einde CV- HV/HR ketels?!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor elburger » 28 mar 2018 17:21

De kogel is door de kerk en die werd gisteren afgevuurd door, jawel Doekle Terpstra.
Was dat niet die vakbondsman die namens de CNV opkwam voor de werknemers?
Is dat nu niet die man die opkomt voor de werkgevers?
Het liefst mag er volgens hem en zijn achterban vanaf 2021? geen gasgestookte cv ketels meer geïnstalleerd worden.
En ach, de hybride mogelijkheden die er dan komen kosten maar een duizend of 6, volgens zijn eigen woorden, geen overkomelijkheden.
Ja, ja , menner Terpstra, de installateurs hebben u nu heel hoog zitten.
Ik vraag mij af hoe Jan met de pet dat allemaal moet gaan bekostigen want..... , als men besluit om de cv ketel te gaan vervangen voor een hybride ketel, komt men vanzelf op een punt dat een hybride ketel ook niet meer werkt omdat Nederland van het gas af moet.
Helemaal.
En de andere opties zoals warmtepompen kunnen qua prijs oplopen van een kleine 7500 euro tot wel 20.000 euro.
Dat allemaal onder de noemer - HET MILIEU - .
Natuurlijk, ik ben ook met het milieu bezig, voor mijzelf, voor mijn kinderen en kleinkinderen en voor de medemens.
Maar deze uitspraak/toekomst visie van de heer Terpstra valt mij zwaar op de maag.
Ik kan het nog wel opbrengen, maar hoe velen niet?
En is "onze " oude vakbondsman vergeten waar zijn roots liggen?
Ik denk het wel.
Veranderingen kun je niet tegenhouden, moet je ook niet altijd willen, maar dit idee van Terpstra en co valt mij rauw op mijn dak.
Dan vraag ik mij toch weer af? , waar is die C gebleven van de CNV?
Of is die ingeruild voor ................ ?!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor Yoshi » 28 mar 2018 17:33

Het viel me een jaar of 7 al op toen ik in de 2 ton prijsklasse huizen bekeek dat veel woningen voorzien waren van een huurketel. Dat wordt voor veel (jonge) gezinnen straks de enige oplossing om er nog warmpjes bij te zitten in de winter. Mijn eigen CV ketel is deze winter nog vervangen. Wel blij dat er nu een nieuwe in hangt die nog jaren en jaren mee gaat.

Ik hoop dat de alternatieven snel betaalbaarder worden. Zeker nu zo ook op hout stoken aan banden willen leggen.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor Geytenbeekje » 28 mar 2018 20:36

Ze willen ook een einde maken aan houtkachels onder het motto: fijnstof

Zo heel veel helpt een milieuvriendelijke cv-ketel toch niet ?
Ik denk dat als iedereen dit heeft allemaal `s winters lopen te koukleumen....

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor hans0166 » 28 mar 2018 21:15

Geytenbeekje schreef:Ze willen ook een einde maken aan houtkachels onder het motto: fijnstof

Zo heel veel helpt een milieuvriendelijke cv-ketel toch niet ?
Ik denk dat als iedereen dit heeft allemaal `s winters lopen te koukleumen....


het gaat ook niet echt om het milieu maar over controle...
iedereen aan de stroom en ze hebben, en houden, je compleet in de tang met belastingen en andere zaken.

[alu hoedje op]
controle is macht, en dat is het enige waar we naartoe gaan... iedereen zonder het getal zal niet kunen kopen of verkopen... weg met contant geld is ook zo'n beweging....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor Marnix » 29 mar 2018 10:07

elburger schreef:De kogel is door de kerk en die werd gisteren afgevuurd door, jawel Doekle Terpstra.
Was dat niet die vakbondsman die namens de CNV opkwam voor de werknemers?
Is dat nu niet die man die opkomt voor de werkgevers?
Het liefst mag er volgens hem en zijn achterban vanaf 2021? geen gasgestookte cv ketels meer geïnstalleerd worden.
En ach, de hybride mogelijkheden die er dan komen kosten maar een duizend of 6, volgens zijn eigen woorden, geen overkomelijkheden.
Ja, ja , menner Terpstra, de installateurs hebben u nu heel hoog zitten.
Ik vraag mij af hoe Jan met de pet dat allemaal moet gaan bekostigen want..... , als men besluit om de cv ketel te gaan vervangen voor een hybride ketel, komt men vanzelf op een punt dat een hybride ketel ook niet meer werkt omdat Nederland van het gas af moet.
Helemaal.
En de andere opties zoals warmtepompen kunnen qua prijs oplopen van een kleine 7500 euro tot wel 20.000 euro.
Dat allemaal onder de noemer - HET MILIEU - .
Natuurlijk, ik ben ook met het milieu bezig, voor mijzelf, voor mijn kinderen en kleinkinderen en voor de medemens.
Maar deze uitspraak/toekomst visie van de heer Terpstra valt mij zwaar op de maag.
Ik kan het nog wel opbrengen, maar hoe velen niet?
En is "onze " oude vakbondsman vergeten waar zijn roots liggen?
Ik denk het wel.
Veranderingen kun je niet tegenhouden, moet je ook niet altijd willen, maar dit idee van Terpstra en co valt mij rauw op mijn dak.
Dan vraag ik mij toch weer af? , waar is die C gebleven van de CNV?
Of is die ingeruild voor ................ ?!


Op zich is het idee om van gasketels af te gaan volgens mij niet zo slecht. Probleem is dat de andere technieken (nog) een stuk duurder zijn. Als de overheid echt van gasketels af wil zal je moeten zorgen dat alternatieven goedkoper worden, door milieuvriendelijke alternatieven te gaan subsidieren, zodat het aantrekkelijker wordt om bijvoorbeeld voor een warmtepomp te gaan. Als dat goedkoper wordt ipv duurder dan gasketels wordt het opeens wel aantrekkelijk. Ik wacht dus nog even met het vervangen van mijn cv in de hoop dat er binnenkort een goede subsidieregeling komt die een warmtepomp wel aantrekkelijk maakt. Plus dat er een oplossing moet hebben voor het feit dat warmtepompen niet werken als de temperatuur te laag is en je dus juist je kachel hard nodig hebt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor StillAwake » 29 mar 2018 10:37

elburger schreef:De kogel is door de kerk en die werd gisteren afgevuurd door, jawel Doekle Terpstra.
Was dat niet die vakbondsman die namens de CNV opkwam voor de werknemers?
Is dat nu niet die man die opkomt voor de werkgevers?
Het liefst mag er volgens hem en zijn achterban vanaf 2021? geen gasgestookte cv ketels meer geïnstalleerd worden.
En ach, de hybride mogelijkheden die er dan komen kosten maar een duizend of 6, volgens zijn eigen woorden, geen overkomelijkheden.
Ja, ja , menner Terpstra, de installateurs hebben u nu heel hoog zitten.
Ik vraag mij af hoe Jan met de pet dat allemaal moet gaan bekostigen want..... , als men besluit om de cv ketel te gaan vervangen voor een hybride ketel, komt men vanzelf op een punt dat een hybride ketel ook niet meer werkt omdat Nederland van het gas af moet.
Helemaal.
En de andere opties zoals warmtepompen kunnen qua prijs oplopen van een kleine 7500 euro tot wel 20.000 euro.
Dat allemaal onder de noemer - HET MILIEU - .
Natuurlijk, ik ben ook met het milieu bezig, voor mijzelf, voor mijn kinderen en kleinkinderen en voor de medemens.
Maar deze uitspraak/toekomst visie van de heer Terpstra valt mij zwaar op de maag.
Ik kan het nog wel opbrengen, maar hoe velen niet?
En is "onze " oude vakbondsman vergeten waar zijn roots liggen?
Ik denk het wel.
Veranderingen kun je niet tegenhouden, moet je ook niet altijd willen, maar dit idee van Terpstra en co valt mij rauw op mijn dak.
Dan vraag ik mij toch weer af? , waar is die C gebleven van de CNV?
Of is die ingeruild voor ................ ?!

Hoeveel mensen denk je dat er nog een CV ketel in huis hebben?
Vrijwel iedereen heeft een combiketel momenteel. En daarmee is de omschakeling naar warmtepompen bepaald niet gemakkelijker te maken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: einde CV- HV/HR ketels?!!

Berichtdoor benefietdiner » 29 mar 2018 10:40

elburger schreef:De kogel is door de kerk (....) Het liefst mag er volgens hem en zijn achterban vanaf 2021? geen gasgestookte cv ketels meer geïnstalleerd worden.

Ik vermoed dat die kogel nog lang niet door de kerk is hoor, lees maar één van de grote problemen
https://www.ad.nl/economie/grootschalig ... ~adec5e86/
en er zullen nog veel problemen volgen ook.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AdnanS2024 en 6 gasten

cron