Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2023 15:19

Katlheen schreef:Herkenbaar, wij hadden ook van alles in de vouwwagen liggen (nu caravan). Hoefde je er niet uit te halen. Alleen wat dingen schoonmaken, beddegoed uitwassen en het kon er allemaal zo weer in. Daarna de wagen weer naar de stalling. Overigens wel zonder gasfles, je was verplicht de gasflessen eruit te halen. Maar buiten dat, scheelde gewoon een hoop spullen die je anders thuis hebt liggen. Dat is gesjouw en het neemt ruimte in beslag. En doorgaans gebruik je het toch de rest van het jaar niet.


Precies, dat is ook mijn idee, daarom was ik wat verrast dat mensen hier aangeven dat het niets uitmaakt. Ik vond het na het kamperen al een stuk minder gesjouw met spullen.

Gasfles heb ik overigens niet gecheckt, we hebben de vouwwagen net. Nu niet aan de orde van de fles is dit weekend leeg gegaan en moet toch worden omgeruild :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Vakantie !!!⁶

Berichtdoor Dorpeling » 14 sep 2023 08:33

Marnix schreef: Ik vind dat nogal wat tijd schelen hoor, dat je dat allemaal in de vouwwagen kan laten. Natuurlijk moet je dan nog wat dingen pakken, je kleren, kussens, toilettas, koelbox, wat knutselspullen en zo maar het scheelt toch een hoop pakken & sjouwen.

Dan hebben jullie een vouwwagen met ruime bagageruimte, bij ons paste dat echt niet allemaal. Hebben jullie een dubbelklapper?

De keukenspullen bleven erin en er bovenop de stoelen en een grote tafel plus opvouwkast. Dat was het wel.

De rest moet sowieso naar de vliering, maar dat was ik eerst wel. Ook voor een paar dagen, ik vind dat gewoon frisser.
En we hebben die ruimte boven toch om de boel op te bergen.
De stoelen enz staan nu in de schuur op zolder.

Nu knikkeren we de tenten, slaapzakken en skottelbraai achterin de auto, kleding in de dakkoffer en de rest + eventuele fietsen in een aanhangertje.

Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen ding. Het blijft allebei best een gesleep. We hebben al gezegd, als de oudsten niet meer mee willen gaan we terug naar een chalet oid. Maar die vind je gewoon niet voor 8/9 personen, of ze zijn schreiend duur.
Fijn dat hij jullie iig goed bevalt! Wij hebben best hele mooie vakanties gehad met de vouwwagen maar daarvoor met alleen een tent ging net zo goed.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!⁶

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2023 09:42

Dorpeling schreef:Dan hebben jullie een vouwwagen met ruime bagageruimte, bij ons paste dat echt niet allemaal. Hebben jullie een dubbelklapper?

De keukenspullen bleven erin en er bovenop de stoelen en een grote tafel plus opvouwkast. Dat was het wel.

De rest moet sowieso naar de vliering, maar dat was ik eerst wel. Ook voor een paar dagen, ik vind dat gewoon frisser.
En we hebben die ruimte boven toch om de boel op te bergen.
De stoelen enz staan nu in de schuur op zolder.

Nu knikkeren we de tenten, slaapzakken en skottelbraai achterin de auto, kleding in de dakkoffer en de rest + eventuele fietsen in een aanhangertje.

Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen ding. Het blijft allebei best een gesleep. We hebben al gezegd, als de oudsten niet meer mee willen gaan we terug naar een chalet oid. Maar die vind je gewoon niet voor 8/9 personen, of ze zijn schreiend duur.
Fijn dat hij jullie iig goed bevalt! Wij hebben best hele mooie vakanties gehad met de vouwwagen maar daarvoor met alleen een tent ging net zo goed.


Bij ons met de tent ging ook altijd prima hoor, alleen werd vrouwlief nog wel eens met een zere schouder en zo wakker. En het scheelt dus een hoop gesjouw. We hebben wel ruimte om dingen op te bergen maar het moet dus allemaal twee verdiepingen met steile trappen (jaren 20-huis) naar boven of via een vlizotrap naar de nok van ons schuurtje wat best een gesjouw is :-)

Opbergruimte is er inderdaad genoeg, het bed kan omhoog en dan kan je de hele ruimte onder het bed 140x210 gebruiken voor opslag, daar passen flinke opbergkratten, tassen, koffers enz in. En de platte dingen (twee grote stoelen, twee kinderstoelen, tafeltje, keukentje, twee kleine extra tafeltjes en eventueel de pop-uptent) passen op de tent, onder het afdekzeil. En de matjes van de kinderen en onze slaapzak kunnen op het bed. Maar goed wij zijn met z'n vieren, met een groot gezin wordt het allicht wat ingewikkelder.

Afbeelding
Opbergruimte.

Afbeelding
Zo stond die van ons er dit weekend bij
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Dorpeling » 14 sep 2023 11:09

Marnix schreef:
Zo stond die van ons er dit weekend bij

Mooi! En ja, dat is fijn veel ruimte!
Wij hadden alleen de ruimte tussen de twee bedden en daar lagen dan ook de stokken, extra doek enz. Dan valt het niet mee.

Hier kan je veel plezier van hebben!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Katlheen » 18 sep 2023 08:25

Wij hadden een dubbelklapper. Dus ruimte in het midden van de vouwwagen. Onder de banken hadden we dan ook nog opbergruimte. Wel de voortent en stokken in het midden plus een koelkast. De keuken zat er aan de achterkant op en werd in het geheel eraf gehaald, dus dat was wel makkelijk. Bovenop de vouwwagen hadden we nog een kleine dakkoffer, daar zaten dan de stoelen en de tafel in. En verder nog een ruime disselbak. Al met al scheelde het een hoop spullen die je niet thuis hoefde op te bergen. Nu met de caravan is het nog makkelijker.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2023 08:48

Katlheen schreef:Wij hadden een dubbelklapper. Dus ruimte in het midden van de vouwwagen. Onder de banken hadden we dan ook nog opbergruimte. Wel de voortent en stokken in het midden plus een koelkast. De keuken zat er aan de achterkant op en werd in het geheel eraf gehaald, dus dat was wel makkelijk. Bovenop de vouwwagen hadden we nog een kleine dakkoffer, daar zaten dan de stoelen en de tafel in. En verder nog een ruime disselbak. Al met al scheelde het een hoop spullen die je niet thuis hoefde op te bergen. Nu met de caravan is het nog makkelijker.


Precies. Ook al hou ik niet zo van caravans, ik slaap 100 keer liever in een tent dan tussen van die harde wanden. Maar ieder zijn eigen ding. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 16 jan 2024 08:36

Wij hebben al een paar maanden geleden een camping in Oostenrijk geboekt en sinds gisteren een huttentocht van 4 dagen. Heel veel zin in.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor StillAwake » 16 jan 2024 08:57

ajl schreef:Wij hebben al een paar maanden geleden een camping in Oostenrijk geboekt en sinds gisteren een huttentocht van 4 dagen. Heel veel zin in.

Leuk!
Welk gebied is het onderwerp van jullie huttentocht?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor ajl » 16 jan 2024 09:11

StillAwake schreef:Leuk!
Welk gebied is het onderwerp van jullie huttentocht?


Regio Salzburg. Wij zitten op een camping in Karinthië en wilden eigenlijk daar in de regio wandelen, maar deze tocht tot 3000m bij de gletsjers leek ons erg leuk. Daarom reden we weer wat noordelijker voor de tocht en laten de tent staan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 10:50

ajl schreef:Regio Salzburg. Wij zitten op een camping in Karinthië en wilden eigenlijk daar in de regio wandelen, maar deze tocht tot 3000m bij de gletsjers leek ons erg leuk. Daarom reden we weer wat noordelijker voor de tocht en laten de tent staan.


Klinkt goed. Wij zaten deze zomer bij Lofer, tussen Salzburg en Zell am See in en zijn nog naar de Grossglocknerhochalpenstrasse geweest. Vanaf daar prachtig zicht op de Hohe Tauern, de Grossglockner, de Grossveniger enz. Denk dat je daar ergens gaan wandelen dan? Klinkt als een heerlijk avontuur!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor woutersebel » 16 jan 2024 14:28

Leuk Ajl en Marnix. De bergen daar zijn inderdaad prachtig om te zien.
De rijn/maas begint daar ook ergens in de bergen, als het regent. Aanradertje.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 14:32

woutersebel schreef:Leuk Ajl en Marnix. De bergen daar zijn inderdaad prachtig om te zien.
De rijn/maas begint daar ook ergens in de bergen, als het regent. Aanradertje.


Mwah de oorsprong van de Rijn ligt in Zwitserland en van de Maas in Frankrijk. Dat is niet heel erg in de buurt van de Hohe Tauern :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 498
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Erik1960 » 16 jan 2024 19:39

Nog geen kampeer-plannen oid. Wel plan om eind juli/begin augustus 8 dagen met onze oudste (dan 35) van Burgos naar Leon te lopen over de Camino Frances.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2024 11:02

Succes maar weer ;-)

Wij hebben bedacht dat we wel weer eens een keer naar Frankrijk willen, want dat is al weer een poos geleden. 2019 volgens mij. Nog niet concreter gemaakt dan dat, we gaan ook naar New Wine en meestal doen we daarna twee campings, twee gebieden. In denk datons een beetje op midden/west willen oriënteren, niet te ver naar het zuiden of oosten. Denk aan Dordogne, Loirestreek, Auvergne, Normandie, Bretagne, Limousin. Zijn er mensen met leuke campingtips om die regio's?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

woutersebel
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 aug 2023 16:13

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor woutersebel » 17 jan 2024 17:00

Marnix schreef:Mwah de oorsprong van de Rijn ligt in Zwitserland en van de Maas in Frankrijk. Dat is niet heel erg in de buurt van de Hohe Tauern :-)


Oeps, foutje, dacht dat jullie het over Oostenrijk/zwitserland hadden.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten

cron