Auto topic (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor mohamed » 10 jul 2018 10:51

Marnix schreef:Maar de Volkswagen gaat alweer de deur uit? Die had je nog niet zo lang toch?

Ik ben nog steeds blij met mijn Polo dus of die de deur uitgaat weet ik niet. Heb 'm alweer drie jaar. De tijd gaat zo snel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 10 jul 2018 12:11

ah, maar je wil je wagenpark gaan uitbreiden? ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor mohamed » 10 jul 2018 13:35

Marnix schreef:ah, maar je wil je wagenpark gaan uitbreiden? ;-)

Ja, ik zou wel willen maar nee, áls ik voor de zwarte Seat ga zal ik mijn Polo er op moeten inruilen. Echter heb ik zonet nog eens even gebudgetteerd en voorlopig wordt het 'm niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 10 jul 2018 22:38

mohamed schreef:Indien de auto nu op cruciale punten in orde is, vind ik de historie niet eens zo interessant. Wat denk je van de 1.8 motor, is die krachtig genoeg voor het formaat auto of ga ik mijn 1.6 missen?

1800 is voor eem dergelijke auto ruim voldoende...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Boekenlezer » 03 nov 2018 12:36

Dat is grappig! :D
De ene dag zit je een film te bekijken over een BMW 750i die gekeurd wordt. (Of op de website van Autoweek)
De volgende dag zie ik hem te koop staan, via een advertentie.

Ik ga hem toch maar niet kopen. Het is een prachtige auto, dat moet gezegd worden. Zo mooi maakt BMW de 7-serie tegenwoordig niet meer. Maar om deze auto helemaal goed te krijgen, dat gaat flink wat geld kosten. De aanschaf is daarbij maar een klein deel van de kosten. Sowieso zou ik de motor dan laten reviseren. Als je dat gedaan hebt zit je al op het drievoudige met je uitgaven (aanschaf + motorrevisie). En wat gaat de rest nog kosten?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 08 nov 2018 10:12

Boekenlezer schreef:Dat is grappig! :D
De ene dag zit je een film te bekijken over een BMW 750i die gekeurd wordt. (Of op de website van Autoweek)
De volgende dag zie ik hem te koop staan, via een advertentie.

Ik ga hem toch maar niet kopen. Het is een prachtige auto, dat moet gezegd worden. Zo mooi maakt BMW de 7-serie tegenwoordig niet meer. Maar om deze auto helemaal goed te krijgen, dat gaat flink wat geld kosten. De aanschaf is daarbij maar een klein deel van de kosten. Sowieso zou ik de motor dan laten reviseren. Als je dat gedaan hebt zit je al op het drievoudige met je uitgaven (aanschaf + motorrevisie). En wat gaat de rest nog kosten?

Ik heb het filmpje niet bekeken, maar in principe is voor een V12 3 ton toch niet heel problematisch?
Ik vermoed dat hij ook zonder motorrevisie nog best een eind komt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Boekenlezer » 09 nov 2018 17:10

StillAwake schreef:Ik heb het filmpje niet bekeken, maar in principe is voor een V12 3 ton toch niet heel problematisch?
Ik vermoed dat hij ook zonder motorrevisie nog best een eind komt...

Qua onderhoud moet er wel wat aan gebeuren. Dat maakt dat filmpje nou juist duidelijk. Daarin wordt hij technisch bekeken door een keurmeester.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mar 2019 21:37

Een B-segmentauto als sportief bommetje is natuurlijk erg leuk. Helaas zijn ze vandaag de dag wel erg duur!

Ik rijd zelf Ford Fiesta. Het nieuwste model daarvan in de ST-versie heeft een 1,5 liter driecilinder turbomotor met 200 pk vermogen. De vanafprijs is € 31.910,-, en met afleverkosten en wat opties erbij zit je over de € 35.000,-!

De Ford Fiesta was altijd relatief voordelig geprijsd, maar die tijden liggen achter ons. Een Volkswagen Polo GTI kan ik voor minder samenstellen. (2 liter viercilinder turbo, 200 pk) Die is tegenwoordig ook met handbak leverbaar, en daardoor is 'ie nu een stuk goedkoper te krijgen dan voorheen, toen je hem alleen met DSG-automaat kon krijgen: vanaf € 27.721,-. Als ik hem samenstel kom ik op iets meer dan € 31.500,-. Of ik dan nog wat dingen vergeten ben, weet ik niet. Maar het is wel fors minder dan waar ik bij de Fiesta ST op uit kom!

Afbeelding

Afbeelding

Ze verschillen wel van karakter. De Ford Fiesta ST is vooral een sportieve auto die veel rijplezier biedt. De Volkswagen Polo GTI is meer allround, vooral dagelijks goed inzetbaar.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2019 12:50

Je hebt natuurlijk in Nederland totaal geen 200 pk nodig, aan 100 heb je met zo’n auto al meer dan genoeg. Scheelt heel wat geld. Plus dat je beter geen nieuwe auto kan kopen, de eerste paar jaar is de jaarlijkse afschrijving zo hoog. Beter gewoon een focus van een paar jaar oud kopen dan, zonder onnodig veel pk’s. Dan is hij opeens best betaalbaar
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 25 mar 2019 09:59

Marnix schreef:Je hebt natuurlijk in Nederland totaal geen 200 pk nodig, aan 100 heb je met zo’n auto al meer dan genoeg. Scheelt heel wat geld. Plus dat je beter geen nieuwe auto kan kopen, de eerste paar jaar is de jaarlijkse afschrijving zo hoog. Beter gewoon een focus van een paar jaar oud kopen dan, zonder onnodig veel pk’s. Dan is hij opeens best betaalbaar

Op zich mee eens, maar als je regelamtig zware aanhangers wilt kunnen trekken, vaak op de Duitse Autobahn vertoeft of in je vakantie het liefst het hooggebergte opzoekt is 100pk wel een beetje de ondergrens.
Ooit een auto gehad met 110pk, maar al op de snelweg door de Ardennen (met bagagewagentje) koste het erg veel moeite om omhoog te komen.
En dat is funest voor verbruik en slijtage kan ik je verklappen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2019 10:39

StillAwake schreef:Op zich mee eens, maar als je regelamtig zware aanhangers wilt kunnen trekken, vaak op de Duitse Autobahn vertoeft of in je vakantie het liefst het hooggebergte opzoekt is 100pk wel een beetje de ondergrens.
Ooit een auto gehad met 110pk, maar al op de snelweg door de Ardennen (met bagagewagentje) koste het erg veel moeite om omhoog te komen.
En dat is funest voor verbruik en slijtage kan ik je verklappen.



Klopt maar volgens mij is Boekenlezer niet echt een kampeerder of zo :) Als je verder geen aanhanger / vouwwagen / caravan gebruikt kom je met 110 pk een heel eind. Nou laat Boekenlezer regelmatig blijken dat hij wel van auto's met veel vermogen houdt maar als je dat niet nodig hebt is dat een luxe en daar betaal je dan ook voor. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor pindas83 » 25 mar 2019 19:35

Marnix schreef:Klopt maar volgens mij is Boekenlezer niet echt een kampeerder of zo :) Als je verder geen aanhanger / vouwwagen / caravan gebruikt kom je met 110 pk een heel eind. Nou laat Boekenlezer regelmatig blijken dat hij wel van auto's met veel vermogen houdt maar als je dat niet nodig hebt is dat een luxe en daar betaal je dan ook voor. :-)


Ik geef Boekenracer groot gelijk. Nu het nog kan moet je er van genieten.
Ik heb een tijdje als vervangende auto in een BMW 3-25 gereden uit 2005 (dacht ik).
Dat zijn 6-cilinders met 210pk icm een heerlijke wegligging. En ja die lust wel wat meer dan een twingo.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2019 00:03

pindas83 schreef:Ik geef Boekenracer groot gelijk. Nu het nog kan moet je er van genieten.
Ik heb een tijdje als vervangende auto in een BMW 3-25 gereden uit 2005 (dacht ik).
Dat zijn 6-cilinders met 210pk icm een heerlijke wegligging. En ja die lust wel wat meer dan een twingo.


Als je daar je geld aan wil uitgeven moet je dat maat doen, totaal onnodig bij een normale rijstijl en slecht voor milieu en portemonnee maar ja. Alleen moet je dan niet klagen dat je dan ook meer kosten maakt voor aanschaf, onderhoud, belasting, brandstof etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor K80 » 26 mar 2019 13:35

Heb altijd 110PK auto's gereden. Heb nu 180PK onder de motorkap. Ik vind het heerlijk rijden die meer PK.
Vooral op de snelweg heb je gewoon meer over met inhalen.
Uiteraard merk je het verschil ook goed met een aanhanger/paardentrailer.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Auto topic (3)

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2019 13:44

Marnix schreef:Als je daar je geld aan wil uitgeven moet je dat maat doen, totaal onnodig bij een normale rijstijl en slecht voor milieu en portemonnee maar ja. Alleen moet je dan niet klagen dat je dan ook meer kosten maakt voor aanschaf, onderhoud, belasting, brandstof etc.

Daar heb je me dan ook nooit over horen klagen.
Bovendien: ik heb met mijn huidige auto (met behoorlijk vermogen) minder kosten aan onderhoud gehad dan met mijn eerdere auto's...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron