vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

vakantie 2018

Berichtdoor elburger » 15 jan 2018 16:37

De januari vakantie van 2018 zit er weer op.
Heerlijk ontspannen in Amerongen.
Dichtbij familie, genieten van de natuur en een mooie winkelstad binnen 10 min.
Na ruim 40? jaren weer in de kerk geweest waar ik samen met mijn grootmoeder naartoe ging.
Kortom, genieten, rusten en lezen.
Ontspannen in Gods schepping en een leerzame preek gehoord over Jozef en Potifar. Genesis 39: 1-23 met als kerntekst vs 2a "En de Here was met Jozef"
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 15 jan 2018 17:16

Voor dit jaar staat er één vakantie op het programma, in september, maar we weten nog niet waar naar toe. Ik zou graag weer naar Roemenië willen, maar dat is waarschijnlijk voor twee en en halve week net te ver rijden.

Vorig jaar waren we in Schotland, ook zeer bijzonder.

Wellicht dat we dit jaar naar Zuid-Frankrijk gaan of anders wellicht naar het heerlijke Toscane.

Verder nog een weekje Vierdaagselopen in en om Nijmegen en twee weekendjes larp in Duitsland.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 jan 2018 14:02

Ik ben net terug van een weekje wintersport.
We hebben verder dit jaar nog weinig gepland, ook voor de zomer hebben we nog geen idee. Wellicht blijven we een keer in Nederland.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 16 jan 2018 15:31

6 hele weken (de hele zomervakantie) trekken door Scandinavië.
Als de kinderen vrij zijn vliegt mijn gezin naar me toe, en op de laatste dag van hun vakantie zet ik ze weer op het vliegtuig terug ;-)
Nu al zin in!!!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2018 17:23

Oh heerlijk. Ga je in hutten overnachten? Of tent? Camper? Heel Scandinanvie of midden / zuid?

En wil je nog tips hebben? Ik weet wel wat mooie plekjes in midden / zuid Noorwegen. Zweden ook wel maar Noorwegen is toch mooier :) :)


Optimatus schreef:Voor dit jaar staat er één vakantie op het programma, in september, maar we weten nog niet waar naar toe. Ik zou graag weer naar Roemenië willen, maar dat is waarschijnlijk voor twee en en halve week net te ver rijden.

Vorig jaar waren we in Schotland, ook zeer bijzonder.

Wellicht dat we dit jaar naar Zuid-Frankrijk gaan of anders wellicht naar het heerlijke Toscane.

Verder nog een weekje Vierdaagselopen in en om Nijmegen en twee weekendjes larp in Duitsland.


Je zou kunnen vliegen en een auto huren. Dan kan je alsnog naar Roemenie :) Maar Frankrijk en Italie zijn ook mooi :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2018 17:27

Wij hebben het plan om komende zomer d.v. een week of 3 naar Noorwegen te gaan. We nemen dan mijn moeder mee die nu alleen is en nog nooit daar is geweest, ik denk dat ze het prachtig zal vinden. We moeten het nog een beetje concreet uitwerken, als het een beetje oke is qua prijs willen we wel graag met de boot van Kiel naar Oslo en / of van Bergen naar Hirtshals en dan in wat grotere hutten... en dan 4 of 5 plekken. Jotunheimen en Jostedalsbreeen (omgeving Stryn / Olden) staan hoog op de verlanglijst. Dovrefjell / Rondane zou ik ook nog wel wat beter willen bekijken en dan nog ergens aan een van de fjorden of zo. Lekker diverse prachtige natuur, voor wat ik gezien heb de mooiste natuur van Europa.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 16 jan 2018 21:22

Marnix schreef:Oh heerlijk. Ga je in hutten overnachten? Of tent? Camper? Heel Scandinanvie of midden / zuid?

En wil je nog tips hebben? Ik weet wel wat mooie plekjes in midden / zuid Noorwegen. Zweden ook wel maar Noorwegen is toch mooier :) :)




Je zou kunnen vliegen en een auto huren. Dan kan je alsnog naar Roemenie :) Maar Frankrijk en Italie zijn ook mooi :)

Een noorse collega heeft de route uitgezet.
Het idee is om tot de noordkaap te gaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 16 jan 2018 21:24

Marnix schreef:Wij hebben het plan om komende zomer d.v. een week of 3 naar Noorwegen te gaan. We nemen dan mijn moeder mee die nu alleen is en nog nooit daar is geweest, ik denk dat ze het prachtig zal vinden. We moeten het nog een beetje concreet uitwerken, als het een beetje oke is qua prijs willen we wel graag met de boot van Kiel naar Oslo en / of van Bergen naar Hirtshals en dan in wat grotere hutten... en dan 4 of 5 plekken. Jotunheimen en Jostedalsbreeen (omgeving Stryn / Olden) staan hoog op de verlan glijst. Dovrefjell / Rondane zou ik ook nog wel wat beter willen bekijken en dan nog ergens aan een van de fjorden of zo. Lekker diverse prachtige natuur, voor wat ik gezien heb de mooiste natuur van Europa.

Overvaren naar newcastle vanuit ijmuiden en dan direct door naar stavanger heb ik gedaan met de verhuisauto.
Ideaal!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2018 21:35

Hm is wel een hele lange boottocht ;) Kiel is 5 uur rijden, dan lekker de boot op en de volgende ochtend ben je in Oslo ;)

Noordkaap lijkt me ook wel erg mooi en de Lofoten wil ik ook wel graag een keer zien. Maar met een klein kind wel een eind rijden ;) dus we houden het even bij zuid-noorwegen. Het gebied oostelijk van Bergen vind ik zo mooi, daar ben ik nog niet op uitgekeken. De fjorden, de gletsjers, de bergen en watervallen. Ik zou met je rondreis zeker een flink stuk van je tijd daar doorbrengen ;)

Ga je met de camper?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 17 jan 2018 09:59

Marnix schreef:Oh heerlijk. Ga je in hutten overnachten? Of tent? Camper? Heel Scandinanvie of midden / zuid?

En wil je nog tips hebben? Ik weet wel wat mooie plekjes in midden / zuid Noorwegen. Zweden ook wel maar Noorwegen is toch mooier :) :)




Je zou kunnen vliegen en een auto huren. Dan kan je alsnog naar Roemenie :) Maar Frankrijk en Italie zijn ook mooi :)


Ik weet niet zeker of ik echt graag een auto zou willen huren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 17 jan 2018 10:41

Marnix schreef:Hm is wel een hele lange boottocht ;) Kiel is 5 uur rijden, dan lekker de boot op en de volgende ochtend ben je in Oslo ;)

Noordkaap lijkt me ook wel erg mooi en de Lofoten wil ik ook wel graag een keer zien. Maar met een klein kind wel een eind rijden ;) dus we houden het even bij zuid-noorwegen. Het gebied oostelijk van Bergen vind ik zo mooi, daar ben ik nog niet op uitgekeken. De fjorden, de gletsjers, de bergen en watervallen. Ik zou met je rondreis zeker een flink stuk van je tijd daar doorbrengen ;)

Ga je met de camper?

We overnachten in diverse campers, met af en toe een binnenlandse vlucht.
Noord Zweden en Finland schijnen ook heel mooi te zijn.
In Noorwegen, Zweden en een groot deel van Finland spreek ik de taal, dat maakt het vast ook gemakkelijker...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 17 jan 2018 10:44

Optimatus schreef:Ik weet niet zeker of ik echt graag een auto zou willen huren.

Vaak zijn huurauto's prima auto's.
Relatief nieuw.
Het zijn alleen vaak de wat soberder uitgeruste versies van de goedkopere merken.
Ik huur meestal Skoda's, prima auto's...
Waarbij moet worden opgemerkt dat ik de rekening nooit zelf betaal ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 17 jan 2018 10:56

StillAwake schreef:Vaak zijn huurauto's prima auto's.
Relatief nieuw.
Het zijn alleen vaak de wat soberder uitgeruste versies van de goedkopere merken.
Ik huur meestal Skoda's, prima auto's...
Waarbij moet worden opgemerkt dat ik de rekening nooit zelf betaal ;-)


Het lijkt mij erg onprettig een auto te huren in een land waarvan je de taal niet of nauwelijks spreekt. Ik kan, vanwege kennis van Frans, Latijn en een beetje Italiaans, het Roemeens zowaar enigszins ontcijferen, maar een huurcontract kan ik simpelweg niet lezen.

De kans op onaangename verrassingen lijkt mij erg groot, zelfs als er conform de (mij verder onbekende) Roemeense regelgeving geen smerig spel gespeeld wordt. Andere landen hanteren andere regelgeving. Dat vind ik prima, maar ik wil me daar dan wel van op de hoogte kunnen stellen en in het Roemeens wordt dat toch wat ingewikkeld. Nogmaals, onderschriften op verkeersborden en andere kleine noties kan ik nog wel lezen, maar een huurcontract lukt me gewoon niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 17 jan 2018 11:02

Optimatus schreef:Het lijkt mij erg onprettig een auto te huren in een land waarvan je de taal niet of nauwelijks spreekt. Ik kan, vanwege kennis van Frans, Latijn en een beetje Italiaans, het Roemeens zowaar enigszins ontcijferen, maar een huurcontract kan ik simpelweg niet lezen.

De kans op onaangename verrassingen lijkt mij erg groot, zelfs als er conform de (mij verder onbekende) Roemeense regelgeving geen smerig spel gespeeld wordt. Andere landen hanteren andere regelgeving. Dat vind ik prima, maar ik wil me daar dan wel van op de hoogte kunnen stellen en in het Roemeens wordt dat toch wat ingewikkeld. Nogmaals, onderschriften op verkeersborden en andere kleine noties kan ik nog wel lezen, maar een huurcontract lukt me gewoon niet.

Je huurcontract zal bij een erkende club als Avis ALTIJD in het Engels opgesteld zijn als je erom vraagt.
De versie die jij kunt lezen is rechtsgeldig.
Ik heb auto's gehuurd in Rusland, Frankrijk, Saoedi-Arabie, Portugal, Brazilie,Japan en inderdaad ook Roemenie.
In geen van deze landen spreek ik de taal, in alle landen heb ik al mijn contracten (ook hotels, huurovereenkomsten van woningen, koopcontracten van auto's en inderdaad ook huurautocontracten) altijd in het Engels gekregen en getekend.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2018 11:17

Op vliegvelden heb je gewoon de grote internationale autoverhuur-bedrijven, gewoon even kijken welke goede recensies heeft. Die hanteren overal vrijwel de zelfde voorwaarden, de mensen daar spreken doorgaans wel een mondje engels, contracten zijn er ook gewoon in het Engels. (want genoeg mensen die zakelijk op Boekarest vliegen en een auto nodig hebben). Verzekering er bij in en je kan met een gerust hart rondrijden hoor.


StillAwake schreef:We overnachten in diverse campers, met af en toe een binnenlandse vlucht.
Noord Zweden en Finland schijnen ook heel mooi te zijn.
In Noorwegen, Zweden en een groot deel van Finland spreek ik de taal, dat maakt het vast ook gemakkelijker...


Noord-zweden lijkt me ook mooi. Misschien later een keer :) En ach, midden / zuid-noorwegen kan je inderdaad makkelijk nog eens bezoeken als je in Stavanger zit... terwijl je in een lang weekend niet zomaar even naar de noordkaap rijdt. Dus ik geef je groot gelijk :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten