Complottheorieën en aanhangers hiervan

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Complottheorieën en aanhangers hiervan

Berichtdoor Optimatus » 30 jul 2018 10:34

Invincible schreef:Waarom sommige mensen de neiging hebben om complottheorieën te geloven staat ongetwijfeld ergens op internet prima uitgelegd.
Er staat trouwens ook her en der uitgelegd hoe je je eigen complottheorie begint en uit kunt werken tot een succesvolle theorie.

Verder zijn complottheorieën vaak gewoon fascinerend, ze maken de werkelijkheid vaak interessanter. Een aantal theorieën van de laatste jaren:
-Russen die zich inmengen bij de Amerikaanse verkiezingen om een bepaalde Amerikaan aan de macht te krijgen (en daarmee Amerika proberen te verzwakken?)
-Een Turks leider die een staatsgreep tegen zichzelf in scene zet om zijn eigen macht te vergroten.
-De Amerikaanse geheime dienst die een passagiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten / laten schieten om Rusland in diskrediet te brengen.
-Een Amerikaanse leider die niet aan klimaatverbetering doet omdat de hele opwarming van de aarde een Chinees complot is om Amerika financieel te verzwakken. Net zoals dat Amerika zelf destijds, door de nep-race naar de maan, Rusland financieel heeft weten te verzwakken.. met destijds als kers op de taart een wereldwijde live TV-uitzending van de maanlanding die nooit echt heeft plaatsgevonden..
Fascinerend allemaal vind ik zelf :)

Waarom ik de namen van de leiders hierboven niet voluit heb getypt? Om het hun geh31me d13nsten moeilijker te maken dit bericht te tr4ceren, duh..

Anyhow, mijn duit in het zakje: er zijn inmiddels zoveel complottheorieen, dat de kans vrij groot is dat er minstens 1 van waar is, toch?
Dus.. je zou kunnen zeggen dat iemand die alle complottheorieën lacherig van tafel veegt, zelf een schroefje los heeft..

Groet,
Eric.


Dank voor het lachsalvo.

Het geneuzel over de maanlanding is natuurlijk volslagen onnozel. Wel leuk dat honderden mensen al tientallen jaren hun mond houden dan :mrgreen:

De truc van Erdoclown (en zijn Erdofiele aanhang) is geen complot, maar een mogelijk scenario. Dictators doen er alles aan om aan de macht te blijven en creëren desnoods een vijand om hun relevantie te behouden.

MH17 is helder: Rusland is schuldig.

Trump brult over het klimaat voor politiek gewin, hij gelooft zelf echt niet dat China daar iets mee te maken heeft.

De Russische inmenging wordt nog onderzocht, dus tot er meer helder is, is speculeren nonsens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten