vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2018 16:59

Optimatus schreef:Daarom gaan wij in het naseizoen. Ook leuk om dan weer een paar goede vrienden in Zwitserland te bezoeken.

Zwitserland is een prachtig land waar je 's zomers de winter kan opzoeken.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2018 17:01

Optimatus schreef:Begin september? In Zwitserland waarschijnlijk wel, vanwege de bergen, maar in Italië valt het wel mee. Bovendien is er 's avonds ook veel te beleven in Italië (we gaan via CH naar I)

In Italië zijn de dagen ook veel korter dan hier, feitelijk halveer je je vakantie als je daar naartoe gaat. :D

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 29 jan 2018 08:51

Marnix schreef:Dat scheelt. En al gaan terwijl de rest nog moet werken is ook wel weer leuk. Ik kom altijd lekker ontspannen weer terug en dan gun ik iedereen een fijne vakantie hoor ;) en zelf lekker ‘s avonds de tuin in, bbq’en, zwemmen, dat soort dingen. Heerlijk.

Ik gun iedereen een fijne vakantie, maar heb de eerste week altijd een heel katterig gevoel.
En dat wordt zeker niet minder door collega's die met veel bombarie voor een aantal weken vertrekken.
Maar goed, dit jaar 6 weken zomervakantie, en de volle 6 weken de hort op... ik denk niet dat ik mag klagen ;-)
De vrijdag dat mijn kinderen vakantie krijgen vliegen zij naar het hoge noorden, ik ga al een dag eerder.
De zaterdag voordat ze weer beginnen vliegen ze vanaf Oslo terug, ikzelf vlieg pas maandag terug.
Zes weken en de beide weekends ervoor en erna ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2018 13:53

mohamed schreef:In Italië zijn de dagen ook veel korter dan hier, feitelijk halveer je je vakantie als je daar naartoe gaat. :D


Gelukkig dat er na zonsondergang ook in Italië voldoende stroom is om gezellig en sfeervol uit eten te gaan :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 29 jan 2018 13:59

Optimatus schreef:Gelukkig dat er na zonsondergang ook in Italië voldoende stroom is om gezellig en sfeervol uit eten te gaan :)

Een elektrisch kampvuur klinkt niet heel gezellig moet ik zeggen ;-)
We hebben ooit een Italiaanse kok gehad, en daar was inderdaad prima mee te leven. Dus als alle italianen zo koken moet ik daar ook maar eens heen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2018 19:55

Heerlijk. Pasta of pizza als lunch. En diner ;)

Kan er alleen wat warm zijn in de zomer maar ach, dat red je ook wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2018 23:45

Optimatus schreef:Gelukkig dat er na zonsondergang ook in Italië voldoende stroom is om gezellig en sfeervol uit eten te gaan :)

Na twaalf uur zijn al die spaghettivreters uitgeteld en is er niks meer te doen, je vakantie zit er zomaar op in Bella Italia. Bezint eer ge begint!

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2018 23:47

StillAwake schreef:Een elektrisch kampvuur klinkt niet heel gezellig moet ik zeggen ;-)
We hebben ooit een Italiaanse kok gehad, en daar was inderdaad prima mee te leven. Dus als alle italianen zo koken moet ik daar ook maar eens heen...

Welnee, Italië is hevig verdeeld, voor goed eten moet je zijn in Emilia-Romagna en/of de eilanden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 30 jan 2018 08:53

mohamed schreef:Welnee, Italië is hevig verdeeld, voor goed eten moet je zijn in Emilia-Romagna en/of de eilanden.

Onze kok kwam uit de hak van de laars, het schiereiland zeg maar.
Kon prima koken die man!

Nu hebben we een Filipijnse kok, en da's toch minder lekker in mijn ogen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 30 jan 2018 15:45

StillAwake schreef:Onze kok kwam uit de hak van de laars, het schiereiland zeg maar.
Kon prima koken die man!

Ik chargeerde enigszins, maar Italië bestaat uit spaghetti- en polentavreters en polenta moeten ze in midden en zuid Italië niets van hebben. Dus jullie kok kwam uit het goeie gedeelte! ;)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2018 16:59

Marnix schreef:Heerlijk. Pasta of pizza als lunch. En diner ;)

Kan er alleen wat warm zijn in de zomer maar ach, dat red je ook wel.


Echte risotto is fantastisch. Ik herinner me nog de Agriturismo bij Treviglio, waar we per ongeluk terechtkwamen en waar we fantastisch gegeten hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 31 jan 2018 21:10

Risotto is goed te eten, er zijn er maar weinig Nederlanders die het maken kunnen en dientengevolge eet men het ook niet. In restaurants kom je het zelden tegen. Desondanks is het heerlijke boerenkost en je kan er alle sauzen bij eten die ook goed bij pasta smaken. Het wordt zelfs wel geserveerd net aardbeien in combinatie met boter en olijfolie. Maar dat is niet aan mij besteed.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2018 23:09

Ik ben sowieso niet kieskeurig als het om eten gaat. In Rwanda heb ik me aan kunnen passen aan de (nogal machtige) keuken ter plaatse, in Schotland kreeg wat vetbulten van de fish and chips, de Duitse en vooral de Oostenrijkse keuken maken me culinair gelukkig, maar ook in Italië en Frankrijk geniet ik doorgaans altijd van wat de plaatselijke keuken me voorschotelt. Zolang ik weet wat ik eet - en dan is mijn talenkennis gelukkig een geliefde reisgenoot - ben ik heel makkelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 31 jan 2018 23:28

De Duitse keuken maakt mij ook erg gelukkig, maar ik word ook heel blij van hun fantastische pils. Wat mij betreft samen met de Tsjechische de absolute top en dat combineert weer geweldig bij een Napolitaanse pizza! Maar ook bij risotto met tomatenvleessaus. Ik krijg er honger van. #-o

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2018 07:44

Serieus? Ik vind de Duitse keuken wat saai en simpel vaak. Hoewel, goede spätzle of knödels zijn wel oke. Maar het is vaak veel vlees, wat aardappels erbij en nauwelijks groente. Een bakje gemengde salade vaak. Dan kan de pils heerlijk zijn maar die kan je zo ook wel drinken ;) ik vind het niet slecht of zo maar zeker ook niet bijzonder
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten