knobbeltje borst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

knobbeltje borst

Berichtdoor janneke29 » 29 mei 2007 20:18

ben vandaag bij ha geweest met knobbeltje in borst ze zegt maak je niet ongerust als je pijn heb is dat vaak een goed teken. ze zegt dat het klier/bindweefsel is door de borstvoeding onstaat dat als je dat gegeven heb en ja dat heb ik bij alledrie de kids gedaan. voor de zekerheid krijg ik een mammografie, omdat mijn oma borstkanker heeft gehad en mn moeder last had an cystes. dus afwachten maar..........

wie heeft dit ook en herkend dit?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 mei 2007 20:36

Ik heb ook een knobbeltje, dat zit er al bijna 3 jaar. Ik ben toen ook naar de huisarts geweest, heb een mammografie gehad en een echo en een punctie, maar de conclusie was dat het een cyste is. Ik voel nu af en toe of het niet groeit. Dus maak je inderdaad nog maar geen zorgen, want meestal is het niets ergs. Soms denk ik ook wel aan mijn oma die ook borstkanker had, dat is wel een beetje eng. Maar een mammografie heeft voor jonge vrouwen niet zoveel zin, dus ik ga dat niet laten doen terwijl het geen nut heeft en wel pijn doet :-S

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 07:11

Ohw naar! Ondanks dat het wellicht niets ernstigs is, zit je toch met spanning kan ik me voorstellen! Goed dat je het laat onderzoeken, je kunt beter het zekere voor het onzekere hebben. Maar maak je maar niet te druk hoor! Je bent jong en niet dat je dan geen borstkanker kunt krijgen, maar de huisarts gaf zelf ook al een logische verklaring. Hopelijk valt het mee voor je! Sterkte!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 02 jun 2007 22:30

Heb het ook een keer gehad en zat er vreselijk over in. Ook omdat bij ons in de familie veel kanker voorkomt. Was bij huisarts geweest, moest ik na 3 weken terugkomen omdat je dan op ander moment in je cyclus zit om te kijken of het dan anders was. Volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken. Maar omdat ik er wel over in zat (door familie geschiedenis) mocht ik een mammografie laten maken. Nee, het voelde niet lekker maar wat wel lekker was dat er niets verontrustends was gevonden en dat het goed nagekeken was.
ja, dat is mijn mening dan he.....

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 09 jun 2007 12:42

Zelfs ik als man heb dat een keer gehad, maar dit was een of andere verharding van een klier ofzo. Ging vanzelf weg.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 09 jun 2007 12:44

janneke29, hoe is het nu met je?

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 14 jun 2007 02:09

Bij vrouwen die hier op de mammapoli komen van wege een knobbeltje dat er gevoeld wordt, is er bij 84% niets aan de hand!\

Natuurlijk moet je altijd het zekere voor het onzekere nemen, zeker met een belaste familie-anamnese!
A smile costs nothing, but gives much

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

Berichtdoor janneke29 » 14 jun 2007 12:59

hallo,

rosalie, ja het gaat op zich welgoed met me, de onderzoeken zijn achter de rug en die mammo was echt geen pretje. ze konden niet veel zien op die mammo en hebben evengoed nog een echo gedaan. Daar kwam uit dat het een verdikt melkkanaaltje is en dat het weefsel in de borst erg onrustig is dit kom waarschijnlijk door hormoon verandering :( daar kan ik welmee leven maar tis wel erg vroeg voor me ik moet nog 30 worden. Maar als ik elke maand die pijn heb lijkt me echt geen pretje, en zou een optie zijn om het weg te laten halen. Ik zit nu erg na te denken want ik heb op zich nog wel een kinderwens we hebbend drie kids maar het kriebeld zo erg de laatste tijd en als je dit dan hoort dan weet ik het echt even niet. stel je voor dat ik echt nu al in de overgang kom.................. :(

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 13:17

Nou joh, veel sterkte!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten