Waar kopen jullie je kleding?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jeepeecee » 11 okt 2011 15:03

'k had nog nooit van dat merk gehoord, maar echt super leuk! en ze hebben ook kinder.... =P~
Afbeelding

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 10:19

Ik zou uit principe juist geen merkkleding kopen, dan loop je toch reklame voor iemand die zijn
zakken vult.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2011 10:23

Elke kledingstuk heeft een merkje.... :wink: Of je het nu bij de zeeman koopt of bij de esprit winkel.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2011 13:51

en goedkope/merkloze kleding is niet per definitie goed... denk aan uitbuiting, kinderarbeid etc (waarmee ik overigens niet zeg dat dit bij dure kleding niet zou gebeuren, maar daar weet Lalage meer over te vertellen)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 12 okt 2011 14:16

Toch vind ik het wel lastig om leuke kleding te zoeken en dan eveneens te achterhalen waar het vandaan komt. Je kan er namelijk ook bij de duurdere merken niet van op aan dat er geen kinderarbeid aan te pas is gekomen. Ik heb pas een item op tv gezien waarin werd aangegeven dat in het kledingstuk made in Italy stond, maar dat het voorpand, rugpand en de mouwen en in een ver derde wereld land waren gemaakt en alleen in Italië in elkaar was gezet.

Al moet ik wel zeggen dat sinds ik vorige maand in de krant heb gelezen heb dat er meerdere fabrieken in Zuid Amerika van de ZARA waren ontdekt waar slavenarbeid werd verricht, ik mij voorgenomen heb om deze winkel voorlopig te mijden.

Nog een vraagje Weet iemand waar ik voor een meisje ( maat 92) leuke, simpele donkerblauwe ( basis) shirts kan vinden, die niet te wijd vallen. Ik heb nl een leuk, rood gebloemd rokje voor C gekocht bij de H&M ( kan hem zo niet op internet vinden), maar ik kan er niets leuks op vinden. Ik heb een donkerblauw vestje gekocht, maar een enorme miskoop.....model flatteert haar helemaal niet.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor pipgirl » 12 okt 2011 14:24

Misschien bij de hema,die vallen altijd wel goed.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 12 okt 2011 14:50

Ik had ze bij de Hema al wel gezien, maar die vind ik ook wel een beetje saai :oops: . Ik had nu een basisshirt bij de Prenatal voor haar gekocht (wit) maar daar zit dan net bij de mouwen en hals een roezeltje aan en ik vind dat altijd wel schattig

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 15:04

quote="Evelien"Elke kledingstuk heeft een merkje.... :wink: Of je het nu bij de zeeman koopt of bij de esprit winkel.


Ach ja daar heb je volkomen gelijk in, maar ik heb eigenlijk wat personen/familie in het hoofd
die alleen maar hele dure merkkleding wenst te dragen. Het is voor mij een raadsel waarom
(misschien heb ik wel een idee)
Merkkleding is niet altijd een garantie dat het ook beter is ....wel dat je er veel geld voor
bepaalde kleding moet neer tellen en het merk is dan zeker erg zichtbaar ... dus gratis reklame 8)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jeepeecee » 12 okt 2011 15:17

ajl schreef:
Nog een vraagje Weet iemand waar ik voor een meisje ( maat 92) leuke, simpele donkerblauwe ( basis) shirts kan vinden, die niet te wijd vallen. Ik heb nl een leuk, rood gebloemd rokje voor C gekocht bij de H&M ( kan hem zo niet op internet vinden), maar ik kan er niets leuks op vinden. Ik heb een donkerblauw vestje gekocht, maar een enorme miskoop.....model flatteert haar helemaal niet.


Misschien bij de V&D, de shirtjes van benneton. een ffen shirtje met in glitterletters benneton. (je loopt dan wel reklame natuurlijk 8) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor schaapje » 12 okt 2011 17:19

quote=jeepeecee

Misschien bij de V&D, de shirtjes van benneton. een ffen shirtje met in glitterletters benneton. (je loopt dan wel reklame natuurlijk


:lol: jaja..niemand komt er onderuit, ook ik wel eens niet hoor.
Ik had op vakantie eens slippers in de uitverkoop gekocht, van het merk oneill (als ik het goed schrijf)
wist ik veel wat dat was, totdat bij thuiskomst iemand, die erg van de merken is, tegen me zei;
hé wat heb jij een dure slippers aan. :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Kate Spade » 12 okt 2011 19:17

schaapje schreef:Merkkleding is niet altijd een garantie dat het ook beter is ....wel dat je er veel geld voor
bepaalde kleding moet neer tellen en het merk is dan zeker erg zichtbaar ... dus gratis reklame 8)


Achja...Ik heb kleding die merkloos is en ik heb kleding van "merken". De leuke shirtjes van h&m worden snel smoezelig terwijl ik al 5 jaar een blouse van Ralph Lauren met veel plezier draag. Soms is het fijn om iets moois te kopen, dat lang mee gaat.

Laats winkelde ik samen met iemand die alleen maar kleding van dure merken wilde kopen, zelfs underwear en sokken. Ik kan mij daar niet druk over maken, het kost handen vol geld en garandeert niet dat je dan leuk/origineel gekleed bent.
Dus, dat.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 12 okt 2011 19:25

jeepeecee schreef:[Misschien bij de V&D, de shirtjes van benneton. een ffen shirtje met in glitterletters benneton. (je loopt dan wel reklame natuurlijk 8) )


Heb even op de webshop van V&D zitten kijken, maar die shirtjes zijn er niet in blauw. Op zich vind ik ze wel leuk, omdat er ook wat grijs in het rokje zit. En reclame maken voor een merk maakt mij niet zoveel uit.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Lenny » 12 okt 2011 19:58

Als je iets van Benneton koopt weet je zeker dat het door kinderen gemaakt is...
Van dat merk weet ik het toevallig en van de kleding van H&M ook, dus die mijdt ik ook.
Maar verder vind ik het ook erg lastig om er achter te komen waar/wat nu 'eerlijke' kleding is!

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor lia » 13 okt 2011 08:12

Dat merkkleding langer mooi blijft is ook echt niet waar! Ik heb voor mijn dochter een shirt in de uitverkoop gekocht van Pour la fille (normaal rond de 50 euro). Na 1 winter was die al breder dan de lengte en het zit vreselijk onder de pluis en het is bijna grijs ipv wit. Nou dat vind ik geen kwaliteit! Toen ze nog klein was kocht ik eens een erg leuk patchwork-rokje bij Wibra, heeft ze drie jaar aangehad (eerst jaar iets te groot, tweede jaar goed en derde jaar aan de korte kant...) daarna heb ik het doorgegeven aan een vriendin, die heeft het haar dochtertje ook nog aangegeven. En dat voor nog geen 5 euro! Maar ja, je moet het net treffen, of juist niet treffen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Gerdien B. » 13 okt 2011 09:56

ik koop nogal eens bij de Takko. Leuke kleding, niet duur, zit lekker en tot nu toe geen kwaliteits klachten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten