vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2018 12:54

Marnix schreef:Dat laatste klopt inderdaad wel. Maar of dat nou een nadeel is.... dan kom je in ieder geval niet misselijk aan de overkant ;) Zal naar Noorwegen overigens wel meevallen, naar Noord-Engeland is dat wel een ander verhaal. ik vind het trouwens nog wel meevallen hoe lang het duurt voor je weer van zo'n boot af bent.

Noord Engeland heb je meer langere golven. De oversteek naar Oslo heft de golven veel korter op elkaar zitten. Persoonlijk heb ik (hoewel ik zelden zeeziek geweest ben) liever een wat langere periodetijd dan die korte golfjes (al zijn ze lager).
Maar dan nog, bij goed weer heb je nergens last van.

Ik heb ooit in Newcastle bijna twee uur gewacht voor ik van boord kon met de auto...
(In Kristiansand en Gotenburg ging het alle keren wel sneller)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Boekenlezer » 01 mei 2018 18:35

Voor dit jaar heb ik een vakantie naar Ierland geboekt. Blijkbaar was ik nipt op tijd, want vandaag zag ik al de melding "niet meer te boeken" bij die reis staan!
Ik ben nog nooit in Ierland geweest. Wel in het zuiden van Engeland.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 01 mei 2018 19:10

Bericht door Boekenlezer » 01 mei 2018 18:35

Voor dit jaar heb ik een vakantie naar Ierland geboekt. Blijkbaar was ik nipt op tijd, want vandaag zag ik al de melding "niet meer te boeken" bij die reis staan!
Ik ben nog nooit in Ierland geweest. Wel in het zuiden van Engeland.


Hopen dat je niet veel regen krijgt, neem in ieder geval je paraplu mee :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2018 20:48

Precies. Op regen kan je je kleden. En Geytenbeekje, ging jij niet altijd in Nederland op vakantie? ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 01 mei 2018 21:06

Precies. Op regen kan je je kleden. En Geytenbeekje, ging jij niet altijd in Nederland op vakantie? ;-)


Eh.. Nee voor cultuur/natuur bezoek ik liever andere landen :D

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 01 mei 2018 22:11

Nederland is een prachtig land, vooral tijdens de lente en de zomer. Als het mooi weer is en er nauwelijks een wolkje aan de hemel is, dan zijn de luchten hier zo mooi blauw dat het me spijten zou als ik nu wegging. In het verleden heb ik de zon wel opgezocht tijdens de zomervakantie, doch blijkt dan vaak dat het in de maanden juni, juli en augustus aan de middellandse zee voor mij te warm is. Tot en met noord-Italië gaat het nog, maar als je dan verder afzakt naar het zuiden wordt het bloed verziekende heet. Als de plaatselijke bevolking zich opsluit in de huizen om de hitte te ontvluchten, dan ben ik op de juiste plaats op de verkeerde tijd. Dus de vakantiegangers die in de zomermaanden de noordelijke gebieden afschuimen hebben het slim bekeken naar mijn mening. Maar zelf ga ik voorlopig niet op vakantie en misschien in september (met mijn kat).

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2018 10:14

Voor volgend jaar staan Oeganda en Rwanda op de planning :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2018 10:20

Optimatus schreef:Voor volgend jaar staan Oeganda en Rwanda op de planning :)

Ik bekijk momenteel een indringende serie, Exportbaby genaamd, die zich deels afspeelt in Oeganda.
Het land is prachtig, als ik de beelden zie. Maar er is een duistere kant, de schimmige wereld van child trafficking.
Dit is niet inherent aan dit land, veel meer organisaties in andere landen maken zich hier ook schuldig aan.
Een smet op de Parel van Afrika.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 12:23

mohamed schreef:Nederland is een prachtig land, vooral tijdens de lente en de zomer. Als het mooi weer is en er nauwelijks een wolkje aan de hemel is, dan zijn de luchten hier zo mooi blauw dat het me spijten zou als ik nu wegging. In het verleden heb ik de zon wel opgezocht tijdens de zomervakantie, doch blijkt dan vaak dat het in de maanden juni, juli en augustus aan de middellandse zee voor mij te warm is. Tot en met noord-Italië gaat het nog, maar als je dan verder afzakt naar het zuiden wordt het bloed verziekende heet. Als de plaatselijke bevolking zich opsluit in de huizen om de hitte te ontvluchten, dan ben ik op de juiste plaats op de verkeerde tijd. Dus de vakantiegangers die in de zomermaanden de noordelijke gebieden afschuimen hebben het slim bekeken naar mijn mening. Maar zelf ga ik voorlopig niet op vakantie en misschien in september (met mijn kat).


Ja, als je echt zuidelijker gaat kan je beter in april / mei gaan of september.

En mee eens, ik ga in juni naar Noorwegen en ik denk niet dat ik Nederland in die periode erg ga missen. Mooie luchten, jazeker maar die heb je daar ook... En de natuur vind ik daar nog wel wat indrukwekkender, zeker in combinatie met de uitgestrektheid van het land. Nederland is veel te druk. Hier heb je plukjes natuur tussen de bebouwing in.... daar heb je sporadisch een plaatsje tussen de natuur in. Uren wandelen zonder een auto / snelweg etc te horen. Heerlijk. Dat heb je in Nederland niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 02 mei 2018 13:13

Marnix schreef:Ja, als je echt zuidelijker gaat kan je beter in april / mei gaan of september.

En mee eens, ik ga in juni naar Noorwegen en ik denk niet dat ik Nederland in die periode erg ga missen. Mooie luchten, jazeker maar die heb je daar ook... En de natuur vind ik daar nog wel wat indrukwekkender, zeker in combinatie met de uitgestrektheid van het land. Nederland is veel te druk. Hier heb je plukjes natuur tussen de bebouwing in.... daar heb je sporadisch een plaatsje tussen de natuur in. Uren wandelen zonder een auto / snelweg etc te horen. Heerlijk. Dat heb je in Nederland niet.

Bovendien is Nederland zo beangstigend vlak.
dat is voor mij de belangrijkste reden waardoor ik me in mijn vakantie het liefst nooit in Nederland ophoud...

De Alpen, Schotse Hooglanden, Pyreneeen, Jotunheimen, enz...
Dan is Nederland ongehoord saai...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: vakantie 2018

Berichtdoor MissF » 02 mei 2018 13:54

Omdat het prachtig weer wordt vanaf zaterdag heb ik een paar nachten camping geboekt. 30 km vanaf ons huis :mrgreen: Twee weken terug nog snel een 4 persoonstent gekocht en een klein 2 persoonstentje voor de oudste 2. Wat is jullie ervaring eigenlijk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze in een apart tentje slapen? Waarschijnlijk ga ik alleen met de kinderen, dus dan kunnen we allemaal in de grote tent, maar als mijn man toch nog een nachtje komt, dan moet er wel 1 of 2 in het bijzettentje. Ik heb er zo'n zin in. Boerencamping met 3 kleine veldjes, genoeg speelmateriaal voor de kinderen en een recreatieplas heel dichtbij. Helemaal niet erg om vakantie te hebben :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 02 mei 2018 14:00

MissF schreef:Omdat het prachtig weer wordt vanaf zaterdag heb ik een paar nachten camping geboekt. 30 km vanaf ons huis :mrgreen: Twee weken terug nog snel een 4 persoonstent gekocht en een klein 2 persoonstentje voor de oudste 2. Wat is jullie ervaring eigenlijk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze in een apart tentje slapen? Waarschijnlijk ga ik alleen met de kinderen, dus dan kunnen we allemaal in de grote tent, maar als mijn man toch nog een nachtje komt, dan moet er wel 1 of 2 in het bijzettentje. Ik heb er zo'n zin in. Boerencamping met 3 kleine veldjes, genoeg speelmateriaal voor de kinderen en een recreatieplas heel dichtbij. Helemaal niet erg om vakantie te hebben :)

Bij ons gingen ze vanaf 7 jaar in een eigen tentje.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2018 14:02

MissF schreef:Omdat het prachtig weer wordt vanaf zaterdag heb ik een paar nachten camping geboekt. 30 km vanaf ons huis :mrgreen: Twee weken terug nog snel een 4 persoonstent gekocht en een klein 2 persoonstentje voor de oudste 2. Wat is jullie ervaring eigenlijk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze in een apart tentje slapen? Waarschijnlijk ga ik alleen met de kinderen, dus dan kunnen we allemaal in de grote tent, maar als mijn man toch nog een nachtje komt, dan moet er wel 1 of 2 in het bijzettentje. Ik heb er zo'n zin in. Boerencamping met 3 kleine veldjes, genoeg speelmateriaal voor de kinderen en een recreatieplas heel dichtbij. Helemaal niet erg om vakantie te hebben :)

Wat leuk MissF.
Heel goed tegen de verveling. :wink:
Ik denk dat het apart slapen per kind verschilt. Een kind dat snel bang of fantasierijk is (enge schaduwen op het tentdoek, rare geluiden) zal minder goed gaan dan een wat stabieler kind.

Ik heb even gegoogled, maar dat was niet echt geruststellend. 8-[

Net als zoveel kinderen sliep het Nederlandse meisje dat op de camping in Frankrijk werd verkracht alleen in de tent. Haar ouders sliepen in een camper vlak bij de tent. Op social media laait de discussie op of je een kind van acht wel alleen in een tent moet laten slapen.

De ouders van het achtjarige meisje hoorden haar midden in de nacht gillen, maar toen bleek het al te laat. Iemand was haar tent binnengedrongen en had haar misbruikt. Een nachtmerrie voor iedereen, en veel mensen vragen zich af of je een kind wel alleen in de tent moet laten. Maar 'je kunt je kinderen niet tegen dit soort uitzonderingen beschermen', zegt orthopedagoog Mariëlle Beckers van Buro Bloei. "Mijn kinderen hebben zelf in een eigen tentje geslapen. Al vanaf een jaar of zeven sliepen ze alleen."

bron: RTL nieuws

Persoonlijk vind ik 7 jaar te jong. Maar zo vanaf 9, zeker als ze met zn tweetjes liggen, moet het wel kunnen denk ik.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 14:25

StillAwake schreef:Bovendien is Nederland zo beangstigend vlak.
dat is voor mij de belangrijkste reden waardoor ik me in mijn vakantie het liefst nooit in Nederland ophoud...

De Alpen, Schotse Hooglanden, Pyreneeen, Jotunheimen, enz...
Dan is Nederland ongehoord saai...


Helemaal mee eens, ik vind Nederland zeker mooie kanten hebben maar ik ben al zoveel dagen per jaar in Nederland. Als ik op vakantie ga wil ik ook graag bergen zien en daarnaast ook een andere eetcultuur, bouwstijlen, niet de bekende supermarkten met de bekende producten en dat soort dingen. Als ik langer dan een weekend / midweek weg ga ga ik het liefst ook nooit binnen Nederland.

MissF schreef:Omdat het prachtig weer wordt vanaf zaterdag heb ik een paar nachten camping geboekt. 30 km vanaf ons huis :mrgreen: Twee weken terug nog snel een 4 persoonstent gekocht en een klein 2 persoonstentje voor de oudste 2. Wat is jullie ervaring eigenlijk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze in een apart tentje slapen? Waarschijnlijk ga ik alleen met de kinderen, dus dan kunnen we allemaal in de grote tent, maar als mijn man toch nog een nachtje komt, dan moet er wel 1 of 2 in het bijzettentje. Ik heb er zo'n zin in. Boerencamping met 3 kleine veldjes, genoeg speelmateriaal voor de kinderen en een recreatieplas heel dichtbij. Helemaal niet erg om vakantie te hebben :)


Ik denk vanaf een jaar of 7, 8, toen sliep ik ook in een eigen tent. Misschien dat als het gaat onweren, je ze ff in de eigen tent moet leggen maar verder zal het toch wel gaan. Wat Chaya zegt is wel een goed punt, maar ik denk dat op een boerencamping in the middle of nowhere, met 3 veldjes die nu ook vast niet vol staan, dat gevaar niet zo groot is. Fijne tijd alvast.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2018 14:36

gewist
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten