Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jan 2014 09:59

waarom houd je de jongste dan niet een weekje thuis? dit is toch verwarrend en lijkt me niet echt leuk voor de jongste.. begin je net te wennen, moet je naar een andere school

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 10:08

trijntjejohanna schreef:waarom houd je de jongste dan niet een weekje thuis? dit is toch verwarrend en lijkt me niet echt leuk voor de jongste.. begin je net te wennen, moet je naar een andere school

Ja dat leek me ook, maar ja, daar ga ik niet over. Het zal wel meevallen. De oudste werd er gepest, dus blij dat ie ergens ander heengaat. Wel zielig, hij had niks gezegd tegen mij en ineens zei z'n broertje tegen me dat ie werd gepest omdat ie zo'n stomme Nijntje tas had, zo'n ding dat je gratis van de kraamzorg krijgt. Allemaal van die stoere snertjongens op school die hem om opheldering vroegen en hij had geantwoord: Ja, maar vroeger vond ik Nijntje wel leuk. Schattig. Ik heb gelijk nieuwe tassen gekocht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 10:28

Ik dacht dat zoiets pas op de middelbare ging spelen. :?
Als Nijntje al kinderachtig is voor een jochie van, hoe oud is hij Boerin, 4/5??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2014 10:49

Nijntje kan bij ons op de lagere school ook echt niet, veel te kinderachtig. In groep 1 en 2 is het een tas van Cars voor de jongens. Voor de meiden is het wat makkelijker, daar maakt het wat minder uit, als het rose, gebloemd, prinsessenachtigs is.

Vervelend Jannoek! Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt voor de andere tanden. Hier was H rond zijn 3e gevallen en had 2 zwarte voortanden, maar dit trok in de loop van het jaar weer weg. Nu is de tand wat geler dan zijn andere tanden.

@ TJ prima oplossing toch zo :wink: Wanneer hoor je meer over een mogelijke behandeling?

Hier gaat dochterlief morgen voor het eerst naar school. Aankomend weekend wordt ze 4, maar ze mag nu al instromen. Ik wilde haar morgen uit school ophalen, maar dat mocht niet. Ze wilde naar de bso. Dat gaan wij dus niet doen. Ik vind het voor een eerste dag lang genoeg met overblijven er gelijk al bij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 10:53

ajl schreef:Nijntje kan bij ons op de lagere school ook echt niet, veel te kinderachtig. In groep 1 en 2 is het een tas van Cars voor de jongens. Voor de meiden is het wat makkelijker, daar maakt het wat minder uit, als het rose, gebloemd, prinsessenachtigs is.

Wat een dwaasheid eigenlijk. Natuurlijk niet van die kindertjes, maar om elkaar DAN AL zo het leven zuur te maken.
En als kinderen nu eens opgevoed worden zonder tv, dus niets van Cars afweten?
Op het gymnasium was een meisje dat heel veel van Nijntje had, die vond het zo schattig.
En dat bleek gewoon te kunnen, ook een Bert&Ernie agenda heb ik gesignaleerd.
Dus Boerin: tasje bewaren en over een aantal jaren kan hij het gewoon gebruiken. :lol:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 jan 2014 10:56

Gelukkig kan nijntje hier prima bij jongens, zie er veel op school. Eigenlijk kan hier het meeste nog wel in groep 1 en 2. Doet de school er dan niets mee als er daar mee geplaagd/gepest wordt?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2014 10:56

Mijn zoon wist toen ook nog niets van Cars, maar dat duurde niet lang :wink: Hij had trouwens wel toevallig een cars rugzak, maar kende de film o.i.d. niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 11:06

Hier ligt ook een taak voor de ouders, nl. dat je een ander kindje nooit moet uitlachen of pesten, om het anders zijn.
Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat het al in groep 1 begint. :(
Ik herken dit niet en mijn dochter, die net nog thuis was en nu naar school gaat, ook niet.
Pas in de brugklas begon het gezanik met elkaar de maat nemen.
Dan hoort het er helaas bij, puberteit.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 11:10

Memmem schreef:Gelukkig kan nijntje hier prima bij jongens, zie er veel op school. Eigenlijk kan hier het meeste nog wel in groep 1 en 2. Doet de school er dan niets mee als er daar mee geplaagd/gepest wordt?

Z'n vader had er wat van gezegd, maar de juf vond dat dat erbij hoorde, omdat ie net nieuw was. Na :lol: behoorlijke dwang zijnerzijds zou ze er toch beter op letten.
Nou ja, het bleek dus gewoon om een rugzak te gaan. 't Is toch wat. Ik bewaar 'm wel voor als ie 18 is, goed idee.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 11:16

schelpje3 schreef:Hier ligt ook een taak voor de ouders, nl. dat je een ander kindje nooit moet uitlachen of pesten, om het anders zijn.
Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat het al in groep 1 begint. :(

Hij zit al in groep 4. Ik dacht laatst nog: is dat ding niet veel te kinderachtig? Maar op die andere school hadden wel meer kinderen diezelfde Nijntje tas. Daar werd ie nooit gepest. Maar daar hadden ze een antipestprotocol en kanjertraining, best wel goed.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 12:26

Boerin schreef:Hij zit al in groep 4. Ik dacht laatst nog: is dat ding niet veel te kinderachtig? Maar op die andere school hadden wel meer kinderen diezelfde Nijntje tas. Daar werd ie nooit gepest. Maar daar hadden ze een antipestprotocol en kanjertraining, best wel goed.

O groep 4, ja, dan worden het al hele baasjes. :wink:
Maar dan nog, mag een kind niet meer kinderlijk zijn?
Ik was vrijdagavond bij een familie die The Voice Kids kijken, ik was werkelijk verbaasd over het feit dat sommige kinderen van 8/9 jaar zo ouwelijk zijn. In hun manier van praten, de liedjes die ze uitzoeken.
Het zijn gewoon minivolwassenen.
Ik zou hier echt nooit mijn toestemming voor geven.
Laat die van jou dan thuis nog maar lekker met zn Nijntje knuffelen hoor.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2014 13:33

Boerin schreef:Ja dat leek me ook, maar ja, daar ga ik niet over.

Wie dan wel? Jij en je man beslissen dat toch?

Jannoek, wat sneu zeg! Wel fijn dat de hele wortel er uit is.
Ilona heeft ook een tand er uit, en de twee er naast zaten ook los.
Die zijn weer vast gegroeid gelukkig en niet verkleurd.
Maar bij haar moest wel de wortel er nog uit worden getrokken. Brrrr..

Ajl, wat leuk dat C. naar school mag!

TJ, gelukkig had je de Bugaboo nog niet verkocht. :)
Leuke foto.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 jan 2014 15:04

@boerin; ik zou de jongste op de nieuwe school laten starten en zeker niet voor 1 weekje nog naar 'de oude school'! Snap het niet helemaal, want waarom zou je dat wel doen??

Over die nijntjes-rugzak; belachelijk vind ik dat! Dat komt echt niet van kinderen zelf weg! Ik zou ook echt niet willen horen dat mijn zoontje zou zeggen dat dat kinderachtig is....!! Zulke dingen beginnen mijns inziens echt bij ouders.

@trijntjejohanna; volgens mij moet ik de buggy ook maar weer eens tevoorschijn halen... ;-). Wij hadden het er gisteren nog over dat we bijna met de auto naar de kerk moeten (een heel klein stukje). De jongste hier is op de hoek van de straat(volgens hem zelf) zoooo moe. Op zn fietsje hebben we ook al een paar keer geprobeerd maar dan stopt hij er halverwege mee en vertikt het om verder te gaan. Volgens hem is hij dan zoooo moe... Dus misschien ook de buggy maar tevoorschijn halen?
Weet overigs niet zo goed wat dit is...? Niet helemaal fit/ gezond? geen doorzettingsvermogen? Weinig conditie? Eigenwijs/ geen zin? Als we naar de brievenbus lopen (die kun je vanuit het raam zien) dan moet ik hem halverwege al tillen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 jan 2014 15:12

654321, stukje gemakszucht? Mama/papa tilt me toch wel, zoiets. Onze jongste heeft er ook wel een handje van. Als het kan laat ik haar ook wel eens staan en loop dan zelf door. Maar naar de kerk ofzo is dat wat lastiger.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2014 17:09

Dag dames, lang geleden dat ik me hier heb laten zien maar soms kijk ik nog wel es om het hoekje.

Nu las ik het bericht van 654321 over het moeilijke lopen van haar zoon. Een van mijn kinderen heeft ook altijd erg veel moeite gehad met lopen. Hij kon geen 5 minuten staan, rennen ging ook niet (viel dus best buiten de boot op school) Hij is nu 9. Hij heeft fysio gehad, op diverse sporten gedaan, heeft allemaal niet geholpen. Hij sleet schoenen bij het leven Of ik nu schoenen kocht over de 100 euro of van 25 euro bij Sch.reus, maakte niet uit. Op gegeven moment weer naar de huisarts, door naar de kinderarts, toen naar orthopeed, nu gaat hij sinds een 3/4 jaar naar Mensendieck en het gaat nu steeds beter maar we zijn dus wel jaren verder.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”