Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2012 17:18

schelpje3 schreef:Dat is niet waar. Als ze stelt dat ze slecht te prikken aderen heeft, dan geldt dat voor alle aderen. Dus niet alleen in je arm, maar ook in je hand.
Vele mensen, waaronder ik, hebben nooit last, maar er zijn ook mensen waar het een ramp is, als ze geprikt moeten worden.


Nou infuus prikken bij mij in de hand is ook altijd drama.

Maar bij het bloedprikken via de arm echt geen probleem.

Ik was iets wat genuanceerd in mijn posting.. :wink:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 12 nov 2012 18:16

Het infuus werd bij mij gewoon in mn arm geprikt hoor, als je moet persen, is het niet fijn als je een infuus in je hand hebt. Toen ik een keer bloed moest af laten nemen ivm test zwsuiker, was het geen probleem, in mijn hand. Arm dus drama en ze stonden er van te kijken dat ik bloeddonor was :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Jannoek » 12 nov 2012 19:24

Ik ben ook altijd blauw met prikken, maar heb sowieso heel snel blauwe plekken.. pas met mn fiets gevallen, plek is nog niet helemaal weg, maar is al 4 weken geleden.

Hier is het nog steeds drama, hoesten en verkouden, en steeds uitslag op zn lijfje. Moeten nu prikken op allergieen, en anders naar de kno arts.
Floris sliep van t weekend bij mn schoonouders, daar geen last... zij hebben alles anti alleegisch, dus toen ging ineens een belletje rinkelen.. ben benieuwd of er wat uitkomt!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Stip » 12 nov 2012 19:58

Infuus in mn arm ging niet lukken, konden ze geen goede vaten vinden, dus toen op mn hand. Ze hebben 5x geprikt voor 2 infusen, dus viel op zich mee. De blauwe plekken trekken nu weg. Met bloedgeven ook wel vaak meerdere keren voordat de naald goed zit. Maar op zich vind ik het niet zo'n probleem hoor.

Maar even weer ontopic... is bakvisje nu de enige nog hier?

Arme Floris, maar als er zoiets uitkomt dan kun je er nog wel wat mee...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor bakvis » 12 nov 2012 20:56

ja...k geloof dat ik effies (?) de enige ben hier :?
Inmiddels ruim 23 weken. Zit even in een energiedipje! Moeite om uit bed te komen, geen puf om wat te doen...bleh!!!
Onwijs last van bandenpijn...
draai me in bed om als een bejaarde dame :lol:
Verder een erg druk kindje; echt genieten dat getrappel in mn buik! Leuk dat de andere kids dat nu ook kunnen voelen!
Oudste 2 zijn 10 en 8; die zijn wel heel benieuwd hoe die baby daar nu komt en vooral: hoe en waar die baby straks uitkomt!! En hoe dat door zo'n klein "gaatje" zo'n grote baby past....heb maar een demonstratie met een elastiekje gegeven...k geloof ze het nu wel aardig snappen :wink:
K ga nu lekker badderen en dan slapen!! truste!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 nov 2012 14:07

Dippie schreef:Het infuus werd bij mij gewoon in mn arm geprikt hoor, als je moet persen, is het niet fijn als je een infuus in je hand hebt. Toen ik een keer bloed moest af laten nemen ivm test zwsuiker, was het geen probleem, in mijn hand. Arm dus drama en ze stonden er van te kijken dat ik bloeddonor was :)



kan gauw hoor, aan het eind van je zwangerschap heb je meer last van vocht dan als je neit zwanger bent. Ik ben een makkelijk te prikken iemand, maar toen met mijn pre eclampsie hebben ze zeker meer dan zes of zeven keer moeten prikken!!

Op het laatst aan twee kanten tegelijk omdat ze in moesten brengen, ivm mijn eigen toestand! nadien weer nooit last gehad.

Pluk01

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Pluk01 » 14 nov 2012 16:55

Beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Stip!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Maneah » 14 nov 2012 19:02

Stip, ik ben 'even' niet online en mis jouw mooie nieuws.
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, en Nieke met haar zusje!
Met jullie beide alles goed? Geniet van je 2 meiden (en van je man natuurlijk) ;-)

Wat infuus en bloed prikken betreft.. dat ging hier ook zo geweldig. Niet dus!
Ze kunnen bij mij sowieso links niets, dus bloed prikken en infuus moest rechts.
Niet echt handig/fijn wanneer je ook rechts bent. Maar ja, ze moeten toch wat..
Ik kreeg het infuus uiteindelijk in de hand, omdat het (na veel pogingen) daar alleen maar lukte.
Een pijnlijk plekje.. En, helaas moest het er nog 3 dagen in blijven (voor de antibiotica).

Ik weet inmiddels ook wat de bacterie is/was, waardoor ik koorts kreeg tijdens de bevalling.
De groep B streptokokken-bacterie..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 14 nov 2012 22:45

Pluk01 schreef:Beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Stip!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Lorijntje » 16 nov 2012 21:39

Ik prik de infusen altijd op de hand..Als je namelijk naar de operatiekamer moet hebben ze liever een infuus op de hand :)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor liefie » 19 nov 2012 08:07

Tijdens mijn inleiding/bevalling heeft mijn infuus ook gewoon op mijn hand gezeten... Verpleegkundige zei doet misschien iets meer zeer maar ik weet zeker dat ik die in 1 keer geprikt krijg bij jou (was ook zo en heb er niets van gevoeld)

Pluk01

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Pluk01 » 20 nov 2012 14:20

Toen ik na de bevalling in het ziekenhuis kwam vanwege een nabloeding werd er in allebei mijn handen een infuus geprikt. Wat was dat irritant zeg! Kon 's nachts alleen maar op mijn rug liggen en als ik dan in mijn slaap draaide deed het natuurlijk pijn en werd ik gelijk weer wakker. Ik had ook hele blauwe handen inderdaad, terwijl ze toch in een keer goed geprikt hebben. Gelukkig mocht op dag 2 in elk geval 1 infuus eruit, de andere heeft nog tot dag 4 gezeten. En toen mocht ik gelukkig eindelijk naar huis :D !

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Liesien » 21 nov 2012 14:13

Nog van harte gefeliciteerd Stip! Mooie foto's van je dochter(s) :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 07 dec 2012 10:15

Het is hier zo rustig. Laat ik mij maar weer eens aanmelden :mrgreen:

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor bakvis » 07 dec 2012 10:25

begrijp ik goed...ik heb gezelschap?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten