Kun je met 'jouw' geld doen wat jij wilt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 jul 2008 22:29

We hebben ook een keer een topic gehad, ' durf jij je auto uit te lenen?' ofziets...

dat is wel een beetje het punt, met tienden denken we vaak alleen aan geld, hoewel ik zie dat er ook geestelijke gaven genoemd worden in dit topic, maar geven we bijvoorbeeld ook wat van onze tijd ?

Er is een liedje: Laat mij zijn een instrument, Heer in uw hand

Dan besef de verantwoording richting God niet ophoud bij 10% van je bezit, maar bij 100% van je bezit, ja bij alles wat jijzelf bent en doet!

Dus om even iets verder te gaan dan alleen verantwoordelijke geldbesteding:
Help jij actief mee in je gemeente?
Draai je mee in een of ander christelijk project?
Leen jij bezittingen uit binnen de gemeente ? (Zij hadden immers alles gemeenschappelijk in het NT...)

En nu komt het leuke, van iets moois wat je hebt kunnen kopen, en anderen in de gemeente dus dankbaar in mee mogen delen, dan heb jij toch een hele gave reden om God dankbaar voor te mogen zijn voor een bepaalde aankoop?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 jul 2008 00:28

coupe soleil schreef:Maar je moet je ook ergens gelukkig kunnen voelen. En dat zou ik niet zijn in een kleine flat.


En de rijke jongeling zou ook niet gelukkig zijn zonder zijn geld, dacht hij.

Ik had het idee dat het geluk van een christen niet afhangt van materiele dingen (en een flat hoort daar ook bij) maar dat geluk te vinden is in God.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 16 jul 2008 05:13

spacy schreef:Leen jij bezittingen uit binnen de gemeente ? (Zij hadden immers alles gemeenschappelijk in het NT...)

Nou, daar heb ik niet al te beste ervaringen mee... Maar goed, dat zal ook wel per persoon verschillend zijn. Hier leeft men wel met het idee dta je maar van alles uit moet lenen als het voor het werk in Gods Koninkrijk gebruikt wordt. Als er dan vervolgens iets kapot gaat, repareer je dat niet, als je je auto uitleent hoef je er geen nieuwe benzine in te doen, boeken slingeren overal en nergens om ideeen voor preken op te doen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De mentaliteit en gedachtengang van de mensen spelen hier natuurlijk ook wel een grote rol in, maar op deze manier wil ik mijn spullen niet delen met de mensen uit de gemeente. :(

Okee, als je er van uit gaat dat men wel verantwoordelijk met je spullen omgaat, waarom dan niet? Maar dat zou ik ook wel doen met mensen van buiten de gemeente, als je iemand een dienst kan bewijzen door iets uit te lenen vind ik dat niet zo'n probleem.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten