Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Ravo540 » 21 jul 2018 18:39

In dit topic wil ik het graag even hebben over reformatorische ondernemers, of mensen die plannen hebben om een eigen bedrijf te beginnen.
Als ik geen respons krijg, wordt dit topic verwijderd, maar ik neem aan dat er misschien wel reformatorische ondernemers zijn die een eigen bedrijf willen starten, of mensen die al jaren dromen over een eigen bedrijf, maar er nu eindelijk wat meer in kunnen investeren.
Zoals jullie weten ben ik met mijn eigen interesses getrouwd, zoals ik het noem, maar nu is mijn vraag, wat doen ondernemers eigenlijk in hun vrije tijd, kunnen ze ook single ondernemer zijn of zijn ze bijna altijd getrouwd ?
Wellicht moet dit topic verplaatst worden naar het rubriek relaties en hoort dit niet bij de algemene zaken, over algemene zaken, kan ik het alleen hebben over mensen die plannen hebben over een eigen onderneming te starten of niet.
Zelf droom ik van alle kanten, ik droom zelfs over twee bedrijven te beginnen maar vanwege mijn autisme kan dit niet, maar als ik twee bedrijven zou beginnen, dan zou ik ook gemakkelijk single ondernemer kunnen blijven.


Succes. :-({|=

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Ravo540 » 21 jul 2018 18:44

De bedoeling is ook, wie droomt er niet van om een eigen zaak te beginnen ?
Dat wil ik bijv. graag weten, of mensen die een bedrijf over willen nemen.
Mensen die geinteresseerd zijn in mijn interesses over de Kamer van koophandel, wat voor bedrijf willen ze beginnen enz.
Kortom... steek van wal. (:)8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2018 20:14

Ik ben ZZP'er en wil voorlopig niet meer terug naar een kantoorbaan. Maar het heeft uiteraard voor- en nadelen.

- Je weekend is die ene dag in de week dat je maar een halve dag probeert te werken. Als zelfstandige bepaal je zelf welke 60+ uur per week je werkt :-)
- Alles zelf moeten regelen: facturen, accountant, belastingen, pensioen, sparen voor vakantie, etc.
- Onzeker inkomen: mijn inkomen maakt van maand tot maand sprongen van tot 3000 euro. Na vijf jaar gelukkig meestal ook in de magere maanden wel genoeg om van rond te komen, maar een vast salaris maakt je financiële planning wel een stuk gemakkelijker.
- Ik hoef niemand te spreken, geen telefoontjes, geen functioneringsgesprekken, geen vergaderingen, geen teambuilding, geen geroddel bij de waterkoeler. Nee, ik werk vanuit huis en heb dus lekker veel tijd om met mijn pasgeboren dochter te spelen tussen het werken door.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Yoshi » 22 jul 2018 09:36

IK heb overwogen om vanuit de werkloosheid een eigen bedrijf te beginnen. Naar voorlichtingsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel geweest, met mensen binnen de branche gesproken. Echt positief werd ik er niet van. Ik zit nou in een beroepsveld waar er ook zelfstandigen actief zijn. Die hebben het vrij moeilijk en gaan vaak alsnog via tussenpersonen aan het werk in een project. Dan liever de detachering. Ik kan oppakken wat ik leuk vind en in een mindere tijd als ik geen klus heb wordt ik gewoon doorbetaald en zoekt men nieuwe klussen voor mij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2018 11:28

Als ik kijk naar de mensen om me heen die een eigen bedrijf hebben, hoeveel tijd die daarin steken, hoe lang hun werkweken zijn en hoe weinig ze daarvan los kunnen komen ben ik blij dat ik geen eigen bedrijf heb. Voordeel van een kantoorbaan is dat als je vrij bent, je het lekker achter je kan laten. Met een eigen bedrijf heb je nooit echt weekend / vrij... :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Nina

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Nina » 23 jul 2018 12:05

Ik droom er absoluut niet van. Moet er niet aan denken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Mortlach » 23 jul 2018 12:37

Nina schreef:Ik droom er absoluut niet van. Moet er niet aan denken.


Het heeft voor- en nadelen. Ik moet absoluut niet meer denken aan een kwart van mijn werkdag verspillen aan zinloze meetings, de kantoorpolitiek en-roddels, de functioneringsgesprekken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2018 20:25

Nina schreef:Ik droom er absoluut niet van. Moet er niet aan denken.


Ik heb het grote geluk, in loondienst te zijn en tegelijkertijd heel veel thuis te kunnen werken. Dat betekent dus geregeld contact met collega's (toch even naar kantoor), maar ook gewoon grotendeels zelf je eigen dagen invullen. Het beste van twee dingen dus. En los daarvan, ik vind het contact met collega's altijd erg gezellig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2018 22:26

Een eigen bedrijf runnen moet je niet van dromen, maar je moet het gewoon doen indien dat je wens is. Als je het alleen maar doet om niet voor een baas te hoeven werken zal je weinig succes hebben vrees ik. En ZZP'er is geen vak maar een term voor mensen die in loondienst werken zonder een sociaal vangnet. Eigen baas ben je in elk geval niet.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Chaya » 24 jul 2018 13:04

Mortlach schreef:Het heeft voor- en nadelen. Ik moet absoluut niet meer denken aan een kwart van mijn werkdag verspillen aan zinloze meetings, de kantoorpolitiek en-roddels, de functioneringsgesprekken.

Ja die mis ik ook niet hoor. :D

Een eigen bedrijf lijkt mooier vaak dan het is, want je moet wel een ondernemingsgeest hebben.
Mijn jongste zwager is voor zichzelf begonnen en de inkomsten zijn skyhigh, maar hij maakt wel 6 werkdagen per week van 10 uur.
Hij had iemand er bij genomen, ingewerkt, gaat die ook voor zichzelf beginnen.
Dus nu moet hij opnieuw iemand zoeken en opleiden.
Dus nee, ik droom er zeker niet van.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2018 16:40

Tja, naast die meetings (ervaar ik niet zo vaak als zinloos) en functioneringsgesprekken (best leerzaam) ervaar ik ook hele mooie dingen op het werk. Een eenheid zijn, dingen delen, samen eten, samen bidden, samen plezier hebben. Ligt er misschien een beetje aan wat voor bedrijf je begint maar ik zou de collegialiteit, het sociale aspect erbij, wel missen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Chaya » 24 jul 2018 17:21

Marnix schreef:Een eenheid zijn, dingen delen, samen eten, samen bidden, samen plezier hebben. Ligt er misschien een beetje aan wat voor bedrijf je begint maar ik zou de collegialiteit, het sociale aspect erbij, wel missen.

Je moet natuurlijk niet alleen denken aan een kantoorbaan.
Er zijn ook heel veel beroepen waarin je solo werkt.
En als je bouwvakker of steigerbouwer bent, is dat samen bidden ook niet echt aan de orde.
Bij een eigen bedrijf denken veel mensen aan vrijheid, maar in feite ben je nooit vrij. Want wie niet werkt zal ook niet eten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2018 20:16

Chaya schreef:Je moet natuurlijk niet alleen denken aan een kantoorbaan.
Er zijn ook heel veel beroepen waarin je solo werkt.
En als je bouwvakker of steigerbouwer bent, is dat samen bidden ook niet echt aan de orde.
Bij een eigen bedrijf denken veel mensen aan vrijheid, maar in feite ben je nooit vrij. Want wie niet werkt zal ook niet eten.


Klopt, het ligt er natuurlijk aan waar je werkt en ik voel me wat dat betreft erg gezegend. Maar ik heb ook wel op meer plekken gewerkt en ik vind de collegialiteit, de leuke gesprekken, de grapjes tussendoor, af en toe na werktijd wat samen doen enz ook wel erg leuk dan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2018 10:49

Mee eens. Sommige mensen werken liever alleen, anderen liever met elkaar en ik heb het grote voorrecht dat ik van beide het beste heb. Sinds ik bij een uitgeverij werk, merk ik dat ik met heel veel plezier aan het werk ben. Geen stress, geen gedoe, niet eindeloos opsluiten in een werkkamertje, maar gewoon erg tevreden.

Een eigen bedrijf starten? Ik heb er serieus over nagedacht, maar ik ken diverse mensen met eigen bedrijven en die zijn er dag en nacht mee bezig. Ik zou daar niet blij van worden. Het is heerlijk om de deur achter je dicht te trekken en lekker de tuin in te gaan met het idee: zo, nu even niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Een eigen bedrijf, wie droomt daar niet van ?

Berichtdoor Johan100 » 28 jul 2018 18:24

Ravo540 schreef:De bedoeling is ook, wie droomt er niet van om een eigen zaak te beginnen ?
Ik droom daar niet van. Al die stress en verzoekingen vanwege grote geldbedragen.

Ik slaap liever met God onder een brug, dan zonder God in een miljonairshuis.
Dat wil niet zeggen dat ik dan maar vraag of God datgene wat ik gekregen heb me dat weer af wil nemen.
Ik ben er dankbaar voor wat ik krijg. Maar ik weet wel dat ik beter met God onder een brug kan slapen dan zonder God een eigen bedrijf of veel geld.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten