Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 20 dec 2013 13:23

Leuke foto, die toeters hebben die van mij ook.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 dec 2013 15:10

Mooie foto van jullie gezin Laura.
Tj, mooie foto van de jongens, hoe gaat het nu met hen?
Evelien, dat is wel heel erg schrikken zeg, gelukkig dat hij er geen gevolgen van heeft

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 dec 2013 19:21

Wat een leuke foto TJ!

Help Evelien, wat een schrik! Goed dat jullie hem vannacht zo in de gaten hebben gehouden!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 dec 2013 22:35

Je kind over naar een groot bed, hoe pakten jullie dat aan?
F krijgt volgende week zn grote bed maar zegt dat hij niet een nieuw bed wil. We hebben nu al vast zn nieuwe dekbed & dekbedovertrek en kussen in zn ledikant gelegd en daarmee is hij heerlijk in slaap gevallen.
We hebben geen ruimte om zn oude bed te laten staan zodat hij kan kiezen bijvoorbeeld. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan...

Leuke foto tj! Ben ook benieuwd hoe het gaat?

@evelien beterschap! Wat zul je geschrokken zijn! F viel vanabind vanaf de onderste plank van de triptrap op zn hoofd op de grond.. ook al een hele klap.. begon direct ook heel hard te huilen en zei na een poosje dat zn hoofd niet meer zeer deed, dus viel ook mee gelukkig.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 dec 2013 22:43

Jannoek schreef:Je kind over naar een groot bed, hoe pakten jullie dat aan?

De oudste kreeg eerst een autobed, geen probleem, vond ie helemaal geweldig. Jongste 2 lagen nog in peuterbedjes. Die moesten wel weg, al is de jongste nog te jong voor een groot bed. Het pastte hier allemaal niet in 1 slaapkamer. Ik heb hier nu 2 stapelbedden staan. Geen probleem, ze vinden ze geweldig en iets te kiezen was er niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 dec 2013 00:00

Ik zou gewoon al vroeg op de dag in zijn bijzijn het bed installeren. Zo hebben we het hier ook gedaan; ze hadden dan de hele dag nog om eens even te gaan kijken en eraan te wennen en uiteindelijk gingen ze er dan 's avonds zonder problemen in.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 dec 2013 11:04

Paar maanden geleden is Fem bij Ilona gaan slapen in t stapelbed.
Eerste avond is mn man er naast gaan liggen op de grond, totdat ze sliepen.
Is eigenlijk gelijk goed gegaan, had ik niet verwacht. :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 dec 2013 21:45

hier gekozen voor een tweede ledikantje.... voor de baby toen. De oudste wilde ook niet uit het bed en we merkten dat ze veel behoefte nog had aan die hekjes ed.

We hadden het geluk dat we er eentje konden lenen.

Ik heb dus verder geen tips en je hebt dus niks aan mij.. haha....

Hier ook een ander bed voor M op zolder staan, maar hij geeft keer op keer aan dat hij nog in het ledikantje wil slapen en niet in een echt bed. En hij benadrukt nog eens extra dat ook grote jongens in een ledikantje kunnen slapen. Nou jah.. kan ook nog zat, dus waarom niet! haha.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 19h

Berichtdoor Jannoek » 21 dec 2013 22:41

F zegt ook dat hij geen groot bed nog wil, maar vandaag liet hij wel supertrots z'n nieuwe dekbed zien aan een vriendin van ons die langskwam. Hij zei 'kijk C, dit is mijn nieuwe grote jongens dekbed'. Daar is hij alvast blij mee ;-) verder staat z'n nieuwe matras ook al in de kamer geparkeerd en dat vind hij toch ook wel heel interessant, dus wellicht valt het allemaal wel mee :-) we gaan het meemaken....

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 dec 2013 22:43

Hier ook een ledikantje voor de baby zodat M. in zijn ledikant nog blijven. Nu is hij wel jonger dan F.

@ jannoek; hoe gaan jullie het nu doen met het indelen van zijn kamer? Is het gelukt om een oplossing te vinden voor de twee bedden?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 dec 2013 23:26

Wij hebben het beide keren gewoon cold turkey gedaan. Hij was nog geen 2 toen hij naar een ander bed ging en C kreeg een ander bed voor haar 3e verjaardag. En wij hebben al bedacht dat wij J tot zijn 18e in het ledikant laten liggen :lol: Maar eigenlijk was het geen probleem om over te gaan naar een ander bed. Bij ons waren ze apetrots dat ze een eigen kussen kregen :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 dec 2013 08:21

F is alleen behoorlijk lang (meer dan een meter) dus een extra ledikant zou hier echt zonde zijn, naast dat t niet zou passen. ;-)

We hebben nu een stapelbed laten maken op peuterbed formaat (1,50 x 0, 70). De onderkant is dan peuterbed en de bovenkant ledikant, met een 'deurtje' er in om de baby er makkelijk uit te kunnen halen voor ons. Maar de baby komt eerst gewoon bij ons op de kamer.

Het lijkt hier op: klik, maar ik wilde graag een la eronder voor opbergruimte, vandaar dat we t hebben laten maken ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2013 12:36

Dat is een mooi systeem.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 dec 2013 18:32

Zo akelig als je kind valt/stoot en zoveel pijn heeft... zo is nina pas echt weggevallen in mijn armen (handje was dubbel geklapt) pfff ineens een slap meisje in je armen heb ze snel aan mijn ma gegeven held die ik ben..

Nina slaapt sinds 3 nachten in een peuterbed (hebben wij nog ingeslapen) wilde het proberen voordat wij groot bed gaan kopen had ook wel problemen verwacht maar ging gelijk goed en ze is helemaal trots pp haar grote bed.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 dec 2013 19:54

J slaapt nog steeds in zijn ledikantje, maar we gaan binnenkort een peuterbed aanschaffen.
Zijn zusje zal dan toch echt uit de wieg moeten en over naar het ledikantje.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat, hij is wel erg gehecht aan zijn bedje, maar we hebben het er al wel over gehad. Dat helpt denk ik wel. En verder zien we het wel!

Terug naar “Archief”