vakantie 2018

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2018 07:17

StillAwake schreef:Mooie foto's man!
Kom je nog in de stavanger regio?


Nee, we wilden vooral het gebied ten hoogte van Bergen bezoeken. Zouden was alleen als het hier heel slecht weer was geweest, een optie geweest. Over een week moeten we weer in Oslo zijn en dan is het wel ver om, we hebben nu gehad: Dombas (Dovrefjelj), Sjøholt (in de buurt van Ålesund, Oldendalen en Luster (Lusterfjord) en vandaag van de noordkant naar de zuidkant van het Sognesjord ergens, weten nog niet precies waar. Alles behalve Flåm is goed ;-) Uurtje of 3 rijden per keer. Na vandaag nog 1 andere plek en dan zitten we nog een uur of 3 van Oslo af voor vrijdag.

En het wordt weer prachtig weer dus laatste week gaan we de tent ook eindelijk gebruiken, naast de cabin neerzetten!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Jess » 20 jul 2018 14:40

Weet je,

ik houd niet van kerst en oud en nieuw. Niet omdat ik niet blij ben met Jezus geboorte of dat we niet dankbaar zijn voor de bescherming van God, onze Vader in het afgelopen jaar. Maar al die opsmuk daaromheen. Kerstvieringen waar je niet verplicht wordt om heen te gaan maar wel je kinderen een 'taak' krijgen vanuit de clubs dus je 'moet' er toch heen. Al dat oud en nieuw gezoen, brrrrrrrrr

Het liefst zou ik eens op vakantie gaan. Maar we gaan wel met een aardig koppel (8 personen) dan, of in elk geval, als ze allemaal meewillen. Dus zou het een vrij groot huis moeten zijn en iedereen de mogelijkheid hebben om te gaan en komen als ze willen. Zou het goedkoper zijn als ik nu al boek bij een standaard bungalow park?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Duschka » 20 jul 2018 16:55

Je zou ook Huizenruil kunnen overwegen Jess! Of huisoppas.

Onze vakantie gaat niet door. Gelukkig heeft kleuter het zo tof sportief opgevat. Nu maar plannen voor de herfst maken
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Jess » 20 jul 2018 21:46

Huizenruil deden mijn ouders ook altijd. Wij, als kinderen, vonden het vreselijk. Vreemden die in je spullen snuffelden. Mijn moeder was in de stress want alles moest netjes en vaak was het stukken minder netjes als we terug kwamen.
Mijn broer had de brieven van zijn vriendin weggestopt maar toch had hij het idee dat ze gelezen waren.

Nee, huizenruil zou ik niet prettig vinden. Zou ook bang zijn dat ik het niet netjes genoeg achterlaat of dat men mijn huis niet goed genoeg vind. Een ander ligt in je bed enzo. Zelfs niet met vrienden of familie.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2018 09:15

Duschka schreef:Je zou ook Huizenruil kunnen overwegen Jess! Of huisoppas.

Onze vakantie gaat niet door. Gelukkig heeft kleuter het zo tof sportief opgevat. Nu maar plannen voor de herfst maken

Spijtig dat de vakantie niet doorgaat! Maar hypothetisch: wat nou als kleuter had gezegd: 'dit pik ik niet, ik zit het hele jaar al op school en wil er even tussenuit, weg uit dit bureaucratische Nederland!' Wat was er dan gebeurd?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: vakantie 2018

Berichtdoor coby6 » 21 jul 2018 10:58

mohamed schreef:Spijtig dat de vakantie niet doorgaat! Maar hypothetisch: wat nou als kleuter had gezegd: 'dit pik ik niet, ik zit het hele jaar al op school en wil er even tussenuit, weg uit dit bureaucratische Nederland!' Wat was er dan gebeurd?

Die jongste van mij wilde een keer op vakantie en ik had geen geld. Dan gaan we leuk in een tent, zegt ie. Hij was 3 of zo. Geen normaal mens gaat doen wat de peuter wil maar ik vond het een tof idee. Gingen we 3 dagen met 2 van die rottige minitentjes naar een camping vlakbij Geldermalsen. Niks te doen en regen en met z'n vieren in een 2 persoons tentje want ze dorsten niet alleen. Lol sindsdien willen ze nooit meer in een tent.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2018 14:37

coby6 schreef:Die jongste van mij wilde een keer op vakantie en ik had geen geld. Dan gaan we leuk in een tent, zegt ie. Hij was 3 of zo. Geen normaal mens gaat doen wat de peuter wil maar ik vond het een tof idee. Gingen we 3 dagen met 2 van die rottige minitentjes naar een camping vlakbij Geldermalsen. Niks te doen en regen en met z'n vieren in een 2 persoons tentje want ze dorsten niet alleen. Lol sindsdien willen ze nooit meer in een tent.

Mijn nichtje van twee wilde eens op wereldreis en ik wou haar geen nee verkopen dus zijn we maar gegaan.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: vakantie 2018

Berichtdoor coby6 » 21 jul 2018 15:28

mohamed schreef:Mijn nichtje van twee wilde eens op wereldreis en ik wou haar geen nee verkopen dus zijn we maar gegaan.

:lol:
Ik ging eens met de kat op wereldreis in de eend van m'n zus. Vond het zo zielig dat ie nooit iets van de wereld zag. Hij vond er niks aan.

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2018 15:47

coby6 schreef::lol:
Ik ging eens met de kat op wereldreis in de eend van m'n zus. Vond het zo zielig dat ie nooit iets van de wereld zag. Hij vond er niks aan.

Het toeval wil dat mijn nichtje als zuigeling naar Amerika wilde net als ik al jaren wou. Alleen geld hield me tegen! [-X

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Duschka » 21 jul 2018 16:37

@Jess
Dan is Huizenruil idd niet iets voor jou.
Ik ben zelf niet van het super ver vooruit plannen maar goed, net wat je handig vindt natuurlijk. Je zou ook twee keer 4p huis kunnen doen.
Dan misschien wat meer keuze?

@niet kunnen gaan
Als kleuter her boos zou zijn, verandert dat niets aan de niet zo fijne reden waarom we niet gaan. Maar daarom kan ik nog wel opgelucht zijn dat ze niet ter aarde is gestort van teleurstelling
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

mohamed

Re: vakantie 2018

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2018 16:41

Marnix schreef:Ah toch gevonden hoe ik dat via telefoon doe. Alleen iphone-foto’s nog, geen laptop bij me op vakantie.

Deze vandaag vanavond geschoten vlak bij onze hut:

Afbeelding

En een paar van afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige foto's, Marnix!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2018 11:24

Bedankt. Het is ook zo'n prachtig land :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2018 15:56

Marnix schreef:Nee, we wilden vooral het gebied ten hoogte van Bergen bezoeken. Zouden was alleen als het hier heel slecht weer was geweest, een optie geweest. Over een week moeten we weer in Oslo zijn en dan is het wel ver om, we hebben nu gehad: Dombas (Dovrefjelj), Sjøholt (in de buurt van Ålesund, Oldendalen en Luster (Lusterfjord) en vandaag van de noordkant naar de zuidkant van het Sognesjord ergens, weten nog niet precies waar. Alles behalve Flåm is goed ;-) Uurtje of 3 rijden per keer. Na vandaag nog 1 andere plek en dan zitten we nog een uur of 3 van Oslo af voor vrijdag.

En het wordt weer prachtig weer dus laatste week gaan we de tent ook eindelijk gebruiken, naast de cabin neerzetten!

na 6 weken Noorwegen en 2 weken Brazilie gisteren weer in NL aangekomen.
Ik besef dat 6 weken Noorwegen erg lang is, maar geloof me: veel te kort.
Tot aan de Nordkapp gekomen. Indrukwekkend...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vakantie 2018

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2018 18:56

Ik ben jaloers :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: vakantie 2018

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2018 14:29

Marnix schreef:Ik ben jaloers :-)

Aan te raden, de Noordkaap.
Wel een eind weg kan ik je vertellen...

De kinderen vonden 6 weken vakantie echter te lang.
Kijken hoe we dat volgend jaar op gaan lossen...

Ik moet in februari kiezen of ik dit schema met werken in Noorwegen (al zit ik nu in NL) op deze wijze blijf volhouden...
Ik vermoed van niet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten