vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Chaya » 02 mei 2018 14:38

Marnix schreef:Wat Chaya zegt is wel een goed punt, maar ik denk dat op een boerencamping in the middle of nowhere, met 3 veldjes die nu ook vast niet vol staan, dat gevaar niet zo groot is.

Ik denk juist wel Marnix, want daar mis je de sociale controle.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 02 mei 2018 14:45

Marnix schreef:Ja, als je echt zuidelijker gaat kan je beter in april / mei gaan of september.

En mee eens, ik ga in juni naar Noorwegen en ik denk niet dat ik Nederland in die periode erg ga missen. Mooie luchten, jazeker maar die heb je daar ook... En de natuur vind ik daar nog wel wat indrukwekkender, zeker in combinatie met de uitgestrektheid van het land. Nederland is veel te druk. Hier heb je plukjes natuur tussen de bebouwing in.... daar heb je sporadisch een plaatsje tussen de natuur in. Uren wandelen zonder een auto / snelweg etc te horen. Heerlijk. Dat heb je in Nederland niet.

Hier in Friesland heb je nog wel wat natuur, maar als je wilt toeren zit er binnen no time iemand achter je te drukken. Noorwegen lijkt me erg mooi.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 15:05

Chaya schreef:Ik denk juist wel Marnix, want daar mis je de sociale controle.


Ja, op kleinere campings is het risico denk ik wel wat groter, alleen minder mensen er in de omgeving wonen, hoe kleiner de kans weer is dan iemand met slechte motieven langs zo'n plek komt en daar iets ergs doet. Als er dan zo iemand langs komt is dat risico misschien weer iets groter. Dat bedoel ik. Dat zijn twee kanten van het verhaal. Het ligt er denk ik ook aan hoe je staat op de camping, ik denk ook dat of je jongens of meisjes hebt wel mee kan spelen in die afweging. En met z'n tweeen in een tent is als ze iets jonger zijn inderdaad wel veiliger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Katlheen » 02 mei 2018 16:21

Mijn zoon en dochter sliepen vorig jaar in een apart tentje, toen waren ze 7 en 5. Ging prima hoor. Is wel op een kleinere camping boven in de heuvels midden in het bos. We stonden aan de rand van de camping en je loopt vanaf daar zo de bossen in. Kilometers aan bos zullen we maar zeggen.
Geen moment gedacht dat het niet veilig zou zijn eigenlijk. Een risico heb je altijd, maar daarvoor laat ik het vakantieplezier van mijn kinderen niet verpesten. Die vinden het juist alleen maar leuk en stoer om apart in een tentje te liggen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2018 17:29

Chaya schreef:Ik bekijk momenteel een indringende serie, Exportbaby genaamd, die zich deels afspeelt in Oeganda.
Het land is prachtig, als ik de beelden zie. Maar er is een duistere kant, de schimmige wereld van child trafficking.
Dit is niet inherent aan dit land, veel meer organisaties in andere landen maken zich hier ook schuldig aan.
Een smet op de Parel van Afrika.


Een vriend van me is Oegandees en gaat daar trouwen. Verder is dit land inderdaad niet echt de glanzende parel die het wil zijn. Rwanda is in dat opzicht veel prettiger, ook om te bezoeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: vakantie 2018

Berichtdoor coby6 » 02 mei 2018 20:44

MissF schreef:Omdat het prachtig weer wordt vanaf zaterdag heb ik een paar nachten camping geboekt. 30 km vanaf ons huis :mrgreen: Twee weken terug nog snel een 4 persoonstent gekocht en een klein 2 persoonstentje voor de oudste 2. Wat is jullie ervaring eigenlijk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze in een apart tentje slapen? Waarschijnlijk ga ik alleen met de kinderen, dus dan kunnen we allemaal in de grote tent, maar als mijn man toch nog een nachtje komt, dan moet er wel 1 of 2 in het bijzettentje. Ik heb er zo'n zin in. Boerencamping met 3 kleine veldjes, genoeg speelmateriaal voor de kinderen en een recreatieplas heel dichtbij. Helemaal niet erg om vakantie te hebben :)

Ik heb een keer gekampeerd met de kinderen. Toen waren ze iets van 3, 5 en 6. Leuk 2 tentjes jongens. Durf niet alleen. Nou ja dan maar met 4 in het ene 2 persoons tentje. Sliep lekker in die richel met een voet in m'n neus. Sindsdien hebben ze een hekel aan kamperen in een tent.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 21:01

Haha nou in het ergste geval kan je dan nog allebei (ouders) in 1 tent met 1 of 2 kiddo’s erbij. Niet heel gezellig maar ja. Maar 3 5 en 6 is ook nog wel een beetje jong denk ik. Dan kan je beter een grotere tent met meer slaapcabines hebben ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 23 mei 2018 13:20

nog twee weken, heel veel zin in!!!

Dit weekend heerlijk aan zee gekampeerd, wat was het fantastisch weer. En fijn om weer eens even in een tent te slapen en buiten te leven. Voor Noorwegen hebben we een verduisterend pop-up-tentje gekocht, hopen op mooi weer, dan zetten we die tent naast de hut op en gaan we daar lekker in slapen met z'n tweeen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Ing
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2004 20:15

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Ing » 11 jun 2018 08:18

Wij zijn ook fan van Noorwegen, 't is jammer dat je de boot nodig hebt om er te komen.. (t varen is prima, maar met 4 kids, auto en caravan ook best prijzig). We hopen dit jaar te gaan trekken door Zuid-Duitsland/Zwitserland.. iemand nog tips voor leuke campings? 't Liefst een camping in de natuur, fatsoenlijk bereikbaar met de caravan en geschikt voor de kids (wat speeltoestellen, meerdere gezinnen met jongere kinderen)..

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: vakantie 2018

Berichtdoor MissF » 11 jun 2018 09:02

Ing schreef:Wij zijn ook fan van Noorwegen, 't is jammer dat je de boot nodig hebt om er te komen.. (t varen is prima, maar met 4 kids, auto en caravan ook best prijzig). We hopen dit jaar te gaan trekken door Zuid-Duitsland/Zwitserland.. iemand nog tips voor leuke campings? 't Liefst een camping in de natuur, fatsoenlijk bereikbaar met de caravan en geschikt voor de kids (wat speeltoestellen, meerdere gezinnen met jongere kinderen)..


Wij zijn lid van SVR, en op de site kun je dan campings zoeken in heel Europa, zitten erg leuke campings bij (hebben nog geen ervaring hoor, maar op websites zien ze er leuk uit).
Wij houden zelf helemaal niet van drukke camping, met zwemparken enzo, maar van klein, veel natuur. Al moeten we ons wel een beetje aanpassen nu de oudste niet meer zo jong is, hij wil toch wel graag iets om te zwemmen, en andere kinderen om mee te spelen, dus we proberen wel een beetje rekening met hem te houden. Maar ook in die categorie hebben ze bij SVR wel leuke campings.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2018 12:18

Ing schreef:Wij zijn ook fan van Noorwegen, 't is jammer dat je de boot nodig hebt om er te komen.. (t varen is prima, maar met 4 kids, auto en caravan ook best prijzig). We hopen dit jaar te gaan trekken door Zuid-Duitsland/Zwitserland.. iemand nog tips voor leuke campings? 't Liefst een camping in de natuur, fatsoenlijk bereikbaar met de caravan en geschikt voor de kids (wat speeltoestellen, meerdere gezinnen met jongere kinderen)..

Er is ook de mogelijkheid om een brug te nemen van Denemarken naar Zweden.
Zelf nog nooit gedaan, maar schijnt prima te doen te zijn.

Met de auto kies ik altijd de oversteek Hirtshals(DK)-Kristiansand(N), die is op zich niet heel duur (9x gedaan).
Maar ik heb ook wel eens de boot genomen vanuit IJmuiden (NL) naar Newcastle(UK) en vandaar de boor naar Stavanger(N) (2x gedaan). Stuk duurder, maar de meest ontspannen methode.
Vliegen is op zich ook niet zo duur, maar dan zit je zonder auto en caravan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Nickname » 11 jun 2018 14:52

Ing schreef:Wij zijn ook fan van Noorwegen, 't is jammer dat je de boot nodig hebt om er te komen.. (t varen is prima, maar met 4 kids, auto en caravan ook best prijzig). We hopen dit jaar te gaan trekken door Zuid-Duitsland/Zwitserland.. iemand nog tips voor leuke campings? 't Liefst een camping in de natuur, fatsoenlijk bereikbaar met de caravan en geschikt voor de kids (wat speeltoestellen, meerdere gezinnen met jongere kinderen)..


Wij zijn op camping Hochrhein in Kadelburg geweest. Ligt tegen de grens met Zwitserland. Rustige camping. Alleen niet veel Nederlanders (vonden wij dan weer een voordeel :D )

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2018 10:10

Ing schreef:Wij zijn ook fan van Noorwegen, 't is jammer dat je de boot nodig hebt om er te komen.. (t varen is prima, maar met 4 kids, auto en caravan ook best prijzig). We hopen dit jaar te gaan trekken door Zuid-Duitsland/Zwitserland.. iemand nog tips voor leuke campings? 't Liefst een camping in de natuur, fatsoenlijk bereikbaar met de caravan en geschikt voor de kids (wat speeltoestellen, meerdere gezinnen met jongere kinderen)..


Hirtshals / Frederikshavn is vanaf Nederland een km of 900 rijden, nauwelijks verder dan Zuid-Duitsland en de overtocht naar Kristiansand of Langesund is kort en niet duur. Zeker het overwegen waard, scheelt een hoop geld, tov Kiel - Oslo en een hoop km rijden tov de bruggen. En geld besparen is wel fijn want heel goedkoop is Noorwegen niet. Groetjes uit Dombås, Rondane / Dovrefjell ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Katlheen » 12 jun 2018 19:31

Wij gaan bijna 3 weken naar een camping in de Vogezen. Boven op een heuvel, gelegen in de kom van een dal, midden in het bos. Nog geen 100 plekken dus lekker klein, wel veel Nederlanders met kinderen, dat is wel zo prettig als je zelf met kinderen gaat. Je mag er kampvuur stoken (bos genoeg), we staan een paar meter van het beekje vandaan. Dat beekje komt in een meertje uit op de camping. Kan je lekker op peddelen. Is wel een fris meertje, dus afkoelen moet lukken. Heerlijk rustig, maar volop ruimte en je gaat lekker je gang. Kinderen hobbelen rond en vermaken zich prima in de natuur en met elkaar. Hebben paps en mams ook vakantie :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2018 10:25

Wat leuk! Hopen op mooi weer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten