Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor christien » 09 aug 2017 19:28

Bedankt Marnix en Annelies voor jullie reactie. Een camping spreekt ons minder aan omdat de kinderen nog onder de 5 zijn en we toch bijvoorkeur naar een huisje gaan met 3 slaapkamers. Op het park wat Annelies tipte hebben we dat nog niet kunnen vinden, tips blijven dus welkom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2017 07:36

christien schreef:Heeft er iemand ervaring met een leuk vakantiehuis (op een kindvriendelijk park) met minimaal 3 slaapkamers. Onze voorkeur gaat uit om in september naar Frankrijk of Italie te gaan. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, tips zijn welkom.



Je kan kijken op happyhome.nl Maar dat zijn dan huisje niet op een park. Wij zaten toen in Italie, buiten het hoogseizoen, daar was een zwembad en wat speelattributen voor de kids.

Ik denk dat Annelies deze bedoelt: http://www.villaggio-olandese.nl/html/-nl-_thuis.html

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 12 aug 2017 18:07

We zijn weer terug uit Schotland. En wat is het daar mooi! We zijn helemaal verkocht. voor ons geen camping in Frankrijk meer vermoed ik ;) Daar waren we toch al wel op uitgekeken, maar ik was echt bang dat twee weken in een huisje niks voor ons zou zijn. Nu was het huisje zelf wel erg verouderd (bouwjaar 1898 en van binnen leek er ook in geen 50 jaar iets veranderd te zijn), maar het was zó afgelegen, we moesten al 10 minuten rijden door de heuvels voor we op een normale weg kwamen, en daarvandaan nog 10 minuten naar een plaatsje met een supermarkt.
Dat maakte het echt helemaal fantastisch. Prachtig uitzicht, gewandeld met de oudste en jongste (in de rugdrager) een paar heuvels beklommen met de oudste (ideaal dat mijn ouders 10 mijl verderop zaten, handige oppas voor de andere 2 ;) )
We willen wel een volgende keer wat noordelijker. We zaten nu randje Schotland. Heen hadden we heel veel mazzel met de boot, binnen een kwartier van aan komen rijden naar wegvaren, maar terug moesten we lang wachten, dat breekt wel een beetje op. Dus misschien dat we het dan wel gaan splitsen, de reis. We zullen zien :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rosarah

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Rosarah » 14 aug 2017 10:00

Jaaa Schotland... (ik val 'even' dit topic binnen). Wij zeggen altijd: niet aan teveel mensen vertellen voordat straks alle toeristen daarheen 'verhuizen' :) :) Wij zijn ook erg fan van Isle of Skye... prachtige wandelroutes. Maar wel verder rijden, zéker met kids. Schotland behoort tot 1 van onze favorieten zelfs als het weer niet altijd mee zit (zorgt voor prachtige luchten en foto's!). Fijn dat jullie het ook zo leuk hebben gehad!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 14 aug 2017 10:32

Helemaal mee eens. Schotland is ook heel geschikt om op meerdere plaatsen te gaan staan. Rondtrekken is natuurlijk fantastisch, met kinderen is het allicht fijner om wat langer op een vaste plek te staan. Bijvoorbeeld een week Cairngorms, een week Skye en een week Glencoe / Fort William of zo. Prachtige gebieden. En voor wie van mooie natuur en de rust houdt is Noorwegen dan ook een enorme aanrader :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor pien » 14 aug 2017 11:38

Hoe zit het daar dan met het weer? en met het ongedierte? Begreep van een kennis dat er daar behoorlijk wat muggen zijn?
Schotland bedoel ik dan, niet Noorwegen.......

Rosarah

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Rosarah » 14 aug 2017 13:22

@Pien: om eerlijk te zijn ben ik er telkens net na het hoogseizoen geweest; september/oktober. Net voor alle campings weer sluiten wegens stormen en het weer om gaat slaan. De muggen schijnen het hevigst te zijn in augustus, en dan op bepaalde plekken. Wellicht weet Marnix daar meer van? Je hebt er in elk geval 'spul' tegen, en ik kan me voorstellen dat je er in een tent meer last van hebt dan in een huisje?
Qua weer: Wij hebben regelmatig regen gehad, maar zelden dat het de hele dag door regent. Daarnaast hadden we onze regenpakken en bergschoenen bij ons, en gingen we ook (of juist) in de regen de hort op want van binnen zitten in de vakantie worden wij niet blij. Soms moest je vroeg zijn om de regen vóór te zijn. Ik kan me voorstellen dat het met een heel klein pukkie niet fijn is om door de regen te gaan, maar we hebben veel kinderen gezien die het naar hun zin hadden :). Vrienden van ons zijn met 2 kleine kinderen geweest; zijn helemaal verkocht en hadden 2 weken stralend weer, dus dat kan ook. Mijn man heeft een regelrechte hekel aan regen maar hij is helemaal verkocht aan Schotland, en samen hebben we er heel wat wandelingen opzitten die je hoofd heerlijk leeg waaiden.
Verder hebben wij ook heel veel zon gehad en terrasjes gepikt (je waardeert de zon veel meer als 'ie zo onverwacht om het hoekje komt kijken :) ). Je moet het treffen, en als je een echte zon aanbidder ben kun je denk ik het risico beter niet nemen want Schotland staat nu eenmaal bekend om zijn vele regen. Maar als je van ruige landschappen houdt en niet bang bent van een beetje (of veel) wind en een bui is het een enorme aanrader. Je kunt je kleden op het weer. Wij vinden de mensen er ook erg fijn en vriendelijk (alleen soms lastig te verstaan).

Noorwegen en andere Scandinavische landen staan ook nog op het lijstje... (na het schip met geld).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 14 aug 2017 13:27

pien schreef:Hoe zit het daar dan met het weer? en met het ongedierte? Begreep van een kennis dat er daar behoorlijk wat muggen zijn?
Schotland bedoel ik dan, niet Noorwegen.......


Wij hebben maar 1 dag zon gehad, en op die dag enorm veel rare vliegjes. Misschien ook wel muggen, al was dochter de enige met heel veel muggenbeten, verder niemand. Maar buiten eten was niet echt ideaal.
Maar de rest was het bewolkt of regende het. en het gekke is dat ik dat normaal gesproken vreselijk vind, we zoeken altijd de zon op, en leven thuis ook echt buiten zodra het maar een beetje droog is. Maar hier hoort regen gewoon, en dan die prachtige wolkenluchten, echt geweldig. We vonden die ene dag zon echt een beetje saai, we misten de mooie lucht en wolken. Terwijl ik nu thuis blij ben dat de zon schijnt en echt baal als het regent :D
Ongedierte hebben we niet gezien, alleen duizenden schapen en koeien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 14 aug 2017 15:14

Rosarah schreef:@Pien: om eerlijk te zijn ben ik er telkens net na het hoogseizoen geweest; september/oktober. Net voor alle campings weer sluiten wegens stormen en het weer om gaat slaan. De muggen schijnen het hevigst te zijn in augustus, en dan op bepaalde plekken. Wellicht weet Marnix daar meer van? Je hebt er in elk geval 'spul' tegen, en ik kan me voorstellen dat je er in een tent meer last van hebt dan in een huisje?
Qua weer: Wij hebben regelmatig regen gehad, maar zelden dat het de hele dag door regent. Daarnaast hadden we onze regenpakken en bergschoenen bij ons, en gingen we ook (of juist) in de regen de hort op want van binnen zitten in de vakantie worden wij niet blij. Soms moest je vroeg zijn om de regen vóór te zijn. Ik kan me voorstellen dat het met een heel klein pukkie niet fijn is om door de regen te gaan, maar we hebben veel kinderen gezien die het naar hun zin hadden :). Vrienden van ons zijn met 2 kleine kinderen geweest; zijn helemaal verkocht en hadden 2 weken stralend weer, dus dat kan ook. Mijn man heeft een regelrechte hekel aan regen maar hij is helemaal verkocht aan Schotland, en samen hebben we er heel wat wandelingen opzitten die je hoofd heerlijk leeg waaiden.
Verder hebben wij ook heel veel zon gehad en terrasjes gepikt (je waardeert de zon veel meer als 'ie zo onverwacht om het hoekje komt kijken :) ). Je moet het treffen, en als je een echte zon aanbidder ben kun je denk ik het risico beter niet nemen want Schotland staat nu eenmaal bekend om zijn vele regen. Maar als je van ruige landschappen houdt en niet bang bent van een beetje (of veel) wind en een bui is het een enorme aanrader. Je kunt je kleden op het weer. Wij vinden de mensen er ook erg fijn en vriendelijk (alleen soms lastig te verstaan).

Noorwegen en andere Scandinavische landen staan ook nog op het lijstje... (na het schip met geld).


Wij waren de laatste 2 weken van september, ik had regenkleding en zo aangeschaft en uiteindelijk hadden we 2 weken 20-25 graden, in de oceaan gezwommen en zo :) Geen last van midges of muggen gehad maar die zullen er in de zomer wel meer zijn. Ligt ook een beetje aan waar je zit, op Skye en in de Highlands heb je er denk ik minder snel last van dan dicht bij de meren.

Noorwegen hoeft niet duur te zijn als je de korte overtocht neemt en alcohol plus wat andere dingen zelf meeneemt. Je moet je niet instellen op terrasjes, uit eten gaan maar dan is het prima te doen. En je moet niet van tevoren precies bedenken wat je wil eten, sommige dingen zijn er prima betaalbaar en sommge dingen zijn er wat duurder, daar kan je gewoon op "filteren" en dan heb je helemaal geen schip met geld nodig. Trekkershutten zijn er ook prima betaalbaar, goedkoper dan een huis huren op een populaire zon-bestemming.

En ach, ik dacht de afgelopen tijd nog met al die mensen in Italie die 40 graden hadden: Dan kan je beter 20 graden met wat wind en af en toe een bui hebben, dan doe je nog eens wat. Met 40 graden heb je nergens zin meer in :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 14 aug 2017 15:23

MissF schreef:We zijn weer terug uit Schotland. En wat is het daar mooi! We zijn helemaal verkocht. voor ons geen camping in Frankrijk meer vermoed ik ;) Daar waren we toch al wel op uitgekeken, maar ik was echt bang dat twee weken in een huisje niks voor ons zou zijn. Nu was het huisje zelf wel erg verouderd (bouwjaar 1898 en van binnen leek er ook in geen 50 jaar iets veranderd te zijn), maar het was zó afgelegen, we moesten al 10 minuten rijden door de heuvels voor we op een normale weg kwamen, en daarvandaan nog 10 minuten naar een plaatsje met een supermarkt.
Dat maakte het echt helemaal fantastisch. Prachtig uitzicht, gewandeld met de oudste en jongste (in de rugdrager) een paar heuvels beklommen met de oudste (ideaal dat mijn ouders 10 mijl verderop zaten, handige oppas voor de andere 2 ;) )
We willen wel een volgende keer wat noordelijker. We zaten nu randje Schotland. Heen hadden we heel veel mazzel met de boot, binnen een kwartier van aan komen rijden naar wegvaren, maar terug moesten we lang wachten, dat breekt wel een beetje op. Dus misschien dat we het dan wel gaan splitsen, de reis. We zullen zien :)

Maar hoe kwamen jullie de dag dan door, als het zo regende?
Ik vind het stoer om zo afgelegen van de buitenwereld vakantie te houden, maar met jonge kinderen durfde ik het niet meer aan.
Na twee keer bij nacht en ontij een dokter moeten zoeken met een acuut ziek kind, was ik daar klaar mee.
Dit jaar zit vakantie er niet in. Het vakantiegeld ging op aan onroerende zaak belasting (die rekening komt tegelijk met het vakantiegeld binnen, handig :mrgreen: en ons huis bleek fors meer waard te zijn :roll: , waterschapsbelasting en 2 rekeningen van het dierenziekenhuis) :ddd
Soms heb je van die dagen....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 14 aug 2017 15:32

Kinderen hebben vaak niet een hekel aan de regen. Regenjas aan en lekker naar buiten. En als er iets is kan je altijd naar een dokter toe, zo ver weg is de bewoonde wereld ook weer niet... en als het ernstig is komt er een helikopter als je tever van de bewoonde wereld of zit. Als je op een camping in Zeeland zit moet je bijna net zo lang rijdn voor je bij een dokter bent ;) Wij zijn vorig jaar met een baby van 5 maanden door Zweden getrokken. Ging prima ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 14 aug 2017 15:53

Marnix schreef: Als je op een camping in Zeeland zit moet je bijna net zo lang rijdn voor je bij een dokter bent ;)

Mijn dochter zat met 5 vriendinnen in een vakantiehuisje. Eén van de meiden kwam lelijk ten val en gevreesd werd voor een gebroken arm.
Het duurde idd de gehele nacht eer ze op de SEH van een ziekenhuis zaten.
Eerst een dienstdoende h.a. opzoeken, daar naar toe proberen te komen, en vervolgens doorgestuurd worden. Maar het lag allemaal niet bepaald op loop- of fietsafstand.
Marnix schreef:Wij zijn vorig jaar met een baby van 5 maanden door Zweden getrokken.

Tis alleen jammer dat baby zich er later niets meer van kan herinneren. :mrgreen:
Marnix schreef:Kinderen hebben vaak niet een hekel aan de regen.

De mijne niet nee, die speelden onder alle weersomstandigheden buiten. Maar in een vakantie, zonder hun vriendjes, en dan dagenlang..... nee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 14 aug 2017 19:41

Chaya schreef:Mijn dochter zat met 5 vriendinnen in een vakantiehuisje. Eén van de meiden kwam lelijk ten val en gevreesd werd voor een gebroken arm.
Het duurde idd de gehele nacht eer ze op de SEH van een ziekenhuis zaten.
Eerst een dienstdoende h.a. opzoeken, daar naar toe proberen te komen, en vervolgens doorgestuurd worden. Maar het lag allemaal niet bepaald op loop- of fietsafstand.


Klopt, je hebt wel een auto nodig maar we hadden het over "in the middle of nowhere". Als je die niet hebt moet je er een regelen of een taxi nemen want anders kom je inderdaad niet zo ver.

Tis alleen jammer dat baby zich er later niets meer van kan herinneren. :mrgreen:


Ach maar wij wel. En gelukkig hebben we de foto's nog.


De mijne niet nee, die speelden onder alle weersomstandigheden buiten. Maar in een vakantie, zonder hun vriendjes, en dan dagenlang..... nee.


Ze mogen ook wel af en toe ff binnen spelen of een boek lezen toch? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 15 aug 2017 11:08

@ Chaya, het was voor ons juist heel erg goed om eens twee weken 'op elkaar lip' te zitten. Onze kinderen vermaken zich thuis vaak zelf, we doen echt wel eens een spelletje met ze, en lezen een boekje voor, maar wij zijn diep van binnen geen vader en moeder die constant met hun kinderen bezig willen zijn, qua spelen.
Als we gingen kamperen, was het heerlijk om een middagje met een goed boek in de zon te kunnen zitten, de jongste sliep dan, de andere 2 hadden vriendjes en vriendinnetjes en zagen we de halve dag niet.
Maar dit keer was dat zo anders. We deden heel rustig aan, uitgebreid ontbijten met eieren, toast etc. En elke dag er op uit. Of lange wandelingen maken, naar een stad (maar dat is meteen wel ver rijden, dus hebben we niet zo vaak gedaan), naar het riviertje achter het huisje om te spelen (ook als het 17 graden is is dat erg leuk voor ze), of we bleven in het huisje en speelden spelletjes. Mijn ouders zaten in een huisje op hemelsbreed 4,5 km afstand (2,5 uur lopen, er zat precies een hoge heuvel tussen ;) ). Dus soms paste mijn moeder op de jongste 2 en gingen wij heuvels beklimmen. Mijn moeder en broertje (die er ook een paar dagen was) zijn gek op spelletjes, ik had ticket to ride gekocht, en dat hebben we heel erg veel gedaan. De oudste vindt dat ook geweldig, en mijn man ook (die verder niet zo dol is op spelletjes doen). En ik heb heel erg veel beverbende gespeeld met mijn dochter :)

Wij vonden het dus vooral heel erg fijn om 2 weken echt op de kinderen gericht te zijn.
Wel had ik van tevoren een grote tas vol nieuwe spulletjes meegenomen hoor, paar nieuwe spelletjes, vouwblaadjes, scharen, kleurboeken, allerlei soorten stiften, bouwpakketjes. Allemaal simpele spulletjes, maar omdat het nieuw was, was het helemaal leuk voor ze.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 15 aug 2017 13:50

Klinkt als een erg leuke vakantie MissF. En inderdaad slim om een tas met nieuwe frutsels mee te nemen.
Jouw kinderen sluiten qua leeftijd wel op elkaar aan, toch?
Tussen de oudste en jongste bij ons, zit echt een (belevings)wereld van verschil, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben heel erg van de spelletjes, dus er werd zeker ruimte in de kofferbak gemaakt voor een aantal bordspellen. (spel der spellen, levensweg, en zo'n 80 spellen in een doos-doos :mrgreen: ) ik heb dochter halma geleerd, dat leerde ik van mijn moeder.
Maar het gaat er ook om, je moet even niks. Niet op tijd eten, niet op tijd slapen, dat strakke dagritme even loslaten. Heerlijk, daar ben ik wel van. :wink:
Maar ik denk dat jullie het in het Sauerland dan ook prima kunnen vinden. Wij zijn daar meerdere keren geweest. Er is altijd wel een strandje in de buurt, 2 grote pretparken (iets verder rijden), minder hoge bergen dan Schotland, dus ook geschikt voor wandelingen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten