Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 feb 2007 20:06

Ik hou echt van 'gewone' hollandse pot, aardappels, vlees en groente. Ik vind het gewoon echt heel erg lekker. mijn man daarentegen heeft na 2/3 keer aardappels in de week voor de hele week wel weer genoeg aardappels gegeten...
dus we maken ook regelmatig wat anders. Vind ik ook lekker hoor, maar idd lastig om elke keer weer wat te verzinnen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2007 20:27

Huh? Of je je borden nou vies maakt voordat je ze op tafel zet of pas als je aan tafel zit? Er zijn toch niet meer borden vies door zoiets?


In dit geval niet, maar er zijn ook mensen die alles in dekschalen gooien en jus in juskommen, zodat het er allemaal wat leuker uitziet. Nou ik begin daar dus niet aan. Heb zelfs niet eens zulke schalen. Alhoewel het in de kast wel leuk staat. :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2007 20:30

rosekapje schreef:Ik hou echt van 'gewone' hollandse pot, aardappels, vlees en groente. Ik vind het gewoon echt heel erg lekker. mijn man daarentegen heeft na 2/3 keer aardappels in de week voor de hele week wel weer genoeg aardappels gegeten...
dus we maken ook regelmatig wat anders. Vind ik ook lekker hoor, maar idd lastig om elke keer weer wat te verzinnen.


Wij hadden vanavond een of ander Honig pak (dacht ik) met gehaktballen, brocolli en pasta. Heb je een combinatie van holland en buitenlands. Misschien is dat wat voor jullie?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 feb 2007 20:41

*Annet* schreef:
Huh? Of je je borden nou vies maakt voordat je ze op tafel zet of pas als je aan tafel zit? Er zijn toch niet meer borden vies door zoiets?


In dit geval niet, maar er zijn ook mensen die alles in dekschalen gooien en jus in juskommen, zodat het er allemaal wat leuker uitziet. Nou ik begin daar dus niet aan. Heb zelfs niet eens zulke schalen. Alhoewel het in de kast wel leuk staat. :mrgreen:


Het is ook typisch Nederlands om pannen op tafel te zetten, in het buitenland zie je dit niet/veel minder :)

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 22:38

Hippieblijhoofd schreef:Het is ook typisch Nederlands om pannen op tafel te zetten, in het buitenland zie je dit niet/veel minder :)

Klopt, ik heb er altijd al een hekel aan gehad. Mocht het mensen te veel moeite vinden om
het in schalen te doen, dan kan je het nog altijd uitserveren op een bord.

Pannen op tafel vind ik echt, of je eet in de schuur... Kan er ook niets aan doen... :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 12 feb 2007 22:44

ik zet wel pannen op tafel zaterdag, anders wordt het zo lastig om te bakken met gourmetten he :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 12 feb 2007 22:51

'zet de pannen niet op tafel, maar ik zie niet het probleem als men dat wel doet. het heeft toch wel wat? en dan altijd de vraag: de pan moet leeg.. wie..

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2007 23:50

Hippieblijhoofd schreef:Het is ook typisch Nederlands om pannen op tafel te zetten, in het buitenland zie je dit niet/veel minder :)


in buitenland zijn grote pannen en grote schalen op tafel gezet. Ze verwachten ook nog dat we alles op aten. Als we dat hadden gedaan woog iedereen nu 2x zo zwaar als dat we nu doen.

ik vind het wel wat hebben gewoon de pannen op tafel. Iedereen kan dan ook zelf bepalen hoeveel hij of zij wilt eten
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 13 feb 2007 09:50

ik wil liever zelf mijn bord opscheppen, bepaal ik zelf hoeveel en wat ik eet.

Stel je voor dat iemand mijn bord volgooit met kaas, lever, bruine bonen en andere dingen die ik niet lust. Ben ik mooi klaar mee :mrgreen: .

Geef mij maar een boterham met roomboter en PUUR hagelslag! Die mag je me wel gewoon zo op bord serveren.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 13 feb 2007 14:24

*Annet* schreef:Stel je voor dat iemand mijn bord volgooit met kaas, lever, bruine bonen en andere dingen die ik niet lust. Ben ik mooi klaar mee :mrgreen:


Dan is er sprake van een slechte gastheer/vrouw als dat gebeurt. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Margreet <><
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2006 10:56
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor Margreet <>< » 13 feb 2007 18:07

*Annet* schreef:
rosekapje schreef:Ik hou echt van 'gewone' hollandse pot, aardappels, vlees en groente. Ik vind het gewoon echt heel erg lekker. mijn man daarentegen heeft na 2/3 keer aardappels in de week voor de hele week wel weer genoeg aardappels gegeten...
dus we maken ook regelmatig wat anders. Vind ik ook lekker hoor, maar idd lastig om elke keer weer wat te verzinnen.


Wij hadden vanavond een of ander Honig pak (dacht ik) met gehaktballen, brocolli en pasta. Heb je een combinatie van holland en buitenlands. Misschien is dat wat voor jullie?


Bedoel je soms Zweedse Gehaktballetjes? :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 13 feb 2007 19:10

Margreet <>< schreef:
*Annet* schreef:
rosekapje schreef:Ik hou echt van 'gewone' hollandse pot, aardappels, vlees en groente. Ik vind het gewoon echt heel erg lekker. mijn man daarentegen heeft na 2/3 keer aardappels in de week voor de hele week wel weer genoeg aardappels gegeten...
dus we maken ook regelmatig wat anders. Vind ik ook lekker hoor, maar idd lastig om elke keer weer wat te verzinnen.


Wij hadden vanavond een of ander Honig pak (dacht ik) met gehaktballen, brocolli en pasta. Heb je een combinatie van holland en buitenlands. Misschien is dat wat voor jullie?


Bedoel je soms Zweedse Gehaktballetjes? :wink:

Daar dacht ik ook al aan, zo'n familiepak! Lekker!
Je hebt best veel handige soorten pakjes e.d.! Mix voor capucijnerschotel is ook zoiets wat heel Nederlands is en toch anders. Of Ovenheerlijk dagschotel!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 13 feb 2007 22:43

Margreet <>< schreef:
*Annet* schreef:
rosekapje schreef:Ik hou echt van 'gewone' hollandse pot, aardappels, vlees en groente. Ik vind het gewoon echt heel erg lekker. mijn man daarentegen heeft na 2/3 keer aardappels in de week voor de hele week wel weer genoeg aardappels gegeten...
dus we maken ook regelmatig wat anders. Vind ik ook lekker hoor, maar idd lastig om elke keer weer wat te verzinnen.


Wij hadden vanavond een of ander Honig pak (dacht ik) met gehaktballen, brocolli en pasta. Heb je een combinatie van holland en buitenlands. Misschien is dat wat voor jullie?


Bedoel je soms Zweedse Gehaktballetjes? :wink:


Ja, die bedoel ik. Moest alleen wel ff aan Ikea denken toen ik het pak zag staan! En het was van Honig. (Heb nog even in de prullenbak gekeken.) Zelfs Caroline had een bord vol leeg (hoe klinkt dat). En dat wil wat zeggen, want ze eet bijna niets, maar dat wisten jullie al.
ja, dat is mijn mening dan he.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 feb 2007 11:51

Die balletjes zijn idd erg lekker, ook de bami uit de reeks familiegerechten van Honig is erg lekker. Verder eten we regelmatig ook de wereldgerechten van Knorr, maar oh wat mis ik de Turkse Pita (niet meer te koop). en ook de oven dag schotels van Maggi passeren nog weleens de revue. dus wat dat betreft.

Wie maakt er zelf tomatensoep? en hoe?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 14 feb 2007 12:29

pff als wij alles in schalen moeten doen :shock: Nu gewoon 3 pannen (groente, aardappels, jus) en geen gedoe met schalen hoor. Alleen maar meer afwas :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten