Drones

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Drones

Berichtdoor Katlheen » 18 jan 2017 20:00

Zijn er hier ook mensen die met drones vliegen? Zo ja, wat voor drone? Ik heb zelf sinds kort een Xiro Xplorer V.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Drones

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2017 00:57

Laatst een in de handen gehad maar toch niet gekocht. Is het leuk speelgoed?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 19 jan 2017 10:33

Nou, speelgoed is het niet meer. Er zit een HD camera op en het ding gaat 120 meter hoog en 600 meter ver. Ik heb wel een andere drone die meer onder de categorie speelgoed valt. Het bevalt me prima, helaas moet ik vandaag werken anders had ik met dit mooie weer ongetwijfeld wat mooie plaatjes/filmpjes kunnen schieten.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Drones

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2017 11:38

Klinkt goed! Ach ja, ik schaar het onder speelgoed voor volwassenen, het lijkt me ook wel eens wat. Ben benieuwd naar de filmpjes! :)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Drones

Berichtdoor elburger » 19 jan 2017 15:14

Wat betreft drones kan ik dit zeggen.
Ik heb er geen behoefte aan er één te hebben, maar men kan er mooie dingen mee, dat is waar.
Alleen hoop ik niet dat mijn privacy geschaad wordt door drone vliegers, want ik wil rustig en ongestoord in mijn tuin zitten.
mijn tegen vraag is dus: hoe zouden jullie het ervaren als er regelmatig een drone over jouw tuin vliegt?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

mohamed

Re: Drones

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2017 15:36

elburger schreef:Wat betreft drones kan ik dit zeggen.
Ik heb er geen behoefte aan er één te hebben, maar men kan er mooie dingen mee, dat is waar.
Alleen hoop ik niet dat mijn privacy geschaad wordt door drone vliegers, want ik wil rustig en ongestoord in mijn tuin zitten.
mijn tegen vraag is dus: hoe zouden jullie het ervaren als er regelmatig een drone over jouw tuin vliegt?

De vraag is hypothetisch want mijn tuin is niet interessant genoeg. Mocht het toch gebeuren dan is het op doorreis en zal ik zwaaien naar het vogeltje.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 19 jan 2017 16:49

De drone bevalt me prima. Ik zoek nog wel videosoftware waarmee ik filmpjes kan bewerken. Het is weliswaar een Full HD camera, maar wel een met een fisheye lens. Dus een bolling in het beeld en dat is wel iets wat ik zou willen bewerken. Ik heb gelezen dat daar software voor te vinden is.

@Elbert: ik zelf heb niet zoveel te verbergen dat ik direct in paniek zou schieten ofzo. Wel zou ik het vervelend vinden omdat er altijd iets mis kan gaan met een drone en dat je om die reden dus niet over mensen of bewoonbare gebieden gaat vliegen. Dat is ook wetgeving overigens, dus als er regelmatig zo'n ding over je achtertuin heen vliegt, dan is degene die het ding bestuurt of niet op de hoogte, of wel op de hoogte maar niet van plan om zich aan de regels te houden.

De drone is ook niet voor niets gelimiteerd tot een hoogte van 120 meter om een en ander wel veilig te houden voor vliegverkeer. Regulier vliegverkeer komt alleen op die hoogte bij opstijgen en landen, en je mag sowieso niet binnen een bepaalde straal van een vliegveld vliegen met een drone (hoewel er genoeg gekken zijn die een stukje meevliegen met een opstijgende 747 op Schipho).....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Drones

Berichtdoor Ravo540 » 13 feb 2018 18:58

Een drone is leuk als je bijv. een foto wil maken van een grote groep mensen.
Maar een drone kan inderdaad ook je privacy beschadigen, ik zou het ook niet zo fijn vinden als er plotseling z o 'n onbemand vliegtuigje te voor schijn komt, het is wel leuk als je op een speciaal veld je drone op gaat laten.
Omdat ik geniet van alles wat bromt, glimt en draait, zou ik een drone eerder gebruiken voor foto of videografie.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Drones

Berichtdoor Katlheen » 27 feb 2018 16:11

Ik heb afgelopen zomer een drone meegenomen op vakantie naar Frankrijk. Heerlijk boven de camping rondgevlogen en films gemaakt. Uiteindelijk een film voor de campingeigenaar gemonteerd zodat deze het kan gebruiken voor zijn website. Heeft er nog een leuke vergoeding tegenover gezet zodat we feitelijk voor half geld op de camping stonden. :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Drones

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2018 11:05

Ik heb er een, en ook nog wel een heel mooie ook: een DJI Phantom 3 Advanced.
Mooi, maar slechts een keer mee gevlogen.
Toch maar eens op Marktplaats zetten...

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Drones

Berichtdoor benefietdiner » 28 feb 2018 11:37

JeeWee schreef:Ik heb er een, en ook nog wel een heel mooie ook: een DJI Phantom 3 Advanced.
Mooi, maar slechts een keer mee gevlogen.
Toch maar eens op Marktplaats zetten...

Zo… dat is nog niet een van de goedkoopste ook om er maar één keer gebruik van te maken. Mag ik vragen waarom je hem nu, naar slecht één maal gebruik, weer wil verkopen?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Drones

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2018 16:01

Het lijkt me heel leuk speelgoed, ik ben alleen ook bang dat als het nieuwe er van af is, het ding in de schuur belandt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Drones

Berichtdoor Ravo540 » 05 mar 2018 19:39

Z o 'n drone zou je als foto of videograaf wel regelmatig kunnen gebruiken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Drones

Berichtdoor JeeWee » 16 mar 2018 10:14

benefietdiner schreef:Zo… dat is nog niet een van de goedkoopste ook om er maar één keer gebruik van te maken. Mag ik vragen waarom je hem nu, naar slecht één maal gebruik, weer wil verkopen?


Ik merk dat ik er niks mee heb.
Met een camera in m’n handen ga ik lo, maar dit klikt niet.
Hetzelfde heb ik met filmen
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Drones

Berichtdoor Ravo540 » 26 aug 2018 19:56

Tja waar zou je het anders voor willen gebruiken, koffie of pakketjes bezorgen enz. ?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten