Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2017 00:54

Oeh geen idee, we hebben een rugdrager maar een idee van welk merk. Maar hij bevalt wel prima. Beste gewoon even op internet zoeken maar goede recensies.

benefietdiner schreef:Vakantie vind ik iets afschuwelijks.

Ja je leest het goed afschuwelijk, ergerlijkst. Natuurlijk ben ik ook wel eens op vakantie geweest maar ik had het nooit naar me zin in welk land ik ook kwam…….. het hoeft van mij niet.

Ik denk wel dat op vakantie gaan te maken heeft met bijvoorbeeld hoe je woont. Ik woon in een vrijstaand huis en redelijk in de natuur en dicht bij een middel grootte stad. Als ik wel eens bij vrienden komt op een flatje dan denk ik puff…. wat benauwt, dan heb je misschien meer behoefte aan vakantie, hoewel ik mij dat ook niet kan voorstellen want ik zou direct verhuizen van dat flatje. Maar goed een ieder zijn ding denk ik dan. Om een hoop geld uit te geven om in de zon te gaan zitten, van mij hoeft het niet. Er zijn er ook die graag wat van de wereld willen zien. Ik kan mij niets voorstellen bij zo’n opmerking of vraag. Wat wil je dan zien vraag ik mij af, een vulkaan uitbarsting of zo iets?

In de stad, waar ik dus dicht bij woon, komen ook altijd veel toeristen uitgedorst met fotocamera’s en telelenzen om maar niets te missen van die oude grachten en gebouwen. Sorry maar ik vind het maar zielige mensen die op zoek zijn naar…… ja joost mag het weten.
Op vakantie gaan is een gedoetje: je moet van alles regelen (tickets, hotel boeken enz.), daar heb ik helemaal geen zin in. Hangt wel van het type vakantie af natuurlijk, hoe veel je moet regelen en zo.
Het duurt bij mij ook altijd een tijdje voor ik me ergens prettig voel, niet echt handig in geval van een wat kortere vakantie. Of ik zou elk jaar naar diezelfde camping moeten gaan.
Ik heb er geen behoefte aan, thuis vermaak ik me ook wel.
Mijn lieve hond en poezen beesten laat ik ook niet graag alleen.
Ik besteed mijn geld liever aan andere zaken, al zijn die vaak stukken goedkoper dan vakantie. Ik heb een hekel aan reizen, het onderweg zijn, het hoeft van mij niet.


Ehm er zijn 100 redenen om van vakantie te houden. En hoe je op vakantie gaat. Of niet. Je noemt er een paar maar stellen dat dat dus de reden zal zijn is te kort door de bocht. Wij wonen niet heel groot of zo maar dat is niet de reden waarom we op vakantie gaan. Ik vermaak me thuis prima, voel me niet opgesloten, als ik meer ruimte wil loop ik zo naar de hei, de bossen of fiets naar de grote plassen.

In mijn geval is het eerder een avontuurlijke drang, het ontdekken van andere natuur, cultuur, keuken. Bergen, witte stranden, een blauwe zee, geen boodschappen doen bij de AH of Jumbo met alle bekende merken. Nieuwe dingen ontdekken, de vrijheid van dunbevolkte landen waar je een uur kan rijden en weinig mensen tegenkomt, andere bouwstijlen enzovoorts. En ik hoef geen vulkaanuitbarsting te zien. Maar van vulkanen, bergen etc word ik wel heel gelukkig, juist omdat Nederland zo plat is.

Maar ik zou ook nooit 3 weken een hotel boeken in een toeristisch oord. Liever laat beslissen waar je heengaat, rondtrekken, slapen in een tent, leven in de buitenlucht.

En reizen is een heerlijk onderdeel van op vakantie zijn! Als ik ergens energie van krijg is het van op vakantie zijn, de wereld omtdekken, alles van thuis loslaten. En zelf van het voorbereiden van een vakantie voor zover we dat al doen kan ik zo veel energie krijgen.

Maar goed daarin verschillen mensen dan ook... ;) het is 1 manier van tot rust komen. Sommige mensen komen vooral thuis tot rust of vooral in Nederland en vinden naar het buitenland gaan of uberhaupt op vakantie gaan juist energie en rust kosten. Anderen komen juist tot rust im ren warm land, met een strand en een zwembad en doen verder nauwelijks iets. Sommigen willen luxe, anderen juist niet. Sommigen willen veel mensen om zich heen en anderen juist niet. Sommigen willen warm weer en anderen niet. Sommigen willen liever helemaal niet weg. Sommige mensen worden gelukkig van een vreemde omgeving, anderen zoals jij hebben lang nodig om te wennen of wennen er nooit erg. Mensen verschillen ook daarin nou eenmaal en dat is prima.
Laatst gewijzigd door Marnix op 25 jan 2017 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor jaccootje85 » 25 jan 2017 06:23

MissF schreef:Wij gaan 2 weken naar Schotland, waar we ook veel willen gaan wandelen. Jacootje, wat voor drager hebben jullie? Is zoiets aan te raden? Onze jongste is dan 2,5, hij loopt nu op zich prima, maar hij loopt ook heel prima weg, dus echt stukken wandelen zal het niet worden denk ik, met hem. Daarom zat ik wat rond te kijken naar een drager. Maar welke is dan aan te raden?


Wij hebben een drager van Macpac. Ideaal! Is een van de weinige (of de enige) met een meebewegende heupband. Als je dus een klauterpad hebt, beweegt de band mee als je een grote stap omhoog moet doen. Bij andere dragers was dat niet het geval. Een regenscherm erbij is wel aan te raden, zeker als je wat hoger in de bergen gaat wandelen. Tegen kou en vochtige lucht. Wij hebben er ook een insectenscherm bij omdat de kleine meid, net als ik, allergisch is voor muggebeten. Bij het model Macpac wat wij hebben zit een afritsbaar rugtasje voor als ze ook een rugtas willen/kunnen dragen. Wij deden daar de verschoningsspullen altijd in. Onder de zitting (tussen de poten waarop hij heel stabiel kan staan) zit ook nog bagageruimte waar alle extra kleding zat van onszelf (regenjas, trui, droge sokken, handdoek, afritsbare broekspijpen) en degene die de kleine niet op de rug heeft, heeft de rugzak met eten en drinken op de rug :wink:

Ik moet wel zeggen dat de Macpac niet goedkoop is. Maar bij Bever sport kunnen ze je goed informeren en wij kregen daar ook korting omdat m'n man bij defensie werkt. En als je dan ook nog een stapeltje VVVbonnen hebt, is t leuk kopen :mrgreen:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2017 11:59

En als je het goedkoper wil kan je natuurlijk ook een oproepje op facebook zetten (oh ja, die hebben we nog wel op zolder liggen) of op marktplaats :) Genoeg van die dingen te vinden, vaak heel weinig gebruikt aangezien veel mensen hem alleen op vakantie gebruiken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor jaccootje85 » 25 jan 2017 13:44

Marnix schreef:Genoeg van die dingen te vinden, vaak heel weinig gebruikt aangezien veel mensen hem alleen op vakantie gebruiken.


Wij gebruikten em ook wel bij boswandelingen als we er met de hond op uit gingen. Sommigen gebruiken em ook bij het winkelen en kheb t zelfs gezien dat mensen op de fiets voorbij kwamen met een kinderdrager maar dat lijkt me niet handig en ook niet de bedoeling :mrgreen: Je kunt em dus vaker gebruiken dan alleen in de vakanties :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2017 15:53

Dat klopt. Maar veel mensen maken buiten vakanties niet vaak flinke wandelingen en gebruiken hem daarom niet zo vaak ;) Dat het wel kan, dat klopt. Rugdragers lijken me inderdaad niet handig voor op de fiets. De buikdrager voor een baby heb ik wel een paar keer gebruikt voor op de fiets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Boekenlezer » 03 feb 2017 20:16

En dan lees je over Constantinopel, en je denkt: 'daar wil ik wel eens gaan kijken'. Maar als je dan kijkt naar reizen daarheen, dan vind je niets! Bij de reisorganisaties die ik geprobeerd heb kan ik het land Turkije niet eens selecteren! Dat is wel eens anders geweest. Dat zal ongetwijfeld wel met de politieke situatie aldaar te maken hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Duschka » 03 feb 2017 22:44

Papatum, Tula, Rose & rebellion hebben o.a. fijne rugdragers ook in toddler en preschool formaat. Manduca heeft verbreders en kan ook prima voor een peuter meen ik.
Als je fb hebt zou je eens op ddm kunnen kijken MissF.

Met een simpele Mei Tai kun je ook fijn dragen. En ben je enigszins handig met de naaimachine, kun je m zo makkelijk maken.
Zelfs onze bijna vierjarige zit nog graag in de Mei Tai of de doek.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 04 feb 2017 14:45

Duschka schreef:Papatum, Tula, Rose & rebellion hebben o.a. fijne rugdragers ook in toddler en preschool formaat. Manduca heeft verbreders en kan ook prima voor een peuter meen ik.
Als je fb hebt zou je eens op ddm kunnen kijken MissF.

Met een simpele Mei Tai kun je ook fijn dragen. En ben je enigszins handig met de naaimachine, kun je m zo makkelijk maken.
Zelfs onze bijna vierjarige zit nog graag in de Mei Tai of de doek.


Bedankt! een Mei Tai heb ik inderdaad, zelf gemaakt. Maar voor de langere afstanden vinden wij een draagdoek of draagzak niet zo fijn met een peuter, dus willen dan liever een rugdrager met frame. Maar ik ga eens rondkijken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2017 14:13

Boekenlezer schreef:En dan lees je over Constantinopel, en je denkt: 'daar wil ik wel eens gaan kijken'. Maar als je dan kijkt naar reizen daarheen, dan vind je niets! Bij de reisorganisaties die ik geprobeerd heb kan ik het land Turkije niet eens selecteren! Dat is wel eens anders geweest. Dat zal ongetwijfeld wel met de politieke situatie aldaar te maken hebben.


Gewoon op eigen gelegenheid naar Istanbul gaan dan. Vaak genoeg daar gedaan. De kans op problemen is in zo'n wereldstad nihil. Erg boeiende stad. Alleen jammer dat de overheid in Turkije zo slecht is, daarom zou ik er denk ik voorlopig wegblijven. Niet omdat je daar veel last van hebt maar om een statement te maken
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Lock&Stock » 06 feb 2017 19:40

Boekenlezer schreef:En dan lees je over Constantinopel, en je denkt: 'daar wil ik wel eens gaan kijken'. Maar als je dan kijkt naar reizen daarheen, dan vind je niets! Bij de reisorganisaties die ik geprobeerd heb kan ik het land Turkije niet eens selecteren! Dat is wel eens anders geweest. Dat zal ongetwijfeld wel met de politieke situatie aldaar te maken hebben.


Je kan toch gewoon zelf een ticket en hotel/AirBNB boeken?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor johannes1 » 08 mei 2017 13:49

Wij hopen een weekje naar Ommen te gaan. Iemand nog tips voor die omgeving om te doen?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 09 mei 2017 07:41

Ponypark Slagharen :) Wandelen op de Sallandse heuvelrug. Bezoekje aan Deventer en Zwolle zijn zeker de moeite waard, mooie steden
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Nickname » 10 mei 2017 12:40

Door omstandigheden zit een vakantie ver weg er niet in voor ons dit jaar. Weet iemand een leuk adresje op de veluwe wat geschikt is voor 5 personen en niet al te duur

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Memmem » 10 mei 2017 13:24

De Flierefluiter in Raalte is een leuke speelboerderij met binnen en buiten veel speelgelegenheid.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 mei 2017 13:03

Wij gaan dit jaar kamperen in Frankrijk. We gaan niets boeken en zoeken vooral rustige, kleine campings. Heb er heel veel zin in! =D>


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten