Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2017 12:43

Lekker. Reserveren is niet nodig als je kampeert :) Je verdiepen in fijne campings is natuurlijk wel handig. Naar welk gebied / welke gebieden in Frankrijk willen jullie ?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Katwijker » 27 mei 2017 22:47

3 weken naar het prachtige Sauerland van de zomer!
Het weer is ongeveer hetzelfde als in Nederland, maar de omgeving is daar prachtig! :)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Optimatus » 29 mei 2017 13:09

Naar Ierland wellicht, een paar oude vrienden opzoeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2017 08:14

Oeh, lijkt me mooi. Staat ook nog wel op mijn verlanglijstje. Minder dan een maand en dan gaan we. Ik ben heel benieuwd waar we dit jaar terecht gaan komen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 mei 2017 09:50

Marnix schreef:Lekker. Reserveren is niet nodig als je kampeert :) Je verdiepen in fijne campings is natuurlijk wel handig. Naar welk gebied / welke gebieden in Frankrijk willen jullie ?

Haha, lekker late reactie.. :)

We rijden eerst door naar het zuiden van de Languedoc. daarna gaan we in etappes weer naar het noorden. Het ligt er een beetje aan waar het leuk is en waar het lekker weer is.
Als we in de buurt zijn van een plek waar de Tour de France langskomt, gaan we daar wellicht ook even kijken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2017 12:34

Leuk. Als je van bergen houdt: De Franse alpen zijn geweldig. En de Drome is ook erg mooi. Als je dan toch naar het noorden gaat rijden zou ik het via die kant doen. Links langs het centraal massief kan ook, dan kom je in de wat schattigere Dordogne en zo terecht maar De Drome en de Alpen vind ik toch mooier :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 31 mei 2017 13:25

Tante Pollewop schreef:Haha, lekker late reactie.. :)

We rijden eerst door naar het zuiden van de Languedoc. daarna gaan we in etappes weer naar het noorden. Het ligt er een beetje aan waar het leuk is en waar het lekker weer is.
Als we in de buurt zijn van een plek waar de Tour de France langskomt, gaan we daar wellicht ook even kijken.

Lekkere wijnen daar tante P. Helemaal als je door de Provence terugrijdt. Neem maar een paar flesjes rosé mee. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 mei 2017 13:28

Ja, waarschijnlijk rijden we inderdaad via die kant terug. Misschien nog een paar dagen Ardèche, de Drome is ook een optie.
Maar we laten het vooral open.

En ja, er gaan natuurlijk de nodige wijntjes mee terug in de kofferbak! :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2017 14:18

Uiteraard. Heerlijk, dat reizen zonder concreet plan :) Wij gaan een dag of 2, 3 voordat onze vakantie begint ook maar eens kijken waar we naartoe gaan. Even de weersvoorspellingen voor Europa bekijken en daar de keuze van af laten hangen. Ik hoop op Noorwegen, Schotland, Ierland. Zoiets. Maar als ze heel slecht weer voorspellen gaan we misschien wel een hele andere kant op :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 01 jun 2017 15:05

Marnix schreef:Uiteraard. Heerlijk, dat reizen zonder concreet plan :) Wij gaan een dag of 2, 3 voordat onze vakantie begint ook maar eens kijken waar we naartoe gaan. Even de weersvoorspellingen voor Europa bekijken en daar de keuze van af laten hangen. Ik hoop op Noorwegen, Schotland, Ierland. Zoiets. Maar als ze heel slecht weer voorspellen gaan we misschien wel een hele andere kant op :)

Die voorspellingen zijn ook maar relatief. Het zijn toch profeten die brood eten, m.a.w. ze kunnen maar op korte termijn voorspellen.
Mijn buren gaan al jaren naar Scandinavië met een caravan achter de auto. Een paar jaar geleden was er heel slecht weer voorspeld en besloten ze dan maar eens Frankrijk aan te doen. Werd het me daar noodweer, ze zijn met caravan en al in de lucht geblazen.
Het jaar erna toch maar weer naar Noorwegen, met een nieuwe. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 jun 2017 15:58

Haha, wat een verhaal. 8)

Wij zijn echt mooiweer-kampeerders. Zodra er regen verwacht wordt zijn we weg! :oops:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2017 16:10

Chaya schreef:Die voorspellingen zijn ook maar relatief. Het zijn toch profeten die brood eten, m.a.w. ze kunnen maar op korte termijn voorspellen.
Mijn buren gaan al jaren naar Scandinavië met een caravan achter de auto. Een paar jaar geleden was er heel slecht weer voorspeld en besloten ze dan maar eens Frankrijk aan te doen. Werd het me daar noodweer, ze zijn met caravan en al in de lucht geblazen.
Het jaar erna toch maar weer naar Noorwegen, met een nieuwe. :D


Tegenwoordig kunnen ze een week wel aardig inschatten, natuurlijk is het niet waterdicht en zie je soms dat de kans op goed weer na een dag of 5 70% kans op mooi weer is en 30% minder goed weer. Het is altijd afwachten, maar als ze de eerste week goed weer voorspellen wil ik er wel naartoe gaan, als ze een week lang alleen maar regen voorspellen is de kans klein dat het toch wel goed weer is. En als het dan later echt slecht wordt gaan we wel weer kijken waar het in de regio wel mooi is. We zitten immers nergens aan vast.

Vorig jaar hebben we dit ook gedaan, toen gingen we op zaterdag weg en besloten we op woensdag waar we naartoe gingen. Noorwegen was erg slecht, Schotland ook, alles rond de Alpen ook. Zweden had echter goede weersverwachtingen. Dus besloten dat we naar Zweden gingen, heen een boot geboekt vanaf Kiel (we hadden een baby van nog geen 6 maanden en hadden nog geen idee hoe dat met reizen zou gaan) en toen dus naar Duitsland gereden, naar Zweden gevaren. 13 dagen prachtig weer gehad, dag 14, ondertussen in Denemarken beland was wat minder maar dat was de laatste dag. Overigens toen niet gekampeerd maar in van die Zweedse hutten overnacht, tent paste niet omdat de kinderwagen zoveel ruimte innam. Dus tja, je moet wat geluk hebben maar de kans op mooi weer als ze dat ergens voorspellen is groter dan wanneer ze het niet voorspellen :)

Tante Pollewop,af en toe een keer een bui vind ik niet zo erg, maar als ze hele dagen slecht weer voorspellen gaan we ook altijd kijken waar het beter weer is. Lijkt me zo erg als je iets boekt voor 2 of 3 weken en het is er de hele tijd slecht weer, maar je kan niet weg omdat je nou eenmaal al geboekt en betaald hebt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2017 14:24

Marnix schreef:Tegenwoordig kunnen ze een week wel aardig inschatten, natuurlijk is het niet waterdicht en zie je soms dat de kans op goed weer na een dag of 5 70% kans op mooi weer is en 30% minder goed weer. Het is altijd afwachten, maar als ze de eerste week goed weer voorspellen wil ik er wel naartoe gaan, als ze een week lang alleen maar regen voorspellen is de kans klein dat het toch wel goed weer is. En als het dan later echt slecht wordt gaan we wel weer kijken waar het in de regio wel mooi is. We zitten immers nergens aan vast.

Het ging erom dat er voor langere tijd slechter weer was voorspeld daar en dat is ook wel uitgekomen. En zij dachten, tikje naief misschien, okay, dan trekken we zuidwaarts want daar schijnt altijd de zon. Meestal wel, maar als het hoost en waait, dan doet het dat meteen wel heftig. En dat troffen ze nu net.
Tante Pollewop schreef:Wij zijn echt mooiweer-kampeerders. Zodra er regen verwacht wordt zijn we weg!

Met dagenlange regen vind ik het op een camping behoorlijk armoedig, en afzien.
Alles wordt klam, het gewaad door de plassen, brrr, niks voor mij.
Als ik met vakantie ga, wil ik het wel graag leuk hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2017 20:22

Mee eens. Maar wij hebben dat nooit meegemaakt. Omdat als het echt lang slecht is, je altijd verder kan trekken. Verder vind ik het buiten leven, koken, eten, zo goed als buiten slapen, de sfeer op de camping en zo de meest ontspannen en leuke manier van op vakantie gaan. En nog verreweg de goedkoopste ook. Net weer heerlijk een lang weekend gekampeerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2017 19:38

Wij hebben besloten om een weekendje met de kids weg te gaan (gewoon een park met een speelparadijs).
En nog een keer samen een hotelletje te boeken aan zee.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten