Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

JanZee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2017 18:10

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor JanZee » 01 jul 2017 19:10

jaccootje85 schreef:We hopen naar een camping in Raron, Wallis te gaan. Hopelijk krijgen we in die 2,5 week de kans om boven bij de Matterhorn te wandelen... We zijn al twee keer eerder in Zermatt geweest maar steeds laaghangende bewolking of sneeuw... Verder willen we om de dag een wandeling gaan maken van max 5 uur. De kleine meid past namelijk niet helemaal meer in de kinderdrager en we hebben de hond ook mee




Zeker kerken in Raron? Mooi gebied, Mijn oma heeft een vakantie huis op een berg boven Brig, ligt in de buurt!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor jaccootje85 » 01 jul 2017 19:45

JanZee schreef:Zeker kerken in Raron? Mooi gebied


Naar kerken hebben we bij t boeken niet speciaal naar gekeken. Als die niet in de buurt was hadden we wel een boek/cd meegenomen met preken. Maar tis een fijn idee dat de kerk om de hoek zit.
We hebben voornamelijk naar de omgeving gekeken en wandelmogelijkheden... Tis daar inderdaad een mooi gebied. Brig zullen we ook vast een keer aandoen...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 03 jul 2017 10:37

JanZee schreef:Zeker kerken in Raron? Mooi gebied, Mijn oma heeft een vakantie huis op een berg boven Brig, ligt in de buurt!

Zou je niet, als je daar dan toch bent, de locale kerken bezoeken en die mensen op deze wijze ook een hart onder de riem steken?
Navelstaren kan in Nederland altijd nog...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2017 20:57

Inderdaad. We zijn wel eens in Portugal naar een dienst gegaan, er hing informatie in het Portugees en Engels dus ver vermoedden dat er Engelse vertaling of zo was. Bleken zo'n 50 gepensioneerden daar ten zitten en in gebrekkig Engels vertelde de predikant dat de dienst alleen in het Portugees was. Maar wat waren de mensen blij dat we er kwamen, iemand die je hand maar bleef vasthouden en 10x zei hoe fijn het was en dat we de groeten over moesten brengen aan onze eigen gemeente etc. Zo fijn. En zo hebben we door de jaren heen bijzondere diensten meegemaakt. Avondmaal vieren in Istanbul met turks brood waar je een stuk vanaf scheurt, een doopdienst in Noorwegen, een inzegening van een nieuwe Vaandal in de Allgau, een dienst in Hoogalpenlandisch in Karinthie enzovoorts. :)

Groeten uit de Provence! Heerlijk hier. Eerst paar dagen in de Franse alpen gestaan. Donderdag hopen we naar Italie te verkassen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2017 11:08

Marnix schreef:Inderdaad. We zijn wel eens in Portugal naar een dienst gegaan, er hing informatie in het Portugees en Engels dus ver vermoedden dat er Engelse vertaling of zo was. Bleken zo'n 50 gepensioneerden daar ten zitten en in gebrekkig Engels vertelde de predikant dat de dienst alleen in het Portugees was. Maar wat waren de mensen blij dat we er kwamen, iemand die je hand maar bleef vasthouden en 10x zei hoe fijn het was en dat we de groeten over moesten brengen aan onze eigen gemeente etc. Zo fijn. En zo hebben we door de jaren heen bijzondere diensten meegemaakt. Avondmaal vieren in Istanbul met turks brood waar je een stuk vanaf scheurt, een doopdienst in Noorwegen, een inzegening van een nieuwe Vaandal in de Allgau, een dienst in Hoogalpenlandisch in Karinthie enzovoorts. :)

Groeten uit de Provence! Heerlijk hier. Eerst paar dagen in de Franse alpen gestaan. Donderdag hopen we naar Italie te verkassen!

Zo hebben wij ook heel bijzondere diensten meegemaakt, en zijn altijd uitermate welkom bejegend door de lokale gemeente.
Meer dan eens werden we uitgenodigd koffie te drinken.
En juist in de diensten die vanuit Nederland belegd werden (o.a. in Raron) werd er niet gegroet (uitgezonderd mensen die in Nederland al tot de kennissenkring gerekend werden), en werd er zelfs in gebed en collecte niet aan de lokale kerken gedacht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor ajl » 05 jul 2017 13:12

Gaan jullie dan nassr een protestantse dienst of ook naar andere diensten?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2017 15:09

ajl schreef:Gaan jullie dan nassr een protestantse dienst of ook naar andere diensten?
in principe altijd protestant.
Er zijn echter streken waar dat niet bestaat, dan kiezen we voor katholiek.
Pas in derde instantie zou ik zelf een preek gaan lezen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2017 21:15

ajl schreef:Gaan jullie dan nassr een protestantse dienst of ook naar andere diensten?


Wij protestants, baptistisch, evangelisch (wat in sommige landen weer vrij protestants is) en sporadisch een internationale kerk als je ergens zit waar van de lokale taal echt niets te brouwen is ;)

Ik denk dat als mensen dat wat meer doen en minder niets doen op zondag, of een meegenomen preek luisteren of naar een eigen kerkdienst die in het buitenland wordt belegd, gaan, dat tot veel meer mooie ontmoetingen zou leiden. En je ontdekt veel meer de breedte en diversiteit van Gods Kerk wereldwijd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor mohamed » 09 jul 2017 15:50

Dit jaar weer geen vakantie voor mij wegens andere bezigheden. Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, vakantie zegt me ieder jaar minder en ik krijg al heimwee als ik er alleen maar aan denk. Lang was ik een grote liefhebber en dacht zelfs aan emigreren, mijn ex werd gek van mijn plannen. Nu hoeft het van mij niet meer. Het kan raar lopen.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Jess » 09 jul 2017 22:25

Las vandaag in de Kampioen dat je een toestemmingsformulier moet hebben van je partner als je alleen met je kinderen op reis bent.
Wanneer ben je alleen met de kinderen op reis? Dagje weg naar een pretpark of ander iets? Ik ben zo vaak alleen met de kinderen ergens heen. Voor degenen die de Kampioen hebben, op blz 41 staat het.
Reis je zonder toestemming dan kan dat worden gezien als onttrekking aan het ouderlijk gezag en kinderontvoering. :roll:

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor lekkerbek » 09 jul 2017 23:01

Dat geldt neem ik aan als je de grens over gaat. Dus of op schiphol of bij bepaalde grensovergangen.
Ik heb mn nichtje een x meegenomen naar Turkije, haar ouders hebben toen ook een toestemmingsformulier geschreven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 10 jul 2017 10:00

Marnix schreef:Wij protestants, baptistisch, evangelisch (wat in sommige landen weer vrij protestants is) en sporadisch een internationale kerk als je ergens zit waar van de lokale taal echt niets te brouwen is ;)

Ik denk dat als mensen dat wat meer doen en minder niets doen op zondag, of een meegenomen preek luisteren of naar een eigen kerkdienst die in het buitenland wordt belegd, gaan, dat tot veel meer mooie ontmoetingen zou leiden. En je ontdekt veel meer de breedte en diversiteit van Gods Kerk wereldwijd.

Ook als er van de lokale taal niks te brouwen is is het contact met die mensen erg waardevol. Ik versta bijvoorbeeld geen woord Frans (hoewel ik er jarenlang les in heb gehad), maar met handen en voeten en een (van hun kant) klein mondje Engels of Duits kom je vaak tot heel waardevolle ontmoetingen en gesprekken.
En ook dan krijg je de zegen, want de Geest spreekt (en verstaat) alle talen, en laat ons elkaar "verstaan"...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 10 jul 2017 10:01

Jess schreef:Las vandaag in de Kampioen dat je een toestemmingsformulier moet hebben van je partner als je alleen met je kinderen op reis bent.
Wanneer ben je alleen met de kinderen op reis? Dagje weg naar een pretpark of ander iets? Ik ben zo vaak alleen met de kinderen ergens heen. Voor degenen die de Kampioen hebben, op blz 41 staat het.
Reis je zonder toestemming dan kan dat worden gezien als onttrekking aan het ouderlijk gezag en kinderontvoering. :roll:

Geldt alleen voor het buitenland, en volgens mij wordt er in onze buurlanden niet moeilijk over gedaan.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor StillAwake » 10 jul 2017 10:18

mohamed schreef:Dit jaar weer geen vakantie voor mij wegens andere bezigheden. Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, vakantie zegt me ieder jaar minder en ik krijg al heimwee als ik er alleen maar aan denk. Lang was ik een grote liefhebber en dacht zelfs aan emigreren, mijn ex werd gek van mijn plannen. Nu hoeft het van mij niet meer. Het kan raar lopen.

Kom je dan wel volledig tot rust als je thuis blijft?
Ik betrap mijzelf erop dat ik, als ik een dag thuis ben, ik toch weer aan het werk ga. Hetzij klussen in eigen huis (the neverending story), hetzij klussen bij anderen, hetzij het bijwerken van mijn mailbox voor de zaak...
Ik moet echt weg, anders blijf ik bezig...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor mohamed » 13 jul 2017 17:06

StillAwake schreef:Kom je dan wel volledig tot rust als je thuis blijft?
Ik betrap mijzelf erop dat ik, als ik een dag thuis ben, ik toch weer aan het werk ga. Hetzij klussen in eigen huis (the neverending story), hetzij klussen bij anderen, hetzij het bijwerken van mijn mailbox voor de zaak...
Ik moet echt weg, anders blijf ik bezig...

Van stilzitten komt inderdaad weinig terecht maar ook als ik aan het klussen ben kom ik wel tot rust. Gewoon domweg op een stoel zitten te zitten verveelt me al na een minuut stierlijk, jou niet?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten