vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 17 jan 2018 12:23

StillAwake schreef:Je huurcontract zal bij een erkende club als Avis ALTIJD in het Engels opgesteld zijn als je erom vraagt.
De versie die jij kunt lezen is rechtsgeldig.
Ik heb auto's gehuurd in Rusland, Frankrijk, Saoedi-Arabie, Portugal, Brazilie,Japan en inderdaad ook Roemenie.
In geen van deze landen spreek ik de taal, in alle landen heb ik al mijn contracten (ook hotels, huurovereenkomsten van woningen, koopcontracten van auto's en inderdaad ook huurautocontracten) altijd in het Engels gekregen en getekend.


Misschien ben ik ook gewoon te zeer verslingerd aan onze eigen Seat :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: vakantie 2018

Berichtdoor MissF » 17 jan 2018 17:00

We zijn van plan dit jaar een low budget vakantie te houden. Schotland was fantastisch, en we zouden het liefst weer gaan, maar heel low budget was het niet. In 2019 gaan we de hele lente en zomer kamperen in onze eigen tuin, omdat we ons huis dan gaan (laten) verbouwen/herbouwen. Dus eigenlijk moet bijna elke cent daar voor gespaard worden. Maar helemaal niet gaan, dat zie ik niet zitten. We hebben nu beiden 3 weken vakantie gepland, en tegen die tijd zien we wel wat we doen. Als het mooi weer is in Nederland gaan we kamperen, 2 weken op een boerencamping ofzoiets. Is het slecht weer, dan eventueel een last minute huisje huren. We hebben voor ons 10 jarig huwelijk museumkaarten gekregen, dus we kunnen nog heel wat musea af in Nederland, dus uitstapjes zijn over het algemeen bijna kosteloos.
Onze auto rijdt nogal duur, dus naar Frankrijk o.i.d. geeft ook wel heel wat kosten qua gas en benzine. Dus het plan is om een keer in Nederland te blijven.
En na 2019 gaan we wel weer los, naar noord-Schotland ofzo :mrgreen:

We gaan binnenkort nog een weekendje naar Landal, vorige keer dat we er waren heeft zoon het weekendje weg gewonnen met de bingo :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2018 17:40

Leuk. Noem het Tuinesië. Dat klinkt lekker exotisch ;)

Optimatus schreef:Misschien ben ik ook gewoon te zeer verslingerd aan onze eigen Seat :)


Als je een gloednieuwe huurauto krijgt valt het vast wel mee :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2018 08:38

Marnix schreef:Leuk. Noem het Tuinesië. Dat klinkt lekker exotisch ;)

Hintergarten, Costa del Balcona, de mogelijkheden zijn eindeloos...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2018 08:39

MissF schreef:We zijn van plan dit jaar een low budget vakantie te houden. Schotland was fantastisch, en we zouden het liefst weer gaan, maar heel low budget was het niet. In 2019 gaan we de hele lente en zomer kamperen in onze eigen tuin, omdat we ons huis dan gaan (laten) verbouwen/herbouwen. Dus eigenlijk moet bijna elke cent daar voor gespaard worden. Maar helemaal niet gaan, dat zie ik niet zitten. We hebben nu beiden 3 weken vakantie gepland, en tegen die tijd zien we wel wat we doen. Als het mooi weer is in Nederland gaan we kamperen, 2 weken op een boerencamping ofzoiets. Is het slecht weer, dan eventueel een last minute huisje huren. We hebben voor ons 10 jarig huwelijk museumkaarten gekregen, dus we kunnen nog heel wat musea af in Nederland, dus uitstapjes zijn over het algemeen bijna kosteloos.
Onze auto rijdt nogal duur, dus naar Frankrijk o.i.d. geeft ook wel heel wat kosten qua gas en benzine. Dus het plan is om een keer in Nederland te blijven.
En na 2019 gaan we wel weer los, naar noord-Schotland ofzo :mrgreen:

We gaan binnenkort nog een weekendje naar Landal, vorige keer dat we er waren heeft zoon het weekendje weg gewonnen met de bingo :mrgreen:

Toch leert de ervaring dat vakantie in Nederland altijd duurder uitpakt dan je denkt!
Duitsland is mooier, goedkoper en je bent er echt even uit...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: vakantie 2018

Berichtdoor tulp » 18 jan 2018 09:13

StillAwake schreef:Toch leert de ervaring dat vakantie in Nederland altijd duurder uitpakt dan je denkt!
Duitsland is mooier, goedkoper en je bent er echt even uit...

Dat is mijn ervaring ook.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2018 09:36

Mwah, als je gaat kamperen met tent valt het wel mee. Ligt er vooral aan wat je gaat doen tijdens je vakantie. Eten moet je toch, of je nou weg bent of niet. Dus als je gewoon je eigen boodschappen doet en eten maakt ben je net zo duur uit als wanneer je helemaal niet weggaat. En ja, in het hoogseizoen kamperen kost ook wel maar voor 25 euro per nacht kan je vast wel ergens op een camping staan en dat is dan wel te overzien. Hoewel het in Duitsland inderdaad wel wat goedkoper is, ook als je een keer uit eten wil of zo... en ik heb in het buitenland toch altijd extra een vakantiegevoel tov als je iedereen nog kan verstaan en je nog steeds pakjes Maggi bij de AH of Jumbo haalt :) En als je 4 uurtjes rijdt zit je in de Eifel of Hoogsauerland en is het ook gelijk niet meer zo plat als in Nederland. Ik vind dat allemaal inderdaad wel bijdragen aan het vakantiegevoel maar dat is persoonlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2018 10:00

Marnix schreef:Mwah, als je gaat kamperen met tent valt het wel mee. Ligt er vooral aan wat je gaat doen tijdens je vakantie. Eten moet je toch, of je nou weg bent of niet. Dus als je gewoon je eigen boodschappen doet en eten maakt ben je net zo duur uit als wanneer je helemaal niet weggaat. En ja, in het hoogseizoen kamperen kost ook wel maar voor 25 euro per nacht kan je vast wel ergens op een camping staan en dat is dan wel te overzien. Hoewel het in Duitsland inderdaad wel wat goedkoper is, ook als je een keer uit eten wil of zo... en ik heb in het buitenland toch altijd extra een vakantiegevoel tov als je iedereen nog kan verstaan en je nog steeds pakjes Maggi bij de AH of Jumbo haalt :) En als je 4 uurtjes rijdt zit je in de Eifel of Hoogsauerland en is het ook gelijk niet meer zo plat als in Nederland. Ik vind dat allemaal inderdaad wel bijdragen aan het vakantiegevoel maar dat is persoonlijk.

Klopt, maar uit eten in Duitsland kost ongeveer de helft van NL, boodschappen zijn stukken goedkoper en het is niet zo ver weg.
In Frankrijk kun je met een beetje zoekwerk gemakkelijk voor 15,- per nacht kamperen met een gezinnetje, maar dan zijn de boodschappen weer duur.
Aan de andere kant: wat is duur...
Ik pendel momenteel heen en weer tussen Duitsland, Noorwegen, Schotland en Nederland, en in dat rijtje is Nederland weer goedkoop qua boodschappen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2018 11:45

Ik vind boodschappen in Duitsland niet veel goedkoper dan in Nederland hoor. Campings zijn wat goedkoper hoewel het in het hoogseizoen nergens echt goedkoop is :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 18 jan 2018 12:27

Marnix schreef:Ik vind boodschappen in Duitsland niet veel goedkoper dan in Nederland hoor. Campings zijn wat goedkoper hoewel het in het hoogseizoen nergens echt goedkoop is :)

Ik eet in Duitsland vrijwel alleen warm in restaurants (op kosten van de baas ;-)), en koop dus alleen brood en toebehoren. Dat scheelt wel behoorlijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2018 12:43

Wij zaten in Zuid-Frankrijk (departement Lot) en daar hebben we echt ons best moeten doen om in de buurt van ons maximale budget te komen. Het was er echt heel goedkoop (en goed). Wie met de hond met vakantie gaat, kan ik een heel leuk adresje, dat helemaal op honden ingesteld is, geven. Uitermate mooie streek, de Lot.

Duitsland vind ik qua boodschappen ook niet heel duur, alleen groente en fruit is daar duurder dan in Nederland. Als je buiten de drukke vakantieregio's gaat, is Duitsland een prettig budgetland. Een paar prachtige, onbekende streken: het Werradal (achter Kassel, omgeving Ludwigshausen) en eigenlijk heel het noorden en midden van Hessen.

Verder is Tsjechië een aanrader, zeker als je buiten Praag blijft. De omgeving van Plzen is erg leuk en in Plzen zelf kun je de eerste pilsbrouwerij ter wereld bezoeken (Pilsener Urquell).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: vakantie 2018

Berichtdoor ajl » 19 jan 2018 21:03

Toch leert de ervaring dat vakantie in Nederland altijd duurder uitpakt dan je denkt!
Duitsland is mooier, goedkoper en je bent er echt even uit...[/quote]

Afgelopen twee jaar zijn wij naar Terschelling geweest. Het is inderdaad duurder dan een camping in het buitenland, maar het waren mijn meest ontspannende vakanties ooit. En ook echt het gevoel om er uit tezijn.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Saskia » 20 jan 2018 02:39

Een auto huren is hier echt geen probleem, zeker niet als je een erkend bedrijf hebt zoals Avis, Sixt of Autonom. Dan huur je daar gewoon een Seat ;-)
Het ligt er een beetje aan waar je heen wilt in Roemenie, als je naar Transsilvanie wilt, is het ook een optie om van Eindhoven naar Cluj te vliegen, met Wizzair. Als je niet gebonden bent aan bepaalde dagen/tijden, kan dat redelijk goedkoop, mits je er op tijd bij bent. Naar Boekarest kan ook met Wizzair, hoewel ik altijd met Tarom vlieg, dat komt qua aankomsttijd en verdere reistijd beter uit.

De wegen zijn ook al veel beter dan 5-10 jaar geleden en mocht er wat aan de hand zijn, dan spreken de meeste agenten ook Engels.

Gewoon doen, en je mag hier gerust op de koffie komen! :-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2018 23:27

ajl schreef:Toch leert de ervaring dat vakantie in Nederland altijd duurder uitpakt dan je denkt!
Duitsland is mooier, goedkoper en je bent er echt even uit...


Afgelopen twee jaar zijn wij naar Terschelling geweest. Het is inderdaad duurder dan een camping in het buitenland, maar het waren mijn meest ontspannende vakanties ooit. En ook echt het gevoel om er uit tezijn.[/quote]

Terschelling vind ik ook wel een van de meest relaxte plekken van Nederland! Ik ga er in de zomervakantie niet heen maar ben wel eens een lang weekend of weekje daarheen. Heerlijk inderdaad! Als kind overigens wel vaker daar in de zomervakantie geweest :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: vakantie 2018

Berichtdoor ajl » 22 jan 2018 13:03

Het is daar inderdaad heerlijk! vanaf het moment op de boot is het totale ontspanning en genieten, ook voor de kinderen! Echt heerlijk! Dat gevoel heb ik echt niet gehad als wij uren in de auto zaten om ergens in het buitenland uit te stappen.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten