vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 01 feb 2018 08:50

Optimatus schreef:Ik ben sowieso niet kieskeurig als het om eten gaat. In Rwanda heb ik me aan kunnen passen aan de (nogal machtige) keuken ter plaatse, in Schotland kreeg wat vetbulten van de fish and chips, de Duitse en vooral de Oostenrijkse keuken maken me culinair gelukkig, maar ook in Italië en Frankrijk geniet ik doorgaans altijd van wat de plaatselijke keuken me voorschotelt. Zolang ik weet wat ik eet - en dan is mijn talenkennis gelukkig een geliefde reisgenoot - ben ik heel makkelijk.

Ik heb erg veel tijd doorgebracht in het midden oosten, en geloof me, eten kan ook smaken als je werkelijk bij benadering geen idee hebt wat je eet...
In Rusland heb ik ook vaak dingen gegeten waarvan ik niet wist waar het was, maar over de Russische keuken zul je me niet snel enthousiast horen...
Afrika is het enige continent waar ik nog nooit geweest ben (naast Antarctica), daar kan ik dus niet over meepraten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2018 11:35

Marnix schreef:Serieus? Ik vind de Duitse keuken wat saai en simpel vaak. Hoewel, goede spätzle of knödels zijn wel oke. Maar het is vaak veel vlees, wat aardappels erbij en nauwelijks groente. Een bakje gemengde salade vaak. Dan kan de pils heerlijk zijn maar die kan je zo ook wel drinken ;) ik vind het niet slecht of zo maar zeker ook niet bijzonder


Ik ben er gek op, maar dan vooral ver weg van de wegrestaurants. Ik vind het heerlijk eten in Beieren, in de streek tussen München en Traunstein. Een heerlijke Apfelstrudl of een regionale Platte. Daar begint mijn vakantiegevoel pas echt.

In Oostenrijk heb ik een boekje gekocht, Salzburger Spezialitäten. Hier staat een verrukkelijke bonenschotel in en Salzburger Bierfleisch. Echt helemal mijn ding...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2018 17:27

Wij koken dit jaar ons eigen potje weer in de Vogezen. Op het gasfornuis, de skottelbraai of gewoon op het kampvuur. (doet het altijd goed bij de kinderen, worstjes op een rooster boven een zelf gestookt vuur).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 01 feb 2018 21:29

Marnix schreef:Serieus? Ik vind de Duitse keuken wat saai en simpel vaak. Hoewel, goede spätzle of knödels zijn wel oke. Maar het is vaak veel vlees, wat aardappels erbij en nauwelijks groente. Een bakje gemengde salade vaak. Dan kan de pils heerlijk zijn maar die kan je zo ook wel drinken ;) ik vind het niet slecht of zo maar zeker ook niet bijzonder

Neem dan Italiaans eten en Duitse pils! :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: vakantie 2018

Berichtdoor pindas83 » 01 feb 2018 22:49

mohamed schreef:Neem dan Italiaans eten en Duitse pils! :mrgreen:


Of Bambergs Rauchbier :!:

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 01 feb 2018 23:11

Goed idee! :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2018 23:36

mohamed schreef:Neem dan Italiaans eten en Duitse pils! :mrgreen:


prima combinatie ja, hoewel ik meer van de speciale bieren ben dan van de pils. Maar op zijn tijd, zeker bij het eten, kan dat best lekker zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 02 feb 2018 15:18

Bij een pizza vind ik pils lekker, wat niet zonder reden dikwijls per halve liter geschonken wordt. Een goeie pils en wat mij betreft mag dat ook Grolsch zijn of Peroni. In Noord Italië serveren ze ook wel Tuborg van de tap bij een pizza.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2018 17:55

De overtocht naar Oslo is geboekt. Op dit subtiele scheepje:

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: vakantie 2018

Berichtdoor MissVis » 17 mar 2018 14:17

Ik heb een verblijf gezien dat op Airbnb wordt aangeboden voor 440,00 voor 9 nachten.
Hetzelfde appartement staat ook op Booking.com en wordt daar voor 720,00 aangeboden.
Hoe kan dit? Is dit wel betrouwbaar?
Schitterønt

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 17 mar 2018 15:11

Zo'n bootje heb ik ook al eens op gezeten beste Marnix, een hele belevenis!

@ Missvis, dat klinkt erg dubieus!

Yoshi

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Yoshi » 17 mar 2018 15:47

Op zo'n uit de kluiten gewassen pont heb ik ook eens gezeten van Kiel naar Gotenburg en van Oslo naar Frederikshavn.
Beviel goed, komende vakantie weer een oversteek met een veerboot alleen dan naar Schotland.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2018 07:56

Ja Kiel - Gotenborg heb ik ook al eens gedaan. Deze boot is nog iets groter.


En leuk, Schotland. Hoe lang? Al enig idee waar je naartoe gaat daar?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 19 mar 2018 12:42

Marnix schreef:Ja Kiel - Gotenborg heb ik ook al eens gedaan. Deze boot is nog iets groter.

Nadeel bij een groter schip is dat de ontscheping zo lang duurt.
Verder heb je tijdens de reis (afgezien van het motorgeluid) maar nauwelijks het idee dat je vaart.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2018 13:54

Dat laatste klopt inderdaad wel. Maar of dat nou een nadeel is.... dan kom je in ieder geval niet misselijk aan de overkant ;) Zal naar Noorwegen overigens wel meevallen, naar Noord-Engeland is dat wel een ander verhaal. ik vind het trouwens nog wel meevallen hoe lang het duurt voor je weer van zo'n boot af bent.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AdnanS2024 en 5 gasten

cron