Tatoeages

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2017 07:12

Nina schreef:Leviticus 19:28.

Ik dus geen tatoeages.

Duidt die tekst op tatoeëren?
Of doelt dat op het rouwproces wat de heidense volken (en wat je ook ziet bij de Baalpriesters op de Karmel met Elia) hanteerden om de goden rustig te stemmen?
Ik heb het ook wel eens als verbod op automutilatie gebruikt horen worden. (toegegeven, je kunt tatoeëren zien als vorm van automutilatie, maar zo zie ik dat zelf niet).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2017 07:18

Mortlach schreef:Dat het permanent is, is toch juist de bedoeling? En tenzij je echt iets heel doms doet zoals een tattoo in je gezicht/nek/handen of de naam van je minnaar of iets dergelijks, is dat zo'n probleem niet hoor.

Mijn vrouw heeft toen ze 16 was in een opwelling een tattoo laten zetten op haar schouder. Het betekent niks voor haar en als je vraagt of ze het opnieuw zou doen, is het antwoord 'nee', maar om nou te zeggen dat ze er last van heeft, dat is ook weer overdreven.

Maar voor mensen die lang nadenken over het ontwerp, zorgvuldig iets uitzoeken dat uitbeeldt wat ze willen, daarvoor is juist het permanente een pré.

Ik denk al een paar jaar na over het ontwerp (daar ben ik al heel lang uit) en de plaats (daar twijfel ik nog over).
Dat het permanent is is voor mij juist een voordeel.
De volgende songtekst geeft een beetje aan wat ik bedoel: soms is het lastig dat je bepaalde littekens die je in je leven oploopt niet kunt zien.
(ik besef dat het uit een nummer over seksueel misbruik komt, maar er zijn meer onzichtbare littekens die verschrikkelijk veel pijn blijven doen)
Dream Theater - Anna Lee schreef:And everytime you can't deny
The lines that trace your skin
Wounds that never heal

Trying to believe
The scars unseen
The tears wash clean
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Tatoeages

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2017 10:06

Nina schreef:Leviticus 19:28.

Ik dus geen tatoeages.


Volgens mij gaat dat over als je in de rouw bent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Tatoeages

Berichtdoor elburger » 01 nov 2017 09:39

Ik heb er vaak over nagedacht, zou graag de naam OPA op mijn borst willen zetten.
Maar dit houdt mij tegen.

Gijlieden zijt kinderen des HEEREN, uws Gods; gij zult uzelven niet snijden, noch kaalheid maken tussen uw ogen, over een dode.

Deut. 14: 1.

Daarnaast ook
Gij zult om een dood lichaam geen snijding in uw vlees maken, noch schrift van een ingedrukt teken in u maken; Ik ben de HEERE!


Dus ja?!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2017 11:31

elburger schreef:Ik heb er vaak over nagedacht, zou graag de naam OPA op mijn borst willen zetten.

In het verhaal van Elia bij de Karmel lees je over het maken van insnijdingen. Lijkt me toch een total ander fenomeen als een tatoeage...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tatoeages

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2017 15:09

Ja, het ging om het in jezelf kerven en snijden als teken van rouw. Dat is wel wat anders dan uit respect, om aan iemand te blijven denken, iets te tatoeëren. Zelf zou ik overigens in zo'n geval niet voor een tattoo kiezen maar dat is persoonlijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2017 15:13

Marnix schreef:Zelf zou ik overigens in zo'n geval niet voor een tattoo kiezen maar dat is persoonlijk.

Dat dacht ik ook altijd. Maar het hangt nogal af van WIE er uit je directe omgeving wegvalt kan ik je (helaas) uit er varing vertellen.
Drie jaar geleden zou ik hetzelfde gezegd hebben als jij nu.
Nu niet meer...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Tatoeages

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2017 17:07

Ik snap wat je bedoelt.

Wat is bedoelde is dat ik denk ik niet snel die vorm zou kiezen. Sommige mensen doen dat, anderen zetten foto's neer, anderen bezoeken regelmatig het graf en brengen daar bloemen etcetera. Niet iedereen zet dan een tattoo. Iedereen kiest een eigen manier om aan zijn ontvallen dierbare(n) te blijven denken. Ik denk niet dat ik daar snel een tatoeage voor zou nemen maar een andere manier zou kiezen. Dat anderen dat wel doen heb ik totaal geen moeite mee overigens. En ik heb natuurlijk niet zo'n verdrietige situatie meegemaakt dus ik spreek niet uit ervaring verder, alleen vanuit zelfkennis. Sterkte, zegen, zo'n wond heelt nooit....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Tatoeages

Berichtdoor benefietdiner » 03 nov 2017 09:37

MAG EEN CHRISTEN TATOEAGES EN PIERCINGS?

Afbeelding

Veel dingen die de wereld aanbiedt zijn mooi, maar we moeten goed kijken wat zegt de Bijbel er over. Mijn doel is daarom niet om met de vinger te wijzen of mensen met een tattoo of piercing af te wijzen, maar wellicht door deze studie heen een duidelijk statement te maken waarom je het niet moet doen en welke geestelijke gevaren er achter zitten. LET OP, deze studie is niet gemaakt voor mensen die geen christen zijn!

lees hier verder:
https://johnedensbijbelstudie.wordpress ... piercings/

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2017 09:59

De ingevoegde foto is een duidelijk voorbeeld van een behoorlijk extreem geval. Dat dat de bedoeling niet kan zijn lijkt me duidelijk (hoewel ik besef dat er ook mensen zullen zijn die daar anders over denken).
In het door jou aangehaalde verhaal kom ik een heleboel "getuigenissen" tegen waar ik toch mijn ernstige twijfels bij heb. Tatoeages die plotseling verdwijnen en dergelijke...
Natuurlijk geloof ik dat God het KAN, maar het verhaal is niet heel geloofwaardig.
Tatoeages en piercings als poort van demonen: Ik heb nog nooit van iemand gehoord die demonen binnenkreeg door een oorbel...
De vergelijking met het afscheren van de baard ontgaat me ook een beetje.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Tatoeages

Berichtdoor Bambi » 03 nov 2017 14:27

StillAwake schreef:De ingevoegde foto is een duidelijk voorbeeld van een behoorlijk extreem geval. Dat dat de bedoeling niet kan zijn lijkt me duidelijk (hoewel ik besef dat er ook mensen zullen zijn die daar anders over denken).
In het door jou aangehaalde verhaal kom ik een heleboel "getuigenissen" tegen waar ik toch mijn ernstige twijfels bij heb. Tatoeages die plotseling verdwijnen en dergelijke...
Natuurlijk geloof ik dat God het KAN, maar het verhaal is niet heel geloofwaardig.
Tatoeages en piercings als poort van demonen: Ik heb nog nooit van iemand gehoord die demonen binnenkreeg door een oorbel...
De vergelijking met het afscheren van de baard ontgaat me ook een beetje.

Overigens: waarom is het in reformatorische kringen eigelijk gebruikelijk dat mannen geen baard of snor hebben?

ik denk dat je het aan God zelf voor moet leggen Still Awake, of je van Hem die tattoo mag nemen en niet aan andere mensen
Je lichaam is van God en Hij moet maar beslissen, vindt je niet? Vraag het Hem en vraag of Hij Zijn mening in je hart wil leggen
En als God vindt dat je het wel mag, dan mogen andere mensen vinden wat ze willen, maar die gaat het niks aan

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Tatoeages

Berichtdoor naamloos » 03 nov 2017 14:38

Ik heb een subtiele eyeliner laten tatoeëren (permanente make-up). Dat bevalt me prima! :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Re: Tatoeages

Berichtdoor mohamed » 07 nov 2017 00:49

naamloos schreef:Ik heb een subtiele eyeliner laten tatoeëren (permanente make-up). Dat bevalt me prima! :D

Niks mis mee.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Tatoeages

Berichtdoor Prisma23 » 07 nov 2017 23:14

Afbeelding

Een dominee die de gemeente zegent met een getatoeëerd kruis op haar rechterpols, mooi toch?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Tatoeages

Berichtdoor StillAwake » 09 nov 2017 12:57

De tatoeage op de foto vind ik niet heel mooi, maar het idee erachter inderdaad wel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten