Luizenmoeder

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Karina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 23:42

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Karina » 24 mar 2018 23:00

Er is bijna niets anders op tv dan ellende als misdaad, moord, bedrog, reallife soaps temptation island, burenruzie enz. Ja sorry maar dan vind ik de Luizenmoeder een welkome afleiding. Ja ik baal als ze vloeken maar ik heb elke afl gezien en ze vloeken heus niet constant alles bij elkaar.
Ik heb weleens een programma afgezet vanwege het gevloek maar ik vond dat hier niet zo erg vaak gebeuren.

En nee ik keur vloeken niet goed, ook een enkele vloek niet. Maar om dan de tv uit te zetten. Gooi dat ding er dan maar helemaal uit want vwel beter krijg je niet tegenwoordig.
Kijk. In welke wereld leven wij? Je kan alles wel gaan afsluiten en ontlopen als je al het kwaad niet wil zien en horen. Wat je ermee doet is een tweede. Je hoeft het ook niet op te zoeken. Maar het programma is helemaal niet gedoeld op godslastering. Het is gewoon jammer sat er soms een vloek voorbij komt.

Maar dat is mijn mening;)

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Cees02 » 14 apr 2018 23:28

Ik vond de luizenmoeder gelijk al niet leuk. In het begin al dat negatieve gezeur over drop die niet op muisjes mocht, en een kind dat haar verjaardag mocht vieren. Gelijk al een aantal negatieve prikkels, ik was er dus al snel klaar mee.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor coby6 » 07 apr 2019 23:48

Heeft iemand het nog gezien? Ik vind het wel heel apart dat dit seizoen Ank ineens christelijk wordt en naar de school met de Bijbel wil. En dat ze zei tegen Ursula dat ze dergelijke krachttermen niet moest gebruiken.
Vraag me af of het een reactie is op het commentaar van de bond tegen het vloeken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2019 11:33

Dat denk ik niet want het hele seizoen 2 was volgens mij al lang klaar toen dat commentaar van de Bond van het Vloeken kwam. En in een eerdere aflevering schopten ze die juist weer flink tegen de schenen.

Cees02 schreef:Ik vond de luizenmoeder gelijk al niet leuk. In het begin al dat negatieve gezeur over drop die niet op muisjes mocht, en een kind dat haar verjaardag mocht vieren. Gelijk al een aantal negatieve prikkels, ik was er dus al snel klaar mee.


Haha tja, maar voor mensen met schoolgaande kinderen zitten er wel veel herkenbare dingen in (en hier wordt wordt dat dan een beetje uitvergroot en maken ze een beetje een karikatuur ervan)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 08 apr 2019 15:25

Vooral als er een vmbo advies wordt gegeven en dat ouders verhaal komen halen op school, vond ik mooi uitgelicht.
Net of er iets mis is als je kind naar het vmbo gaat.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2019 16:19

K80 schreef:Vooral als er een vmbo advies wordt gegeven en dat ouders verhaal komen halen op school, vond ik mooi uitgelicht.
Net of er iets mis is als je kind naar het vmbo gaat.


En geloof maar dat het regelmatig voorkomt dat ouders dan verhaal komen halen.... en denken dat vmbo voor debielen is.... :?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 08 apr 2019 16:54

Leuke aflevering en weer volop herkenning met de praktijk.

Dat er ouders zijn die hun kind liever niet naar het VMBO sturen heeft een duidelijke reden. Dat heeft verder weinig met het niveau te maken maar met de populatie die er aan kinderen rondloopt op een gemiddelde VMBO.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 09 apr 2019 15:24

Hadden ook beter gewoon de Mavo moeten houden.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2019 15:28

K80 schreef:Hadden ook beter gewoon de Mavo moeten houden.

Ook toen wilden ouders hun kinderen liever een niveau hoger laten onderwijzen hoor!
Als ouders wil je ieder kind zo veel mogelijk kansen geven, en dat houdt vaak in een zo hoog mogelijke opleiding.
Ik hoop ook dat mijn kinderen VWO gaan doen. Los van hoe de andere leerwegen heten, of hoe ze functioneren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor lekkerbek » 09 apr 2019 16:30

Ik las pas van een vrouw die haar kind niet naar het vmbo wil hebben omdat ze zich schaamt, ze durft niet aan haar vrienden te vertellen dat hij "maar" vmbo niveau heeft. Ze heeft op de lagere school gezegd dat ze zeker weet dat er meer in haar zoontje zit dan hij tot nu toe liet zien. Maar, schreef ze (was in een libelle), de werkelijkheid is dat ik me schaam. Dat vond ik echt wel erg om te lezen! Ik heb vrienden die 5 kinderen hebben, ze hebben zelf een universitaire achtergrind, 4 kinderen studeren, de 5e zit op het vmbo, is al een x blijven zitten. Maar dat is zo'n sociaal joch, ze praten even trots over hem, zijn ruime hart, zijn drive om mens én dier te helpen, als over hun andere kinderen. Leuk om te zien en te horen!

Wat hierboven door iemand geschreven is dat er een bepaalde groep kinderen op t vmbo zit waar je je kind niet echt wil hebben snap ik wel. Ik zie t hier ook gebeuren, sigaretten, drank en drugs......zal echt niet overal zijn maar deze groep is er misschien wel ontvankelijk voor.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 09 apr 2019 19:07

StillAwake schreef:Ook toen wilden ouders hun kinderen liever een niveau hoger laten onderwijzen hoor!
Als ouders wil je ieder kind zo veel mogelijk kansen geven, en dat houdt vaak in een zo hoog mogelijke opleiding.

Vroeger de mavo en nu het vmbo zijn totaal niet te vergelijken. Ook niet hoe de samenleving en ouders ertegenaan kijken. Zo'n 'hoog mogelijke' opleiding heeft weinig te maken met zoveel mogelijk kansen. Maar veelal met aanzien en hoogmoed.
Ik hoop ook dat mijn kinderen VWO gaan doen. Los van hoe de andere leerwegen heten, of hoe ze functioneren.

Ik hoop dat mijn kinderen gelukkig zijn ongeacht het leer niveau waar ze op zitten.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 15:27

Bij ons thuis hebben we vmbo, havo en vwo leerlingen gehad. Ieder was goed en deed zijn best op zijn hoogst haalbare niveau. Helemaal prima. Hebben we onderling als broers en zussen ook nooit geen moeite mee gehad.

Maar dat ouders zich schamen dat hun kind "maar vmbo doet" is echt te triest voor woorden. Maar ik weet dat het bestaat.
Lekker vmbo laten doen, kan daarna altijd de havo nog worden gedaan.
Ken ook kinderen die moesten van thuis hoger en hebben heel hun schooltijd op de tenen gelopen. Wat een waardeloze schooltijd hebben die gehad met alle bijlessen e.d. en nog maar met hakken over de sloot.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 15:29

Sigaretten, drank en drugs heb je ook op het vwo hoor.
Dat vmbo leerlingen er vatbaarder voor kunnen zijn, kan misschien wel kloppen. Maar daar moet dan thuis ook gewoon over gepraat worden.
En een school is een school, ik geloof niet dat er op BV reformatorische onderwijs minder slechte dingen gebeuren.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor MoesTuin » 10 apr 2019 15:38

scene VMBO

https://www.youtube.com/watch?v=9Lo4-eTB5R8


precies, onze jongens hebben via het VMBO bereikt wat ze wilden.
al die jacht naar zo hoog mogelijk (boven je niveau een net hogere opleiding voor je kind willen) is nooit in ons opgekomen.
Ieder zijn talenten.
Ze zijn / komen prima terrecht.
Zelf ook beiden werkzaam in de (gehandicapten) zorg.
Stelt in aanzien niks voor, maar dat is ook niet onze maatstaf want wat rijk en gelukkig leven hebben we tesamen als gezin en in werk en vrije tijds leven.
t zijn de kleine dingen die t hem doen, rijkdom en status, ach t is allemaal zo betrekkelijk en tijdelijk, t brengt je echt hét ware Geluk niet, t helpt je ten hoogste om een wat makkelijker leven te leiden.......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor MoesTuin » 10 apr 2019 15:49

coby6 schreef:Heeft iemand het nog gezien? Ik vind het wel heel apart dat dit seizoen Ank ineens christelijk wordt en naar de school met de Bijbel wil. En dat ze zei tegen Ursula dat ze dergelijke krachttermen niet moest gebruiken.
Vraag me af of het een reactie is op het commentaar van de bond tegen het vloeken.


Ik was blij verrast inderdaad toen ik het zag.
Er zit een mooie duidelijke boodschap in voor de kijkers waar men over na gaat denken wellicht.
prachtig!

de scene

https://www.youtube.com/watch?v=phhePTYj_Ms

Uniek op de nederlandse TV en precies de kern van vele problemen die heden ten dage ook spelen in een diepgaande boodschap onthult
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten