Hoe ziet jouw keuken eruit?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 10 mar 2018 18:46

Marnix schreef:Ik zou een fornuit overwegen dat niet op gas werkt. Beter maar klaar zijn voor de toekomst he.

Wij hebben een landelijke stijl. Kunsttof blad (veel minder bewerkelijk en zo als natuursteen / graniet) Nog wel gas omdat er anders een extra aansluiting moest komen.

Overigens vind ik de afzuigkap wel een aanrader voor als je beperkt ruimte hebt. Die zit dus in het kastje weggewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

(We waren heel duidelijk in de combi-oven zichtbaar dus dat heb ik even weggeblockt :) ) Let niet op de rotzooi. Foto's zijn van kort na plaatsing dus toen moesten er nog een paar dingen afgewerkt worden toen :)


Heel mooie keuken Marnix.
Die nieuwe gasfornuizen van tegenwoordig vind ik ook zo mooi er uitzien.

Wij gaan gewoon weer voor een gasfornuis...heerlijk op gas koken en wellicht met de laatste keuken dat het nog kan.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 10 mar 2018 18:49

....en niet te vergeten....welke keukenzaak is een aanrader en welke een afrader....
We zijn er al een aantal keukenzaken binnen gewandeld.
Ik hou nooit van die gladde verkopers met mooie praatjes.
Wordt nog een hele onderneming een keuken aan te schaffen. :-k
We trekken er ook een jaar voor uit :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2018 20:54

Welke keukenzaak ligt natuurlijk ook wel aan je budget. Ik zelf niet zo’n idee, die van ons is van Mandemakers. Maar welke zaak goed is en welke niet kan je allicht ook wel op internet vinden, genieg recensies en waarderingen te vinden daar :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 10 mar 2018 21:54

De Mandemakersgroep staat wel erg slecht bekend.
Maar je moet maar net de pech hebben dat alles fout verloopt.
Als je de reviews leest op internet soms.....wat er allemaal wel niet fout gaat.
Denk dat we uiteindelijk uit gaan komen bij een lokaal "keukenboertje"
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Memmem » 10 mar 2018 22:11

Chaya schreef:
Origineel en leuk MissF. Het is vaak allemaal zo wit en glans, ik ben daar niet zo van.

Wij hebben net een tweedhands strakke witte hoogglans keuken gekocht en vandaag opgehaald.
MissF, een oude keuken heeft wel wat maar heeftdie wel een goede werkhoogte? Bij ons stond er een keuken van ong 1950 die heel laag was. Die hebben we eruit gesloopt. Het granieten blad willen we proberen te hergebruiken.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Prisma23 » 10 mar 2018 22:24

Pas een ander huis. Nu voor de tweede keer een keuken van Ikea. Kost je een derde van de prijs die een keukenboer rekent. De kwaliteit van het spaanplaat is het zelfde.

Yoshi

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Yoshi » 10 mar 2018 22:31

Dat ligt eraan. Bij Bruynzeel heb ik voor een hele redelijke prijs een mooie keuken kunnen kopen. Het mooie van die keuken vond ik dat de deuren en kasten van gelakt hout zijn en dus niet van hout met daaroverheen een coating. Daarnaast 50% korting op de Siemens apparaten. Het kan overigens ook lonen om eens te kijken wat een keuken kost zonder de inbouw apparatuur en die vervolgens los via internet kopen en zelf inbouwen.

Wat ik ook een fijne winkel vond voor een redelijke prijs was Kvik keukens.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Memmem » 10 mar 2018 23:17

Moestuin, in welke regio woon je? Bij ons ken ik een paar goede keukenzaken met echte service

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 11 mar 2018 07:53

In de Randstad.
Graag Memmem...tips zijn altijd welkom.

Met de koop van de keuken ook inclusief het plaatsen van de keuken en als dat kan ook de demontage.

Wat betreft keukenzaken
Ons oog ging ook richting Keur Keukens in Haarlem
(een keukenzaak uit "eigen keuken / achtergrond, christelijke ondernemer)

https://www.keurkeukens.nl

Iemand ervaring met deze keukenzaak?

Op internet goede reviews maar een dure zaak wellicht?

https://www.qasa.nl/ervaringen/keur-keukens-264
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor Memmem » 12 mar 2018 07:38

Jammer moestuin, helemaal aan de andere kant van Nederland. Keurkeukens weet ik niet, hoor er wel goede verhalen over

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor lekkerbek » 12 mar 2018 08:12

Moestuin een vriend van mij moest ook een nieuwe keuken, is naar Bemmel & Kroon in Zoeterwoude Rijndijk gegaan, heeft gezegd dat het max 3000 euro mag kosten. Hij kreeg te horen dat het niet zou lukken, maar hij ging toch in gesprek. De man die hem hielp kreeg er op een gegeven moment lol in, en het is gelukt. Hij heeft een hoekkeuken, had al een oven en een koelkast dus dat staat apart. Wel een afzuigkap erbij. Prachtige grote lades, maar hij heeft gewoon steeds als er keus was de goedkoopste genomen (zoals handgrepen, kraan ect). Er is super veel kastruimte, echt een enorme mooie keuken. De verkoper zei naderhand dat hij niet gedacht had dat het zou lukken. Overigens heeft die vriend het zelf geplaatst dus dat scheelt ook.
Misschien staat die zaak redelijk in je buurt? Het is de moeite waard om te onderhandelen daar :wink:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MoesTuin » 12 mar 2018 08:56

Helaas Mememm....
Wow Lekkerbek
Dat is niet duur voor een keuken.
We zaten ook eens te denken om de koelkast gewoon los te doen.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
We zijn daar weleens geweest bij Bemmel en Kroon....
Ook bij Superkeukens waar we gewoon een keuken in de showroom zagen staan waar we gelijk op vielen.
Een greeploze witte hoogglans keuken met een donker grijs kunstofblad met een donkere wasbak en brede laden.

Die laden zijn prachtig inderdaad...brede diepe laden.
Mijn vrouw is helemaal gek met die bestekladen die je tegenwoordig hebt met dubbele bodem.

Maar er is zoveel keuze...
We trekken er een jaar vooruit om te orientieren laten bezinken en opnieuw te oriënteren....enz...( en tegelijk sparen) :wink: :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Hoe ziet jou keuken eruit (stijl....grootte...enz)

Berichtdoor MissF » 12 mar 2018 09:23

Memmem schreef:Wij hebben net een tweedhands strakke witte hoogglans keuken gekocht en vandaag opgehaald.
MissF, een oude keuken heeft wel wat maar heeftdie wel een goede werkhoogte? Bij ons stond er een keuken van ong 1950 die heel laag was. Die hebben we eruit gesloopt. Het granieten blad willen we proberen te hergebruiken.


Ik heb eigenlijk geen idee, wij zijn beiden niet zo lang, dus het maakt ook niet uit als het echt lager is dan normale keukens.
het is voor ons ook geen bewuste keuze om die keuken er in te laten. Maar ons huis gaat toch deels plat, en deels verbouwd, we weten al sinds we er in wonen dat dat gaat gebeuren. Dus dan leggen we liever elke cent opzij om dat te financieren (we willen er eigenlijk niet voor bijlenen), dan dat we maar voor kort een andere keuken er in hadden gezet.

We hebben pas een hele rij keukenboeren gehad. De enige zaak waar wij de keukens écht heel mooi vonden en vooral orgineel, niet zo standaard, was Grando. Maar die is wel prijzig. Wat wij ook een leuke winkel vonden was Kuchendirect. Daar zie je een rij kastjes, met prijzen er op. Kun je zo zelf je keuken samen stellen. Er hangen een stel deurtjes waar je uit kunt kiezen, wat knopjes. Zo heb je heel simpel en snel je kant en klare prijs. De keuze is niet enorm, maar als je een goedkope keuken wilt is het misschien wel wat om zoiets eens te bekijken.
Kennissen van ons hebben een onwijs mooie keuken. Kastjes van Ikea, deurtjes op maat laten zagen door een timmerman, apparatuur via 123keukenapparatuur en de knopjes heeft ze zelf gemaakt van een leren riem. Het blad hebben ze gemaakt van MDF, heel dik, afgewerkt met betoncire, lijkt net een echt betonnen blad. Enorme keuken, in totaal voor 7000 euro klaar. Maar dan moet je wel een beetje handig zijn en het zelf doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Ravo540 » 12 mar 2018 19:08

Een geweldig mooie keuken heb je Marnix.

Groetjes Harry.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor pindas83 » 12 mar 2018 20:17

Als je hartproblemen wil moet je een nieuwe keuken kopen Moestuin, wat een tranendal is dat.
Heel leuk en aardig allemaal, je laat een tekeningetje maken, helemaal naar je zin. Kastjes hier, magnetronnetjes daar en die mooie RvS afzuigkap die 1600m3/h doet die je altijd al wou. En dan gaat er over de prijs gesteggeld worden. Dan beginnen ze ineens zo raar te praten.
Men start met een bizarre, irreële prijs waar zomaar 30-40% vanaf kan. Dat is natuurlijk die actie die ze alleen deze week hebben :roll:
Nou dan is het nog steeds veel te gek en vragen ze je, wat eigenlijk je budget is. Nou als jij 10k wil spenderen zet je in op max. 8k ofzo. Is natuurlijk ook helemaal niet erg om 20% minder uit te geven dan heb je wat over om je keukenkastjes te vullen nietwaar?!
Nou die verkoper weet dat natuurlijk ook wel, gaat heel moeilijk kijken alsof ie moet poepen en zegt dat ie echt niet van 13k naar 8k kan zakken en ondanks dat hij al 45 jaar filiaalmanager is mag hij deze veel te grote beslissing niet nemen en verzoekt hij je te wachten en te blijven zitten zonder een tweede bakkie omdat hij telefonisch moet overleggen met het opperhoofd.
Met de hele serieuze vraag of het wel verstandig is dhr. Mandemakers met dit soort vragen lastig te vallen terwijl deze op zijn luxueuze jacht op de Cariben, met een baco in de hand en een dikke sigaar in zn hoofd zit, word schaapachtig gelachen en beweert dat er nog een baas is, iets minder baas maar wel baas.
Nou verkoper loopt weg, jij kijkt je vrouw vragend aan, “mogen we al naar huis schat?”
“Nee we blijven nog even afwachten met waar hij mee op de proppen komt.” Okay..
Verkoper komt terug van zn sigaret die hij tijdens het zeer, zeer belangrijke telefoontje heeft genuttigd en kijkt je veelbelovend aan. Goed nieuws! Ik mag omdat het vandaag de derde donderdag van de maand is wat verder gaan dan normaal. Echt een heul stuk verder.
Ik heb gezegd dat ik die 8k niet ga redden maar ik ga nu wat op dit papiertje schrijven en dan loop ik nog eens weg en dan kijken jullie op dat papiertje wat ik heb opgeschreven. En ik denk dat ik twee blijde gezichten aantref als ik zo terug kom met een glaasje water voor jullie. :^o
Joepie, het is net lootjes trekken als met sinterklaas, wat een spanning! Op het papiertje staat met een quasi-doktershandschrift een bedrag wat ternauwernood ontcijfert kan worden 10.950EU. Wauw! Nog steeds bijna 3 rooien boven het gestelde budget, nee we staan te juichen hoor :roll:
Verkoper komt terug, geen blije gezichten, wat nu? Waar zaten jullie dan aan te denken? Ja 8.000 dat hadden we al gezegd! Ohja, nou dan maar eens zien of we de complete opstelling, keuze van de kastjes, beslag en werkblad kunnen aanpassen. Ja als je alles van underlayment maakt kan het wel voor die prijs ](*,) .
Nou goed, lang verhaal kort. Complete opstelling veranderd, veel kleiner, werkblad goedkoper, kastjes simpel. En zie, de keuken die je nooit wilde! Maar wel binnen budget, holadiejee.
Wel nu tekenen want de aanbieding geldt natuurlijk alleen voor nu. Zodra je de deur uitloopt is deze verbeurd.
Natuurlijk niet getekend en dezelfde week gebeld door een telefonisch verkoperachtig kereltje dat wij tot offerte van de maand waren gekozen en de montage geheel gratis kregen.
Zo hè, een voordeel van wel €1 aangezien ook net die week een actie goldt voor montage voor €1.
Het gaat nog verder maar ik heb geen zin meer op te typen en jullie niet meer om te lezen.
Ga vooral naar Keukenkampioen als je het leuk vind om in de zeik genomen te worden (geldt waarschijnlijk voor de gehele mandemakers groep en daarbuiten voor een deel)
Grt :D


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten