Lichaamshaar man

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Gruezi » 20 sep 2023 15:09

ZLD26 schreef:Haha, nee, geen hoger doel hoor. Ik sta zelf al heel wat jaren in de 'verzorgende modus', maar heb het wel idee dat ik daar behoorlijk afwijkend in ben. Is verder niet erg, maar was dus idd 'gewoon geïnteresseerd'. Misschien toch ook iets met onzekerheid mijnerzijds, ben ik wel 'normaal' :shock:

Aha, well, dank je wel voor je antwoord. Duidelijk, maar het roept toch wel een vraag op eigenlijk. Je zei in een eerdere post dit:

ZLD26 schreef:Maar misschien is de vraag over lichaamshaar gewoon nog te ongemakkelijk of is het onbekend gebied?

Hoe kan het dan zijn dat je het idee hebt dat je er afwijkend in bent? Blijkbaar is er voldoende ruimte om te vergelijken met anderen en ervaar je het zelf niet als onbekend gebied? Of is het idee dat je afwijkt hierin, meer een aanname?

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 20 sep 2023 16:13

Gruezi schreef:Aha, well, dank je wel voor je antwoord. Duidelijk, maar het roept toch wel een vraag op eigenlijk. Je zei in een eerdere post dit:

Hoe kan het dan zijn dat je het idee hebt dat je er afwijkend in bent? Blijkbaar is er voldoende ruimte om te vergelijken met anderen en ervaar je het zelf niet als onbekend gebied? Of is het idee dat je afwijkt hierin, meer een aanname?


Ten dele aanname, gebaseerd op wat ik toch best vaak zie: bijv. oksels waar bijna vlechtjes in gemaakt zouden kunnen worden.

Best frappant om zo doorgezaagd te worden over een vraag. Misschien is dat ook een antwoord.

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Gruezi » 20 sep 2023 18:27

ZLD26 schreef:Ten dele aanname, gebaseerd op wat ik toch best vaak zie: bijv. oksels waar bijna vlechtjes in gemaakt zouden kunnen worden.

Begrijpelijk :)

ZLD26 schreef:Best frappant om zo doorgezaagd te worden over een vraag. Misschien is dat ook een antwoord.

Kan. Mijnerzijds is het gewoon interesse; sommige vragen komen voort uit een algemene of juist specifieke interesse of voorkeur voor een onderwerp; misschien dient het voor studiemateriaal, of dient het ter lering. Wat het ook is, ik vind de drijfveren voor een vraag vaak net zo boeiend als de antwoorden erop. Zelfs als dat 'gewoon' interesse' is vanuit de vraagsteller :)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Dorpeling » 20 sep 2023 22:29

ZLD26 schreef: Ik sta zelf al heel wat jaren in de 'verzorgende modus', maar heb het wel idee dat ik daar behoorlijk afwijkend in ben. Is verder niet erg, maar was dus idd 'gewoon geïnteresseerd'. Misschien toch ook iets met onzekerheid mijnerzijds, ben ik wel 'normaal' :shock:

Bedoel je dat je je eigen lichaamshaar helemaal weghaalt, alles, of 'verzorgd' laat staan? Als man denk ik?

Lijkt me ook voor een man niet vreemd hoor. Als je er last van hebt, jeuk ofzo, of gewoon niet mooi vind: lekker bijhouden! Of weghalen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor 607 » 21 sep 2023 10:54

ZLD26 schreef:Dat een vraag als deze gezien wordt als een 'bijzonder eerste topic' laat het 'spanningsveld' van dit thema zien?

Nee! Ik was me juist totaal niet bewust van een spanningsveld, waardoor het me vrij willekeurig overkwam (misschien een beetje alsof je eerste bericht een vraag over onze mening over konijnen zou zijn).

ZLD26
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2021 19:14

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor ZLD26 » 21 sep 2023 12:27

607 schreef:Nee! Ik was me juist totaal niet bewust van een spanningsveld, waardoor het me vrij willekeurig overkwam (misschien een beetje alsof je eerste bericht een vraag over onze mening over konijnen zou zijn).

Dat het voor jou geen bekend spanningsveld (taboe) was dat snap ik, gezien je eerdere opmerking waaruit blijkt dat je eigenlijk niet met het fenomeen bekend was. Heb jíj ook nog wat geleerd :wink:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor MoesTuin » 25 sep 2023 09:58

Hier geen baard geen snor en geen okselhaar.
liefst plak ik dat op plekken waar het haar (ongewild) vanzelf in slow motion ( dat wel gelukkig, maar toch….) verdwijnt….
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2023 13:29

MoesTuin schreef:Hier geen baard geen snor en geen okselhaar.
liefst plak ik dat op plekken waar het haar (ongewild) vanzelf in slow motion ( dat wel gelukkig, maar toch….) verdwijnt….


Jij houdt de Moestuin graag onkruidvrij!!! :-D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Gruezi » 27 sep 2023 13:11

Marnix schreef:Jij houdt de Moestuin graag onkruidvrij!!! :-D

:lol:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2023 11:18

Marnix schreef:Jij houdt de Moestuin graag onkruidvrij!!! :-D


Absoluut :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Compagner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2023 16:10

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Compagner » 24 dec 2023 17:05

Ik denk dat een ieder voor zichzelf moet beslissen of hij (de vraag gaat over de man) iets aan zijn lichaamshaar wil doen of niet. Daarbij is het mijns inziens wel goed om je af te vragen wáárom je zoiets doet. Helemaal weghalen is niet zo prettig omdat er dan snel een ontsteking van de haarzakjes ontstaat. Daarbij is het voor getrouwde mannen misschien iets om samen met hun vrouw te beslissen lijkt mij.

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor woutersebel » 14 jan 2024 20:40

Helemaal mee eens met iedereen hier. Kort of lang, onderhoud is belangrijker.

De laatste tijd toch een beetje meer haar laten groeien..
Vanwege het gekke idee dat ik heb, dat het woord 'bald' lijkt op 'bad'.

Weten jullie waarom dieren wel lichaamshaar hebben en mensen niet?

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Neon » 14 jan 2024 21:12

woutersebel schreef:Helemaal mee eens met iedereen hier. Kort of lang, onderhoud is belangrijker.

De laatste tijd toch een beetje meer haar laten groeien..
Vanwege het gekke idee dat ik heb, dat het woord 'bald' lijkt op 'bad'.

Weten jullie waarom dieren wel lichaamshaar hebben en mensen niet?


Eens gelezen, dat indianen de vijand konden voelen, en daarom ingezet werden in de strijd tussen de Blueberry's en de Zuiderlingen, of andersom, weet ik veel, in Noord Amerika, als verkenners.

Hun lange haar functioneerde als antenne voor onraad, als signalering voor de vijandige partij. Zij werden daarom ingezet in het leger om deze kwaliteiten, en werden op een gegeven moment zoals elke soldaat kaal geschoren.

Het gevolg daarop was, door het kaalscheren, dat zij hun 'kwaliteit' verloren, hun natuurlijke vermogen van signalen opvangen.

Haar=antenne. Ik denk dat het zo simpel is. Net als bij de koe de horens. Hoe kwalijk die af te branden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2024 22:32

woutersebel schreef:Helemaal mee eens met iedereen hier. Kort of lang, onderhoud is belangrijker.

De laatste tijd toch een beetje meer haar laten groeien..
Vanwege het gekke idee dat ik heb, dat het woord 'bald' lijkt op 'bad'.

Weten jullie waarom dieren wel lichaamshaar hebben en mensen niet?


Omdat ze geen kleren hebben? Dieren hebben meestal een vacht zodat ze hun lichaamstemperatuur op peil kunnen houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Lichaamshaar man

Berichtdoor woutersebel » 15 jan 2024 11:51

Neon schreef:Eens gelezen, dat indianen de vijand konden voelen, en daarom ingezet werden in de strijd tussen de Blueberry's en de Zuiderlingen, of andersom, weet ik veel, in Noord Amerika, als verkenners.

Hun lange haar functioneerde als antenne voor onraad, als signalering voor de vijandige partij. Zij werden daarom ingezet in het leger om deze kwaliteiten, en werden op een gegeven moment zoals elke soldaat kaal geschoren.

Het gevolg daarop was, door het kaalscheren, dat zij hun 'kwaliteit' verloren, hun natuurlijke vermogen van signalen opvangen.

Haar=antenne. Ik denk dat het zo simpel is. Net als bij de koe de horens. Hoe kwalijk die af te branden.


Dat is bijzonder zeg. In haren zitten toch geen zenuwen e.d., waardoor je het bijv. niet voelt als ze afgeknipt worden?
Kunnen ze dan wel gebruikt worden als antenne?

Inderdaad sneu om soms dieren (olifanten, geiten, etc.) zonder horens te zien. En dat vaak alleen maar voor geld oid :(

Marnix schreef:Omdat ze geen kleren hebben? Dieren hebben meestal een vacht zodat ze hun lichaamstemperatuur op peil kunnen houden.


Ahja, zou best kunnen eigenlijk. Hoewel mensen meestal wel oksel en schaamhaar hebben.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 97 gasten