Hoe ziet jouw keuken eruit?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 28 feb 2018 13:27

Momenteel hebben we een hoekkeuken van 3.30 bij 2 meter.
Op termijn willen we een nieuwe keuken (over een jaartje)
Voorkeur is een rechte keuken van 3.50 tot max 3.80 meter.
Siematic heeft de aandacht....maar sowieso greeploos en apothekerskast is ook een wens met de gangbare nodige keukenapparatuur
Zeker geen "eiland"

Hoe ziet jullie keuken eruit?
Tips voor aanschaf waar op te letten.
Welke keukenzaken zijn aanraders?
Enz.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:37

Gelukkig wordt het wel een aantal maanden plan nog.
Topic titel wat aangepast.
Hoe ziet jou keuken eruit mbt indeling grootte stijl apparatuur e.d.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor coby5 » 03 mar 2018 14:18

Gewoon zo'n klein hok, een standaard woningbouw keuken. De onderste kasten kan ik niet gebruiken, want die zijn eraf gekukeld. Ik vroeg gisteren de kinderen: Willen jullie soep?
Oh. De bakken aan de konijnen gegeven. Nou ja, dan maar in een beker. Water kook ik in een pan voor thee. Ach weer vergeten een waterkoker te halen. Nou ja. En de oven is voor de sier. Gas doet het wel, oven niet, al sinds aanschaf. Ach wordt ie in ieder geval niet vies. Handig.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2018 08:47

Ja met een huurwoning ben je beperkter en afhankelijker mbt je keuken helaas.
Met koopwoning kan je het zo gek maken hoe je het wil maar wij zijn nogal van doe maar normaal dan ben je al gek genoeg dus we willen enkel het hoognodige een rechte keuken van normale afmeting met combi oven vaatwasser koelkast en gasfornuis
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Ravo540 » 07 mar 2018 19:32

Wel een leuk onderwerp alleen let ik meer op details vanwege mijn interesses.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2018 14:12

MoesTuin schreef:Ja met een huurwoning ben je beperkter en afhankelijker mbt je keuken helaas.
Met koopwoning kan je het zo gek maken hoe je het wil maar wij zijn nogal van doe maar normaal dan ben je al gek genoeg dus we willen enkel het hoognodige een rechte keuken van normale afmeting met combi oven vaatwasser koelkast en gasfornuis


Ik zou een fornuit overwegen dat niet op gas werkt. Beter maar klaar zijn voor de toekomst he.

Wij hebben een landelijke stijl. Kunsttof blad (veel minder bewerkelijk en zo als natuursteen / graniet) Nog wel gas omdat er anders een extra aansluiting moest komen.

Overigens vind ik de afzuigkap wel een aanrader voor als je beperkt ruimte hebt. Die zit dus in het kastje weggewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

(We waren heel duidelijk in de combi-oven zichtbaar dus dat heb ik even weggeblockt :) ) Let niet op de rotzooi. Foto's zijn van kort na plaatsing dus toen moesten er nog een paar dingen afgewerkt worden toen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Chaya » 08 mar 2018 16:38

Marnix schreef: Nog wel gas omdat er anders een extra aansluiting moest komen.

Als je op inductie wilt koken, moet er een extra stop geplaatst worden. Misschien niet in een nieuwbouwwoning, maar wel als het een bestaand huis is. Dat zou op 1.000 euro komen in ons geval en ik vond dat toen teveel geld.
Ik heb er nu eigenlijk wel spijt van.
Marnix schreef:Kunsttof blad (veel minder bewerkelijk en zo als natuursteen / graniet)

Wat grappig, kunststof zou ik ook niet meer doen, ik had me idd laten ompraten dat het goedkoper en minder bewerkelijk was.
Maar ja, keuze stress he. :roll:
Ik had een aantal punten op mijn wensenlijst, maar in zo'n showroom komen er nog veel meer keuzes op je af.
Jullie gaskookplaat vind ik wel heel erg mooi Marnix. Makkelijk schoon te houden zeker?
En wat mij opvalt is dat de grootste brander links voor zit, zie ik dat goed?
Bij ons zit ie rechts achter en dat is zo waardeloos.
Punt om op te letten een volgende keer dus.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2018 17:07

Chaya schreef:Als je op inductie wilt koken, moet er een extra stop geplaatst worden. Misschien niet in een nieuwbouwwoning, maar wel als het een bestaand huis is. Dat zou op 1.000 euro komen in ons geval en ik vond dat toen teveel geld.
Ik heb er nu eigenlijk wel spijt van.


Waarom? Je kan nog tot 2030 op gas koken in ieder geval. Ik vind het zelf wel veel prettiger dan inductie. Maar je kan natuurlijk altijd een keer de extra groep laten maken en een nieuw formuis nemen :)

Wat grappig, kunststof zou ik ook niet meer doen, ik had me idd laten ompraten dat het goedkoper en minder bewerkelijk was.
Maar ja, keuze stress he. :roll:
Ik had een aantal punten op mijn wensenlijst, maar in zo'n showroom komen er nog veel meer keuzes op je af.
Jullie gaskookplaat vind ik wel heel erg mooi Marnix. Makkelijk schoon te houden zeker?
En wat mij opvalt is dat de grootste brander links voor zit, zie ik dat goed?
Bij ons zit ie rechts achter en dat is zo waardeloos.
Punt om op te letten een volgende keer dus.


Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar kunststof is tegenwoordig zo goed en hard dat het behoorlijk duurzaam is, je niet snel krassen krijgt etc. Daarnaast is het een stuk beter te onderhouden dan natuursteen. Je moet alleen uitkijken met hete pannen want het is minder hittebestendig. Maar ja, dat is een kweste van geen pannen direct op het aanrecht zetten.

Schoonmaken valt nog wel tegen, het is wel heel makkelijk schoon te krijgen maar glas echt mooi streeploos schoon krijgen is dan wel weer een uitdaging he ;-) Grootste brander (met Wok-functie) zit idd links.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Chaya » 08 mar 2018 17:13

Marnix schreef:Waarom? Je kan nog tot 2030 op gas koken in ieder geval. Ik vind het zelf wel veel prettiger dan inductie. Maar je kan natuurlijk altijd een keer de extra groep laten maken en een nieuw formuis nemen :)

Ja weet ik wel, maar ik zie dat het op inductie veel sneller gaat en de plaat is zo makkelijk te reinigen.
Op gas koken is wel professioneler. Echte koks koken op gas. :D
Op mijn wensenlijst staat zo'n extra breed fornuis met 6 kookpitten.
Misschien....
Marnix schreef:Ik weet niet hoe lang dat geleden is maar kunststof is tegenwoordig zo goed en hard dat het behoorlijk duurzaam is, je niet snel krassen krijgt etc. Daarnaast is het een stuk beter te onderhouden dan natuursteen. Je moet alleen uitkijken met hete pannen want het is minder hittebestendig. Maar ja, dat is een kweste van geen pannen direct op het aanrecht zetten.

Keuken is nu bijna 8 jaar oud.
Het blad ziet er nog prima uit hoor. En voordeel is dat een glas of kopje heel blijft als het omvalt. Op graniet is het altijd meteen stuk.
Maar ik zou een volgende keer er toch niet meer voor kiezen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2018 21:15

waarom niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2018 21:23

Wat een mooie keuken heb je Marnix! De mijne is weinig bijzonders, het is net als die van Coby een van de woningbouw.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MissF » 09 mar 2018 11:06

Op dit moment hebben we aan 1 kant een blok van 2,20 meter, van zo'n 50 jaar oud.
Links daarvan een blokje van 1,2 meter, er tegenover een blokje van 1,2 meter, en in een aanbouwtje nog een blok van 1,80. Dit zijn allemaal stukken van een oude keuken van mensen uit de kerk, dat ding zat er bij hun al 20 jaar in en was rijp voor de sloop, maar wij waren er blij mee, en dus zit hij er bij ons al weer 4 jaar in.

We zijn al wel aan het kijken naar een nieuwe keuken. Heerlijk om te doen :) Onze nieuwe keuken komt op een heel andere plek, we gaan waarschijnlijk voor 3 meter hoge kasten vanaf de deuren naar de woonkamer tot in de hoek, en dan de hoek om met alleen maar lage kasten met aanrechtblad en een los fornuis met inductie. Liefst een Boretti natuurlijk :mrgreen: Maar ik vermoed dat dat er financieel niet in zit omdat de keuken maar een klein topje is van de grote ijsberg die verbouwen heet :mrgreen:
We zijn op dit moment allebei fan van een oudgroene landelijke keuken, met zwart dun blad. Maar dat kan nog veranderen, duurt nog een jaar voor het verbouwen begint.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Yoshi

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Yoshi » 09 mar 2018 11:12

Vorig jaar een nieuwe Bruynzeel keuken laten plaatsen met Siemens apparatuur. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Huis echter verkocht en nu hebben we een andere keuken. Welke fabrikant weet ik niet. Wel 11 jaar oud inmiddels maar nog in goede staat. Het fijne aan deze keuken is dat het kookgedeelte op een eiland is (wel 1 kant tegen een muur) en je aan dit eiland ook kan zitten op kruk. Fijne plek om te ontbijten of tijdens het koken even te lezen oid. Verder koken wij op inductie en is de keuken zo'n 17m2. Voor ons groot genoeg.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Chaya » 09 mar 2018 11:54

Marnix schreef:waarom niet?

Omdat ik het betonnen blad mooier vind, maar dat was er toen nog niet
Ik houd van een stoere landelijke keuken.
MissF schreef:We zijn op dit moment allebei fan van een oudgroene landelijke keuken, met zwart dun blad.

Origineel en leuk MissF. Het is vaak allemaal zo wit en glans, ik ben daar niet zo van.
Al zou ik twijfelen of je dat oudgroen niet zat wordt op den duur. :-k
Ik heb kastjes in de kleur licht caramel, ik heb dit nog nergens anders gezien.
Omdat de keuken opengebroken is naar de kamer, moest het bij het geheel passen.
En van de kleur heb ik nog geen dag spijt, iedereen vindt hem heel warm en mooi.
Yoshi schreef:Vorig jaar een nieuwe Bruynzeel keuken laten plaatsen met Siemens apparatuur

Bruynzeel is Hollands, dus degelijk.
Elk jaar komen er zoveel nieuwe snufjes en uitvindingen bij. Mijn buurvrouw is verkoopster in een groot keukencentrum.
Ze hebben nu een keuken, die "slechts" 210.000 euro kost, maar dan heb je ook wat.
Quooker, bruisend en plat water, luxe koffiemachine, 3 verschillende ovens, fancy ingebouwd afzuigapparaat, onzichtbaar in blad verwerkt.
Er zit nog net geen kokend robotje in. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2018 20:49

mohamed schreef:Wat een mooie keuken heb je Marnix! De mijne is weinig bijzonders, het is net als die van Coby een van de woningbouw.


Dank je. Wij zijn in september verhuisd en hebben toen een andere keuken gekocht. Niet heel groot maar het past allemaal en ik ben wel blij met de stijl, houtlook, stoere zwarte grepen, zwarte kraan en spoelbak en een aanrechtblad met “vegen”.

Overigens staan aan de andere kant de eettafel en boven die tafel hangt nog een grote servies-kast in dezelfe kleur / stijl.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten