helemaal fit/ gezond? geen doorzettingsvermogen? Weinig conditie? Eigenwijs/ geen zin? Als we naar de brievenbus lopen (die kun je vanuit het raam zien) dan moet ik hem halverwege al tillen.

Heel herkenbaar, die van mij hadden allemaal voetpijn zogenaamd. Ik neem gewoon zo'n fiets met een stang mee tegenwoordig, anders krijg ik last van m'n nek.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2014 21:57

Tjonge, dat duurt nog een tijd, TJ, en wat kan daar dan uitkomen?

Jannoek, heel herkenbaar helaas. Ze slaapt meestal wel 1 tot 1,5 uur 's middags, maar 's avonds lukt het haar dan echt niet om in slaap te komen. Eigenlijk zou het middagdutje eraf moeten, maar dan ben ik haar de hele middag aan het entertainen, omdat ze eigenlijk doodmoe is.
Maar als ze wel slaapt, dan ligt ze 's avonds zo 1,5 uur wakker. Het lastige vind ik ook wel dat het voor Jurian onbegrijpelijk is als hij wel naar bed moet (hij slaapt bijna meteen als hij er om 7 uur in ligt) en zijn zusje nog op mag blijven tot 8 uur ofzo. Daarom liggen ze beiden meestal wel tegen half 8 er in, maar dan nog ligt ze zo een uur wakker. Gelukkig komt ze haar bed niet uit, maar zo lang wakker liggen (inclusief huilen en roepen) vind ik ook zo sneu.

Nouja, het is gelukkig maar een fase, komen we ook wel weer doorheen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2014 21:59

Daar kan uitkomen dat hij glycogeenstapelingsziekte type 0 heeft of niet... Zo nee, dan moet er weer verder gezocht worden naar wat anders en zal het nog veel langer duren voor er duidelijkheid is en een behandelingsplan :(

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jan 2014 08:54

Hier gaat alles goed hoor, de kids zijn nu in leeftijd van (bijna) 8 tot 16 dus een gemelleerd gezelschap. Kan onderhand al deskundige worden in het adhd/ass gebied maar daar leren we steeds beter mee om gaan #-o

We zijn gezond, dat is belangrijk.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2014 10:23

Fijn dat t goed gaat bij jullie, Annet.
Wat zijn je kinderen alweer oud zeg...

TJ, sterkte met t wachten.
Lijkt me zo rot om je kind zo te zien.

Mijn oudste was ook altijd "zo ontzettend moe" bij een stukje lopen,
totdat ze naar school ging. Sindsdien heeft ze echt veel meer conditie.

Ik gebruik de Bugaboo met plankje, ideaal vind ik dat.

Hier doet Fem vaak nog een middagslaapje van een uur of 2,5.
Maar dan is ze s ochtends wel rond 06u wakker.
In de vakantie geen middagslaapje gedaan, en toen sliep ze opeens heerlijk uit.
Maar nu met school moet ze er toch vroeg uit en dan vind ik het slaapje wel lekker smiddags.

Juffiejuf, wat sneu dat je kindje zo huilt... Sterkte daarmee, hoop dat de behandeling helpt.

Ajl, hoe vond C. het op school?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 07 jan 2014 11:18

@TJ
Sterkte met jullie kleine mannetje

@Juffiejuf
Oh wat naar als ze zo huilen.
Hoop dat de osteopaat wat uitkomst kan bieden.
Misschien helpt 't nog om een draagdoek te gaan gebruiken? De meeste huilbaby's komen hierin echt tot rust.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Terug naar “Archief”