Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2011 21:11

@liefie ik ben soms nog wel wat dizzy, maar heb niet super veel last van m'n hb, dus ben erg benieuwd!
Die ijzer tabletjes zullen vast geen kwaad kunnen, toch? ;-) Prima dan dat je ze slikt.
Ik heb ze ook liggen, maar vanwege het woord obstipatie in de bijsluiter nog niet gebruikt. :-oo haha!

Vindt Nina douchen ook zo lekker? Floris is net met mij mee geweest en vond het weer heerlijk! :)

Moeders met een (gedoopt ;-)) zoontje: Is jullie zoon gedoopt in een doopjurk of dooppakje? 8-[ Ik vind Floris in doopjurk net een meisje 8) maar de familiedoopjurk hangt klaar, en ik vind het ook zo wat om een duur pakje te kopen voor één keer...

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor gempa » 01 jul 2011 21:14

doopjurk, alletwee de zonen, nu hebben we wel een vrij gladde jurk zonder al te veel tierelantijnen.
ik vind het wel een mooie traditie hoor, past wel bij het dopen

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor kirsten » 01 jul 2011 21:18

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo'n doopjurk toch wel tof vind, vooral ik het geval van een familiedoopjurk. Geeft toch wel iets bijzonders moet ik zeggen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 21:24

Hier ook gewoon een doopjurk. Ik vind het ook wel wat hebben.

Hier kregen waren ze ook nog wel wat onrustig na de behandeling van de ostheopaat hoor, maar veel minder. Het hysterische gehuil was eraf.

Jannoek schreef:Kan me dat wat slapen betreft goed voorstellen ajl! Groot gelijk dat je dat doet! 2 kleine ukkies en een zwangerschap lijkt me best heftig. Sowieso, drie kids snel op elkaar, maar 'voor later' lijkt het me wel heel leuk!


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het qua drukte allemaal nog wel mee vind vallen. De buitenwereld vindt het drukker dan ik :wink: . Natuurlijk ben je wel bezig, maar het scheelt dat wij veel regelmaat hebben en de kids doen het daar prima op. Ik vind de periode na een bevalling altijd erger dan de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor cornelia77 » 01 jul 2011 21:48

Onze zoons zijn ook in een doopjurk gedoopt. Staat zo lief.
Ik vind het symbool van een familiejurk ook mooi. Wat mij betreft symboliseert het dat de Heere in de geslachten doorwerkt. Ik hou wel van wat symboliek. Ik vind het ook mooi als de vader het kindje ten doop houdt, omdat de vader uiteindelijk verantwoordelijk is voor de godsdienstopvoeding (vind ik dan...).
Als ik nog eens een kindje zou krijgen, ga ik daar wel voor pleiten bij mijn man. Maar die houdt niet zo van anders doen dan anderen, dus ik acht de kans niet zo groot. Zowiezo niet dat we nog een kindje krijgen trouwens. :lol: (we hebben er al vier)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jul 2011 04:56

doopjurk zondermutsje. Vroeger werd elk kind gedoopt in een doopjurk. Julia is met mutjse gedoopt, marijn dus zonder..

hmmmm.. lekker is anders... marijn staat even naast mij zijn luier vol te doen. Jakkes, zo om zes uur ind e morgen, op de nuchtere maag :?



ennuh... :oops: ik ben toch wel best jaloers als ik jullie slaapnachten lees :shock: het is hier weer bal de laatste dagen... bluh, niks an.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2011 07:54

Hier geen doopkleding. Ons kindje wordt opgedragen (blew). Wij hebben ook geen speciale familiedoopjurk ofzo. Hier gewoon eigen kleding (soms wit).

Wat balen ppm. Niks aan.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 02 jul 2011 08:23

Bij Jurian hadden we sowieso geen doopjurk, ik vind het geen gezicht, jongetjes in zo'n jurk :oops: Hij had gewoon een wit broekje en wit shirtje aan. Bij Frederiek doen we ook geen doopjurk, we hebben geen familiepronkstuk, en ik zie de meerwaarde niet zo. Als ze gedoopt wordt (is deze keer pas na de zomervakantie, Jurian werd met 3 weken al gedoopt) koop ik wel een lief wit jurkje ofzo.

Hier heb ik ontdekt waarom ze gister zo onrustig was in haar bedje. Ik lag haar gister in bed te voeden, nadat ze weer zo onrustig was, en keek ik naar haar wiegje. Bleek dat het dekentje en lakentje zo dik om het matras heen gevouwen zat aan het voeteneind, dat ze helemaal met de beentjes omhoog lag. Nogal logisch dat ze daar last van haar darmen van kreeg. Arm kind. Dus meteen een handdoek onder het hoofdeind, en ze sliep meteen :D En kwam maar 1 keer vannacht en sliep daarna meteen weer verder. Zo simpel eigenlijk, stom dat ik dat niet eerder had gezien
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor felisa » 02 jul 2011 08:30

bij ons zijn de meisjes in doopjurk met mutsje gedoopt, heel mooi :D
En de jongens in een dooppakje, ook heel mooi, maar net iets stoerder, als ik het zo mag zeggen :wink:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor vpk » 02 jul 2011 13:21

mijn broertjes, zusje en ik zijn allevier in dezelfde doopjurk gedoopt. en daarin is ook onze dochter weer gedoopt. dat vond ik wel mooi. mochten wij nu een zoon krijgen, zou ik die jurk denk ik ook wel willen gebruiken.
van mijn mans kant is er geloof ik geen doopjurk in de familie. zijn zus heeft er toen één voor haar dochter genaaid, maar dat is wel echt een meidenjurk. waar haar zoontjes in zijn gedoopt weet ik eigenlijk niet meer.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Bumba » 02 jul 2011 19:56

MissF schreef:Bij Jurian hadden we sowieso geen doopjurk, ik vind het geen gezicht, jongetjes in zo'n jurk :oops: Hij had gewoon een wit broekje en wit shirtje aan. Bij Frederiek doen we ook geen doopjurk, we hebben geen familiepronkstuk, en ik zie de meerwaarde niet zo. Als ze gedoopt wordt (is deze keer pas na de zomervakantie, Jurian werd met 3 weken al gedoopt) koop ik wel een lief wit jurkje ofzo.


Oef, ik dacht dat ik de enige was, maar ik vind jongetjes in een doopjurk ook niet zo.... scheelt dat je dat bij ons ook helemaal niet vaak ziet.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Sterretje » 02 jul 2011 19:59

Sprongetjes: ik geloof er dus wel in. Ik kon 'oei ik groei' gewoon 'naast' Anna Sofie houden. oh, zie is ... weken dus er komt een sprongetje aan. 9 van 10 keer klopte het.
Maar soms kan het inderdaad door iets anders zijn, even ritme kwijt, even weinig voeding enz.

@ Jannoek: hopelijk mag het beter gaan! Sterkte hoor (geldt ook voor PPM)

doopjurken: vind het gewoon erg mooi (traditie familiedoopjurk) ook bij een jongentje.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Jannoek » 02 jul 2011 21:10

Ik weet niet goed wat ik er van vind, maar we gaan het gewoon doen, haha. Morgen wordt hij namelijk gedoopt. :wink:

Vandaag merken we voor het eerst een enorm verschil! Zó fijn! :)
Hij heeft voor het eerst niet gekrijst, heerlijk! Ik hoop dat het zo blijft, en steeds beter gaat...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor LauraC » 02 jul 2011 21:26

Gezegende dienst gewenst Jannoek!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 08:29

Jannoek schreef:
@TJ, je bent terug! welkom! Hoe gaat het? Met Matteo nog steeds niet lekker?

nee, met Matteo gaat het nog steeds niet lekker.. hij krijgt nu 4 zakjes movicolon per dag.. en ja er komt wel wat uit.. maar nog lang niet genoeg.. hij is hierdoor ook niet echt zindelijk meer.. en aangezien hij 5 september op school begint hebben we wel een beetje haast ermee eigenlijk..

verder heeft hij vaak veel last van zn benen.. de arts wist er geen verklaring voor.. had vast te maken met zn verstopping.. maar wij geloven daar eigenlijk niet zo in.. zn botten aan de voorkant doen zeer.. en hij kan soms maar moeilijk lopen.. 11 juli moeten we weer heen en dan zullen we het haar nog even weer voorleggen..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten