Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 sep 2013 20:30

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 07 sep 2013 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 sep 2013 20:32

Milan en Matteo gaan altijd 2 keer mee naar de kerk en Manoël gaat sinds kort ook regelmatig 1 keer mee, de andere dienst is er gewoon een van ons thuis.


Eten is hier ook een drama! Manoël heeft hier afgelopen week voor het eerst sinds ruim 2 jaar 6 kleine hapjes warm eten (macaroni) gehad!! De dag erna 2 kleine hapjes rijst.. Vandaag helaas niks.. Wij negeren het.. hij krijgt niks anders (alleen in de periode nadat hij zo heel ziek was en veel was afgevallen heeft hij 's avonds wel brood of iets gekregen, maar sinds maandag is dat voorbij, want hij is weer op gewicht van voor het ziekenhuis)

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor coby » 04 sep 2013 20:35

-
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor cornelia77 » 04 sep 2013 21:38

jamillah schreef:(missf)Nu werk ik nog 3 dagen, binnenkort worden dat er al 2 of 2,5 en in de loop van volgend jaar stop ik waarschijnlijk helemaal met werken, dus ik heb nog geen idee welke dagen uit gaan komen


Ik ben niet nieuwsgierig hoor :mrgreen: Maar stoppen met werken? Met een bepaalde reden? Hoef je natuuuurlijk niet te vertellen maar uit je berichten blijkt altijd hoe gek je bent op je werk, vandaar :D


Dat vroeg ik me ook al af...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor cornelia77 » 04 sep 2013 21:39

Wat een heerlijk weer vandaag! Het lijkt nog wel vakantie...
Vanmiddag genoten van een heerlijk middagje ouwehands dierenpark!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 sep 2013 22:21

heerlijk he! kids na school eten.. en naar buiten!!!! :) vol op genieten nog, want voor je et weet valt de eerst sneeuw en staan we op de ijzers :)
Kids vroegen al wanneer de herfst kwam, ze wilden kastanjes zoeken, een mega zooi bolsters hier aan de bomen!! Kom maar op met die herfst :)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LeChat » 05 sep 2013 15:01

Blijft spannend, TJ - sterkte!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 05 sep 2013 17:52

Haha Jamillah, die vraag had ik kunnen verwachten ;)
Werken vind ik heerlijk, 3 dagen even weg van thuis, even gewoon ik zijn, en niet steeds mama. Maar sinds Jurian op school zit, en zeker sinds hij in groep 1 zit, zie ik dat hij erg snel onrustig is. Bij ons zit ADHD in de familie, en we hebben echt wel eens getwijfeld of hij dat niet heeft. Tot we erachter zijn gekomen dat hij veel meer rust in zich heeft als wij rustig zijn. En dat ben ik als ik niet werk. Anders blijft er een soort onrust in ons gezin, de één naar de oppas, de ander naar school, snel naar mijn werk, 's middags beiden bij verschillende oppassers halen. 's avonds weinig tijd om te eten want ze moeten snel in bad en naar bed, iedereen moe. En het gaat prima, allemaal, we zijn eraan gewend, maar voor Jurian is het zeer waarschijnlijk beter als ik thuis ben, hem zelf ophaal van school, veel meer tijd heb om uitgebreid te eten 's avonds, mee kan helpen op school als ze moeders ergens voor vragen.
Nu is de kans groot dat volgend jaar een keer mijn contract niet verlengd wordt, omdat mijn baan dan gewoon niet meer bestaat. We hebben besloten, om de rust voor Jurian vooral te krijgen, dat ik niet actief ga zoeken naar een andere baan. De kinderen zijn het belangrijkst, niet mijn werk. Maar ik ga niet niks doen hoor ;) Mijn man heeft een eigen bedrijf waar ik veel makkerijker in kan springen als ik thuis ben. Nu doe ik dat erg weinig, alleen af en toe een zaterdagje, en dan gaan de kids mee. Als ik thuis ben gaat dat allemaal veel makkelijker, en kan ik een deel van hem overnemen.
Vandaar :)
Ik kan me nu alleen niet meer voorstellen dat mensen wel eens zeggen: als de jongste op de basisschool zit ga ik weer hele dagen werken.
Want ik merk juist nu hij op school zit ik het juist nodig vind om er voor hem te zijn, tussen de middag en 's middags na school.

TJ, dus nog steeds niets opgelost, sterkte joh!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor schelpje3 » 05 sep 2013 19:16

trijntjejohanna schreef:Milan en Matteo gaan altijd 2 keer mee naar de kerk en Manoël gaat sinds kort ook regelmatig 1 keer mee, de andere dienst is er gewoon een van ons thuis.


Eten is hier ook een drama! Manoël heeft hier afgelopen week voor het eerst sinds ruim 2 jaar 6 kleine hapjes warm eten (macaroni) gehad!! De dag erna 2 kleine hapjes rijst.. Vandaag helaas niks.. Wij negeren het.. hij krijgt niks anders (alleen in de periode nadat hij zo heel ziek was en veel was afgevallen heeft hij 's avonds wel brood of iets gekregen, maar sinds maandag is dat voorbij, want hij is weer op gewicht van voor het ziekenhuis)

Lieverd, geef dan wat hij lust, al is het een boterham met pindakaas, of smeerkaas, of banaan. Maakt niet uit.
Mijn oudste wilde beslist geen warm eten en de kinderarts adviseerde om hem te laten eten wat hij wel lust en dan at hij 4 volkorenboterhammen! Nog steeds (en hij is allang volwassen) doe je hem het meeste plezier met lekker vers volkorenbrood van de warme bakker, met kaas.
Dus uiteindelijk "komt het wel goed" maar sommige kinderen blijven hun voorkeuren houden.
En mijn oudste lust nog steeds geen rijst, en pasta!!

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor sis » 12 sep 2013 07:56

Ik heb een 'probleempje' met mijn oppaskids. Misschien zijn er hier mensen die dit herkennen en wat tips hebben?
Ik pas 2 dagen in de week op J (2j9m) en R (14m). Jongetje-meisje. J kan vreselijk jaloers zijn op zijn zusje. R krijgt automatisch wat meer aandacht, optillen, aan het handje lopen, maar ze moet ook 2 keer op een dag stomen bij papa/mama of bij mij. Doen we eigenlijk altijd voor de televisie omdat J anders op je komt zitten, spullen afpakt etc. Stoute dingen waar je dan niks tegen kan doen omdat je R op schoot heb.
Goed, dat doen we nu voor de tv en dan gaat het goed.
Het lastigste is eigenlijk het gedrag dat J vertoond tov zijn zusje. Zodra je even niet kijkt duwt hij haar om, prikt in haar ogen, slaat, gaat boven op haar liggen.
Als ze gaat huilen gaat hij gewoon door. Ik heb met ouders afgesproken dat we J dan in de hoek zetten. Duidelijk zeggen waarom en hem 2 minuten laten staan. Hij vind de hoek vreselijk, maar toch zie ik geen verandering in z'n gedrag. Hij koppelt die stoute dingen nog niet aan de hoek.
R is gewoon bang van haar broer. Als ze naar mij toekruipt springt J er snel voor en durft ze niet langs hem.
Hij is gewoon jaloers en ik probeer hem positieve aandacht te geven op momenten dat het leuk is, maar ik kan nooit aandacht geven aan R (niet positief, maar ook niet negatief), want hij gaat zich er gelijk mee bemoeien en stopt met zijn spel.

Lang verhaal geworden, maar misschien is er iemand die dit herkent en wat dingen kan aangeven die ik kan proberen.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 12 sep 2013 13:14

- hem betrekken bij de zorg voor zijn zusje (laten helpen enzo)
- als zusje in de box zit of 's middags in bed ligt even 1op 1 aandacht voor hem
- een 'lijntje houden' met hem als je met zusje bezig bent en hij niet kan helpen
- broer veel complimentjes en positieve aandacht geven
- bij slaan, schoppen etc. heel consequent reageren (en kort benoemen waarom hij straf krijgt en zelf heel rustig blijven)
- goed gedrag belonen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 sep 2013 20:21

Hoe gaat het met jou/jullie 654321?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 12 sep 2013 20:39

ajl schreef:Hoe gaat het met jou/jullie 654321?


Heb geantwoord in zwanger.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor coby » 12 sep 2013 20:44

M'n jongste zoon moest weer naar school, hoorde ik later dat hij keihard had lopen brullen (z'n broertje zei: ja hij zat WHAAAAAAAA) en toen mocht toch z'n broertje even in de klas bij 'm, naast 'm zitten, want anders hield ie niet op. Vorige keer was er niks aan de hand. Hij zei thuis dat hij niet meer naar school durfde, hij was bang en ik moest mee, dus ik zei: ach, had die juf je gebeten lieverd? zo voor de gein. Zegt ie: ja, hier in m'n arm en hij liet het zien. Nou leek me erg stug dat de juf zoiets zou doen, bleek het een jochie uit de klas te zijn, die iedereen loopt te pesten. De middelste had ie vroeger ook al gepest. Niet normaal, een ander kind liep ie al met een potlood te steken. Morgen maar even zeggen en als het niet werkt spreek ik het leuke kindje zelf wel aan.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2013 20:54

k zou wel ff uitkijken met zelf aanspreken. Als er daadwerkelijke echt problematiek speelt kan je beter na aanhoudend gemartel als je bij de leerkracht bent geweest naar de directie gaan! die kan daar veel meer mee....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten