de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 07 mei 2011 20:31

Tussen de regels door lees ik veel keuzen die vrouwen zelf maken. Is dat niet de oerzonde? Het zelf willen bepalen? Zelf doen? Baas in eigen buik. Maar gaat dit pilgebruik dan gepaard met het gebed of de Heere het gebruik van de pil wil zegenen? En als we graag kinderen willen - als we er zelf aan toe zijn - bidden we of we snel weer zwanger mogen worden? U proeft wel - dat hoop ik toch - dat zoiets wel heel ik-gericht is. Weten we ons afhankelijk van de Heere, of kiezen wij wat goed voor ons is? We nemen de pil, we verzekeren ons, maar denk erom; we kunnen ons tegen vanalles en nog wat willen verzekeren en van onbedoelde gevolgen willen vrijwaren, maar de Heere weet u te vinden. Hij wist Manasse ook te vinden. Hij offerde kinderen aan de Moloch en wat lijken we toch op Manasse. Waar offeren wij ze aan op als we ze al willen krijgen? Sport, spel, werelds vermaak en amusement? God wat en de wereld wat. Laat het ons niet gelden.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8214
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 07 mei 2011 21:38

@Steenblokkiaan: zoals ik elders al zei vermoed ik dat je een karikatuur probeert te schetsen van een refo. Ik hoop van harte dat je in het echte leven niet zo bent als je je hier voordoet.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Speedy » 07 mei 2011 22:04

Ach was het jantjes ook niet die 2 jaar geleden op exact dezelfde manier poste? Moet je nu zien welke mening hij op dit forum post AD 2011 :mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: de pil deel 2

Berichtdoor ajl » 08 mei 2011 07:38

steenblokkiaan schreef:Tussen de regels door lees ik veel keuzen die vrouwen zelf maken. Is dat niet de oerzonde? Het zelf willen bepalen? Zelf doen? Baas in eigen buik. Maar gaat dit pilgebruik dan gepaard met het gebed of de Heere het gebruik van de pil wil zegenen? En als we graag kinderen willen - als we er zelf aan toe zijn - bidden we of we snel weer zwanger mogen worden? U proeft wel - dat hoop ik toch - dat zoiets wel heel ik-gericht is. Weten we ons afhankelijk van de Heere, of kiezen wij wat goed voor ons is?.


Ik verbaas mij erover dat ik deze argumentatie nooit hoor als men loonsverhoging zal krijgen of promotie. Dan heeft men dat gewoon verdiend. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit afsloeg, omdat het niet Gods weg was of dat men vond dat het voor eigen eer was. Ook bij een ernstige ziekte wordt gelijk besloten tot een behandeling en vraagt men of God de behandeling wil zegenen.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2011 08:33

Lalage schreef:@Steenblokkiaan: zoals ik elders al zei vermoed ik dat je een karikatuur probeert te schetsen van een refo. Ik hoop van harte dat je in het echte leven niet zo bent als je je hier voordoet.


Ach, zelfs al is hij in het echte leven ook zo... dan kan hij wel een zwak voor 'het zwakke geslacht' hebben, maar zal 'het zwakke geslacht' geen zwak voor hem hebben.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
freebird
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 apr 2011 19:56
Locatie: Rotterdam

Re: de pil deel 2

Berichtdoor freebird » 08 mei 2011 12:43

Ik heb lang de pil gebruikt voor het regulieren van de menstruatie, maar omdat er steeds een ander pil kwam, was het
heel lastig de boel stabiel te houden. Nu gebruik ik de prikpil, zodat er geen grote hormoonschommelingen ontstaan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is!!!

Wiepie

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Wiepie » 08 mei 2011 13:51

steenblokkiaan schreef:Gelukkig ben ik een man ja en geen vrouw. Ik behoor liever tot het sterke geslacht.


:shock:

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: de pil deel 2

Berichtdoor christien » 08 mei 2011 15:15

Is dit discriminatie ....?! [-X

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 18:52

christien schreef:Is dit discriminatie ....?! [-X


Ga toch gauw weg met je discriminatie. Een vrouw meent te beschikken over rechten. Gek dat ze zich daarbij nooit beroepen op het zwijgrecht, het aanrecht en het baarrecht.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2011 18:59

steenblokkiaan schreef:Ga toch gauw weg met je discriminatie. Een vrouw meent te beschikken over rechten. Gek dat ze zich daarbij nooit beroepen op het zwijgrecht, het aanrecht en het baarrecht.

Gek he, dat je nog vrijgezel bent?
Misschien is er nog een weduwe over van Bin Laden voor jou.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de pil deel 2

Berichtdoor schaapje » 08 mei 2011 19:02

:lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor LeChat » 08 mei 2011 19:04

steenblokkiaan schreef:Ga toch gauw weg met je discriminatie. Een vrouw meent te beschikken over rechten. Gek dat ze zich daarbij nooit beroepen op het zwijgrecht, het aanrecht en het baarrecht.


En dat op zondag... Échte Steenblok-aanhangers mijden het internet, zéker op zondag. :roll:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: de pil deel 2

Berichtdoor mw » 08 mei 2011 19:46

Baarrecht? Als we niet aan anticonceptie mogen dien, is dat geen recht maar een plicht. Anders kan ik het niet zien.
Aanrecht is geen bijbels recht en het zgn. bijbelse zwijg recht ruk je hier ook al uit het verband. Steenbokkiaan toch: je moet je toch echt nog even verdiepen in de plaats van de vrouw. ](*,) ](*,)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:34

Re: de pil deel 2

Berichtdoor steenblokkiaan » 08 mei 2011 20:43

Steenblok kwam uit de gereformeerde kerk. Ik leef niet onder de wet. Jullie hebben denk ik een verkeerd vrij tradtionele visie op Steenblok en zijn nazaten om maar even in de termen van dit topic te blijven spreken. Wat ik zei over rechten was puur bedoeld om jullie uit de tent te lokken. De Bijbel spreekt zo niet en ik dus ook niet. Dan was er ook nog iemand die sprak over mijn staat. Denk je dat je me plaagt door te zeggen dat ik vrijgezel ben? Gelukkig lijk ik in dit opzicht op Paulus. O ja, toch nog een beetje ouderwets misschien: mijn internet wordt gefilterd :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8214
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2011 21:04

Laten we weer on topic gaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten