Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Vakantie 2017

Berichtdoor johannes1 » 04 jan 2017 09:42

Het nieuwe jaar is begonnen. Zijn er al nieuwe plannen voor 2017?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Sabra » 04 jan 2017 09:56

Absoluut. We hebben al geboekt. Eén week in het Loiredal en twee weken in de Dordogne.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 10:02

Hm wij plannen de vakantie nooit zo vroeg. Zitten nog niet aan het hoogseizoen vast. Afgelopen jaar 2 weken voor en twee weken na de zomervakantie weg geweest. Dat beviel op zich wel goed maar ik denk dat het komende jaar bij leven en welzijn toch weer 1x wat langer gaan. In juni waarschijnlijk. Lekker rustig, goedkoper, lange dagen. Ik denk dat we weer net als afgelopen jaar twee of drie dagen voor we vakantie hebben gaan kijken waar het weer goed is. Ik zou erg graag weer naar Noorwegen willen en dan een rondreis maken met auto en tent en als het weer wat minder is een hut nemen. En dan om de 3-5 dagen van locatie wisselen. Richting Lysefjord (daar zijn we vorige keer niet langs gekomen) en omgeving Stryn, Jotunheimen en Dovrefjell wil ik graag verder ontdekken. Het is daar zo prachtig.

Maar goed, als de weersvoorspellingen er dramatisch kan het ook zijn dat we in Normandie, de Pyreneeen of ergens in de Alpen terecht komen :)

Afbeelding
Plaatje van vorige keer Noorwegen-tour :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Lock&Stock » 04 jan 2017 10:05

Geen vakanties in het directe vooruitzicht ivm verwachte aankomst van kleine spruit eind Mei. Waarschijnlijk alleen deze zomer paar weken naar het huis van de schoonoudjes in de buurt van Valance (Fr) en dat is het wel.

Wel heel voorzichtig de eerste grote vakantie met de kleine aan het uitstippelen, willen graag met z'n 3en roadtrippen in Japan. Heb dat eerder gedaan met drie vrienden en toen hebben we Tokyo > Kyoto > Tottori > Takamatsu > Kobe > Osaka > Tokyo gedaan. Heel tof, maar omdat we ons niet echt (totaal niet) hadden voorbereid kwamen we er achteraf achter dat we eigenlijk een rondje Japanse randstad hadden gereden. Niet echt kunnen genieten van de mooie Japanse natuur dus.

Alle tips zijn zeer welkom, ook al is het redelijk ver weg nog.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 04 jan 2017 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Lock&Stock » 04 jan 2017 10:05

Marnix schreef:Afbeelding
Plaatje van vorige keer Noorwegen-tour :)


Ik zeg al jaren dat ik naar Scandinavië wil/moet, elke keer komt het er niet van. En dan zie ik zo'n foto en dan begint het toch weer enorm te kriebelen...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 11:43

Ik vind Noorwegen verreweg het mooiste en meest indrukwekkende land van Europa, van wat ik ervan heb gezien. Het klimaat is misschien iets minder, maar de natuur maakt alles goed. De fjorden, de gletsjers, de meren, de uitgestrektheid... Prachtig! Dus toch maar eens een keer gaan doen dan :)

Wat Japan betreft heb ik geen tips, wat reizen met een baby wel. Even kijken of je kind een beetje makkelijk is, zo ja, dan kan reizen met een baby uitstekend :) Die van ons is net 1 en we hebben afgelopen jaar met hem een boottocht van 10 uur gemaakt (Duitsland - Zweden), 3000 km in de auto gereden (Rondreizen in Zweden en via Denemarken weer terug naar huis), gevlogen (naar Sardinië) en dat ging allemaal prima. Zeker als ze nog heel klein zijn. Als ze wat ouder worden gaan ze lang stilzitten misschien wel vervelend vinden :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Lock&Stock » 04 jan 2017 12:26

Marnix schreef:Even kijken of je kind een beetje makkelijk is, zo ja, dan kan reizen met een baby uitstekend :)


Ja daar hebben we onze vingers ook echt voor gekruist. Anders ook geen man over boord hoor, zit net zo lekker in een Center Parcs op de Veluwe ;) Al hopen we wel op een reisbaby :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 16:16

Nou ja, tenzij ze wat hebben vinden ze het doorgaans prima in een auto of vliegtuig, slapen ze heel veel tijdens het reizen en zo ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jan 2017 20:45

Onze kleine was net tien maanden toen ze meeging naar Oostenrijk...met de auto. Niks geen problemen. Alleen in de kinderdrager kon ze het niet langer uithouden dan 4 a 5 uur... Wel met tussenpozen, maar uiteindelijk wel mooie tochten kunnen lopen. Inmiddels is ze drie en kan ze wat lengte betreft eigenlijk niet meer in de kinderdrager maar we gaan t toch nog een keer proberen :wink: En anders moet ze zelf lopen... Dat gaat niet zo snel dus moeten we andere routes gaan lopen :mrgreen:
Voor dit jaar nog geen plannen gemaakt omdat we eerst de tuin klaar willen hebben. En dan kunnen we altijd nog een weekje met de tent weg oid...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor pindas83 » 12 jan 2017 22:26

Morgen zoek ik de paus op, mits hij in Rome is.
Hij zal verrast zijn mij te zien! Yoshi, mocht je meelezen.. ik doe ook de groeten namens jou hoor! :D
Ik hoop dat het leuk wordt, je zou denken dat het aan het eten niet kan liggen maar dat dacht ik ook van Parijs, en dat was een culinair drama :o
Iemand nog tips voor dit bezoek?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2017 11:11

Als Parijs een culinair drama was ben ne niet op de goede plekken geweest ;)

Rome is gewoon lekkere dunne pizza's voor lunch en pasta als diner ;) en als je espresso bestelt, altijd aan de bar halen. Scheelt bakken met geld!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor elburger » 15 jan 2017 16:48

De eerste midweek vakantie zit er al op.
Heerlijk vertoeft in Amerongen.
Half maart een paar dagen naar Voorschoten om bij v.d. Valk te relaxen en in juni een week naar Vijlen.
Wat is Nederland toch mooi.
Maar ik zeg altijd maar.
Zo God het wenst.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2017 08:42

Ik vind Nederland ook mooi alleen zou ik toch nooit in Nederland op vakantie gaan als het langer dan een lang weekend is :)

Ik ben al zoveel dagen per jaar in dit land... ;)

Over 2 weken gaan we een lang weekend naar Cochem in Duitsland. 4 dagen, 3 overnachtingen in een heel modern 6-persoons huis voor 70 euro in totaal. Lang leve vakantieveilingen :)
Laatst gewijzigd door Marnix op 17 jan 2017 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2017 15:34

Eind februari/begin maart is er een vakantie naar Rome die me wel wat lijkt.
En voor de zomer is er een vakantie naar Ierland, die me ook niet verkeerd lijkt. Ik ben nog nooit in dat land geweest.
Geboekt heb ik nog niet, maar dit is wat is boven komen drijven uit de oriëntatie tot nu toe.
Italië is wel mijn favoriete vakantieland, moet ik zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2017 16:44

Ierland lijkt me prachtig. Ps, ziet er ook wel duur uit, zo'n groepsreis. Voor dat geld kan ik wel 4 weken naar Ierland op vakantie. Alleen op vakantie is geen optie? of met mensen uit je vriendenkring?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten