Reisorganisatie Vakanz

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

Veendam
Luitenant
Luitenant

Re: Reisorganisatie Vakanz

Berichtdoor Veendam » 08 sep 2018 19:20

MoesTuin schreef:Hier genoeg info te vinden ...

https://www.gezinsparken.nl/reviews/

Ik heb de revieuws even bekeken maar echt veel staan er niet op.
Om anders te zeggen van ieder jaar staat er extreem weinig op.
11 revieuws voor heel 2017 is heel erg laag en dan zie ik cijfers staan van 8 en 9 en 10.
Ik vraag mij af of ze zelf kunnen bepalen welke revieuws er op komen te staan of dat ze daar geen invloed op hebben.
Stel nu dat iemand echt zegt van ik en dik ontevreden en ik geef een 3, komt dat er dan op of filteren ze die er uit ?
Dat gedeelte kan je als organisatie namelijk best opkomen omdat er een koppeling met de websitebeheerder zit.

Om geloofwaardiger over te kunnen komen denk ik dat het belangrijk is dat ze meer pushen dat mensen een beoordeling geven zodat er in ieder geval wat meer mensen er iets op zetten.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 sep 2018 20:21

Veendam schreef:Ik vraag mij af of ze zelf kunnen bepalen welke revieuws er op komen te staan of dat ze daar geen invloed op hebben.
Stel nu dat iemand echt zegt van ik en dik ontevreden en ik geef een 3, komt dat er dan op of filteren ze die er uit ?
Dat gedeelte kan je als organisatie namelijk best opkomen omdat er een koppeling met de websitebeheerder zit.

Fijn om te lezen dat je steeds uitgaat van het slechte in een mens. Heel reformatorisch. Ik vrees alleen dat het een gevalletje is van 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 08 sep 2018 22:49

henkie schreef:Fijn om te lezen dat je steeds uitgaat van het slechte in een mens. Heel reformatorisch. Ik vrees alleen dat het een gevalletje is van 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.

Nee dat is het niet hoor. Je ziet tegenwoordig heel veel bedrijven die de revieuws doen via sites waarvan het bekend is dat ze daar zelf geen invloed op hebben. Dat is beter om zo alle schijn te voorkomen dat de revieuws gefilterd zouden kunnen worden.
Ook is het aangetoond met heel veel marketingonderzoeken dat er bij revieuws eigenlijk nooit alleen maar 8 tot en met 10 als cijfer gegeven wordt, en dan komt het punt wat ik ook noemde, tenzij het heel weinig reacties betreft.

Daarom zei ik ook dat ze moeten proberen om meer reacties te krijgen van mensen die gebeokt hebben bij hen en zouden ze er goed aan doen een andere revieuwer te nemen.

Geef ik dan nu een waardeoordeel ?

Nee, ik geef wat opbouwende tips, maar daar mogen ze mee doen wat ze willen.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 08 sep 2018 23:04

Veendam schreef:Ik heb de revieuws even bekeken maar echt veel staan er niet op.
Om anders te zeggen van ieder jaar staat er extreem weinig op.
11 revieuws voor heel 2017 is heel erg laag en dan zie ik cijfers staan van 8 en 9 en 10.
Ik vraag mij af of ze zelf kunnen bepalen welke revieuws er op komen te staan of dat ze daar geen invloed op hebben.

Om geloofwaardiger over te kunnen komen denk ik dat het belangrijk is dat ze meer pushen dat mensen een beoordeling geven zodat er in ieder geval wat meer mensen er iets op zetten.

De reviews worden eerst beoordeeld, en dan pas geplaatst. Ik weet van negatieve reviews die niet geplaatst zijn.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 09 sep 2018 07:31

Je weet wel veel.....(ik voel aan dat we nu weer via een andere afslag weer verder gaan....)
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 09 sep 2018 07:36

Veendam schreef:

Nee, ik geef wat opbouwende tips, maar daar mogen ze mee doen wat ze willen.

Quote Veendam; “Advies heb ik trouwens ook niet gevraagd, maar als ik dat nodig heb van je dan stuur ik je wel prive een bericht in plaats van dat openbaar te zetten.”

:-k ] lekker consequent man =D>

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 09 sep 2018 08:15

pindas83 schreef:Quote Veendam; “Advies heb ik trouwens ook niet gevraagd, maar als ik dat nodig heb van je dan stuur ik je wel prive een bericht in plaats van dat openbaar te zetten.”

:-k ] lekker consequent man =D>

Dat was ook niet bedoeld voor jou hoor, of identificeer jij je met de vakantie organisatie ?

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 09 sep 2018 13:13

Veendam schreef:Dat was ook niet bedoeld voor jou hoor, of identificeer jij je met de vakantie organisatie ?

Ok. Je begrijpt dus blijkbaar niet dat je er een dubbele moraal op nahoudt?!

Ik zal het proberen helder voor je te maken;
Enerzijds is advies richting jou ongewenst, want als meneer dit op prijs zou stellen dan vraagt hij er zelf wel om.

Maar als de rollen zijn omgekeerd dan bedien je zelf wel de ander (in dit geval Vakanz) van jouw ongezouten adviezen en verdachtmakingen.
Daarbij vind je het ook nodig dit anoniem op een openbaar forum te doen en Vakanz geen gelegenheid te bieden een weerwoord te geven op jouw goedbedoelde verdachtmakingen.

Voor de duidelijkheid: ik indentificeer mij niet met welke vakantieorganisatie dan ook maar het is gewoon op zn zachts gezegd niet heel netjes om een bedrijf waar waarschijnlijk veel broeders en zusters van jou en mij werken naar beneden te halen omdat er een yogahuisje op internet staat.
Als je dit werkelijk zo zorgwekkend vindt dan spreek je toch eerst hen aan hierover?
Dat is toch de Bijbelse weg? Eerst je broeder opzoeken, eventueel later een getuige er bij en pas in het uiterste geval publiekelijk maken?

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 09 sep 2018 13:30

pindas83 schreef:Dat is toch de Bijbelse weg? Eerst je broeder opzoeken, eventueel later een getuige er bij en pas in het uiterste geval publiekelijk maken?

Graag een citaat, pindas83, met Bijbelse onderbouwing. Graag in context, dan constateer je waarschijnlijk hoe krom deze redenering is!

Is het goed of fout om broeders te waarschuwen? Wat denk je?
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 09 sep 2018 13:41

pindas83 schreef:Als je dit werkelijk zo zorgwekkend vindt dan spreek je toch eerst hen aan hierover?
Dat is toch de Bijbelse weg? Eerst je broeder opzoeken, eventueel later een getuige er bij en pas in het uiterste geval publiekelijk maken?

Dan nog een aanvullende opmerking: stel dat de door jou voorgestelde weg inderdaad de Bijbelse weg is, of in ieder geval niet een on-Bijbelse weg (is er een verschil?). Hoe kan jij weten of de organisatie er wel of niet op aangesproken is? Misschien is dat wel zo!? Sterker nog, het is gebeurd, ga daar maar van uit. En stel nu dat er niks gedaan wordt, zou je dan zoiets publiekelijk moeten maken? Ga er maar van uit dat er geklaagd is, ga er ook maar van uit dat negatieve recensies niet geplaatst worden.

Ik geef een extreem - ander - voorbeeld om een en ander duidelijk te maken:

Zoals bekend is er bij de Jehovah's getuigen sprake van gevallen van kinder-misbruik. Er zijn onderzoeken geweest, maar, alles wordt angstvallig binnens huis gehouden. Is dat een goede zaak? Moeten dergelijke kwesties niet publiekelijk gemaakt worden? Moeten - in dit geval kinderen en hun ouders - mensen niet gewaarschuwd worden? Tja, dit gaat om strafbare feiten. Dus, je zult het misschien wel met me eens zijn dat de schuldigen voor de rechter moeten verschijnen. Het biechtgeheim zou ook besproken kunnen worden? Waarom zaken verbergen, of waarom niet optreden? Is het niet onze taak onze broeders en zusters te waarschuwen, of ben jij niet jouw broeders hoeder?

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 09 sep 2018 14:21

pindas83 schreef:Ok. Je begrijpt dus blijkbaar niet dat je er een dubbele moraal op nahoudt?!

Ik zal het proberen helder voor je te maken;
Enerzijds is advies richting jou ongewenst, want als meneer dit op prijs zou stellen dan vraagt hij er zelf wel om.

Maar als de rollen zijn omgekeerd dan bedien je zelf wel de ander (in dit geval Vakanz) van jouw ongezouten adviezen en verdachtmakingen.
Daarbij vind je het ook nodig dit anoniem op een openbaar forum te doen en Vakanz geen gelegenheid te bieden een weerwoord te geven op jouw goedbedoelde verdachtmakingen.

Voor de duidelijkheid: ik indentificeer mij niet met welke vakantieorganisatie dan ook maar het is gewoon op zn zachts gezegd niet heel netjes om een bedrijf waar waarschijnlijk veel broeders en zusters van jou en mij werken naar beneden te halen omdat er een yogahuisje op internet staat.
Als je dit werkelijk zo zorgwekkend vindt dan spreek je toch eerst hen aan hierover?

Een organisatie die zichzelf christelijk noemt is niet mijn broeder, maar het is en blijft een organisatie.
Ik maak hen niet verdacht, maar ik zeg gewoon dat ze daar fout mee zitten.
Als ze een weerwoord willen geven kunnen ze dat wel doen, dan zetten ze dat gewoon netjes op hun eigen website waarom ze een yoga huisje aan zitten te bieden of ze halen het huisje er af en zetten op internet waarom die er af gehaald is.

Heel kort samengevat wat jij gezegt hebt: Wie weet er iets over Vakanz is de vraag, dan mag je alleen positief zijn anders haal je ze naar beneden en dat mag niet, foei. Het valt me dan nog mee dat je hier nietelke keer een bericht hoeft voor te leggen ter goedkeuring voordat ze het plaatsen zoals ze dat dus schijnbaar met de revieuws doen.
Ze halen zichzelf naar beneden, maar dat begrijp je waarschijnlijk niet.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 09 sep 2018 14:26

Veendam schreef:Een organisatie die zichzelf christelijk noemt is niet mijn broeder, maar het is en blijft een organisatie.
Als ze een weerwoord willen geven kunnen ze dat wel doen, dan zetten ze dat gewoon netjes op hun eigen website waarom ze een yoga huisje aan zitten te bieden of ze halen het huisje er af en zetten op internet waarom die er af gehaald is.

Volledig mee eens. En, aangezien het al aangekaard is, en het huisje er gewoon op staat, ga ik er vooralsnog vanuit dat Vakanz dit niet afkeurt, dus goedkeurt.

Vakanz is een "christelijke" organisatie waar je een yoga-huisje kunt huren. Overigens zijn ook niet alle activiteiten even "christelijk", maar, dat is een ander verhaal. Mensen die geen probleem hebben met christelijke yoga-huisjes kunnen hun vakantie daar boeken. In dit forum blijkt overigens wel dat er diverse gelovigen zijn die totaal geen moeite hebben met yoga. Ik begrijp in dat opzicht de ophef ook niet.

Men zou kunnen reageren: "stel je niet aan, een gelovige en yoga gaan prima samen". Ik wijs yoga pertinent af. Yoga is on-Bijbels, zelfs duivels. Als iemand een andere visie heeft, prima. Wanneer het benoemd wordt, doe dan niet moeilijk...

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 09 sep 2018 20:16

krid schreef:Graag een citaat, pindas83, met Bijbelse onderbouwing. Graag in context, dan constateer je waarschijnlijk hoe krom deze redenering is!

Is het goed of fout om broeders te waarschuwen? Wat denk je?

De laatste keer dat ik een citaat uit de bijbel aanhaalde werd deze ook terzijde geschoven. N.v.t. daar kwam het op neer.
Ik heb niet het idee dat dit nu anders zal zijn dus ik pas.

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 09 sep 2018 20:34

Veendam schreef:Een organisatie die zichzelf christelijk noemt is niet mijn broeder, maar het is en blijft een organisatie.

Heel kort samengevat wat jij gezegt hebt: Wie weet er iets over Vakanz is de vraag, dan mag je alleen positief zijn anders haal je ze naar beneden en dat mag niet, foei. Het valt me dan nog mee dat je hier nietelke keer een bericht hoeft voor te leggen ter goedkeuring voordat ze het plaatsen zoals ze dat dus schijnbaar met de revieuws doen.
Ze halen zichzelf naar beneden, maar dat begrijp je waarschijnlijk niet.

Een organisatie bestaat uit mensen. Gezien het christelijk oogmerk zijn het waarschijnlijk mede christenen. Jij vind het geen probleem hen én publiek verdacht te maken zonder persoonlijk je er van te vergewissen of hetgeen je vermoedt wel klopt.
Maar het is een bedrijf dus dan maakt het natuurlijk geen ene moer uit.... ](*,)

Veendam
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Veendam » 09 sep 2018 20:36

pindas83 schreef:Een organisatie bestaat uit mensen. Gezien het christelijk oogmerk zijn het waarschijnlijk mede christenen. Jij vind het geen probleem hen én publiek verdacht te maken zonder persoonlijk je er van te vergewissen of hetgeen je vermoedt wel klopt.
Maar het is een bedrijf dus dan maakt het natuurlijk geen ene moer uit.... ](*,)

Nodig ze maar uit hier dan kunnen ze meepraten.

Terug naar “Algemene Zaken”