Hoe ziet jouw keuken eruit?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Memmem » 12 mar 2018 20:41

Mooi verhaal pinda. Een poosje terug iets van een oud keukenverkoper gelezen. Volgens hem wordt je echt belazerd waar je bij zit. Ze schatten je in naar vermogen en pasden daar de prijs op aan. Overleg met de baas is gewoon even weglopen en een glaasje water drinken, geen baas die ze spreken. En zo nog veel meer.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor schaapje » 12 mar 2018 21:35

Pinda wat heb je dat goed beschreven hoe die verkopers tewerk gaan.
Je bent er toch niet zelf zo één 8)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2018 21:36

Ja dat vermoed ik ook. Sowieso zit er een enorme marge op keukens, als je een beetje kan onderhandelen kan je dat een hoop geld schelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor pindas83 » 12 mar 2018 22:14

Memmem schreef:Overleg met de baas is gewoon even weglopen en een glaasje water drinken, geen baas die ze spreken. En zo nog veel meer.


Ja dat is zo doorzichtig, gewoon gênant. :?
Wie trapt daar nou nog in, in die flauwekul?

schaapje schreef:Pinda wat heb je dat goed beschreven hoe die verkopers tewerk gaan.
Je bent er toch niet zelf zo één 8)


Ik keukens verkopen? Nog liever zou ik onbetaald, 30 jaar dwangarbeid in een Siberische goelag verrichten.

Marnix schreef:Ja dat vermoed ik ook. Sowieso zit er een enorme marge op keukens, als je een beetje kan onderhandelen kan je dat een hoop geld schelen.


Valt me tegen Marnix dat je dat van me denkt. Ik weet, ik kom niet altijd even intelligent over maar dat je denkt dat ik keukens verpats steekt me toch wel enigszins. Dit is niet denigrerend bedoeld richting verkopers want daarmee heb ik over het algemeen weinig problemen (hoewel autoverkopers :-k ??) maar keukenverkopers zijn wat mij betreft hedendaagse tollenaars!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2018 08:44

Haha, mijn reactie was bedoeld voor Memmem en sloeg niet op de opmerking van Schaapje hoor. Toen ik mijn reactie plaatste had hij ook net gereageerd ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Katlheen » 13 mar 2018 11:56

Tja, keukenboeren. Als je binnenkomt krijg je al 50% korting. Kortom, geklets. Ze maken de prijzen express een stuk hoger zodat er wat af te dingen valt, ze doen net alsof je mega veel korting krijgt en bedragen zijn cijfers achter de komma, alsof ze het helemaal hebben berekend. Gewoon geklets, laat ze maar met het scherpste bod komen na alle "kortingsacties" en dan ga je pas echt afdingen. Ik wil best geld uitgeven aan een keuken, maar niet als daar een hoop onduidelijk geneuzel over prijzen bij zit.

Ik zie het al voor me, dat iemand bij de bank komt voor een hypotheek: "gefeliciteerd, wij halveren de rente voor u, nu betaalt u nog maar 4% variabel". (wat realistisch misschien 2% is).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 13 mar 2018 14:28

pindas83 schreef:Als je hartproblemen wil moet je een nieuwe keuken kopen Moestuin, wat een tranendal is dat.
Heel leuk en aardig allemaal, je laat een tekeningetje maken, helemaal naar je zin. Kastjes hier, magnetronnetjes daar en die mooie RvS afzuigkap die 1600m3/h doet die je altijd al wou. En dan gaat er over de prijs gesteggeld worden. Dan beginnen ze ineens zo raar te praten.
Men start met een bizarre, irreële prijs waar zomaar 30-40% vanaf kan. Dat is natuurlijk die actie die ze alleen deze week hebben :roll:
Nou dan is het nog steeds veel te gek en vragen ze je, wat eigenlijk je budget is. Nou als jij 10k wil spenderen zet je in op max. 8k ofzo. Is natuurlijk ook helemaal niet erg om 20% minder uit te geven dan heb je wat over om je keukenkastjes te vullen nietwaar?!
Nou die verkoper weet dat natuurlijk ook wel, gaat heel moeilijk kijken alsof ie moet poepen en zegt dat ie echt niet van 13k naar 8k kan zakken en ondanks dat hij al 45 jaar filiaalmanager is mag hij deze veel te grote beslissing niet nemen en verzoekt hij je te wachten en te blijven zitten zonder een tweede bakkie omdat hij telefonisch moet overleggen met het opperhoofd.
Met de hele serieuze vraag of het wel verstandig is dhr. Mandemakers met dit soort vragen lastig te vallen terwijl deze op zijn luxueuze jacht op de Cariben, met een baco in de hand en een dikke sigaar in zn hoofd zit, word schaapachtig gelachen en beweert dat er nog een baas is, iets minder baas maar wel baas.
Nou verkoper loopt weg, jij kijkt je vrouw vragend aan, “mogen we al naar huis schat?”
“Nee we blijven nog even afwachten met waar hij mee op de proppen komt.” Okay..
Verkoper komt terug van zn sigaret die hij tijdens het zeer, zeer belangrijke telefoontje heeft genuttigd en kijkt je veelbelovend aan. Goed nieuws! Ik mag omdat het vandaag de derde donderdag van de maand is wat verder gaan dan normaal. Echt een heul stuk verder.
Ik heb gezegd dat ik die 8k niet ga redden maar ik ga nu wat op dit papiertje schrijven en dan loop ik nog eens weg en dan kijken jullie op dat papiertje wat ik heb opgeschreven. En ik denk dat ik twee blijde gezichten aantref als ik zo terug kom met een glaasje water voor jullie. :^o
Joepie, het is net lootjes trekken als met sinterklaas, wat een spanning! Op het papiertje staat met een quasi-doktershandschrift een bedrag wat ternauwernood ontcijfert kan worden 10.950EU. Wauw! Nog steeds bijna 3 rooien boven het gestelde budget, nee we staan te juichen hoor :roll:
Verkoper komt terug, geen blije gezichten, wat nu? Waar zaten jullie dan aan te denken? Ja 8.000 dat hadden we al gezegd! Ohja, nou dan maar eens zien of we de complete opstelling, keuze van de kastjes, beslag en werkblad kunnen aanpassen. Ja als je alles van underlayment maakt kan het wel voor die prijs ](*,) .
Nou goed, lang verhaal kort. Complete opstelling veranderd, veel kleiner, werkblad goedkoper, kastjes simpel. En zie, de keuken die je nooit wilde! Maar wel binnen budget, holadiejee.
Wel nu tekenen want de aanbieding geldt natuurlijk alleen voor nu. Zodra je de deur uitloopt is deze verbeurd.
Natuurlijk niet getekend en dezelfde week gebeld door een telefonisch verkoperachtig kereltje dat wij tot offerte van de maand waren gekozen en de montage geheel gratis kregen.
Zo hè, een voordeel van wel €1 aangezien ook net die week een actie goldt voor montage voor €1.
Het gaat nog verder maar ik heb geen zin meer op te typen en jullie niet meer om te lezen.
Ga vooral naar Keukenkampioen als je het leuk vind om in de zeik genomen te worden (geldt waarschijnlijk voor de gehele mandemakers groep en daarbuiten voor een deel)
Grt :D

Schitterend omschreven Pinda
....ik zie zowat uit naar deel 2..... :mrgreen: =D>
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 25 apr 2019 16:00

Chaya schreef:
Ik moet me wel gaan oriënteren voor een inductiekookplaat. Het keukenblad gaat stuk en de gaskookplaat is een grote ergernis, omdat de grootste brander rechts achterop zit, dus ik kan nooit daar de grootste braadpan op kwijt. Niet op gelet tijdens het kopen, dom.

Maar omdat er wordt aangedrongen op het gasloos maken van de huizen, lijkt het me een goed plan om dan met de kookplaat te beginnen nu.
Waar moet ik dan op letten? Zijn er goede en slechte?
Ik weet dat er een aparte groep bijgemaakt moet worden in de elektriciteitskast. Zover was ik al.
En dat ik andere pannen moet aanschaffen...


Valt niet mee Chaya :mrgreen:
Wij zijn er ook nog steeds niet over uit
Ik lees mee...
Ook mbt de overgang van gas naar inductie en de gevolgen hierbij..... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

asm

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor asm » 29 apr 2019 10:20

Hier een inductie ervaringsdeskundige.
Ik kook er al vele jaren met plezier mee. Gas vind ik niks meer. Hij zat al in ons huis toen we er gingen wonen.
Ben begonnen met een Atag en nu al weer een poos een ander merk maar merk weinig verschil.
Alles kookt snel, plaat is snel afgekoeld.
Blijft wel een glasplaat dus je moet uitkijken dat er niks uit je kastje erboven valt.. In mijn geval een smal kruidenkastje..
Verder als je overschakelt moet je denk ook nieuwe pannen.. Bodem moet goed recht zijn voor optimaal gebruik. En afhankelijk van waar de plaat ligt, bij mij vrij donker hoekje... Maar blijven wel lastige dingen om mooi glanzend te houden.. Scheelt dat er bij mij geen zon op staat.. Dan valt 't minder op ;-)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor *Annet* » 29 apr 2019 13:05

Sinds november hebben wij een nieuwe keuken.

Ook aardig wat zaken van binnen en buiten gezien.

Op vakantie gingen we voor de lol kijken bij een keukenzaak. Nee niets geen plannen om de keuken te gaan kopen. We hadden ook geen maten of wat ook bij ons.
Kwam een verkoper een tekening maken en wij uitgezocht wat we mooi vonden. Met daarbij de ongeveer grootste koelkast die die zaak had en een prachtig inductiefornuis met 3 ovens. Geen bovenkastjes want dat vind ik niet mooi. Afwasmachien van ons was een jaar oud dus die overgeplaatst.

Onder het genot van een bakkie koffie maakte hij een berekening. We hielden ons hart vast.

Hij kwam met de begroting aan.........

we zaten nog onder het budget dat we in gedachten hadden!!!

Omdat ik een theeleut ben hebben we er nog een cooker met inbouwboiler van 5 liter bijgedaan. Toen zaten we een paar 100 erboven, want die zijn duur.

Mijn man is erg handig, die heeft bijna de hele verbouwing gedaan en de keuken geplaatst. Alleen de extra stop (vraag me niet naar het technische verhaal) hebben we laten doen door een bekende electriciën. En dat was ook echt geen 1000 euro. Denk uit mijn hoofd max 250
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 29 apr 2019 14:36

Qoockers zijn wel handig als je veel thee drinkt en zo. Het verbuik van zo'n apparaat om water op kooktemperatuur te houden is verrassend laag. En als je die ook gebruikt voor omspoelen, sopje maken, dat soort dingen waar je normaal eerst de kraan een poos voor zou moeten laten lopen is je verbruik niet of nauwelijks hoger dan wanneer je een waterkoker en warm kraanwater gebruikt. Kost dus vooral wat meer in de aanschaf maar is wel heel handig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Chaya » 29 apr 2019 16:12

De verkoper liet ons 2 type kastdeurtjes zien, gelakte, vrij kwetsbaar met scherpe voorwerpen en harde kunststof. Ideaal met kleine kindjes en huisdieren.
En ze zien dus er nu nog prima uit. Maar het aanrechtblad is echt aan het eindje. (kunststof)
En de gaskookplaat was al snel een ergernis, wiebelende pannendragers (3 x vervangen) grootste pit rechts achterin zodat ik daar nooit een XL stoofpot op kan zetten.
Dus er moet komen:
nieuw aanrechtblad
nieuwe inductiekookplaat - met daarbij een extra stop in de meterkast
nieuwe achterwand
nieuwe kraan
nieuwe greepjes
Ik denk er over om 4 bovenkastjes weg te laten halen, maar ja, waar laat ik dan die rommel die er nu in staat? []:)

Quooker en bruisendwaterkraan vind ik van de categorie: wij scheppen een probleem (dat er nooit was) en bedenken daar meteen een handige oplossing voor. Duur dus.
Je hebt in amper een minuut tijd een hoeveelheid water gekookt dat in een ruim theeglas past.
Maar ik ben toch meer van de koffie, en met een N.espresso heb je in enkele seconden een vers bakkie pleur (zoals mijn buum zegt)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor K80 » 02 mei 2019 07:50

Onze keuken moet ook een keer worden vervangen en dan komt er zeer zeker een qooker.
Mijn vrouw drinkt thee bij de vleet en die herrie en wachten op de waterkoker ben ik beu.
Lijkt me ideaal zo'n ding.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor MoesTuin » 02 mei 2019 10:48

Gelukkig zijn we niet de enige dan met keuken perikelen en de uiteindelijke knoop doorhakken.
Die klimaat plannen spelen ook wel mee.
Ik denk dat uiteindelijk dat helemaal of grotendeels niet door zal gaan de eerste 10 jaar....
We willen gas om op te koken wel houden ook maar wachten ook wel weer op duidelijkheid vanuit de politiek....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe ziet jouw keuken eruit?

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2019 11:19

K80 schreef:Onze keuken moet ook een keer worden vervangen en dan komt er zeer zeker een qooker.
Mijn vrouw drinkt thee bij de vleet en die herrie en wachten op de waterkoker ben ik beu.
Lijkt me ideaal zo'n ding.


En handig als je even heet water nodig hebt voor een sopje, om wat schoon te maken en zo. Dan hoef je de kraan niet aan te zetten en te wachten op heet water. Of om pasta / aardappels, eieren etc te koken, dan kan je er zo kokend water bij doen. En op die vlakken gaat het juist weer energie besparen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten