Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 15 dec 2013 17:02

Duschka, heb jij ook van aidulac de lactatiekundige? Zij is toen bij ons thuis geweest met bv problemen bij E.
Ik heb toen ook tegen haar gezegd : nooit!!!!! geen bv meer. Ze begreep dat direct. Fijn mens.
Ik wil het nu toch weer gaan proberen, en ga haar van te voren al een keer bellen, klinkt misschien overdreven maar het is bij alle 2 mislukt terwijl ik het toch wel weer erg graag wil.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2013 19:51

@ duscka wil jij dan stoppen met bv? Mijn nichtje voedt altijd tot 9 mnd en gaat daarna gewoon bij haar kinderen over op een beker. Haar kinderen drinken ook nooit uit een fles.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 15 dec 2013 22:50

@Ajl
Nee, ik wil niet stoppen met bv :wink: , maar ook gezien de grote puinhoop die mijn borsten nu vertegenwoordigen, (kloven, open huid enzo) zou 't fijn zijn als ze soms eens even langer pauze hebben dan twee uur. (en er dus moedermelk uit een flesje/bekertje gedronken kan worden)

@JPC
Hier een andere lk (of twee om precies te zijn), maar ook een heel fijn, alleen geen oplossing.
Er schijnen meer bv kindjes te zijn, die fanatieke fles en speenweigeraars zijn, dus daarom het advies om te kijken of ze uit een bekertje wil gaan drinken. Maar DL gaat voor "the real deal". :mrgreen:
Vind het niet overdreven hoor, om van te voren de lk in te schakelen.
Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap bij de lk geweest, op advies van de gyn.
Die had zoiets van "de zwangerschap is al knudde, laat de bv dan in elk geval goed gaan verlopen".
En hoop voor je dat je er iets aan hebt en dat het deze keer wel gaat lukken!

@Vpk
Idd het gaat hard. We zijn met bijvoeding gestart en daar had ik het emotioneel toch even moeilijk mee :oops: .
Fijn dat de voeding bij jou al goed op gang is en dat je mannetje al weer is gegroeid. Dat is wel vlot, of niet?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 dec 2013 11:35

@ Duschka: respect hoor dat je het zo lang volhoudt met kloven enzo.
Dat had ik niet gered denk ik. kheb deze keer aan het begin een kloof gehad, die vond ik al zo verschrikkelijk dat ik blij was dat ze genezen waren (de kloof was trouwens zo weg met rite aids pads, soort mothermates, moet je alleen elke dag vervangen, vond ik wat hygienischer en werkte goed bij mij).
Nu geen problemen meer, loopt als een trein.

Fijn VPK, dat te BV lekker op gang is! Hopelijk zonder al te veel problemen.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 dec 2013 16:19

En dan heb je ineens een borstontsteking grrr....Werd vannacht wakker met een enorm pijnlijke gestuwde borst, dametje had een voeding overgeslagen en sliep van 19.30 uur tot 4.00 uur...
Vandaag maar vaak aangelegd en gemasseerd, maar de plek verdwijnt nog niet helemaal.
Voel me er flink grieperig van . Hopelijk wordt het vandaag minder, anders morgen de huisarts maar bellen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 dec 2013 19:38

oei vervelend em! Wat ook helpt is om er ijskoude kompressen tegenaan te leggen. Ik lag afgelopen zomer ook een paar nachten met ijspakkingen in mijn bh.
Sterkte!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 dec 2013 21:26

Joh, wat balen!! Hopelijk snel over!!
Time flies when you have none!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 22 dec 2013 22:08

@Em.
Oei, wat vervelend. Borstontsteking kan goed zeer doen en je kunt er idd ook behoorlijk naar van zijn.
Lekker warm douchen, idd coldpacks, vaak aanleggen en goed leeg laten drinken. Desnoods gaan blokvoeden. Gekneusde koolbladeren kunnen ook nog baat hebben.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 23 dec 2013 21:41

Dank voor de tips, vandaag gelukkig geen koorts meer, het lijkt langzaam beter te gaan, al voel ik me nog wel moe en zweterig. Toch even langs de huisarts geweest ivm de feestdagen voor de deur. Heb wel een kuurtje gekregen, als ik weer koorts krijg moet ik daarmee starten. Maar ik heb goede hoop dat dat niet nodig is....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 dec 2013 08:48

Vervelend, Em.! Hopelijk zet de stijgende lijn voort en ben je weer snel de oude.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 dec 2013 14:39

Hier iemand die wel eens voedt in de fontein houding? Kreeg die tip van de wijkvpk omdat ik nogal een sterke toeschietreflex heb en J best last heeft van de voeding.. ik kan hem wel eeen poos rechtop tegen me aanhouden dan valt hij lekker in slaap en als ik hem daarna wegleg wordt hij heel onrustig om vervolgens te spugen als je hem weer pakt..
Die houding lijkt me niet meevallen.. straks maar eens proberen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 dec 2013 18:53

Erg lastige houding, ik heb t ook geprobeerd.
Hielp zeker wel tegen verslikken, maar ik vond t niet relaxed.

Hier ook nog altijd veel last van boertjes en spugen.
Lang rechtop houden, tussendoor boeren en achteraf ook nog een aantal.

Hoop dat de ontsteking snel weg gaat Em.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 dec 2013 22:17

Vpk, fonteinhouding vond ik lastig, maar ik deed wel de laid back madonna, zoals dat heet (ik geloof dat daar ook nog een andere naam voor is). Dan voed je in feite in een heel gangbare houding, maar dan zelf meer onderuit, half liggend, waardoor je je kindje makkelijk iets hoger kunt leggen dan de borst. Dat scheelt al in de zwaartekracht. Evt kun je hem even loskoppelen als de tsr net komt en dan weer aanleggen als de eerste felheid eraf is, maar dat moet hij dan maar net fijn vinden (en wel ff doekje, of meteen maar een flesje - kun je het bewaren voor evt oefenen met fles - bij de hand).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 dec 2013 22:18

Of even kijken naar biological nurturing (instinctief voeden), zie hier: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html
Daar vind je ook een paar houdingen die misschien wel prettig kunnen zijn bij flinke tsr.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 25 dec 2013 18:43

@VKP
En de eerste melk even weglaten lopen? Dus je TSR gewoon even in een hydrofiel opvangen ofzo? Ik ken iemand die dat deed, beebje stikte namelijk bijna in 't heftige TSR.

Terug naar “Archief”