Ik zoek hulp voor mijn afstudeerscriptie

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lisalogie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2017 13:33

Ik zoek hulp voor mijn afstudeerscriptie

Berichtdoor Lisalogie » 02 mei 2017 14:31

Hallo allen,

Ik ben Lisa en ik studeer theologie. Ik heb een beetje het refoweb forum door gelezen en ik hoop dat ik met deze vraag hier goed zit.

Ik wil mijn scriptie schrijven over de taal die jongeren gebruiken als ze spreken over geloof/zingeving/spiritualiteit. Nu heeft mijn begeleider als tip gegeven dat ik dit misschien op internet moet zoeken omdat hier wel de puurste vorm van taal van jongeren naar voren komt.

Zijn er mensen die eventueel weten of er facebookgroepen/fora/websites zijn waar ik jongeren kan vinden die geloven, en hier ook vragen over stellen of over belangrijke onderwerpen praten. Het mag van alles zijn als het maar online gebeurt.

Ik vind dit zo een mooie website en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

groetjes,
Lisa

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ik zoek hulp voor mijn afstudeerscriptie

Berichtdoor Pcrtje » 02 mei 2017 14:37

Lisalogie schreef:Hallo allen,

Ik ben Lisa en ik studeer theologie. Ik heb een beetje het refoweb forum door gelezen en ik hoop dat ik met deze vraag hier goed zit.

Ik wil mijn scriptie schrijven over de taal die jongeren gebruiken als ze spreken over geloof/zingeving/spiritualiteit. Nu heeft mijn begeleider als tip gegeven dat ik dit misschien op internet moet zoeken omdat hier wel de puurste vorm van taal van jongeren naar voren komt.

Zijn er mensen die eventueel weten of er facebookgroepen/fora/websites zijn waar ik jongeren kan vinden die geloven, en hier ook vragen over stellen of over belangrijke onderwerpen praten. Het mag van alles zijn als het maar online gebeurt.

Ik vind dit zo een mooie website en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Hoi Lisa,

Je begint al goed: je hebt je vraag tweemaal geplaatst. ;) Maar da's verder vast geen probleem.

Er zitten niet zoveel jongeren op dit forum. Ik heb het idee dat hier vooral veel volwassenen en ouderen actief lid zijn. (Hoewel ik daar soms wel eens aan twijfel...) Wat valt trouwens binnen jouw definitie van 'jongeren'? Ik zou eventueel wel mee willen helpen, maar dan moet ik wel weten of ik volgens jouw definitie mee mag doen. ;)

Ik ben niet actief op andere fora maar volgens mij heeft Credible ook een groep jonge leden. Daar zou je dus nog even kunnen kijken.

Succes!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Ik zoek hulp voor mijn afstudeerscriptie

Berichtdoor henkie » 02 mei 2017 14:45

Hier staan hun vragen met regelmatig de leeftijd van de betreffende jongere erbij: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ik zoek hulp voor mijn afstudeerscriptie

Berichtdoor meribel » 06 mei 2017 15:47

Hier zo goed als geen jongeren
Ik zou ze zoeken op events als eo jongerendag, concerten van hippe gospelbands en andere jeugdevenementen voor christenjongeren


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten