Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Arne

Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Arne » 05 nov 2017 14:55

Beste mensen,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Een paar dagen geleden zag ik een reclame van ik geloof Samsung, waarin een persoon met telefoon en al werd gedoopt. Deze week geef ik mentorcatechese over de Doop en nu overweeg ik het filmpje te implementeren. Ik kan het helaas niet vinden, weet iemand welke ik bedoel en kun je een link geven. Het kan mogelijk een ingang zijn om een onderdeel vd doop toe te lichten.

Bedankt!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Pcrtje » 05 nov 2017 17:17

Arne schreef:Misschien dat iemand mij kan helpen. Een paar dagen geleden zag ik een reclame van ik geloof Samsung, waarin een persoon met telefoon en al werd gedoopt. Deze week geef ik mentorcatechese over de Doop en nu overweeg ik het filmpje te implementeren. Ik kan het helaas niet vinden, weet iemand welke ik bedoel en kun je een link geven. Het kan mogelijk een ingang zijn om een onderdeel vd doop toe te lichten.
Bedoel je deze reclame?
"Een libelle zweeft over het water..."

Arne

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Arne » 05 nov 2017 18:06

Bedankt voor je reactie. Nee bedoel niet deze. Het is ook een korte shot waarin iemand gedoopt wordt met mobiel en al. Waarschijnlijk om aan te geven wat je ook doet je kunt (nu) altijd je mobiel vasthouden (aangezien de nieuwere samsungs beperkt waterdicht zijn).

Arne

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Arne » 06 nov 2017 17:51

Op de valreep kwam ik de video toch nog tegen. Het is de volgende: https://www.youtube.com/watch?v=gYdfpiJfj2o
Topic kan gesloten worden.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor henkie » 07 nov 2017 09:15

Ik vind het nogal een profaan filmpje. Ben benieuwd of je boodschap hierdoor goed overkomt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Marnix » 07 nov 2017 10:00

Arne schreef:Beste mensen,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Een paar dagen geleden zag ik een reclame van ik geloof Samsung, waarin een persoon met telefoon en al werd gedoopt. Deze week geef ik mentorcatechese over de Doop en nu overweeg ik het filmpje te implementeren. Ik kan het helaas niet vinden, weet iemand welke ik bedoel en kun je een link geven. Het kan mogelijk een ingang zijn om een onderdeel vd doop toe te lichten.

Bedankt!


Ik ben ook wel benieuwd waarom je het filmpje wil gebruiken. Volgens mij is de enige boodschap dat de samsung waterdicht is.... Maar als je met je telefoon in je hand gedoopt wordt vraag ik me af wat daar de boodschap voor is. Misschien kan je beter vertellen dat er belangrijker dingen zijn dan je smartphone? :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Arne

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Arne » 08 nov 2017 20:56

Hallo Marnix,

Natuurlijk wil ik dat toelichten. Het gaat mij om de zin 'switchen is opnieuw geboren worden'. Dopen is opnieuw geboren worden (n.a.v. Romeinen 6:1-4). Het is een mooie catchende phrase om bij aan te sluiten. De jongeren vanuit een onverwachte hoek een Bijbelse waarheid meegeven. Tenminste het zou mooi zijn als dat bij één of twee van die gastjes datgene blijft hangen. De boodschap van samsung is inderdaad waterdicht :P

De inleiding van de mentorcatechese was geslaagd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Johan100 » 09 nov 2017 09:39

henkie schreef:Ik vind het nogal een profaan filmpje. Ben benieuwd of je boodschap hierdoor goed overkomt.

Inderdaad, bespottelijk gewoon!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Johan100 » 09 nov 2017 09:43

Arne schreef:
Natuurlijk wil ik dat toelichten. Het gaat mij om de zin 'switchen is opnieuw geboren worden'. Dopen is opnieuw geboren worden (n.a.v. Romeinen 6:1-4). Het is een mooie catchende phrase om bij aan te sluiten. De jongeren vanuit een onverwachte hoek een Bijbelse waarheid meegeven. Tenminste het zou mooi zijn als dat bij één of twee van die gastjes datgene blijft hangen. De boodschap van samsung is inderdaad waterdicht :P

De inleiding van de mentorcatechese was geslaagd.

Misschien moet je je er eerst eens in verdiepen wat wedergeboorte inhoudt, voordat je iets aan die kinderen meegeeft. Deze stof tot nadenken en uitzoeken zou ik jou willen meegeven. De uiterlijke doop is geen wedergeboorte, maar een afspiegeling van wat er binnen in je hart gebeurt is.

Verder is het gewoon een bespottelijk filmpje.
Het switchen van een samsung wordt vergeleken met de doop (overgang van dood naar leven) en er wordt gevraagd of die man niet meer licht nodig heeft. Van wie komt dit filmpje denk je? Van God?

En je promoot een toestel waarmee je heel de wereld in huis haalt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Arne

Re: Gezocht: Samsung reclame waarin persoon wordt gedoopt

Berichtdoor Arne » 09 nov 2017 17:47

Beste reaguurders,

Het enige punt dat ik met het betreffende . heb willen maken is de opmerking dat dopen opnieuw geboren worden is. De koppeling maken tussen de leefwereld van tieners en woorden uit de Bijbel. (naast exegese van de Bijbel is exegese van je doelgroep ook nooit weg). Dat de reclame niet van God af komt, beaam ik ook. Of aanhaken bij wereldse bronnen een probleem is om mensen bij het evangelie te brengen is een goed idee voor een nieuw topic. (ik denk dat het op gepaste momenten kan, iets met Paulus op de Areopagus). - ik moet wel bekennen dat reageren op bepaalde vragen een beetje voelt als happen. Ik doe het met liefde.

De uiterlijke doop is een afspiegeling van wat er inwendig in de mens gebeurt. De doop is niet zaligmakend en de kinderdoop wat mij betreft een appèl en roep van de Here. Door de kinderdoop worden de kinderen op het erf van het Koninkrijk van God gezet, persoonlijk geloof moet daar vanzelfsprekend op volgen (gewerkt door de Heilige Geest). Laten we maar geen doopdiscussie houden ;-) Daar verdiep ik mij al jaren in zonder zeer stellig stelling te durven innemen. (maar als je mij graag in een hokje wilt plaatsen - dan kan ik goed meekomen in hetgeen ds. M. M. van Campen hierover schrijft).

Vriendelijke groet,

Arne


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten