Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 18 okt 2007 18:38

Ja mijn oma heeft daar in haar laatste levensjaren en fase gewoont! Erg mooi verpleeghuis, ze hebben vooral een heel mooi aquarium :lol: Daar gingen we altijd wat drinken! Vond het een fijn huis, goed opgevangen ook met het 'waken' de laatste nachten. En een heerlijk rustige omgeving in dat bos!

Ik ben blij als ik bij mn huidige werkgever weg ben, kom steeds meer dingen tegen die mij niet aanstaan. Nog een maandje gelukkig!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 18 okt 2007 18:57

MissF schreef:Ik vind weekenden nooit zoveel aan. Bij ons zijn er dan weinig jongeren. Afgelopen zondag had ik er zelfs maar 1, erg saai :)
Maar bij de vaste teams is het zo geregeld dat je weekenden werkt naar je uren. Dus degenen die 36 uur werken, werken eens in de twee a drie weken, mensen die minder werken dus minder,
Ik werk niet in 1 vast team, maar op 4 groepen, en kan ook steeds opgeroepen worden.
Heb een contract van minimaal 16 uur, en tot nu toe betekend dat dat ik eens in de 3 a 4 weken een weekend werk. Afgelopen zondag werd ik opgeroepen. Dus dan is het eens in de twee weken ongeveer.
En dat vind ik zat :) Ik mis het echt, de vrije weekenden (al heb ik die allaaang niet meer, sinds mn 17e werkte ik als bijbaantje als verzorgende in een verzorgingshuis, ene week zaterdag, andere week zondag, dus toen moest ik elk weekend :) ).


Zo dat is niet verkeerd, ik werk 36 uur waarvan er 28 op afdeling en 1 dag school. Maar werk gemiddeld 2 van de 4 weekenden en soms zelf 3 van de 4. Ik vind het niet erg om weekenden te werken, maar soms is het een beetje te :? Nu eerst maar genieten van m´n vrije weekend :mrgreen:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2007 10:06

Toen ik nog thuis woonde vond ik de weekenden geen probleem, toen ik verkering kreeg was het wat minder, maar werkte netjes om de week. Nu vind ik soms ook erg jammer, maar wel om de week, geen 3 weekenden in de maand...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 okt 2007 10:18

Evelien schreef:
Gerdien B. schreef:Soms kan het zomaar heel even mee zitten.

2 bewoners zijn met 2 collega's op vakantie gegaan. Nu zijn er 6 bewoners nog op de groep. Waarvan er zondag ook nog 1 naar huis gaat. We vermoeden dat onze coordinator dat over het hoofd heeft gezien, want ze heeft wel volle bezetting ingezet: 2 personeelsleden.
Vorige week stonden we 1 op 8 en nu 2 op 6. Wij gaan daarom morgen tussen de middag eten bij de mac Donald's met 5 van de 6 bewoners en zondag houden we een pannenkoekenfeest.
Wel erg leuk en mijn collega en ik hebben er best zin in. Eindelijk een weekend tijd en aandacht voor ze!


Hoe is het gegaan!? k ben erg benieuwd!


Het is enorm goed gegaan!! Ze hebben allemaal enorm genoten en wij daar door ook. Ze hebben het er nu nog over dat we daar geweest izjn.
Zondags hebben we ze getrakteerd op pannenkoeken en ook dat vonden ze helemaal te gek.
Het leuke is ook dat 1 bewoner daarvoor soms erg moeilijk in het begeleiden was. NU soms nog wel, maar nadat ik hem dat weekend begeleid heb, gaat het echt relaxed. Ik hoef nu maar vaak 1 zinnetje te zeggen en het is weer goed. Moet je na gaan wat een uitje met een bewoner kan doen met de band tussen hem en jou.

@Maaikje... mijn zusje werkt er. Nou ja.. werkte want ze is met zwangerschapsverlof. Op welke afdeling ga jij er werken. Het schijnt per afdeling nogal te verschillen hoe het er is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2007 20:36

christien schreef:Zo bijna weekend :D Nog 1 dag werken en dan het weekend vrij, na er 3 gewerkt te hebben ben de weekenden echt een beetje zat. Verder is het echt super druk op afdeling, maar nog wel gezellig :lol:

Hoe zit het bij jullie rooster, hoe zijn de weekenden verdeeld enz.
Of hebben jullie een vast rooster? Ben benieuwd.
Bij ons werk je standaard om het weekend. Je mag wel ruilen maar dan met iemand van dezelfde functie (logisch eigenlijk toch?)
Ik vind de weekenden altijd gaaf! Vooral als ik om 6.45 moet werken want het 'standaard ploegje' zit er (dat heb je als je vaste weekenden hebt). Ik vind het gewoon gezellig. Zelfs het keukenpersoneel heeft vaste weekenden dus je zit gewoon weer even gezellig bij te kletsen in de pauze. De bewoners zijn ook wel een beetje anders lijkt het in de weekenden (vind ik). Ze vinden het heel verschrikkelijk dat je in je 'vrije' weekenden moet werken, dus doen ze liever :lol: heb ik ook altijd met nachtdiensten. Herkent iemand dat?? Dat ze liever tegen je doen in de nacht omdat ze voor hun gevoel speciaal uit je bed moet komen om hun te helpen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2007 22:50

Maaikje schreef:Ik ga 19 nov. 10 weken stagelopen in De Wijngaard, in Bosch en Duin(en daarna nog 10 weken ergens anders). Kent iemand deze instelling?


is een leuk verpleeghuis!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2007 21:33

Woeihhh volgende week dinsdag voor een tweede gesprek! (en dan met de teamleider van de afdeling) :wink:

Gebruikersavatar
Kraai
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2007 12:50

Berichtdoor Kraai » 27 okt 2007 15:56

suc6 Evelien hopen dat het wat word.

Bij ons werk je ook niet echt om het weekend. Soms wel eens 2of3 weekenden achter elkaar en dat is wel eens super vervelend. Maar als het goed is ga ik de roosters van de afdeling maken dus ga ik kijken of ik de collega's om het weekend kan indelen.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 okt 2007 16:16

Succes Evelien!! :D

ik heb net 4 dagen gewerkt, voor mij heel wat omdat ik altijd 'slechts' twee dagen achter elkaar werk, dan weer een dag (of 2) vrij. Dit was flink aanpoten ook omdat bewoners met vakantie gingen en ook weer terug kwamen. Dat betekent extra werk als koffers inpakken, koffers controleren, uitzwaaien, zorgen dat alles klaar staat, toiletronde voordat ze weggaan enz...

Gelukkig is alles goed verlopen. Jammer dat een looprekje van een bewoner al om 10.00 werd ingeladen terwijl ze nog naar het toilet moest :? en aangezien ze een rollator niet fijn vind om mee te lopen vond ik dat toch erg jammer. Er ging namelijk een laatste auto mee met spullen die waren vergeten!! Ach ja.. allemaal weer goed gekomen gelukkig :)

Ik kan tot nu toe niet echt genieten van m'n vrije weekend, want ik heb grieperitis verschijnselen. Hopelijk is het voorbij voor maandag (mijn schooldag)....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 30 okt 2007 11:59

Mijn collega belde zondag: wil jij aankomende zondag voor mij werken? Tja, ik had al min of meer beloofd: als je echt niemand anders hebt, doe ik het wel.
Nu moet ik wel 3 weekenden achter elkaar, en daar ben ik niet zo blij mee. Geen hele weekenden gelukkig, maar ik vind het toch jammer. Maar ach, das het werken in de zorg he :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 okt 2007 12:25

Evelien.. hoe is het 2de gesprek gegaan?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

Berichtdoor janneke29 » 01 nov 2007 20:03

ik heb een gewetens vraag waar ik niet uit kom. het is op mijn werk gebeurd ik werk in een verzoringshuis als verzorgende niv 3. ik had die nacht de verandwoordelijkhied.

een echtpaar waarvan de vrouw beginnend demeterend is en een man die copd heeft gaan (gingen) over een aantal dagen verhuizen naar een ander verzorginghuis.

Man was erg benauwd zo hoorde ik bij de overdracht. huisarstenpost was al geweest en hij had medicijnen gekregen om wat rustiger te worden. want zo zei iedereen ook mij collega hij is op van de zenuwen ivm die verhuizing en maakt zich dus veel te druk, en je hoef niet nog een keer te bellen want ze komen toch niet nog een keer! hij had diazepam gekregenom wat rustiger te worden


hij bede omdat hij zo benauwd was in mijn dienst ik er heen had die pillen nog niet ingenomen en ik zei neem die eerst en ook die pufjes die u heeft en dan kijken we het een half uurtje aan, hij zegt dan probeer ik maar naar bed te gaan en ik hoefde daar bij niet te helpen dat konden ze zelf wel zei zijn vrouw. 20 minuten later bel zn vrouw ik krijg hem niet in de rolstoel, wij daarheen. tref ik daar een man aan die niet meer ademhaald nog wel hartslag zeer onregelmatig en zwak al helemaal blauw rond de lippen.
ik heb 112 gebeld, en heb tegen zn vrouw gezegd hou hem maar vast want ik zag wel dat dat niet goed zou gaan. Nu is het zo ik heb niv 3 mag ik reanimeren zo ja ik heb het niet gedaan. waarom weet ik niet het ging zo snel allemaal. na ongeveer 5 min zakte die man helemaal weg geen enkele reactie of ademhaling of hartslag meer. ik heb collaga gebeld die op de abulance stond te wachten van wat is wijs, zij wilde geen beslissing nemen. heb ik uiteindelijk gedaan en we hebben 112 afgebeld, die vrouw van die man wilde geen reanimatie, later begreep ik dat ze nooit heeft begrepen wat ik haar had gevraagd, want ze is meer dement dan iedereen wist. maar nu vraag ik me af had ik moeten reanimeren, ik voel me er erg rot onder. de familie neemt me niets kwalijk maar ja het blijft in mn hoofd spoken. had ik maar gereanimeerd, maar ja dat weten we nooit of het nog geholpen had had had ik maar.........................

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 01 nov 2007 20:12

tjah moeilijk zeg...

Ik reanimeer altijd, tenzij iemand een reanimatiebeleid heeft. In jou geval had ik er denk ik voor gekozen om wel te reanimeren, omdat zijn vrouw eigelijk onwilsbekwaam is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet gedaan hebt omdat die vrouw nee zei. Gelukkig dat de fam. je niks kwalijk neemt
Het lijkt me heel goed om vooraf, ook in verzorgingshuizen, te bepalen wie wel, en wie niet gereanimeerd wordt.

Ik had van de week zoiets absurds. We hebben op het moment iemand met een verstandelijke beperking opgenomen. Een collega wilde een reanimatiebeleid laten afspreken, omdat als er wat gebeurde en hij er slechter doorheen kwam: hij helemaal niks mee had. Geloof me maar: ik was me toch een partij pissig. :x
Verder heb ik een heftig weekje achter de rug, van onverwachte overlijden tot een euthanasiewens van een gelovige patiënt. :roll:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

Berichtdoor janneke29 » 01 nov 2007 20:36

ik wist niet dat zn vrouw al zo ver heen was in haar dementie, mn collegas hadden dit ook niet tegen mij gezegd. En achteraf denk ik heeft die man heel veel voor ons verbloemd. Ik kende die mensen ook niet heel goed hoor. ik wek niet zo veel heb klein contract ongeveer 1 a 2 diensten in de week.

ja idd heftig weekje zeg en overlijden kom altijd onverwacht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2007 22:10

Gerdien B. schreef:Evelien.. hoe is het 2de gesprek gegaan?


sorry zie dit nu pas.

Ik ben aangenomen! Jippieee. Het gesprek verliep (erg) goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten