Luizenmoeder

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 09 mar 2018 21:18

JeeWee schreef:Wat een verademing, deze reactie.
Ik begrijp echt niet dat hier ook maar iemand is die zegt God te willen dien, naar een dergelijk programma kijkt en dat ook nog goed vindt...
Zó selectief!

Want ja, mensen zouden zomaar eens plezier aan dit leven kunnen hebben met onschuldig vermaak. Moeten we niet willen met zijn allen...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Speedy » 09 mar 2018 21:30

Yoshi schreef:Want ja, mensen zouden zomaar eens plezier aan dit leven kunnen hebben met onschuldig vermaak. Moeten we niet willen met zijn allen...


Onschuldig vermaak als Gods Naam gevloekt wordt???? :shock:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 09 mar 2018 21:38

Speedy schreef:Onschuldig vermaak als Gods Naam gevloekt wordt???? :shock:

Indien je hetzelfde woord bedoeld als ik nu denk, en wat ik niet hier zal neerschrijven dan kan je dat zien als een gelofte.
Zo is het ook in het de Nederlandse taal ingekomen. Maar ook zonder historische lading hoef je hier echt niet dramatisch om te doen. Spreek het gewoon zelf niet uit en laat de verantwoordelijkheid van anderen bij de ander.

Zo ook dit topic, het is een keuze om hier langs te komen en mee te lezen. Als je weet dat het onderwerp je niet aanstaat open het topic dan niet. Er dan over gaan klagen en er zo dramatisch over doen zie ik dan net als bidden op de straathoek om te laten zien hoe vroom je wel niet bezig bent.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Speedy » 09 mar 2018 21:43

Yoshi schreef:Indien je hetzelfde woord bedoeld als ik nu denk, en wat ik niet hier zal neerschrijven dan kan je dat zien als een gelofte.
Zo is het ook in het de Nederlandse taal ingekomen. Maar ook zonder historische lading hoef je hier echt niet dramatisch om te doen. Spreek het gewoon zelf niet uit en laat de verantwoordelijkheid van anderen bij de ander.

Zo ook dit topic, het is een keuze om hier langs te komen en mee te lezen. Als je weet dat het onderwerp je niet aanstaat open het topic dan niet. Er dan over gaan klagen en er zo dramatisch over doen zie ik dan net als bidden op de straathoek om te laten zien hoe vroom je wel niet bezig bent.


Ach ja, als je dan postings op de persoon gaat doen om je gelijk te krijgen of zelfs vloeken en grove taal goed te praten, geeft het aan wat de tendensen zijn rond dit programma.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 09 mar 2018 21:48

Speedy schreef:Ach ja, als je dan postings op de persoon gaat doen om je gelijk te krijgen of zelfs vloeken en grove taal goed te praten, geeft het aan wat de tendensen zijn rond dit programma.

Wat een nonsens. Ik stel iets algemeens, reageer daar gerust op.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Speedy » 10 mar 2018 12:24

Yoshi schreef:Wat een nonsens. Ik stel iets algemeens, reageer daar gerust op.


Nonsens is dit als jij stelt dat als iemand klaagt en dramatisch doet in dit topic dat jij dat ziet als bidden op de straathoek om te laten zien hoe vroom je wel niet bezig bent. Dat is nu een kwalificatie die niet deugd om een mede-poster te schofferen die niet denkt zoals jij denkt. Dat als iemand aangeeft dat het verbazingwekkend is dat iets wordt gepromote waarin gevloekt wordt, dat jij dat op deze manier ter zijde schuift.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Chaya » 10 mar 2018 13:03

‘Hoe zou jij het vinden als iedere voetballer op DVS jouw naam roept, als er iets mis gaat?’
Ik vraag het mijn veertienjarige zoon, voetballer in hart en nieren. Hij voetbalt elke dag. Als er geen training of wedstrijd is, zoekt hij vrienden op of vraagt hij zijn broertje: ‘Effies voetballen?’
Mijn zoon kijkt me aan, en ik zie hem denken. …
‘Dat lijkt me vet irritant’, zegt hij dan. ‘Het zou net lijken of het mijn schuld is dat ze die misser maken.’
Ik knik, en ga op zijn bed zitten, terwijl hij verder gaat met het sorteren van schoolspullen.
‘Weet je, er is een tv programma waar heel Nederland op dit moment mee wegloopt’, vertel ik hem.
Mijn negenjarige pleegdochter is in de deuropening komen staan. ‘U bedoelt zeker de luizenmoeder’, zegt ze voor zoonlief kan antwoorden.
Ik ben verbaasd dat ze dat weet, gezien haar jonge leeftijd en de minimum adviesleeftijd van het bewuste programma.
‘Heel veel kinderen uit mijn klas kijken het’, licht ze dan toe.
‘Eigenlijk gebeurt in dat programma precies hetzelfde als wat ik je net vroeg’, richt ik me dan weer tot mijn zoon.
‘Steeds als er iets gebeurt waar mensen van balen, of verbaasd over zijn, of wat het irriteert, dan roepen ze de naam van Iemand waar ik zielsveel van hou.’
Mijn kids kijken me niet begrijpend aan.
‘Het stoort mij zo vreselijk dat mensen de naam van mijn God noemen. Zomaar… als krachtterm. Kwetsend, honend. Wat heeft Hij met hun frustraties te maken? Waarom moet men ‘Jezus’ zeggen? Of: ‘God, verdoe mij!’ op momenten dat ze een krachtterm nodig hebben?
Het doet me oprecht pijn en het maakt me boos en verdrietig.
Maar eigenlijk ben ik ook in de war. Hoe kan het dat zoveel kinderen van dezelfde Hemelse Vader met plezier schrijven over de serie ‘de Luizenmoeder’, terwijl tot nu toe in elke aflevering de naam van hun God bewust of onbewust gelasterd werd?

Alsjeblieft, lieve mede gelovigen, kinderen van onze Vader, broeders en zusters: laten we samen, open en duidelijk, afstand nemen van een programma dat zo haaks staat op de eer van onze God!
Wat zouden moslims doen, als Mohammed of Allah op deze manier werd ‘aangeroepen’ in een programma als ‘de Luizenmoeder’? Ik verwacht een duidelijk tegengeluid.
Wat doen wij, nu het om de eer van onze God en Koning gaat?
Vloeken is aangeleerd! Word geen naprater…..

http://www.nieskeselles.nl/actualiteit/ ... -maar-niet
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 10 mar 2018 17:37

Speedy schreef:Nonsens is dit als jij stelt dat als iemand klaagt en dramatisch doet in dit topic dat jij dat ziet als bidden op de straathoek om te laten zien hoe vroom je wel niet bezig bent.

Zo zie ik dat. Jij zegt dat dat op de man is en dat is nonsens.
Voorbeeld; Als ik stel dat ik Maria vereer en iemand schrijft vervolgens dat hij/zij dat bijbels gezien verwerpelijk vind. Speelt hij/zij dan op de man? Nee hoor. Hij/zij geeft gewoon zijn mening over dat onderwerp. Dat mijn eigen gedrag in zijn visie niet zo fraai is is niet op de man spelen.
Dat is nu een kwalificatie die niet deugd om een mede-poster te schofferen die niet denkt zoals jij denkt. Dat als iemand aangeeft dat het verbazingwekkend is dat iets wordt gepromote waarin gevloekt wordt, dat jij dat op deze manier ter zijde schuift.

Jij vind de kwalificatie niet deugen. Ik vind de vergelijking wel opgaan, anders had ik hem niet geplaatst. Ik hoor graag van je waarom je van mening bent dat deze vergelijking niet op gaat.

Voor de duidelijkheid, ik vergelijk het gedrag met;
Matteüs 6 5-6
5Wanneer gij bidt, gedraagt u dan niet als de schijnheiligen, die graag in de synagogen en op de hoeken van de straten staan te bidden om op te vallen bij de mensen; voorwaar Ik zeg u: Zij hebben hun loon al ontvangen! 6Maar als gij bidt, ga dan in uw binnenkamer, sluit de deur achter u en bidt tot uw Vader die in het verborgene is en uw Vader die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 11 mar 2018 22:42

Ik vond de aflevering weer een topper. Vooral het begin met de werkgroep was heel herkenbaar.
De volgende week bloopers. Dat wil dan denk ik helaas zeggen dat dit de laatste aflevering van het seizoen was.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor MoesTuin » 12 mar 2018 08:47

Yoshi schreef:Ik vond de aflevering weer een topper. Vooral het begin met de werkgroep was heel herkenbaar.
De volgende week bloopers. Dat wil dan denk ik helaas zeggen dat dit de laatste aflevering van het seizoen was.

Zekers :D

https://youtu.be/8xwO6Y3u9Y0

Jammer dat het alweer de laatste aflevering was.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor pien » 12 mar 2018 10:27

Chaya schreef:‘Hoe zou jij het vinden als iedere voetballer op DVS jouw naam roept, als er iets mis gaat?’
Ik vraag het mijn veertienjarige zoon, voetballer in hart en nieren. Hij voetbalt elke dag. Als er geen training of wedstrijd is, zoekt hij vrienden op of vraagt hij zijn broertje: ‘Effies voetballen?’
Mijn zoon kijkt me aan, en ik zie hem denken. …
‘Dat lijkt me vet irritant’, zegt hij dan. ‘Het zou net lijken of het mijn schuld is dat ze die misser maken.’
Ik knik, en ga op zijn bed zitten, terwijl hij verder gaat met het sorteren van schoolspullen.
‘Weet je, er is een tv programma waar heel Nederland op dit moment mee wegloopt’, vertel ik hem.
Mijn negenjarige pleegdochter is in de deuropening komen staan. ‘U bedoelt zeker de luizenmoeder’, zegt ze voor zoonlief kan antwoorden.
Ik ben verbaasd dat ze dat weet, gezien haar jonge leeftijd en de minimum adviesleeftijd van het bewuste programma.
‘Heel veel kinderen uit mijn klas kijken het’, licht ze dan toe.
‘Eigenlijk gebeurt in dat programma precies hetzelfde als wat ik je net vroeg’, richt ik me dan weer tot mijn zoon.
‘Steeds als er iets gebeurt waar mensen van balen, of verbaasd over zijn, of wat het irriteert, dan roepen ze de naam van Iemand waar ik zielsveel van hou.’
Mijn kids kijken me niet begrijpend aan.
‘Het stoort mij zo vreselijk dat mensen de naam van mijn God noemen. Zomaar… als krachtterm. Kwetsend, honend. Wat heeft Hij met hun frustraties te maken? Waarom moet men ‘Jezus’ zeggen? Of: ‘God, verdoe mij!’ op momenten dat ze een krachtterm nodig hebben?
Het doet me oprecht pijn en het maakt me boos en verdrietig.
Maar eigenlijk ben ik ook in de war. Hoe kan het dat zoveel kinderen van dezelfde Hemelse Vader met plezier schrijven over de serie ‘de Luizenmoeder’, terwijl tot nu toe in elke aflevering de naam van hun God bewust of onbewust gelasterd werd?

Alsjeblieft, lieve mede gelovigen, kinderen van onze Vader, broeders en zusters: laten we samen, open en duidelijk, afstand nemen van een programma dat zo haaks staat op de eer van onze God!
Wat zouden moslims doen, als Mohammed of Allah op deze manier werd ‘aangeroepen’ in een programma als ‘de Luizenmoeder’? Ik verwacht een duidelijk tegengeluid.
Wat doen wij, nu het om de eer van onze God en Koning gaat?
Vloeken is aangeleerd! Word geen naprater…..

http://www.nieskeselles.nl/actualiteit/ ... -maar-niet


Maar je zoon blijft wel op het voetbalveld komen?
Als er ergens veel gevloekt wordt dan is het wel daar.

Ik ben het overigens eens met je post hoor, maar het is zo gemakkelijk oordelen over zaken waar je zelf buiten staat.
Wanneer je niet wilt kijken naar programma's waar Gods naam misbruikt wordt, dan wil je ook niet verblijven op plaatsen waar Gods naam veelvuldig misbruikt wordt. Daarin is echt geen tussenweg.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor lekkerbek » 12 mar 2018 14:06

Mee eens Moestuin, maar het zijn niet de woorden van Chaya maar ze citeert iemand blijkt uit de link. Het is niet de zoon van Chaya die op voetbal zit.
Mee eens dat we weg moeten willen blijven van omgevingen waar gevloekt wordt. Soms is dit niet haalbaar zoals in een werkomgeving. Bij ons wordt er vreselijk veel gevloekt. We hebben morgen een vergadering, ik heb spreektijd gevraagd, om dit weer aan te kaarten.
Maar als het mn hobby zou zijn was ik hier allang weggeweest! Om werk kun je niet heen, maar je vrije tijd dat kun je op een andere manier indelen. Ik weet wel we staan ook in de wereld.....maar we zijn niet ván de wereld. Ik bid dagelijks of de Heere me de kracht wil geven om op mijn werk goede gesprekken te mogen hebben, niet alleen om over het vloeken te beginnen maar ook of ik een lichtend licht mag zijn en of ik Zijn Naam op een erende manier mag uitspreken en iets over Hem mag vertellen!
Dit was even een uitstapje ivm met de laatste post naar een andere maar wel vloekende omgeving......
Weer op (nee wat mij betreft liever af :lol: ) naar de luizenmoeder.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor pien » 12 mar 2018 15:42

Excuus, ik heb de link niet aangeklikt.

Overigens blijft mijn opmerking wel hetzelfde. Ik ben het eens met het stukje, maar je moet niet met twee maten gaan meten.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor lekkerbek » 12 mar 2018 22:22

Sorry ik las t niet goed, dacht dat het Moestuin was.

Mee eens Pien!
Maar t ging hier over t programma de luizenmoeder dan is t logisch dat we dáár onze mening over geven. Maar t kan idd niet zo zijn dat je in de ene situatie de tv uitzet en aan de andere kant vrienden of zo opzoekt die ook vloeken. Je moet hier consequent in zijn.
Ik heb zelf geen tv, mn nichtje die wel tv heeft en ook alles kijkt wat los en vast zit zeg maar, viel het op dat het grof was en er gevloekt werd. Nu mag ze van haar ouders wel kijken, hoewel er door hen en of vrienden niet in huis gevloekt mag worden (door eigen kinderen ook buitenshuis niet natuurlijk) maar t programma zullen ze er niet om uitzetten. Mn nichtje vertelde het en ik vond het iig fijn dat het haar opviel! Vandaar mijn eerdere opmerking als ik dan van christenen hoor dat ze hiernaar kijken ik dat best erg vind! Maar idd niet erger dan in andere situaties onder vloeken blijven zitten zoals op voetbalveld etc. Ook als ik op mn werk niet zou reageren dan ben ik niet christelijk bezig! T verschil is alleen dat je bv in een winkel of je werk je de situatie niet uit kunt zetten, je kunt er wat van zeggen, dat wel. Een tv kun je wel uitzetten. En van voetbal kun je af gaan.....maar goed iedereen bepaalt zn eigen grens, ik ben blij dat ik geen tv heb, ik zal eerlijk zeggen dat als ik een mooie film zou zien en er gevloekt zou worden ik niet weet of ik sterk genoeg ben om deze uit te zetten. Daarom heb ik m niet, uit zelfbescherming!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor MoesTuin » 13 mar 2018 14:30

@Lekkerbek toch :!: :D :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron