Veegwagens, deel 1.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor Ravo540 » 16 aug 2018 18:24

Je kent ze vast wel, straten die geveegd worden met veegmachines, waar kom je ze meestal tegen ?
Wellicht geen interessant onderwerp misschien, maar ik ben lid van de Ravo rijders club dus vandaar mijn nickname, Ravo540.
Om de drie jaar bezoek ik de Ravo rijders dag, helaas geen christelijk feest want er word heel veel hoempa hoempa muziek gedraaid wat niet tot eer van God is, waar het mij alleen maar om gaat is een veegmachine tegen komen bij zulke dagen.
De Ravo Rijders dag is speciaal alleen voor leden van de Ravo rijders club, wellicht doen jullie er niks mee.
Maar brand los met al jullie vragen of opmerkingen, je vraagt je misschien af hoe z o 'n machine werkt, omdat ik een vorm van autisme heb en een verstandelijke beperking ben ik vooral geinteresseerd in deze machines, maar volgens mij letten jullie er meestal niet op.
Als ik een Ravo veegmachine zie, kijk ik vooral naar de details, heeft deze een derde borstel of zijn het twee schotelbezems, hoge of lage container.
Actieraam of niet, LED zwaailampen, bladzuiglang, kolkenzuigslang, noem maar op, wellicht zeggen jullie misschien, o, daar gaat een veegmachine.
Dat is weer wat voor Harry, zo heet ik, maar dan houdt het ook echt op.
Dan kan ik met al mijn vragen natuurlijk komen zo van, heeft die een bladzuigslang bijv. ?
en had deze ook een derde borstel enz. ?
Ongetwijfeld zullen jullie er vast geen verstand van hebben, maar kom op, steek van wal, als ik geen respons krijg word dit topic gesloten.

Groetjes Ravo540, en succes.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor Prisma23 » 16 aug 2018 20:25

Dat lijkt mij best wel moeilijk Harry om op zo'n grote veegmachine te rijden. Ik zag op internet dat er best wel veel knoppen in de cabine zitten.

Ik heb best veel vragen over een veegmachine;
Als er een derde bezem op zit, waar gebruik je die dan voor?
Hoeveel diesel gebruikt een veegmachine, hoe vaak met je per dag tanken?
Hoeveel straten kan je op een dag vegen?
Waar is die slang voor die je soms achterop ziet zitten?

Ik vind het wel leuk om hier iemand te spreken die veel over veegmachines weet!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor lekkerbek » 16 aug 2018 21:48

Leuk dat dit jouw interesse heeft!

Mijn vraag is: hoe vaak moet het geleegd worden, het vuil wat opgezogen wordt? Is dat aan het eind van een werkdag? En waar wordt dat vuil dan gedaan? De ene keer zal het bladeren zijn maar er zit ook van alles tussen, wordt dit afval gescheiden of gaat alles op de grote hoop?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor MoesTuin » 17 aug 2018 21:17



Veegmachines zijn van grote waarde voor het schoonhouden van stad en land.
We noemen ze weleens "NOENOE 's" (die van de teletubbies :D )
Veegmachines rijden tijdens het vegen niet hard en dan verbaast het me altijd hoe ongeduldig mede weg gebruikers zijn en de gevaarlijkste verkeers stunten uit halen om maar zo snel mogelijk de veegmachine in te halen.
Goed om de mensen van de Veegwagens eens in het zonnetje te zetten zon10
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor Ravo540 » 25 aug 2018 18:58

Ik vind dit wel een beter onderwerp dan altijd alleen maar over auto 's te lopen zeuren enz.
Natuurlijk heb ik ook wel brede interesses, maar goed over veegwagens gesproken, als je graag meer informatie wil hebben over veegmachines dan kun je het beste eens een keer contact op gaan nemen met Herman Haakman van de Ravo veegmachines.
Hij kan precies uitleggen hoe vaak je moet tanken, hoe vaak je moet gaan legen, zijn telefoonnummer is 06 52406250, je kan ook kijken op www.ravo.nl

het filmpje op YouTube is een Ravo van Spaarnelanden, Spaarnelanden gaat over een poosje elektrische veegwagens aanschaffen.
Behalve veegmachines ben ik ook geinteresseerd in machinale houtbewerking, zoals wandzaagmachines bij bouwmarkten enz.
Ik ben op zoek naar een maatje en wil heel graag een uitje plannen met iemand die het leuk vind om met mensen met autisme om te kunnen gaan.
Moestuin wil ik beter leren kennen, en Lekkerbek, natuurlijk ook, al zijn dat natuurlijk ook geen echte namen maar ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen wat jullie van mijn serieuze kennismaking vinden, omdat ik met mijn brede interesses bezig ben heb ik ook geen tijd meer voor een relatie.
Snap dat dit ook gevoelige onderwerpen zijn waar bij mensen liever over iets anders willen praten, alle niet serieuze topics worden verwijderd.
Bezemwagens, zijn nuttige machines, ze zijn belangrijk om de omgeving schoon te houden, ik zelf droom over een bedrijf met veegmachines, maar ook horeca en activiteiten van evenementen vind ik leuk maar daar over in een ander topic graag.
In dit topic wil ik het graag over veegmachines hebben.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Veegwagens, deel 1.

Berichtdoor Ravo540 » 08 sep 2018 18:54

Wat gaat er in z o 'n veegmachine, van alles, vegvuil natuurlijk.
Er zit van alles tussen inderdaad, hoe vaak je moet tanken weet ik niet maar al het afval gaat inderdaad op een grote hoop.
De slang die er op zit is een kolkenzuigslang, of een bladzuigslang.
Maar je ziet ook wel eens een actieraam achter op de machine.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten