Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2006 19:13

*** wat mis ik de Jezus-reacties: een schouder voor hoeren, liefde voor tollenaren. De vingers die de tranen wegvegen van de ogen van de outcast of society. Dát is Christendom. En ja, daarna is er ruimte voor GOD om de corrigerende tik uit te delen indien noodzakelijk. God heeft geen voorcensuur nodig van de gereformeerde gezindte!


Je vergeet wel dat dit een discussie is en dat mensen die 'negatieve' reacties plaatsen (uiting van hun mening), niet per definitie een hekel aan homo's hebben, of hen geen schouder aanbieden in moeilijke tijden.

De hetero's onder ons geven hun mening, de homo's onder ons voelen zich aangevallen omdat ze in de minderheid zijn. Eerder had ik de neiging voor hen op te komen, tegenwoordig krijgen ze van mij geen medelijden meer. Vat het laatste niet verkeerd op; Zolang de meerderheid hen ziet als een minderheid, blíjft het ook een groep die uit alle macht verdedigd moet worden, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het zijn gewone mensen tenslotte; niets meer, en niets minder.

Meboy, Boekenlezer kan soms wat fel uit de kast komen, maar dat wil niet zeggen dat hij een hekel aan homo's heeft. Ik heb hem irl gesproken en ik durf te zweren, dat hij zijn eigen leven zou wagen, als hij een homo daarmee kon redden.

Verder wil iedereen vragen om enig respect voor elkaar op te brengen, hetzij homo, hetzij hetro, bi, transsexueel, travestiet, hoer, whatever.

Prettige avond, ik moet naar een bruiloft (en néé, daar heb ik geen zin in :o ) Maar goed, als je er eenmaal bent, dan gaat het wel weer 8)

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 aug 2006 19:16

meboy schreef:
Wullimpie schreef:
meboy schreef:
God wat mis ik de Jezus-reacties: een schouder voor hoeren, liefde voor tollenaren. De vingers die de tranen wegvegen van de ogen van de outcast of society. Dát is Christendom. En ja, daarna is er ruimte voor GOD om de corrigerende tik uit te delen indien noodzakelijk. God heeft geen voorcensuur nodig van de gereformeerde gezindte!


De vraag is natuurlijk of Jezus tijden de maaltijden met de hoeren en tolenaren hun gedrag goedkeurde of hen vermaande.
Ik denk het laatste.


You are missing the point: laat ik het nog eens proberen...

Hij AT met ze... laten we daar maar eens eventjes een pauze nemen.


I got your point. :wink:

Men moet inderdaad wel bereid zijn om met ze te praten en ze niet op voorhand afwijzen.
Ik geef toe dat dat in de reformatorische kerken inderdaad nog wel eens verkeerd gaat, maar als het uitgangspunt van dat gesprek bij beiden anders is komt er een moment dat verder spreken niet meer zinvol is.

Dat zie je ook in dit topic, men is zo overtuigd van hun eigen gelijk dat het niets uitmaakt wat je zegt, men wil alleen de eigen mening horen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 25 aug 2006 19:17

meboy schreef:Ik hoor het oude vertrouwde liedje; er is wit en er is zwart; hetero is wit, homo is zwart. zolang de homo z'n best doet om wit te lijken wie weet vinden we hem dan wel grijsachtig genoeg om er te mogen zijn.

Beste vriend; God is een rechtvaardig God. Maar hij roept ons mensen niet op om scheidsrechter te zijn tussen goed en kwaad. Hij roept ons op om ons eigen kwaad onder ogen te zien. Ik vind het prima hoor als je het tot de milimeter hebt uitgeplozen. Ik vind het ook prima als je "ons" verwijt dingen goed te praten die krom zijn. Maar ik wordt er een beetje kotsmisselijk van dat het recht gaat voor liefde.

Moet ik daaruit opmaken dat je toch liever gewoon je eigen gang gaat, door met een man in bed te kruipen? Of bedoel je dat niet?

meboy schreef:Dus als ik het goed begrijp vind jij het schandalig dat "goedwillende hetero's" aangekeken worden alsof ze homo zijn. Mag ik mijn kaak even van de grond afrapen? Ik wordt niet snel scherp in mijn woorden maar als dat het grootste probleem is waar je jezelf druk over maakt binnen dit onderwerp dan moet je nodig eens een paar jaartjes met me meelopen om te zien hoe het er van de andere kant uit ziet en wat ik voor mijn voeten gegooid krijg...

Kan wezen, maar ik heb een gevoelige plek in me, die op die manier een sociale fobie kan veroorzaken. En dat is geen pretje. Want dan zit ik met een psychisch probleem.
Dan krijg ik dat dus aangewreven van een maatschappij, die die vunzige schandelijkheid aan me wil opdringen door van mij te verlangen om dat als iets gewoons te zien. :x
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2006 19:23

Smurffie schreef:De hetero's onder ons geven hun mening, de homo's onder ons voelen zich aangevallen omdat ze in de minderheid zijn. Eerder had ik de neiging voor hen op te komen, tegenwoordig krijgen ze van mij geen medelijden meer. Vat het laatste niet verkeerd op; Zolang de meerderheid hen ziet als een minderheid, blíjft het ook een groep die uit alle macht verdedigd moet worden, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het zijn gewone mensen tenslotte; niets meer, en niets minder.


Smurffie, even een klein detail, met een groot verschil :wink:

Op medelijden zit niemand te wachten, wat men nodig heeft is meeleven en begrip.
Gewoon met hen omgaan, net zoals je met iedereen om gaat 8)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2006 19:29

Boekenlezer schreef:Kan wezen, maar ik heb een gevoelige plek in me, die op die manier een sociale fobie kan veroorzaken. En dat is geen pretje. Want dan zit ik met een psychisch probleem.
Dan krijg ik dat dus aangewreven van een maatschappij, die die vunzige schandelijkheid aan me wil opdringen door van mij te verlangen om dat als iets gewoons te zien. :x


Het gaat dus om jezelf, dat is het hele punt.
Als je een gevoelige plek in je hebt, schuif jezelf dan eerst eens aan de kant, heb je naaste lief, en toon begrip voor iemand!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2006 19:29

Cisca schreef:
Smurffie schreef:De hetero's onder ons geven hun mening, de homo's onder ons voelen zich aangevallen omdat ze in de minderheid zijn. Eerder had ik de neiging voor hen op te komen, tegenwoordig krijgen ze van mij geen medelijden meer. Vat het laatste niet verkeerd op; Zolang de meerderheid hen ziet als een minderheid, blíjft het ook een groep die uit alle macht verdedigd moet worden, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het zijn gewone mensen tenslotte; niets meer, en niets minder.


Smurffie, even een klein detail, met een groot verschil :wink:

Op medelijden zit niemand te wachten, wat men nodig heeft is meeleven en begrip.
Gewoon met hen omgaan, net zoals je met iedereen om gaat 8)


Ow, begrip voor iemand opbrengen is geen probleem hoor. Geen probleem wat betreft homo's iig. Alleen..als je zegt dat begrip voor ze hebt, maar desondanks wel de mening hebt dat een sexuele relatie tussen 2 mannen niet kan, krijg je te horen dat je onmogelijk kunt begrijpen hoe zij zich voelen, vanwege je heterofiele geaardheid. Dus wat voor zin heeft 'begrip' dan nog?

Waarom moet ik begrip opbrengen voor homo's? Ze willen gezien worden als gewone mensen, toch? :wink:

En ik zie ze als gewone mensen, punt. :)

meboy

Berichtdoor meboy » 25 aug 2006 19:36

Smurffie schreef:Je vergeet wel dat dit een discussie is en dat mensen die 'negatieve' reacties plaatsen (uiting van hun mening), niet per definitie een hekel aan homo's hebben, of hen geen schouder aanbieden in moeilijke tijden.

De hetero's onder ons geven hun mening, de homo's onder ons voelen zich aangevallen omdat ze in de minderheid zijn. Eerder had ik de neiging voor hen op te komen, tegenwoordig krijgen ze van mij geen medelijden meer. Vat het laatste niet verkeerd op; Zolang de meerderheid hen ziet als een minderheid, blíjft het ook een groep die uit alle macht verdedigd moet worden, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het zijn gewone mensen tenslotte; niets meer, en niets minder

Meboy, Boekenlezer kan soms wat fel uit de kast komen, maar dat wil niet zeggen dat hij een hekel aan homo's heeft. Ik heb hem irl gesproken en ik durf te zweren, dat hij zijn eigen leven zou wagen, als hij een homo daarmee kon redden.

Verder wil iedereen vragen om enig respect voor elkaar op te brengen, hetzij homo, hetzij hetro, bi, transsexueel, travestiet, hoer, whatever.

Prettige avond, ik moet naar een bruiloft (en néé, daar heb ik geen zin in :o ) Maar goed, als je er eenmaal bent, dan gaat het wel weer 8)


Je hebt gelijk, dat probeer ik te blijven zien. Ik geloof ook best dat boekenlezer een geschikte kerel is. Ik heb ook niets tegen hem persoonlijk. Sterker nog zelf met zijn argumenten kan ik een heel eind met hem mee.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het beschrijven van het probleem niet automatisch de logische oplossing met zich mee brengt. Laat ik een voorbeeld nemen wat totaal niets met homo-zijn te maken heeft: We hebben een alcoholist en zodra die zijn gezicht laat zien vertellen we hem hoe destructief alcohol voor hem is. We vertellen hem ook welke soorten en percentage's je allemaal kunt krijgen en wat meest schadelijke is in dat rijtje en dat hij van de alcohol af moet. Daar kan die beste man helemaal niets mee... Die is maar met twee dingen bezig; waar is de drank en hoe krijg ik die. Snap je?

Die man hoef je ook niet te verdedigen; het helpt die man helemaal niets als je zegt: ach laat hem maar, hij is een alcoholist, zo zielig... Nee die man heeft een probleem en daar moet hij vanaf!

Nu een extra prikkel: stel dat de Alcoholist zou weten dat alle mensen die hem (uit goede bedoelingen) waarschuwen zelf dik aan de alcohol zitten. Dan wel niet aan de wijn maar aan de rum. Hoe zou hij het vinden als al die mensen zouden zeggen; zeg de wijn vaarwel en probeer de rum... Als de alcoholist werkelijk bewust is van zijn probleem dan zegt die alcoholist: rot op met je rum, ook dat is puur vergif!

Het zou al een stuk helpen als de rum-verslaafden tegen de wijn-verslaafde zouden zeggen: WE moeten van de alcohol af. HOE doen WE dat?

By the way: veel plezier op de bruiloft; en niet te diep in het glaasje kijken he :mrgreen:

meboy

Berichtdoor meboy » 25 aug 2006 19:47

Boekenlezer schreef:Moet ik daaruit opmaken dat je toch liever gewoon je eigen gang gaat, door met een man in bed te kruipen? Of bedoel je dat niet?


Daaruit mag je opmaken dat ik jouw gang niet als oplossing zie, dat is alles. Ik heb de wijsheid gelukkig ook niet in pacht.

Boekenlezer schreef:Kan wezen, maar ik heb een gevoelige plek in me, die op die manier een sociale fobie kan veroorzaken. En dat is geen pretje. Want dan zit ik met een psychisch probleem. Dan krijg ik dat dus aangewreven van een maatschappij, die die vunzige schandelijkheid aan me wil opdringen door van mij te verlangen om dat als iets gewoons te zien. :x


Ik dring je geen vunzige schandelijkheid op. En ik wil je zekere niet in een sociale fobie helpen. Mocht je desondanks ooit een psychisch probleem oplopen dan voldoet een pb'tje voor een luisterend oor :wink: Trouwens fijn om te horen dat je zelfs bereid bent desondanks je leven te geven voor een vieze vunzige, dat doet me goed.

meboy

Berichtdoor meboy » 25 aug 2006 20:03

Wullimpie schreef:I got your point. :wink:

Men moet inderdaad wel bereid zijn om met ze te praten en ze niet op voorhand afwijzen.
Ik geef toe dat dat in de reformatorische kerken inderdaad nog wel eens verkeerd gaat, maar als het uitgangspunt van dat gesprek bij beiden anders is komt er een moment dat verder spreken niet meer zinvol is.

Dat zie je ook in dit topic, men is zo overtuigd van hun eigen gelijk dat het niets uitmaakt wat je zegt, men wil alleen de eigen mening horen.


Ja, triest eigenlijk. Toch ben ik ben ik niet overtuigd van mijn eigen gelijk. Ik heb niet eens een sluitende oplossing. Het enige wat ik zie is een enorm woud van vraagtekens:

Waarom reageert God anders dan ik op grond van mijn leven kan verwachten?

Waarom kan/wil ik God als reactie daarop niet teruggeven wat Hij verdient?

Waarom denken andere mensen dat ik God meer teruggeef wat Hij verdient zodra ik me anders voordoe dan ik ben?

Waarom prikken mensen daar niet doorheen en God wel?

Wat in mij maakt God een tevreden God?

Op die vragen kan ik geen antwoord geven; ik weet en voel en proef en geloof alleen dat het antwoord op die vragen héééél dicht liggen bij Jezus Christus, want daar voelt het opgelost. Vraag me niet naar het hoe en waarom, maar dat is het antwoord op het complete vraagstuk.

blaarkop
Mineur
Mineur
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:23
Locatie: *censuur* hilversum

Berichtdoor blaarkop » 25 aug 2006 20:08

Ik ben even 5 dagen op vakantie geweest en ik verbaas me over het vfeit dat er 10 blaadjes zijn bijgekomen over dit onderwerp,Ben er best wel blij dat er nu ovder gepraat kanworden in de refo wereld.Dat is te lang niet gebeurt,Dat wilde ik (als homo) gewoon even kwijt en blijf het volgen en zal ook af en toe even meepraten

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 25 aug 2006 20:14

meboy schreef:Ik dring je geen vunzige schandelijkheid op.

Jij misschien niet, maar de maatschappij zie ik meer als schuldige.
Die wil hierin een denken wat haaks staat op Gods Woord. Dat komt bijvoorbeeld tot uiting in het wettelijk regelen van het 'homohuwelijk' (wat in mijn ogen geen huwelijk is).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 aug 2006 20:20

Boekenlezer schreef:Jij misschien niet, maar de maatschappij zie ik meer als schuldige.
Die wil hierin een denken wat haaks staat op Gods Woord. Dat komt bijvoorbeeld tot uiting in het wettelijk regelen van het 'homohuwelijk' (wat in mijn ogen geen huwelijk is).
Ik faal erin om te zien op welke manier jou vunzigheid wordt opgedrongen door de gelijkstelling van homo en heterokoppels. Niemand dwingt of verwacht van jou dat jij participeert in zo'n huwelijk of dat je er getuige van bent.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 25 aug 2006 23:01

Machiavelli schreef:
Boekenlezer schreef:Jij misschien niet, maar de maatschappij zie ik meer als schuldige.
Die wil hierin een denken wat haaks staat op Gods Woord. Dat komt bijvoorbeeld tot uiting in het wettelijk regelen van het 'homohuwelijk' (wat in mijn ogen geen huwelijk is).
Ik faal erin om te zien op welke manier jou vunzigheid wordt opgedrongen door de gelijkstelling van homo en heterokoppels. Niemand dwingt of verwacht van jou dat jij participeert in zo'n huwelijk of dat je er getuige van bent.


Laten we eerlijk zijn knul: het is Adam en Eva, niet Adam en Evert...

Bah, een homohuwelijk, we hadden het er zojuist op de chat over... naast het feit dat een relatie tussen 2 mannen bijzonder weerzinwekkend is, is het op geen enkele manier bijbels te rechtvaardigen.

Niks tegen een andere geaardheid, maar een homohuwelijk is simpelweg een exces van waar wij mensen toe in staat zijn.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 aug 2006 23:05

Cybercurse schreef:Bah, een homohuwelijk, we hadden het er zojuist op de chat over... naast het feit dat een relatie tussen 2 mannen bijzonder weerzinwekkend is, is het op geen enkele manier bijbels te rechtvaardigen.
Ik vind verliefde mensen ook weerzinwekkend.
Dat het niet bijbels te rechtvaardigen is, wil nog niet zeggen dat mensen het niet zouden mogen doen. We leven hier niet in Iran. Jij hebt er verder niks mee te maken dat twee mensen in het echt willen treden. Als zij er al iemand kwaad mee doen, dat doe zij zichzelf dat kwaad aan.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 26 aug 2006 09:18

Er is een bericht verwijderd. Praat over mensen als mensen. en bespaar ons plastische beschrijvingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Rembrand en 65 gasten