vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Nickname » 22 jan 2018 15:24

Wij zouden deze zomer graag naar Portugal willen met onze vouwwagen. Weet iemand een leuke camping daar. Niet al te groot en niet te duur (we blijven ten slotte Hollanders :P )

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 22 jan 2018 16:00

Nog nooit in Portugal geweest maar ik heb vernomen dat het een vrij goedkoop land is.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2018 17:41

Nickname schreef:Wij zouden deze zomer graag naar Portugal willen met onze vouwwagen. Weet iemand een leuke camping daar. Niet al te groot en niet te duur (we blijven ten slotte Hollanders :P )


Ik weet zo geen leuke campings. De algarve is mooi maar in de zomer denk ik een beetje toeristisch. Ga je daar toch naartoe, vermijd dan regio Albufeira (tenzij je van drinken luidruchtige Britten en Hollanders houdt). De noordwestkust van Portugal schijnt prachtig te zijn.

Ik vind charmecampings fijn,daar kan je doorgaans op zoeken. Dat zijn campings die nooit veel groter zijn dan 200 plaatsen, vaak kleiner... Je hebt ook wel boekjes met charmecampings bij de ANWB.

https://www.bol.com/nl/p/anwb-charmecam ... 010922681/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 22 jan 2018 22:36

Het wordt het heerlijke Toscane ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: vakantie 2018

Berichtdoor MissVis » 23 jan 2018 18:07

.....
Laatst gewijzigd door MissVis op 25 jan 2019 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Schitterønt

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: vakantie 2018

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2018 19:11

MissVis schreef:Ik zoek een reisgenoot voor van de zomer. Naar Italië. Ik heb een oproep geplaats in 'marktplaats en agenda'.


Ik heb overlegd met mn vrouw maar die was er niet echt voor te porren.
Bovendien is mijn Italiaans niet heel best..

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: vakantie 2018

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2018 19:20

Marnix schreef:Ik weet zo geen leuke campings. De algarve is mooi maar in de zomer denk ik een beetje toeristisch. Ga je daar toch naartoe, vermijd dan regio Albufeira (tenzij je van drinken luidruchtige Britten en Hollanders houdt). De noordwestkust van Portugal schijnt prachtig te zijn.

Ik vind charmecampings fijn,daar kan je doorgaans op zoeken. Dat zijn campings die nooit veel groter zijn dan 200 plaatsen, vaak kleiner... Je hebt ook wel boekjes met charmecampings bij de ANWB.

https://www.bol.com/nl/p/anwb-charmecam ... 010922681/


Portugal (Algarve) is prachtig inderdaad en zeker niet te duur. (Althans een jaar of 8 geleden nog niet :mrgreen: )
Wij waren toen in Praya de Rocha. Wel in de buurt van Albufeira maar een stuk rustiger. Maar misschien dat ik daar nu ook anders tegenaan kijk. :-k
De stranden zijn mooi breed en de zee ijskoud. Ook als het al een lange periode warm is geweest. Zal wel een of andere koude stroming zijn of zoiets.
Het voordeel daarvan is, is dat het in de avond flink afkoelt zodat het s nachts prima zonder airco te doen is.
Van campings daar heb ik geen weet, ik zat in een appartement.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: vakantie 2018

Berichtdoor coby5 » 23 jan 2018 19:31

MissVis schreef:Ik zoek een reisgenoot voor van de zomer. Naar Italië. Ik heb een oproep geplaats in 'marktplaats en agenda'.

Mohamed is dol op Italie!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2018 22:26

pindas83 schreef:Portugal (Algarve) is prachtig inderdaad en zeker niet te duur. (Althans een jaar of 8 geleden nog niet :mrgreen: )
Wij waren toen in Praya de Rocha. Wel in de buurt van Albufeira maar een stuk rustiger. Maar misschien dat ik daar nu ook anders tegenaan kijk. :-k
De stranden zijn mooi breed en de zee ijskoud. Ook als het al een lange periode warm is geweest. Zal wel een of andere koude stroming zijn of zoiets.
Het voordeel daarvan is, is dat het in de avond flink afkoelt zodat het s nachts prima zonder airco te doen is.
Van campings daar heb ik geen weet, ik zat in een appartement.


Klopt ik heb in juni een keer drie weken bij Tavira gezeten en heb toen een beetje rondgereden in de omgeving. Erg mooi!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 23 jan 2018 22:48

coby5 schreef:Mohamed is dol op Italie!

Dat is zo maar ik heb een jonge kat en kan helaas niet meer op vakantie.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: vakantie 2018

Berichtdoor coby5 » 24 jan 2018 01:05

mohamed schreef:Dat is zo maar ik heb een jonge kat en kan helaas niet meer op vakantie.


https://www.youtube.com/watch?v=yFImeSTkwGE

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2018 10:06

Het zal vast niet de enige reden zijn... maar dat heeft me er altijd van weerhouden om huisdieren te nemen. :o
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 25 jan 2018 15:50

coby5 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=yFImeSTkwGE

Mooi nummer en de tekst is erg herkenbaar!
Marnix schreef:Het zal vast niet de enige reden zijn... maar dat heeft me er altijd van weerhouden om huisdieren te nemen. :o

Als ik echt zou willen kon ik mijn moeder wel vragen een paar weken op mijn kat te passen, maar zo nodig hoeft op vakantie gaan van mij niet. Dus je hebt wel een beetje gelijk en al helemaal niet als het hier in Nederland mooi weer is. Dan ga je weg terwijl in je eigen land net de mooiste periode aanbreekt en bovendien betaal je vier keer zoveel voor je appartement of hotel tijdens het hoogseizoen. Nee, als ik dan perse op vakantie moet ga ik liever in het naseizoen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2018 16:32

Daarom gaan wij in het naseizoen. Ook leuk om dan weer een paar goede vrienden in Zwitserland te bezoeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 25 jan 2018 16:34

Optimatus schreef:Daarom gaan wij in het naseizoen. Ook leuk om dan weer een paar goede vrienden in Zwitserland te bezoeken.

Zwitserland is prachtig!
Naseizoen: heb je er dan geen last van dat de dagen alweer erg kort aan het worden zijn?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten