Auto topic (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Katlheen » 29 jun 2018 14:30

En elke 30 kilometer een uur of 6 aan de laadpaal :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor mohamed » 30 jun 2018 00:00

StillAwake schreef:Je zou aan de andere kant namelijk ook niet de eerste zijn die zijn motor opblaast omdat de caravan toch de helling op moest.

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom iemand een caravan duizenden kilometers wil meesleuren achter de auto aan. Hebben ze op de plaats van bestemming geen sleurhutten te koop of te huur? ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2018 13:44

Ik snap het best. Als je een caravan hebt ben je flexibel. Wordt het opeens mooi weer, dat zet je de caravan aan de trekhaak en rij je lekker naar zee en ga ke daar op een camping staan. Ben je op vakantie, dan kan je rondtrekken, als het slecht weer is ergens weg en ergens anders naartoe. Als je een sleurhut wil huren ben je niet zo flexibel, moet je hem altijd weer op een vaste plek terugbrengen. Bovendien is het helemaal niet zo erg om 1000 km met een caravan te rijden. Je rijdt 90 per uur, das 11 uur rijden... onderweg kan je gewoon ergens stoppen, caravan neerzetten en slapen... gewoon in 2 dagen, 5,5 uur per dag. Prima toch? Reizen is ook gewoon onderdeel van de vakantie :-)

Katlheen schreef:En elke 30 kilometer een uur of 6 aan de laadpaal :mrgreen:


Haha Tesla claimt (wat dan eerst maar eens onafhankelijk bekeken moet worden want fabrikanten geven altijd veel te veel op) een actieradius van 1000 km bij normaal gebruik. Maar ja, dan betaal je wel 2 ton. Maar het geeft wel aan met er mogelijk is en dat electrische auto’s de toekomst hebben. Het moet alleen allemaal wat betaalbaarder en beter worden. Wen maar vast aan het idee als je houdt van motorgeluid....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Yoshi » 01 jul 2018 14:15

Ik heb nu voor 4 jaar een hybride in de zakelijke lease maar over 4 jaar wordt het zeer waarschijnlijk wel een elektrische. Zeker als het bijtellingsvoordeel dan nog is. Nu was het bereik van een normale EV nog net wat te kort voor mijn gebruik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2018 19:54

Yoshi schreef:Ik heb nu voor 4 jaar een hybride in de zakelijke lease maar over 4 jaar wordt het zeer waarschijnlijk wel een elektrische. Zeker als het bijtellingsvoordeel dan nog is. Nu was het bereik van een normale EV nog net wat te kort voor mijn gebruik.


Snap ik. Zakelijk rij je vaak vrij korte stukken, steeds meer bedrijven hebben laadpalen, plus dat hybrides volgens mij geen voordelen voor de bijtelling meer opleveren nu.

Electrisch rijden heeft gewoon de toekomst, het moet nu alleen nog iets verder doorontwikkeld worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor mohamed » 01 jul 2018 20:09

Huur toch lekker zo'n hut op je plaats van bestemming man! Maar ja, je moet waarschijnlijk ook een voorraad aardappels en bruine bonen in bik meesleuren omdat de Nederlandse keuken veruit superieur is! :-oo

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2018 21:44

mohamed schreef:Huur toch lekker zo'n hut op je plaats van bestemming man! Maar ja, je moet waarschijnlijk ook een voorraad aardappels en bruine bonen in bik meesleuren omdat de Nederlandse keuken veruit superieur is! :-oo


Mwah ik ken wel wat caravanbezitters en de meesten nemen echt geen aardappels mee. Je bent een beetje kortzichtig. Het hangt nogal van het vakantiegedrag van caravangebruikers ad. Veel mensen die een eigen caravan willen gaan vaker op vakantie bijvoorbeeld drie weken in de zomer en dan in voorjaar en/of najaar nog eens een week in eigen land etc. Als je 3 weken per jaar een caravan gebruikt is wat huren allicht ongeveer even duur maar ga je buiten de zomer ook nog wel eens een week weg, dan is het al snel goedkoper. Daarnaast, je bent flexibel, is het mooi weer, dan koppel je de caravan aan en kan je zo naar een camping aan het strand of zo. Als je altijd moet huren is dat een stuk ingewikkelder en bovendien dan ook al snel duurder. Daarnaast zijn caravangebruikers vaak iets ouder en hebben ze ook wat meer dagen. En hoe meer je op vakantie gaat, hoe aantrekkelijker het wordt om een eigen caravan te hebben. En hoe minder belangrijk het wordt dat je iets minder snel reist. Lekker een beetje rondtrekken. Wat wat maakt het dan uit dat je 90 kan? Je bent dan op 1000 km 2 uur en 45 minuten langer bezig maar wat boeit dat als je tijd zat hebt en zo je ergens de caravan neer kan zetten en slapen. En ik ken ook genoeg mensen die om de 400 km de caravan ergens voor een paar dagen neerzetten en daarna weer verder gaan. Lijkt me later heerlijk, ik ben wel van het trekken ipv 3 weken in zuid-frankrijk op dezelfde camping blijven staan. Maar ja als je kinderen hebt ligt dat misschien weer anders.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 07:15

mohamed schreef:Huur toch lekker zo'n hut op je plaats van bestemming man! Maar ja, je moet waarschijnlijk ook een voorraad aardappels en bruine bonen in bik meesleuren omdat de Nederlandse keuken veruit superieur is! :-oo


wij zijn tent-kampeerders, maar ik snap het wel.
Als je met een caravan op vakantie gaat kun je per dag beslissen waar je heen wilt.
Bovendien kost het huren van zon kreng een vermogen, en combineer je alleen de nadelen van een caravan.
Grote voordeel is de flexibiliteit. Als ik te oud wordt voor een tentje koop ik ook zo'n ding...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 07:19

Marnix schreef:Haha Tesla claimt (wat dan eerst maar eens onafhankelijk bekeken moet worden want fabrikanten geven altijd veel te veel op) een actieradius van 1000 km bij normaal gebruik. Maar ja, dan betaal je wel 2 ton. Maar het geeft wel aan met er mogelijk is en dat electrische auto’s de toekomst hebben. Het moet alleen allemaal wat betaalbaarder en beter worden. Wen maar vast aan het idee als je houdt van motorgeluid....

De tesla van mijn collega heeft volgens het boekje een actieradius van 450 km.
Verder dan 280 is hij echter is 6 jaar nooit gekomen.
Bovendien neemt de actieradius ook nog eens af met het ouder worden van je accupakket...

Elektrisch rijden is ongetwijfeld de toekomst.
Toch denk ik dat het nog wel een jaar of 10 duurt voordat de techniek echt voldoende doorontwikkeld is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor mohamed » 02 jul 2018 08:05

Marnix schreef:Mwah ik ken wel wat caravanbezitters en de meesten nemen echt geen aardappels mee. Je bent een beetje kortzichtig. Het hangt nogal van het vakantiegedrag van caravangebruikers ad. Veel mensen die een eigen caravan willen gaan vaker op vakantie bijvoorbeeld drie weken in de zomer en dan in voorjaar en/of najaar nog eens een week in eigen land etc. Als je 3 weken per jaar een caravan gebruikt is wat huren allicht ongeveer even duur maar ga je buiten de zomer ook nog wel eens een week weg, dan is het al snel goedkoper. Daarnaast, je bent flexibel, is het mooi weer, dan koppel je de caravan aan en kan je zo naar een camping aan het strand of zo. Als je altijd moet huren is dat een stuk ingewikkelder en bovendien dan ook al snel duurder. Daarnaast zijn caravangebruikers vaak iets ouder en hebben ze ook wat meer dagen. En hoe meer je op vakantie gaat, hoe aantrekkelijker het wordt om een eigen caravan te hebben. En hoe minder belangrijk het wordt dat je iets minder snel reist. Lekker een beetje rondtrekken. Wat wat maakt het dan uit dat je 90 kan? Je bent dan op 1000 km 2 uur en 45 minuten langer bezig maar wat boeit dat als je tijd zat hebt en zo je ergens de caravan neer kan zetten en slapen. En ik ken ook genoeg mensen die om de 400 km de caravan ergens voor een paar dagen neerzetten en daarna weer verder gaan. Lijkt me later heerlijk, ik ben wel van het trekken ipv 3 weken in zuid-frankrijk op dezelfde camping blijven staan. Maar ja als je kinderen hebt ligt dat misschien weer anders.

Oké, je hebt me overtuigd beste Marnix. En ik ben ook vaak weggeweest met zo'n hut in de tijd dat je er nog slechts 80 km mee mocht. ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2018 09:36

Yup ligt er ook aan waar je naartoe gaat, in sommige landen mag je nog steeds 80 (Duitsland bij als je geen ontheffing hebt).

StillAwake schreef:De tesla van mijn collega heeft volgens het boekje een actieradius van 450 km.
Verder dan 280 is hij echter is 6 jaar nooit gekomen.
Bovendien neemt de actieradius ook nog eens af met het ouder worden van je accupakket...

Elektrisch rijden is ongetwijfeld de toekomst.
Toch denk ik dat het nog wel een jaar of 10 duurt voordat de techniek echt voldoende doorontwikkeld is.


Ik denk dat het ook nog wel even duurt. 280 km actieradius is natuurlijk vaak prima voor woon-werk-verkeer maar als je op vakantie gaat al snel veel te weinig. Wat dat betreft denk ik dat het al wel eerder de standaard wordt voor lease-auto’s maar minder voor privegebruik
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 09:41

Marnix schreef:Yup ligt er ook aan waar je naartoe gaat, in sommige landen mag je nog steeds 80 (Duitsland bij als je geen ontheffing hebt).



Ik denk dat het ook nog wel even duurt. 280 km actieradius is natuurlijk vaak prima voor woon-werk-verkeer maar als je op vakantie gaat al snel veel te weinig. Wat dat betreft denk ik dat het al wel eerder de standaard wordt voor lease-auto’s maar minder voor privegebruik

Het is vooral de laadsnelheid die nog te wensen overlaat.
Als ik mijn auto aftank gooi ik er in twee minuten voor 600km in.
Je laadt dan dus met 36000 km/h
Voor elektrische auto's ligt dat op 600 km/h
Scheelt een slok op de spreekwoordelijke borrel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2018 10:52

Klopt, de laadsnelheid moet wel omhoog... zeker onderweg. 30 minuten bij een snellaadpaal kan nog wel acceptabel zijn mits de actieradius dan wat hoger wordt. Stel je kan 3 uur rijden met een auto en je stopt na 2 uur 20 minuten, dan kan je je auto al weer vol laden. Als je nu iedere keer dan je 2 uur wil rijden een half uur moet stoppen is dat wel iets te lang inderdaad. (hoewel ik merk dat als je een klein kind hebt, je al snel een half uur over een stop doet)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 11:09

Marnix schreef:Klopt, de laadsnelheid moet wel omhoog... zeker onderweg. 30 minuten bij een snellaadpaal kan nog wel acceptabel zijn mits de actieradius dan wat hoger wordt. Stel je kan 3 uur rijden met een auto en je stopt na 2 uur 20 minuten, dan kan je je auto al weer vol laden. Als je nu iedere keer dan je 2 uur wil rijden een half uur moet stoppen is dat wel iets te lang inderdaad. (hoewel ik merk dat als je een klein kind hebt, je al snel een half uur over een stop doet)

En het aantal laadpalen moet omhoog.
Een collega van mij moest onlangs naar zuid Frankrijk met zijn Tesla, en moest een aangepaste route kiezen om voldoende laadpalen te vinden.
Met je eens dat het met kinderen vaak wel lekker is om een halfuur stil te staan, maar als je zakelijk rijdt maak je ook wel eens dagen waarop de teller ver boven de 400km eindigt. Dan is iedere dag een halfuur laden wel vervelend aan het worden vermoed ik zo...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2018 11:20

Ja dat denk ik ook. Komt ook wel maar duurt nog even. En voor mensen die de auto alleen gebruiken om naar het kantoor heen en weer te rijden werkt het natuurlijk vaak al wel. Zeker als je op kantoor ook laadmogelijkheden hebt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron