VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kris
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:13

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Kris » 12 jul 2010 12:53

Niet helemaal waar. 't Is hartstikke lang geleden dat Oranje zo goed gepresteerd heeft! Ik vind dat ze het wel verdienen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2010 13:18

Inderdaad, je bent er dan wel bij geweest. Zo vaak staat Nederland nou ook weer niet in een WK-finale.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Annet76 » 12 jul 2010 13:25

Jo'tje schreef:Het zou wel dom zijn als die mensen balen. Je weet dat ze kunnen verliezen. Dus je moet het echt doen om bij zo'n finale te willen zijn. Natuurlijk kun je dan balen dat ze verloren hebben, maar hopelijk hebben ze dan wel kunnen genieten van 'het erbij zijn' :)

Ik vind het trouwens wel raar dat ze nu alsnog een rondvaart krijgen. De rondvaart is voor winnaars, niet voor tweede plaatsen.


Ja inderdaad, maar dat krijg je nou met die Nederlanders die de finale al gewonnen hebben en de huldiging al georganiseerd voor ze uberhaupt het veld zijn opgeweest.

"Bescheidenheid is een soort schaamte van de hoogmoed"

Het WK kent maar één overwinnaar, of eigenlijk twee: Spanje én onze octopus Paul :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2010 13:39

Annet76 schreef:
Jo'tje schreef:Het zou wel dom zijn als die mensen balen. Je weet dat ze kunnen verliezen. Dus je moet het echt doen om bij zo'n finale te willen zijn. Natuurlijk kun je dan balen dat ze verloren hebben, maar hopelijk hebben ze dan wel kunnen genieten van 'het erbij zijn' :)

Ik vind het trouwens wel raar dat ze nu alsnog een rondvaart krijgen. De rondvaart is voor winnaars, niet voor tweede plaatsen.


Ja inderdaad, maar dat krijg je nou met die Nederlanders die de finale al gewonnen hebben en de huldiging al georganiseerd voor ze uberhaupt het veld zijn opgeweest.

"Bescheidenheid is een soort schaamte van de hoogmoed"

Het WK kent maar één overwinnaar, of eigenlijk twee: Spanje én onze octopus Paul :mrgreen: :mrgreen:


Dat heeft niks met hoogmoed te maken, maar simpelweg dat je zoiets erg lastig in 24 uur georganiseerd krijgt. Daarbij mogen de spelers best worden toegejuicht voor hun prestaties. Als ze gewonnen hadden was het allemaal wat uitbundiger geweest natuurlijk, maar de 2e plaats is ook niet niks. We zijn in ieder geval beter dan Duitsland :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
blondjeu
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 jul 2010 13:29
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor blondjeu » 12 jul 2010 14:07

Ik vind het wel leuk dat ze het zover geschopt hebben! En ik was wel benieuwd hoever ze het zouden halen, voor de rest vind ik alles wel prima..
" Vrolijkheid geneest je, neerslachtigheid verslindt je krachten. "

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Speedy » 12 jul 2010 14:31

blondjeu schreef:Ik vind het wel leuk dat ze het zover geschopt hebben! En ik was wel benieuwd hoever ze het zouden halen, voor de rest vind ik alles wel prima..


Leuke woordspeling met zo'n lading gele kaarten en ook nog een rode. :mrgreen:

Buitenlandse pers was niet echt positief over de 'killers'.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
blondjeu
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 jul 2010 13:29
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor blondjeu » 12 jul 2010 14:32

Haha, ja toch.. Ze schoppen tegen een bal :wink: Ik vond dat wel de goede woordkeuze.
" Vrolijkheid geneest je, neerslachtigheid verslindt je krachten. "

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23654
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2010 14:43

Speedy schreef:
blondjeu schreef:Ik vind het wel leuk dat ze het zover geschopt hebben! En ik was wel benieuwd hoever ze het zouden halen, voor de rest vind ik alles wel prima..


Leuke woordspeling met zo'n lading gele kaarten en ook nog een rode. :mrgreen:

Buitenlandse pers was niet echt positief over de 'killers'.


Ik hoop ook niet dat ze de positief over Webb waren. Het was af en toe hard maar de scheids floot het spel echt dood en strooide met kaarten als een zwarte piet met pepernoten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Annet76 » 12 jul 2010 14:54

Mortlach schreef:
Annet76 schreef:
Jo'tje schreef:Het zou wel dom zijn als die mensen balen. Je weet dat ze kunnen verliezen. Dus je moet het echt doen om bij zo'n finale te willen zijn. Natuurlijk kun je dan balen dat ze verloren hebben, maar hopelijk hebben ze dan wel kunnen genieten van 'het erbij zijn' :)

Ik vind het trouwens wel raar dat ze nu alsnog een rondvaart krijgen. De rondvaart is voor winnaars, niet voor tweede plaatsen.


Ja inderdaad, maar dat krijg je nou met die Nederlanders die de finale al gewonnen hebben en de huldiging al georganiseerd voor ze uberhaupt het veld zijn opgeweest.

"Bescheidenheid is een soort schaamte van de hoogmoed"

Het WK kent maar één overwinnaar, of eigenlijk twee: Spanje én onze octopus Paul :mrgreen: :mrgreen:


Dat heeft niks met hoogmoed te maken, maar simpelweg dat je zoiets erg lastig in 24 uur georganiseerd krijgt. Daarbij mogen de spelers best worden toegejuicht voor hun prestaties. Als ze gewonnen hadden was het allemaal wat uitbundiger geweest natuurlijk, maar de 2e plaats is ook niet niks. We zijn in ieder geval beter dan Duitsland :-)


Nou neem me niet kwalijk, maar WE hadden ons die wereldbeker al toegeëigend voordat WE met één been in de finale stonden. Dát is nou typisch Nederland!
Akkoord, het is lastig te organiseren binnen 24 uur (ik vind niet dat we überhaupt nog iets hebben te organiseren), maar de media sprak al over een overwinning, terwijl WE nog moesten starten met de wedstrijd. Wat jammer nou dat ZE die finale hebben verloren.

Kom op, er is méér in het leven dan een potje voetbal. Ik moet maar even mijn frustratie erover kwijt: ik heb meer dan 10 jaar zelf gevoetbald, maar een wedstrijdje op tv kan me niet boeien. Dat geldt niet voor iedereen, dat begrijp ik…hoeft ook niet. Toch, dit loopt langzaam de spuigaten uit.

Ik zie vrouwen (en mannen!) die amper weten dat er met voetballen maar één bal in het spel is en dat de tegenstander één doelpunt meer moet maken voor een overwinning, die plotseling als een soort bondscoach gaan fungeren. Oei, daar ik ik heel, heel slecht tegen [-X [-X [-X .

Het is toch jammer dat die paar spelers het met zelfs 16 miljoen bondscoaches nog niet weten te redden in die finale!
Oh, en een huldiging zou ik het geval van een overwinning gepast zijn, een tweede plek? Helaas, jammer dan, volgende keer beter. Even uithuilen en opnieuw beginnen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23654
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2010 15:17

Zucht... lekker cliché weer. We hebben gewonnen en we hebben verloren. Moet je niet met onzin aankomen dat ZE hebben verloren. Dat heb ik nog niemand horen zeggen dus die vlieger gaat niet op. Het is gewoon een flauw onjuist argument. Dat er meer in het leven is dan een potje voetbal is volgens mij bij de meeste mensen ook wel bekend.

Dat iedereen het beter denkt te weten is inderdaad een slechte eigenschap in de mens :) We hebben dan ook als land met 16 miljoen bondscoaches verloren van een land met nog veel meer bondscoaches :)

Wat die huldiging betreft, dat kost gewoon een hoop voorbereiding en het is best logisch dat men op het moment dat Nederland zich voor de finale plaatste zei: Dan komt er sowieso een huldiging, of ze de finale nou winnen of niet... omdat ze heel ver zijn gekomen, wat op zich al een prestatie is. Zo werden de spelers van Ghana ook feestelijk onthaald in hun land nadat ze het tot de kwartfinales wisten te schoppen. En als olympische sporters 2e worden en dus zilver winnen worden ze ook gehuldigd. Je doet alsof alleen de 1e plaats een prestatie is en de 2e plaats niet. Beetje jammere mentaliteit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2010 15:21

Kris schreef:Hoezo balen?

Behoudens een nuchtere enkeling, las en hoorde ik alleen maar verhalen : WE GAAN HET WINNEN, 3-2 zelfs 4-1, weet ik voor mooie standen allemaal.
Al die mensen die halsoverkop geboekt hebben, zullen heus wel in gedachten gehad hebben: yess, en dan zijn wij erbij geweest als ze die cup halen.
Wat een ontnuchtering moet het dan zijn !
Je gaat er niet naar toe, zoveel moeite doen, als je eigenlijk al weet, het wordt niks. Spanje is gewoon veel te sterk. Dat weet ik zelfs als voetbal-leek.
En wat een houding zou dat dan zijn !
Dus, weg 3500 euri, in feite weggegooid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2010 15:26

De winnaar zou wat mij betreft van Marwijk kunnen zijn. Wat ziet die man er goed uit !
Gesponsord door Piet Zoomers, bijna elke man wil wel zo'n kostuum.
En wat ik er dan van zag of hoorde, hij bleef zichzelf ! Prima.
Ik ben trouwens meegeweest naar the footbal experience, een aanrader voor elke voetballiefhebber.
Ik ben er met open mind naar binnengegaan, ik dacht, kom op, nu niet met scepsis, laat het over je heenkomen.
En ik vond het leuk :wink: echt waar !
Zag de film van 88, meneer Michels vond ik zo leuk, echt een vaderfiguur, en die humor !
Ik had opeens ook zin in voetbal :lol:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23654
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2010 15:36

schelpje3 schreef:
Kris schreef:Hoezo balen?

Behoudens een nuchtere enkeling, las en hoorde ik alleen maar verhalen : WE GAAN HET WINNEN, 3-2 zelfs 4-1, weet ik voor mooie standen allemaal.
Al die mensen die halsoverkop geboekt hebben, zullen heus wel in gedachten gehad hebben: yess, en dan zijn wij erbij geweest als ze die cup halen.
Wat een ontnuchtering moet het dan zijn !
Je gaat er niet naar toe, zoveel moeite doen, als je eigenlijk al weet, het wordt niks. Spanje is gewoon veel te sterk. Dat weet ik zelfs als voetbal-leek.
En wat een houding zou dat dan zijn !
Dus, weg 3500 euri, in feite weggegooid.


Nou, je overdrijft wel een beetje. Van tevoren hoop je dat je wint en de wens is dan vaak de vader van de gedachte. We zijn wel redelijk optimistisch... dus komen mensen met die uitslagen. En men weet ondertussen best dat we niet "dat cuppie ff gaan halen" en dat de kans bestaat dat je verliest. Als men zo zou denken als jij wil komt er niemand meer naar een wedstrijd toe want misschien verliezen we dat dan en dat is dan wel heel jammer. Overigens gaan die mensen allereerst niet alleen maar naar de wedstrijd maar combineren het met een bezoek aan het mooie Zuid Afrika. Dus de nederlaag maakt niet dat de hele reis "jammer van het geld was, ook al had men op een overwinning gehoopt. Als ze de cup hadden gewoon was het super als ze er bij waren, nu was het leuk dat ze er waren. De 3500 euro is ook nogal overdreven, op de zwarte markt waren kaartjes 1500 euro ofzo, maar dat geldt niet voor gewoon geboekte arrangementen.

schelpje3 schreef:De winnaar zou wat mij betreft van Marwijk kunnen zijn. Wat ziet die man er goed uit !
Gesponsord door Piet Zoomers, bijna elke man wil wel zo'n kostuum.
En wat ik er dan van zag of hoorde, hij bleef zichzelf ! Prima.
Ik ben trouwens meegeweest naar the footbal experience, een aanrader voor elke voetballiefhebber.
Ik ben er met open mind naar binnengegaan, ik dacht, kom op, nu niet met scepsis, laat het over je heenkomen.
En ik vond het leuk :wink: echt waar !
Zag de film van 88, meneer Michels vond ik zo leuk, echt een vaderfiguur, en die humor !
Ik had opeens ook zin in voetbal :lol:


Hehe. Kan ik niet over oordelen. Maar ik vind het wel een sympathieke nuchtere man.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Annet76 » 12 jul 2010 15:39

Marnix schreef:Zucht... lekker cliché weer. We hebben gewonnen en we hebben verloren. Moet je niet met onzin aankomen dat ZE hebben verloren. Dat heb ik nog niemand horen zeggen dus die vlieger gaat niet op. Het is gewoon een flauw onjuist argument. Dat er meer in het leven is dan een potje voetbal is volgens mij bij de meeste mensen ook wel bekend.

Dat iedereen het beter denkt te weten is inderdaad een slechte eigenschap in de mens :) We hebben dan ook als land met 16 miljoen bondscoaches verloren van een land met nog veel meer bondscoaches :)

Wat die huldiging betreft, dat kost gewoon een hoop voorbereiding en het is best logisch dat men op het moment dat Nederland zich voor de finale plaatste zei: Dan komt er sowieso een huldiging, of ze de finale nou winnen of niet... omdat ze heel ver zijn gekomen, wat op zich al een prestatie is. Zo werden de spelers van Ghana ook feestelijk onthaald in hun land nadat ze het tot de kwartfinales wisten te schoppen. En als olympische sporters 2e worden en dus zilver winnen worden ze ook gehuldigd. Je doet alsof alleen de 1e plaats een prestatie is en de 2e plaats niet. Beetje jammere mentaliteit.


Ja ik weet 't, ik hou ook niet zo van cliches, en dat uitgerekend de voetbal er aanleiding toe is dat ik erin verval moet je me voor deze ene keer maar niet al teveel kwalijk nemen. :oops: :oops:

En onzin dat ZE hebben verloren, komt niet van mezelf, dat hoor je nogal eens links en rechts om je heen.
Daarbij vind ik een medaille op de Olympische Spelen nog wel even van een wat groter formaat dan het WK voetbal.
Het verbaast me dan ook nogal dat we over het WK voetbal zo hysterisch doen, terwijl er veel grotere sportprestaties worden geleverd, die veel minder aandacht krijgen.

Het zal wel aan mijn mentaliteit liggen denk ik; maar als om me heen heb gekeken afgelopen weken dan kan ik maar tot één conclusie komen: "we zijn met z'n allen hartstikke gek geworden!"

Voetballen, oke! Maar dit gaat toch wel wat ver vind je zelf ook niet?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2010 15:42

schelpje3 schreef:
Kris schreef:Hoezo balen?

Behoudens een nuchtere enkeling, las en hoorde ik alleen maar verhalen : WE GAAN HET WINNEN, 3-2 zelfs 4-1, weet ik voor mooie standen allemaal.


Je moet wel heel cynisch zijn om van te voren de verwachting uit te spreken dat je gaat verliezen en dan toch gaan kijken. Een beetje alsof je elke ochtend opstaat en roept: Vandaag komt Jezus NIET terug.

Al die mensen die halsoverkop geboekt hebben, zullen heus wel in gedachten gehad hebben: yess, en dan zijn wij erbij geweest als ze die cup halen.
Wat een ontnuchtering moet het dan zijn !
Je gaat er niet naar toe, zoveel moeite doen, als je eigenlijk al weet, het wordt niks. Spanje is gewoon veel te sterk. Dat weet ik zelfs als voetbal-leek.


Spanje heeft anders nog nooit in een WK-finale gestaan. Ik dacht ook dat Spanje een soort supervoetballand was, maar voor het nationale team viel het blijkbaar nogal tegen, tot nu toe dan he...

En wat een houding zou dat dan zijn !
Dus, weg 3500 euri, in feite weggegooid.


Mensen die "euri" gebruiken allemaal moeten gevierendeeld worden door wilde schildpadden, maar ik zal voor jou een uitzondering maken. :mrgreen: (maar alsjeblieft niet meer doen, het duurt altijd zo lang voor mijn tenen weer uit de kramp zijn).

Verder is het wel makkelijk geredeneerd, dan het geld zou zijn "weggegooid". Voor die mensen is het misschien precies zo besteed als ze wilden, en hebben ze een onvergetelijke paar dagen daar. Daarnaast, zelfs als iemand 's ochtends heenvliegt, naar de wedstrijd gaat en 's avonds weer direct terugvliegt, dan moet ie dat helemaal zelf weten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten