Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2018 11:56

Johan100 schreef:Ik droom daar niet van. Al die stress en verzoekingen vanwege grote geldbedragen.

Ik slaap liever met God onder een brug, dan zonder God in een miljonairshuis.
Dat wil niet zeggen dat ik dan maar vraag of God datgene wat ik gekregen heb me dat weer af wil nemen.
Ik ben er dankbaar voor wat ik krijg. Maar ik weet wel dat ik beter met God onder een brug kan slapen dan zonder God een eigen bedrijf of veel geld.


Allemaal heel mooi hoor, maar het heeft niet zoveel met een eigen zaak te maken. De gemiddelde zzp’er verdient niet zoveel meer dan een gewone werknemer die voor een baas werkt. Ik ken er genoeg die voor het zelfde geld veel langere dagen maken. En ja, geld maakt niet gelukkig. Beter arm met God dan rijk zonder Hem. Maar nog beter met Hem leven en niet arm zijn en ook niet rijk...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Johan100 » 30 jul 2018 16:29

Marnix schreef:Allemaal heel mooi hoor, maar het heeft niet zoveel met een eigen zaak te maken.

Mooi hé! Hij vraagt, wie droomt er niet van om een eigen zaak te beginnen. En daar ga ik op in.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2018 19:14

Johan100 schreef:Mooi hé! Hij vraagt, wie droomt er niet van om een eigen zaak te beginnen. En daar ga ik op in.


Maar vervolgens haal je er miljonairs bij. En veel geld. En stress. En dat geldt niet zozeer voor mensen met een eigen bedrijf. Ik ben het dus wel met je statement eens, je inderbouwing geldt echter mensen zonder eigen bedrijf net zo als mensen met een eigen bedrijf. Dat bedoelde ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Ravo540 » 15 aug 2018 19:18

Zo is het.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten